PDA

View Full Version : Käynnistys


Esko
11.09.2003, 19:13
Moi. Onko kellään hyviä vinkkejä mistä alkaisin etsiä vikaa -88 Veten huonoon käyntiinlähtöön. Kylmänä saa startata tosi pitkään ja kun viimein lähtee niin silloinkin tosi vaivaisesti. Käy ensin hyvin pienillä kierroksilla ja sitten nousee pikkuhiljaa normaaleille kierroksille. Muuten toimii normaalisti.T. Esko

vette88
11.09.2003, 19:53
Minulla oli -88:ssa vastaavia ongelmia mutta päinvastoin eli kylmänä lähti hyvin mutta lämpöisenä todella huonosti.Lääkettä vaivaan ei löytynyt vaikka oikeastaan kaikki mahdollinen testattiin.

MIC4-90
11.09.2003, 23:04
Itselläni samankaltainen ongelma oli kun IAC oli hiukan viallinen eli tyhjäkäynti moottori. Minulle kyllä temppuili lämpöisenäkin. Kuitekin jos kylmänä annoin kaasua hiukan niin pysyi käynnissä muttei omin voimin. Osa ei paljoa maksa tai olla siinä 100EUr tienoilla Jakelta.


-The Heartbeat of my Corvette is winning-

Supe
12.09.2003, 10:27
Kuulostaa bensansaantihäiriöltä. Tankista kannattaa lähteä liikkeelle ja siitä koneelle päin.Pitäisi myös tietää oletko tehnyt muutoksia "viri"mielessä.

Esko
12.09.2003, 10:49
Moi. Viritellyt en varsinaisesti ole. Katit otin pois, mutta sen tein jo kesällä. Tuota bensapuolta oon itsekkin miettinyt. Mahtaisko nostaa bensa paineet hitaasti tai jotain. On lämpimänäkin käyntiinlähtö hiukan huonompi kun ennen, muttei ongelma ainakaan vielä.

ToniH
12.09.2003, 18:42
Oletan, että olet auton huoltanut ja säätänyt? Tulpat, piuhat, pyörijä jne. on ok? Samoin ilman ja bensansuodatin? Sytkä säädetty? Okei, sitten kannattaa kattella eteenpäin:

Kun käännät virrat päälle ilman käynnistystä niin kuuluuko sirisevä ääni kun pa-järjestelmä paineistetaan? Ei mitään vikakoodeja? Suosittelen melkein, että lyöt bensanpainemittarin kiinni bensaramppiin ja katot millasia paineita sieltä löytyy ja pysyykö paineet 30min kun auto sammutetaan.

Myös skannerilla IAC:n, TPS:n ja lämpötila-anturien arvot olis hyvä tarkistaa ja verrata ohjearvoihin.

Vette88: kylmänä hyvin, kuumana huonosti? Kaasu pohjaan 15 sekaksi ennen käynnistystä kuumana, jos sitten lähtee ok niin vikana on suuttimet.

Toni

Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95

Supe
13.09.2003, 11:57
Muistaakseni -88:ssa on vielä erillinen kylmäkäynnistys-suutin vasemmalla puolen runnereitten alapäässä joka siis ruikkii kylmänä. Vika voi olla myös siinä jospa se on lakannut ruikkimasta.Sähköä tarvii sekin. Vikakoodit esiin!

vette88
13.09.2003, 15:46
Myöskin suuttimet testattu,ei auttanut.

Esko
13.09.2003, 16:21
Moi. Kitokset neuvoista. Olen kyllä huoltanut joka kevät ennen ajokautta. Huoltovalo on kyllä ruvennut viimepäivinä vilkkumaan silloin tällöin. Taitaa olla viisainta viedä osaaviin käsiin, kun itse en noiden vikakoodien päälle ymmärrä. Eikä toisaatta ole tarvittavaa koodin lukijaakaan.T. Esko