View Full Version : 1942 Dodge Carryall
Kiinnostaisiko täällä ketään seurata meidän citymaasturi projektin etenemistä? Ei tule mikään offikilpuri mutta agressiiviseen ajoon soveltuva kuitenkin ;)
Eli tosiaan 1942 vuoden sotaan valmistettu Dodge Carryall. 7 paikkainen henkilöauto tästä olisi tulossa. Ja mahdollisimman mukavaa yritetään tehdä, eli haastetta löytyy kun katselee orkkis varustelua äänieristyksen suhteen :)
Nyt on nätti!! Seurantaan menee.
Hienoa! kun jo yksi haluaa seurata projektia niin laitetaan lisää esimakua.
Kaikki lähti oikeastaan siitä kun alkoi tympäseen kaikki väyläsähköt ja commonrail tekiikka (varsinkin niiden hintavat viat) Niin nyt on tarkoitus rakentaa pomminvarma ikiliikkuja :)
Alustan suhteen ajateltiin hylätä orkkis akselit ja koska dodge rameja on muutama ollut niin niin pysytään tutussa ja turvallisessa ratkaisussa.
Tuollaiset löyty
Ja nyt näyttää jo paremmilta. Ohjausosiksi koitin valita tukevimmat vaihtoehdot mitkä käy suoraan noihin 95vm akseleihin, Moogia kaikki, (99 mallin hd steering) ja simpukan ostin borgesonin 4gen rami mallin.
Ja kun mukavaa käyttistä meinataan niin lehtijouset täytyy hylätä, Se pikku g:n ilmaalustakin kun jäi hiukan kovaksi niin nyt kokeillaan coilovereita!
https://www.google.fi/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.kingshocks.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Fproduct%2Fpure-race-coilover-image.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.kingshocks.com%2Fproduc ts%2Fpurerace%2Fcoilover-pure-race%2F&docid=Lo2NHVztE7rtxM&tbnid=u3TWQdkI2spv9M%3A&w=860&h=760&bih=585&biw=1242&ved=0ahUKEwj5gsmMhL_OAhWJC5oKHWeMCp4QMwgkKAkwCQ&iact=mrc&uact=8
Koneeksi valittiin ramista tuttu cumminssin pikkuveli 4bt Eli suomeksi 4 sylinterinen 3,9l turbodiesel.
Siinä vähän fiilistelyä renkaiden sovittelun merkeissä :)
Nyt onkin oikeastaan kaikki ramista saadut rahat käytetty osiin ja jäljellä on enään kova työ :)
kellukka
13.08.2016, 21:08
komee on.. ei voi muuta sanoo..
No nyt on asiallinen projekti :) Pakkohan tätä on seurata, eli kuvia ja stooria mahdollisimman paljon :D
Yks päivä muuten mietin että miksi tuota 4bt moottoria ei ole näkynyt näissä projekteissa, niin hienoa että joku sellaista aikoo käyttää :)
Tuohon 4bt hommaan varmaan osasyy että jenkeissäkin motti on suht kovassa huudossa ja hiukan kalliimpi kuin 6bt.
Suomesta melkoinen säkä jos moisen löytää myynnistä. Ehkä jostain trukista voi löytyä aihioksi kelpaava.
Itse painin hetken sen kanssa että ostanko core motin ja remppaan ite vai otanko kokonaisen koekäytetyn. Päädyin kokonaiseen, saas nähä kun koeajon hetki tulee että minkälaisen yksilö loyty. Jos tota hommaa ei olis ton kanssa jo muutenkin riittävästi niin olisin päätynyt rempattavaan versioon.
*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..
Komiaa !!!
(Melkein offtopic: mihin se hieno G.waGen hävis ?)
Valitettavasti se pääty kiertopalkingoks nettiautoon yllättäen iskeneen jenkkiauto kuumeen vuoksi. On kyllä harmittanut välillä. Nytkin kun mietittiin uutta projektia niin taas g oli yks vaihtoehto. Jotenkin ne on kans sellasia autoja jotka miellyttää.
Tuohon 4bt hommaan varmaan osasyy että jenkeissäkin motti on suht kovassa huudossa ja hiukan kalliimpi kuin 6bt.
Suomesta melkoinen säkä jos moisen löytää myynnistä. Ehkä jostain trukista voi löytyä aihioksi kelpaava.
