View Full Version : Traktori unimog
Hei! Olen kuullut, että joillain tuollaisia traktoriksi rekisteröityjä unimoggeja olisi. Onko kellään mitään hajua mistä tuollaisen voisi hankkia tai onko jollain sellainen. :)
Kannattaa käydä läpi ensin ainakin nämä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90253.
ittellä 1999 saksasta haettu unimog 421 (vm. 1971 ) + Atlas -kahmarikauhakaivurilla ja maalana edessä = kuorma-autonalustalle rakennettutyökone =ei veroja tms vain katsastus 1 x / vuosi + löpöllä saa ajaa mut ei menny traktoriksi/työkoneeksi koska 421 unimog oli ekan kerran suomeen tuotaessa tyypitetty kuorma-autoksi eli se ratkaisi tän "alustan" suhteen
hiluvitkutin
06.10.2016, 17:12
ittellä 1999 saksasta haettu unimog 421 (vm. 1971 ) + Atlas -kahmarikauhakaivurilla ja maalana edessä = kuorma-autonalustalle rakennettutyökone =ei veroja tms vain katsastus 1 x / vuosi + löpöllä saa ajaa mut ei menny traktoriksi/työkoneeksi koska 421 unimog oli ekan kerran suomeen tuotaessa tyypitetty kuorma-autoksi eli se ratkaisi tän "alustan" suhteen
Saakos sitä tälläsella kuka vaan sillä löpöllä ojella. Raktorilla ei ainakaan.
Saakos sitä tälläsella kuka vaan sillä löpöllä ojella. Raktorilla ei ainakaan.
Miksei traktorilla saisi ajaa löpöllä, eli vähemmän verotetulla moottoripolttoöljyllä työkonekäytössä?
hiluvitkutin
06.10.2016, 19:53
Ei sillä saa. Pitää olla maataloutta/ metsätaloutta.
Jos minäkin, maanviljeliä. Vien vaikka kaivurini työmaalle traktorilla ,siis urakoimaan niin pitää vitosen polttoaine maksu maksaa.
Jos sulla on raktori. Etkä omista kuin sen postimerkin kokosen tontin, et saa ajaa löpöllä. Pitää olla dieselit tankissa.
Sitäpä ei moni taida tietää!
Paljonkohan säästöä saa syntymään, jos tällaisella ajaa pöljyllä ;)
Miksei traktorilla saisi ajaa löpöllä, eli vähemmän verotetulla moottoripolttoöljyllä työkonekäytössä?
Ei sillä saa. Pitää olla maataloutta/ metsätaloutta.
Jos minäkin, maanviljeliä. Vien vaikka kaivurini työmaalle traktorilla ,siis urakoimaan niin pitää vitosen polttoaine maksu maksaa.
Jos sulla on raktori. Etkä omista kuin sen postimerkin kokosen tontin, et saa ajaa löpöllä. Pitää olla dieselit tankissa.
Sitäpä ei moni taida tietää!
Höpö höpö. Jokainen saa ajaa traktorilla ja työkoneella löpöllä. Kuljettaa ei saa kuin työkoneen/traktorin käyttöön liittyvää tarviketta, ei siis mitään kuormaan rinnastettavaa.
Noniin -MaTTi- tuleppas kertomaan miten asia on.. :D .. ainakin aikaisemmin on tahtonut lakipykälät olla hanskassa.
Noniin -MaTTi- tuleppas kertomaan miten asia on.. :D .. ainakin aikaisemmin on tahtonut lakipykälät olla hanskassa.
Kiitos epäluottamuksesta.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/polttoainemaksusta_vapaat_ajoneuvot
hiluvitkutin
06.10.2016, 21:21
Joo. Tais h&k olla oikeessa. En tiijä mistä jääny mieleen. Onko joskus ollu jotain erilailla?
Hei! Olen kuullut, että joillain tuollaisia traktoriksi rekisteröityjä unimoggeja olisi. Onko kellään mitään hajua mistä tuollaisen voisi hankkia tai onko jollain sellainen. :)
Kaupasta uutta konetta? (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mersu-teki-nelivetolegendasta-traktorin--saa-ajaa-suomessakin-kahdeksaakymppia/Nf6tb98b?ref=iltalehti:d3fd&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.177257253.1259360640.1506331747-1366065065.1401133955)
Hei! Olen kuullut, että joillain tuollaisia traktoriksi rekisteröityjä unimoggeja olisi. Onko kellään mitään hajua mistä tuollaisen voisi hankkia tai onko jollain sellainen. :)
https://www.is.fi/autot
Mercedes Unimog T1b-luokkaan: ”Tämä on merkittävä etu”
viime perjantaina klo 10.50 |
Mercedes Unimog T1b-luokkaan: ”Tämä on merkittävä etu”
KoneAgria-messuilla 12.-14.10. esitellään Mercedes-Benz Unimog, joka alkuvuodesta 2018 lähtien on Suomessa rekisteröitävissä T1b-luokan traktoriksi. Ajonopeus on 80 km/h.
