View Full Version : VOLVO stw
-juhani-
16.10.2005, 18:50
Nyt kun on hankittu kunnon käyttö-auto niin voi siirtää ton paalauskuntoisen Discon pelkästään maastoooooon.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/-juhani--VOLVO.JPG
Mitenkäs se oli saako mun -90 discosta huoltoauton jotta riiseliverot pienenee vai tarviiko laittaa 3.9 efi keulille.
LR D
VOLVO stw
G III GT
RY ry
SSG
HSC
AL
PS.Com
Rääkyjä ry
EN MUISTANUT!!
On mutta en käytä!
Tapsa_ja_Dumbo
17.10.2005, 08:10
quote:
Mitenkäs se oli saako mun -90 discosta huoltoauton jotta riiseliverot pienenee vai tarviiko laittaa 3.9 efi keulille.
Unohda koko juttu, polttoainekulut menevät päikseen n 6000 km vuotuisen ajomäärän kohdalla ja siitä eteenpäin on diesel halvempi (9 kontra 16 litraa satasella ja 750€ verolla). Veikkaan, että sulla tulee offipeliin kumminki ton verran, niin tulee mullakin. Eli vaikka ajaisit hieman vähemmänkin, et tekniikan vaihdon aiheuttamia kuluja saa ikinä takaisin. Ellet sitten halua väkisin bensakonetta. Ja silloinhan ei mikään 3.9 riitä mihinkään.
Tapsa
PS Meinaatko oikeasti jaksaa ajaa Volvolla?
- Less is more -
quote:
quote:
Unohda koko juttu, polttoainekulut menevät päikseen n 6000 km vuotuisen ajomäärän kohdalla ja siitä eteenpäin on diesel halvempi (9 kontra 16 litraa satasella ja 750€ verolla). Veikkaan, että sulla tulee offipeliin kumminki ton verran, niin tulee mullakin. Eli vaikka ajaisit hieman vähemmänkin, et tekniikan vaihdon aiheuttamia kuluja saa ikinä takaisin. Ellet sitten halua väkisin bensakonetta. Ja silloinhan ei mikään 3.9 riitä mihinkään.
Tapsa
Samaa mieltä. Niin tulee täälläkin! Kaipa siitä discosta huoltoautonkin saa, mutta onko se sen väärtti? Menee vaan auto pilalle!
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!" RR 3.5EFI Vogue, 1986
Discosta saa huoltiksen,painaahan se yli 1800kg tyhjänäkin...(romu;) )
Note! This message was posted anonymously!
-juhani-
20.10.2005, 09:09
Kyllä toi huolto-autoksi muuttaminen kannattaa jos siinä säästää yli 600€. Se kasikympinlätkä ei vaikuta maastossa ajooon. Ja takapenkit on joka tapauksessa otettava pois jos meinaa kaikki Offivarusteet ottaa mukaan joten eiks se oo sit ihan sama. Ja periaatteessa veron maksu turhasta ei oikein sovi.
Efin asennus toisi sitä kaivattua lisä voimaa (111hp v 190hp). EFI:n + automaattilootan osto ja asennus tietysti maksaa jotain mut saahan 150th ajetusta dieselkoneesta + lootasta(40th) myös jotain.
LR D
VOLVO stw
G III GT
RY ry
SSG
HSC
AL
PS.Com
Rääkyjä ry
EN MUISTANUT!!
On mutta en käytä!
Edited by - -juhani- on 20/10/2005 23:59:29
-juhani-
07.11.2005, 19:09
Tapsa joskus täytyy tyytyä vähempään(STW) että saa enemmän(LR).
PS.Sain homman valmiiksi tuon huomenna. Mä soitan ennenkuin tuun.
LR D
VOLVO stw
G III GT
RY ry
SSG
HSC
AL
PS.Com
Rääkyjä ry
EN MUISTANUT!!
On mutta en käytä!