Itse painin hetken sen kanssa että ostanko core motin ja remppaan ite vai otanko kokonaisen koekäytetyn. Päädyin kokonaiseen, saas nähä kun koeajon hetki tulee että minkälaisen yksilö loyty. Jos tota hommaa ei olis ton kanssa jo muutenkin riittävästi niin olisin päätynyt rempattavaan versioon.
Niin arvelinkin ettei suomesta noita tahdo oikein löytyä.
Kannattaa varmaan sen verran ainakin avata sitä moottoria että käyttää öljypohjan auki, ja avaa vaikka vanhan öljynsuodattimen jos sellainen on siinä paikoillaan. Saa tuosta suodattimesta jo hyvin selville onko se missä kunnossa.
Esimerkiksi joku tuollainen avain on kätevä, eikä edes hirveän kallis. http://www.ebay.com/itm/Speedway-91081031-Oil-Filter-Cutter-Opener-Inspection-Tool-/381244337161
Tossa on tyyliä! Seurataan! Mikä vaihteisto 4BT:n perään tulee, automaatti luultavasti jos mukavaa käyttöpeliä tulossa?
Gary Grand
14.08.2016, 10:44
No, et sä ainakaan helpoimman kautta käyttöautoa hanki!:eek::D
Respectiä!
Tziisus, mikä tuo taka-akselin jousitusviritys on ollu?
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_1807.jpg
Toi on vaatinu jo melkosen tractionbarin :P
Orkkis viritys ja ei niissä semmosia baareja ole. Monet laittaa kyllä niitä.
Tuo suodattimen aukasu on ihan hyvä idea!
Automaattiloota tulee joo, lähinnä emännän pyynnöstä. Sillä tuo koneen mukana tullut fullerikin on myynnissä. Täytyy nyt ainakin ekaksi kokeilla kuinka tuo liikkuisi ramin vaikio turbiinilla ja laatikolla. Shiftkitti tuli tosin mukana jos innostuu asentamaan. Kardaanit ja jakis tuloo ramista myös.
Yks jakis pitäs viedä takaisin jos sitä ei joku halua 500€ ostaa? kun tuli vahingossa jeep grand cherokeen 249 jakis.
Noi ramin jouset ja 2" leveling kitti jäi kans yli jos joku haluaa muutamalla kympillä noutaa..
Tähän olis suunnitelmissa laittaa ramin nelilinkit eteen ja taakse. Tilasin myös 2kpl säädettäviä panhardia. Eiköhän niillä nyt 30cm liikeradan saa aikaan.
Kiitos kaikille projektin positiivisesta vastaanotosta :)
Nyt on kyllä suorastaan kyrväkäs laite :D isoa kättä tällaisesta projektista! :)
Tuo suodattimen aukasu on ihan hyvä idea!
Automaattiloota tulee joo, lähinnä emännän pyynnöstä. Sillä tuo koneen mukana tullut fullerikin on myynnissä. Täytyy nyt ainakin ekaksi kokeilla kuinka tuo liikkuisi ramin vaikio turbiinilla ja laatikolla. Shiftkitti tuli tosin mukana jos innostuu asentamaan. Kardaanit ja jakis tuloo ramista myös.
Yks jakis pitäs viedä takaisin jos sitä ei joku halua 500€ ostaa? kun tuli vahingossa jeep grand cherokeen 249 jakis.
Noi ramin jouset ja 2" leveling kitti jäi kans yli jos joku haluaa muutamalla kympillä noutaa..
Tähän olis suunnitelmissa laittaa ramin nelilinkit eteen ja taakse. Tilasin myös 2kpl säädettäviä panhardia. Eiköhän niillä nyt 30cm liikeradan saa aikaan.
Kiitos kaikille projektin positiivisesta vastaanotosta :)
Laita samalla matala stallinen turbiini kun se auki on, käyttömukavuus nousee paljon. Kyllä se 47/48RE kestää hyvin kevyessä kopassa kummajaisen perässä. Itse ehkä laittaisin GM 4L80E lodjun, mutta se vaatii sitten jo ohjausksikön mikä ei sitä EMP pommia kestä, jonka kestävää olet tästä nähtävästi tekemässä :)( ja pisteet siitä!) Toisaalta kojelautaan saisi kytkimen josta voisi valita eri käyttöön eri asetukset vaihteiston toiminnalle ;)
Jos itse saisin valita parhaan jakarin käyttöpeliin niin siitä löytyisi myös jatkuva neliveto, ei pelkkää taka tai tönkkönelivetoa talvikäyttöa ajatellen. Vanha AMC QuadraTrac olisi aika kärkipaikoilla keskitasauspyörästön kartiolukon johdosta, taitaa vaan olla vääränkätinen Dodgen etuseen.
