Kirjaudu sisään

View Full Version : dodge nitro "kuolee" kiihdytyksissä


lacrits68
28.09.2016, 16:55
moi!

Lupasin auttaa kaveria...kyseessä on sellanen dodge nitro 2,8 crd -08 80tkm.

auto alkoi temppuilemaan alkukesästä, eli esim ohituksissa auto vain saattaa "kuolla" kesken ohituksen eli ns "Limb home modeen". Muutama jännä tilanne on ollut...!
Auto ollut verstaalla, siihen on vaihdettu kaikenmoista, filtterit, pa pumppu, TIPM yksikkö..! TIPM yksikön vaihdon jälkeen kone kuolee jo paikallaan kaasuteltaessa.

Nyt korjaamon poikia haluttais vaihtaa suuttimet kun niiden jännite on "epätasainen". WTF?
Laturin jännite on ok, akku ok....!

olisiko kellään tähän kohtaan vinkkiä mikä Dodkea riivaa?

//Janne

Nuhapumppu
28.09.2016, 17:41
Meillä töissä teki yks ML mersu samaa ja siitä meni railipaineen säädin. Sen vaihdolla tuli kuntoon.

HeikkiH
28.09.2016, 17:53
Kai siinä on katottu maadoitukset ja johdotus yleensä, että ne on kunnossa? Varsinkin nyt kun TIPM-moduulin jälkeen kuolee jo paikallaan, niin voisi kuvitella että joku johto on jossain määrin rikki. Voihan siellä olla väylässäkin vilunkia. Oskilloskooppi kiinni ja kyttäämään mitä siellä tapahtuu.
Mielenkiinnosta googletin ton TIPM-moduulin, niin kuulostaa kalliilta kun moduulia ja pumppua on vaihdettu (~$1600 yhteensä), kun siellä on mahdollisesti ollut vain $25 rele paskana. Mutta kun ei kerran niiden vaihdolla toennut niin mie veikkaan piuhoja.

JAMANT
28.09.2016, 18:07
Meillä töissä teki yks ML mersu samaa ja siitä meni railipaineen säädin. Sen vaihdolla tuli kuntoon.

Railipaineen säädin? Siis se joka on korkeapainepumpussa?? Kallis kokeilu, VM:n koneeseen maksaa yli 400.00, mulla on yksi hyllyssä. Jos tarkoitat fuel-railin painetunnistinta, railin etupäähän, ei saa erikseen tietääkseni, tulee fuel-railin mukana, samoin kuin se regulaattori, joka on fuel-railin takapäässä (tai miksi sitä nyt kutsutaan)... Mulla on yksi fuel-raili antureineen hyllyssä, mutta ei sekään halpa ole, maksaa melkein 2000 euroo... EDITTIÄ: näköjään saa enään vain tehdaskorjattuna koko railia ja sekin maksaa jo yli 2500 euroo, se mikä mulla on hyllyssä, se ei oo tehdaskorjattu, on ihan uusi!!!

Täytyykin tutkia, saiskos niitä fuel-railin antureita erikseen... Merkkiorganisaatiosta ei saa...

bj45lava
28.09.2016, 18:55
Ahtoletkuja puhki ollut lähes jokaisesta.

lacrits68
28.09.2016, 22:03
moI!

Kiitokset vinkeistä....juuri tuota kaapelivikaa itsekkin vähän tuumailin.

kattellaan ja palataan!


//Janne

HeikkiH
28.09.2016, 22:42
Antaako se mitään vikakoodeja?

lacrits68
29.09.2016, 08:05
juu koodia en muista , mutta tyyliin jännite vaihtelu liian suuri suuttimille

Mojoman
29.09.2016, 18:57
Onko muuttuvasiipinen turbo noissa? Mitsussa siipien ajoitukset pielessä reki samaa.

maitopoika
30.09.2016, 02:20
Onko ilmamassamittari vaihdettu tai mitattu, skodassa loppu meno rekan rinnalla kun meni vikatilaan, välillä toimi ja välillä ei. Vaivas meillä vaan lortto pohjassa sillon tällöin

lacrits68
02.10.2016, 11:32
moi!

Vika selvisi...!

joku "mottorin ohjaus sähkönippu" suojakuoressa hangannut ilmastoinnin kanavaan. ==>oikkari tietyissä tilanteissa.
Nyt kulkee ja kukkuu...!

Ihmettelen vain että se ei ole polttanut sulakkeita vaikka oikkarissa?

//Janne

JAMANT
02.10.2016, 11:48
moi!

Vika selvisi...!

joku "mottorin ohjaus sähkönippu" suojakuoressa hangannut ilmastoinnin kanavaan. ==>oikkari tietyissä tilanteissa.
Nyt kulkee ja kukkuu...!

Ihmettelen vain että se ei ole polttanut sulakkeita vaikka oikkarissa?

//JanneEi ole anturien johdot sulakkeen takana, niille menee 5v tai 8v ohjausjännite ja kun menee oikoseen, katkaisee syötön tietokoneelta, joko sammuu koko tietokone tai vain syöttö, molemmat tulleet vastaan...

Sten
03.10.2016, 06:28
Ei ole anturien johdot sulakkeen takana, niille menee 5v tai 8v ohjausjännite ja kun menee oikoseen, katkaisee syötön tietokoneelta, joko sammuu koko tietokone tai vain syöttö, molemmat tulleet vastaan...

Niin on, sitten riippuu kuinka tärkeä ohjauspiiri on kyse jos koko se boxi lopettaa toimintaansa, tai yleisemmin on se toinen vaihtoehto että tietokone sulkee ainoastaan virransyöttö juuri siihen vialliseen piiriin, ja silloin sitä kutsutaan että piirillä on automaattisulake kun se joka kerta kun virta laiitetaan päälle niin se tarkistaa onko linja kunnossa vai et ja jos ei ole niin virransyöttö katkaistaan.