Pystyykö liian isot pakopaineet rikkomaan kiertokanget. Eli tilanne kaverilla on Mersu missä on om603 hx40super turbolla tehoja jotain 300-400hp ja siltä on mennyt yksi kanki aikaisemmin kieroksi ja eilen meni toinen kanki. Ja pakopaineet oli silloin jotain 2.5-3 vai onko 603 heikoin lenkki kanget?
kangilla tullut vaan kestävyysraja vastaan. 606 vakio kanget taitaa käydä suoraan 603:seen ja kestää paremmin.
Riippuen onko vapari vai turbokone alunperin.
Ovat erilaisilla kangilla ja männillä/tapeilla
BJ-40/76
10.10.2016, 22:57
Noita 603:sia on alunperin vajaalla? 200 Nm väännöllä , ja jos pakopaine on esim. tuo 3 (olikohan kg vai mikä... )
Jos pakokaasut pitää työntää turbolle 3x paineisena, niin en yhtään ihmettele, jos kiertokanget antautuu..., sillä tuo 3x voima pitää tehdä jostain, siis ahtopaineesta ja lisästä dieseliä..
Mutta jos pakopaineet on 3 kg/cm2 ---
-> niin tuo toimisi tuolla paine-erolla tehokkaana kopressorina...
-> parempaa virtausta ilmaan, ja pienempiä ? pakopaineita