OnOff
03.10.2016, 18:50
Osaako moottorispesialistit veikata mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä...?
Tapaus Ford 4500 -72 traktorikaivuri, 3.3L 3cyl diesel (sama kone mm. ford 4000 maataloustraktorissa)
Käynnistäminen oli aiemmin ihan toivotonta joten mittailtiin puristuksia.
2. pytty ihan nollaa, kansi auki ja havaittiin pahasti syöpyneet, reikäiset pakoventtiilit.
Nyt on uusi kansi, jossa venttiilit kunnossa.
Käynnistyminen kylmällä koneella vähän parani ja käynti tasaisempi, käy tyhjäkäyntiäkin kolmella.
Kuitenkin edelleen, kuumalla koneella ei lähde käymään. Ei tupruta savua eikä lupaile.
Kun odottelee ½h, niin sitten jo lähtee paremmin.
Syöttöpumppu on edellisen omistajan mukaan (reilu 10v sitten) kunnostettu. Silloin olikin ihan sen näköinen, muoviosia uusittu ja sinettejä laiteltu.
Suuttimet testailin. Kaikissa oli tasaisesti n.150bar avautuminen ja näytti sumuttavan kunnolla. Nostin paineita ohjekirjojen 190bar arvoon.
Kun oli kansi auki katoin että sylinterissä ei naarmuja ja kuluman aiheuttama hammas sylinterin yläreunassa ei ollut kovinkaan iso.
Renkaita voi tietysti olla poikki, mutta aiheuttaisiko se tämän ettei kuumana käynnisty?
Voiko syöttöpuolella kuitenkin olla jokin sellainen vika, että just kuumalla koneella ei starttauskierroksilla vielä saa naftaa sylinteriin asti? Nafta menee kuumana ohkasemmaksi ja paine ei nouse?
Vai mikä hitto sitä vaivaa?
Tapaus Ford 4500 -72 traktorikaivuri, 3.3L 3cyl diesel (sama kone mm. ford 4000 maataloustraktorissa)
Käynnistäminen oli aiemmin ihan toivotonta joten mittailtiin puristuksia.
2. pytty ihan nollaa, kansi auki ja havaittiin pahasti syöpyneet, reikäiset pakoventtiilit.
Nyt on uusi kansi, jossa venttiilit kunnossa.
Käynnistyminen kylmällä koneella vähän parani ja käynti tasaisempi, käy tyhjäkäyntiäkin kolmella.
Kuitenkin edelleen, kuumalla koneella ei lähde käymään. Ei tupruta savua eikä lupaile.
Kun odottelee ½h, niin sitten jo lähtee paremmin.
Syöttöpumppu on edellisen omistajan mukaan (reilu 10v sitten) kunnostettu. Silloin olikin ihan sen näköinen, muoviosia uusittu ja sinettejä laiteltu.
Suuttimet testailin. Kaikissa oli tasaisesti n.150bar avautuminen ja näytti sumuttavan kunnolla. Nostin paineita ohjekirjojen 190bar arvoon.
Kun oli kansi auki katoin että sylinterissä ei naarmuja ja kuluman aiheuttama hammas sylinterin yläreunassa ei ollut kovinkaan iso.
Renkaita voi tietysti olla poikki, mutta aiheuttaisiko se tämän ettei kuumana käynnisty?
Voiko syöttöpuolella kuitenkin olla jokin sellainen vika, että just kuumalla koneella ei starttauskierroksilla vielä saa naftaa sylinteriin asti? Nafta menee kuumana ohkasemmaksi ja paine ei nouse?
Vai mikä hitto sitä vaivaa?