Unimogin työlaitealustat U216-U530 ovat tuttu näky mitä monipuolisimmissa yhteiskunnan infrastruktuurin kunnossapitotehtävissä ympäri Eurooppaa. Saksassa Unimogin on voinut rekisteröidä maataloustraktoriksi jo vuosien ajan. Ensi vuoden alussa tämä on myös mahdollista Suomessa. Unimogin työlaitealusta on rekisteröitävissä T1b-luokan traktoriksi alkuvuodesta 2018 alkaen suurimman sallitun ajonopeuden ollessa 80km/h.
”Tämä on merkittävä etu maatalousyrittäjille ja urakoitsijoille, koska siirtymät voidaan nyt hoitaa suurilla ajonopeuksilla. Tämä parantaa myös merkittävästi kustannustehokkuutta. Unimogin ajomukavuus niin pelloilla kuin maantiellä on vertaansa vaille. Panoraama-ohjaamo tarjoaa myös ylivoimaisen näkyvyyden eteenpäin, vaikka keulalla olisi isojakin lisälaitteita”, kertoo Veho Erikoisajoneuvojen myyntipäällikkö Risto Eränen.
Unimogiin on saatavana yli 1000 lisälaitetta mukaan lukien traktorin perinteiset etu- ja takanostolaitteet. Etu-ulosotto tarjoaa 160kW:n tehon, jolloin Unimogin edessä voidaan käyttää vaikka suuritehoisia lumilinkoja. Traktorin perinteinen takaulosottokaan ei ole ongelma. Unimogin takaulosotto on suoran voiman ulosotto, jolloin maksimiteho on huimat 220kW. Unimogin lisävarusteet ovat kattavat ja jokaiseen työtehtävään tarvittavat ominaisuudet on helppo valikoida laajasta lisävarustuksesta. Täysin uusittu hydrostattinen veto on monipuolinen ja helppo käyttää. Vaihtaminen perinteiseltä vedolta hydrostaattiselle ja takaisin voidaan tehdä pysähtymättä. VarioPilot puolestaan mahdollistaa ohjauksen vaihtamisen vasemmalta oikealla vain muutamassa sekunnissa. Tämä helpottaa työntekoa esimerkiksi suoritettaessa vesakointia. Nelipyöräohjaus taas pienentää entuudestaankin pientä kääntöympyrää jopa 20%. Hydrauliikkajärjestelmä on mitoitettavissa asiakkaan tarpeisiin sopivaksi.
JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN
Maatalousyrittäjät hyötyvät myös Unimogin alhaisista käyttökustannuksista, ja pitkästä 1400 tunnin huoltovälistä. Niiden ansiosta käytössä on traktori, jolla työnteko onnistuu 365 päivää vuodessa kaikissa sää- ja kelioloissa. Ominaisuuksiensa ansiosta Unimog on aito ja todellinen monitoimikone maatalouden kaikkiin tarpeisiin.
Mercedes-Benz Unimogista on nähtävänä KoneAgria 2017 -messuilla mallit U427 ja U430 Agri. Unimogit ovat esittelyssä Mercedes-Benzin osastolla C408. Maatalouskoneiden ja -laitteiden erikoisnäyttely KoneAgria pidetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 12.-14.10.2017. Messut ovat avoinna to-pe klo 9-17 ja la klo 9-16.
Jos sulla on raktori. Etkä omista kuin sen postimerkin kokosen tontin, et saa ajaa löpöllä. Pitää olla dieselit tankissa.
Sitäpä ei moni taida tietää!
Jos on varustettu työkoneeks esim takalana ni saa ajaa pööllä
Jos on varustettu työkoneeks esim takalana ni saa ajaa pööllä
Ei se nyt ihan noin mene:
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/moottorityokoneet
ittellä 1999 saksasta haettu unimog 421 (vm. 1971 ) + Atlas -kahmarikauhakaivurilla ja maalana edessä = kuorma-autonalustalle rakennettutyökone =ei veroja tms vain katsastus 1 x / vuosi + löpöllä saa ajaa mut ei menny traktoriksi/työkoneeksi koska 421 unimog oli ekan kerran suomeen tuotaessa tyypitetty kuorma-autoksi eli se ratkaisi tän "alustan" suhteen
Muistanen jonkun koeoffaus session...:D:D eli pöpelikössä ajelua niin että meitsi on nosturin puikoissa...:D
Mutta joo. Tuon hintaluokan (uuden)vehkeessä ei liene kustannuksien puoleen merkitystä sen enempää diesel veroilla kuin löpöllä ajolla...
Sama ku joku Jäähallin kokoinen Fast trac vs.vm 79 N10 Volvo...
Pitäisi koko löpöllä ajo mahollisuus poistaa ni voisi valita aina sopivan työkalun sopivaan paikkaan ilman että törmää johonkin saamarin veroetumaataloustukiliikennelupaammattipätemättömy ysajokorttilavankauttasäiliönkokopäivämaksu tms. Seinään.
Käväsinpä katsomas tuolla konemessuilla... 150k€ traktoriversio
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=858&pictureid=207798
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=858&pictureid=207799