View Full Version : Lj70 etuakselin erot
Eli pitäs hommata uus etu banjo v92 lj70 seen niin onko vanhemmassa ja uudeessa muuta eroa kuin iskarin kiinitys tulee erin lailla? Ja käykö kaikki kääntöpäät ja sen sellaset ristiin??
Sori jos tuli liijan aikasin päivitettyä mut asialla olis vähän KIIRE KIIRE auto pitäisi saaha ajuun nii onko kyseisissä akseleissa minkä laiset erot???
Eli pitäs hommata uus etu banjo v92 lj70 seen niin onko vanhemmassa ja uudeessa muuta eroa kuin iskarin kiinitys tulee erin lailla? Ja käykö kaikki kääntöpäät ja sen sellaset ristiin??
Eiköhön ne hilut käy ristiin...tukivarren korvakon reiät pikkusen erit vanhempikoppasen akselissa...mut ei heitä paljoo...milleistä puhutaan
Selevä homma sitä mä täs hain ku entinen on melko laho ja pitäs nopeesti saaha vain ajuun..ja ei tällä hetkellä pysty hitsailee missään...
Hessu888
28.08.2016, 21:42
Minä kyllä epäilen, että kääntöpäät, navat jne. vaihtuu erilaisiks vuosimallien 89 ja 90 välillä koska osat on eri numeroilla ja kääntöpäiden remppasarjatkin myydään noihin kumpaankin ominaan. Oma veikkaus on, että pallot ois uudemmassa vähän isommat ja olkalaakerit myös. Kannattaa mittailla ja vertailla osia jottei tule yllätyksiä.
Minä kyllä epäilen, että kääntöpäät, navat jne. vaihtuu erilaisiks vuosimallien 89 ja 90 välillä koska osat on eri numeroilla ja kääntöpäiden remppasarjatkin myydään noihin kumpaankin ominaan. Oma veikkaus on, että pallot ois uudemmassa vähän isommat ja olkalaakerit myös. Kannattaa mittailla ja vertailla osia jottei tule yllätyksiä.
Joo, samaa mieltä.
arska4x4
29.08.2016, 04:15
Joo, samaa mieltä.
Joo, mie taas tiedän et uudemmas on isommat murrokset jotka ei satu ilman avartamista vanhaan akseliin.
HJ60_Jussi
29.08.2016, 06:54
Kumpikas niistä on yhtenevä HJ:n murroksen kanssa?
Onko pinjoni tai se murikka tai yhteensopivia noissa? Höh, mulla loppu sanat tuon perän kanssa.
No kuitenkin se osakokonaisuus jossa on myös välitys ja pinjonin laippa kiinni. Mikähän se nyt sitte olikaan? No kuitenkin se osakokonaisuus joka on nopein vaihtaa kun on hammaspeikko käynyt ja ei halua säätää hammaskoksketusta. Eli onko uudemmassa ja vanhemmassa LJ:ssä sama?
Nonnii tulihan sieltä ammattilaisilta tietoa että ei jää amatöörien arvailujen varaan ;)
Kuinkahan on kiven alla nuo kanttilamppusen läjän etuakselit ylipäätään
Näinpä..ois hyvä jos jollain olis tietoo et jos löytys tollasen kanttilapun akseli hylsy nii jostain..
arska4x4
29.08.2016, 12:41
Kumpikas niistä on yhtenevä HJ:n murroksen kanssa?
Onko pinjoni tai se murikka tai yhteensopivia noissa? Höh, mulla loppu sanat tuon perän kanssa.
No kuitenkin se osakokonaisuus jossa on myös välitys ja pinjonin laippa kiinni. Mikähän se nyt sitte olikaan? No kuitenkin se osakokonaisuus joka on nopein vaihtaa kun on hammaspeikko käynyt ja ei halua säätää hammaskoksketusta. Eli onko uudemmassa ja vanhemmassa LJ:ssä sama?
Uudemman ja vanhemman murikat käy keskenään, hj:n murrokset käy uudempaa. Kunhan et ota pensakoneellisesta ku sitte on väärä välitys.
Mistä tietää kumpi akseli on kun mulla ois suulissa yks läjän tyhjä akseliputki ?
Mistä tietää kumpi akseli on kun mulla ois suulissa yks läjän tyhjä akseliputki ?
Siitä ainaskin tietää et iskarin kiinitykset tulee uudemmassa jousilautasen kekselle ku uudessa se on jousen sisällä ja vanhassa tulee jousen viereen..
Siitä ainaskin tietää et iskarin kiinitykset tulee uudemmassa jousilautasen kekselle ku uudessa se on jousen sisällä ja vanhassa tulee jousen viereen..
Ookke..eli vanhempi versio sitten tuo .Kiitos