View Full Version : Mistä 7" umpiot sähkösäädöllä?
Olisko kellään ideoita mistä löytyis 7" pyöreitä umpioita sähköisellä korkeussäädöllä?
Auto on ruotsista tuotu Land Cruiser ja katsuri vaatii ajovalojen korkeussäädön.
Hessu888
16.11.2016, 20:58
Olisko kellään ideoita mistä löytyis 7" pyöreitä umpioita sähköisellä korkeussäädöllä?
Auto on ruotsista tuotu Land Cruiser ja katsuri vaatii ajovalojen korkeussäädön.
Onko tää se 90 sarjanen pätkä? Normiumpiot moottoreilla löytyis varmaan nettivaraosan 90-purkajalta tai sitten korvaa ne nykyumpioiden korkeussäätöruuvit tän tyylisillä missä ajetaan ruuvia edes takas http://www.ebay.com/itm/Mazda-RX8-Genuine-Left-Right-Side-Headlight-Adjuster-Motor-/172392551610?hash=item28236594ba:g:g18AAOSw14xWKOI s
Ei sähkösäätöisiä umpioita olekaan, säätö täytyy tehdä umpion kiinnikerautoihin.
Laita taakse ilmaiskarit, kompura ja nappi kojelautaan niin ei tarvi valoihin rakennella mitään, tasonsäätö korvaa valojen säädön.
Ei sähkösäätöisiä umpioita olekaan, säätö täytyy tehdä umpion kiinnikerautoihin.
Laita taakse ilmaiskarit, kompura ja nappi kojelautaan niin ei tarvi valoihin rakennella mitään, tasonsäätö korvaa valojen säädön.
Nämä oli kyllä tiedossa, mutta ajattelin helpompaa ratkaisua. Nähtävästi uudemmissa Defendereissä olisi juuri kaipaamani suht kompakti systeemi korkeudensäätöön.
Tarkoitus olisi tehdä ihan tehdaspalikoilla, niin olis toimintavarmempi ja varaosiakin sais kaupan hyllyltä.
Eikös Jeep Wranglerissa ole myös 7" umpiot korkeudensäädöllä. Hinnasta ei hajuakaan.. ja niitä on turha etsiä romiksilta :eek:
Eikös Jeep Wranglerissa ole myös 7" umpiot korkeudensäädöllä. Hinnasta ei hajuakaan.. ja niitä on turha etsiä romiksilta :eek:
Olikohan 185 euroo kipale... Tarkistan huomenna...
Laita taakse ilmaiskarit, kompura ja nappi kojelautaan niin ei tarvi valoihin rakennella mitään, tasonsäätö korvaa valojen säädön.
Paitsi, että tämä ei enää kelpaa, vaikka ollutkin joskus ok. Alkuperäinen tasonsäätö tai ilmaiskarit hyväksytään, mutta jälkiasenteisena ei. Tästä oli joku Trafin tulkinta viime vuosilta, mutta en muista enää, missä.
Paitsi, että tämä ei enää kelpaa, vaikka ollutkin joskus ok. Alkuperäinen tasonsäätö tai ilmaiskarit hyväksytään, mutta jälkiasenteisena ei. Tästä oli joku Trafin tulkinta viime vuosilta, mutta en muista enää, missä.
Jousituksen tasonsäätö taka-akselilla riittää, ks. kohta 4.2: http://www.trafi.fi/filebank/a/1467197161/9fbf6567e23f85a6fceaa471d259abcf/21970-Valo-ohje.pdf
-90 rangesta purin moisen systeemin joskus pois. perus 7" umpion alalaitaan muovipallonivel jonka jatkona säätömoottori. hytissä säätöpotikka koko komeudelle.
Muistin melkein oikein, 182 euroo kappale, ilman moottoria, eli pelkät pohjat joissa valmius korkeudensäätöön ja umpiot tulee mukana... Moottori ostettava erikseen, samoinkuin se potikka ja johdotukset tehtävä...
Jousituksen tasonsäätö taka-akselilla riittää, ks. kohta 4.2: http://www.trafi.fi/filebank/a/1467197161/9fbf6567e23f85a6fceaa471d259abcf/21970-Valo-ohje.pdf
No nyt teki oma muisti tepposet, mutta hyvä, että Matti korjasi. Eli nyt taas käykin tasonsäätö.