Mietin kyllä noita jeepin jakiksia, talvella olis aika luxusta jatkuva nelikko. Mutta ilmotetut väännön kestot on aika eri maata tolla ramin lootalla. 1800ft lb versus 5500ft lb En ole ihan varma mitä nuo luvut tahtoo kertoa. Jos muuttaa newtoneiksi niin aika rajuja lukuja :)
Kuitenkin isot painavat gummit tulossa joten mennään tönkkö jurnuttaja nelivedolla. Ehkä toi ei ihan niin pahasti jurnuta kuin rami kun akseliväli on lyhkäsempi.
Tuo turbiini homma mietityttää kun on vähemmän painoa ja tehoa/vääntöä niin stalli on jo sen takia alempana. Että ihan jo silläkin tekee mieli kokeilla ensin vakiota.
Kiitos kaikille projektin positiivisesta vastaanotosta :)
Nooh, minua kyllä vähän surettaa noin nätin klassikon muuttaminen... :(
Mutta omalleen saa tehdä mitä lystää, ja eipä tuollaisella 70v vanhalla täristimellä viitsi vuodessa ajaa kymmentä tuhatta vapaaehtoisesti.
Mikä tämä auton tarina on, ja missä se on entisöity?
Minkälainen ulkokuori tulee, Military, vai pimp my ride? :D
Tätä hiukan olen pelännytkin :) Aattelin että saattaa aiheuttaa pussihousujen nostelua kun näkevät lähempää auton.
Onneksi on sopiva yksilö tähän savottaan. Oli melkein vuoden vanha ilmoitus mistä tämän bongasin, eli ei ollut kelvannut entisöijille. Tästä puuttuu orkkis kone sekä takasivulasien mekanismit jotka kai aika mahdottomuus löytää.
Nämä ovat jenkeissä todella suosittuja ja harvinaisia. Moni ilmoitus minkä löysin niin oli auto myity jo aikaa sitte pyyntihintaan. Pyysin pariakin välittäjää etsimään meille tuollaista mutta viimein löysin itse tämän. Lavamalleja löytyisi paremmin mutta jos oikein haluaa varmanpäälle niin kopin jatkaminen ei kuulemma nelioviseksi onnistuisi.
Tämä kyseinen auto ei kai ole ollut rintamalla. Myyjä epäili merkinnöistä (nuo ei alkuperäiset numerot) että auto olisi ollut Californiassa jossain tukikohdassa. Sitten auto olisi ollut jollain pähkinäfarmilla josta isän ja pojan kautta seuraavalle omistajalle jolla ollut 15 vuotta ja ei ikinä käyntikunnossa. Ja sen jälkeen vielä tuo ukko jolta ostin tuon californiasta. Tuo edellinen ilmeisesti on yrittänyt tuota entisöidä. Kone ei edelleenkään käy ja maali ihan kauhea, lasikuitukittiä käytetty pellin siasta, ja ei jarruja jne.
Oikeastaan idea sai alkunsa Legasyn kuvista http://www.legacypowerwagon.com/Legacy-Dodge-Carryall_p_14.html
Voi olla että ei ihan tuohon tasoon pysty eikä kyllä ole tarkoituskaan. Sellanen auto on haaveissa että ei tarvitse pikku röykyissä hidastaa eikä kaupan pihassa varoa lommoja :)
Jokin armeija teema todennäköisesti säilyy. ehkä hiekan väri. Kuitenkin näitä tehty pelkästään sotaan. Ja eipähän tartte kitin kanssa niin paljon hikoilla.
No jumalaut......nyythän on mielenkiintoinen projekti!! Ja harvinainenkin vielä;):D
Todella upea peli. Kateeks käy jo nyt.
Jos joku sai tosta poltteen niin yksi aihio löytys ebaystä....
http://www.ebay.com/itm/WC53-Carryall-G502-/152204310524?forcerrptr=true&hash=item23701577fc:g:rWEAAOSwgZ1Xrxc0&item=152204310524
Topi1982
16.08.2016, 10:58
Hieno!
SeppoHovi
16.08.2016, 12:19
Nyt on hieno projekti! Paljon vaan tarinaa ja kuvia!
Todella upea peli. Kateeks käy jo nyt.
Jos joku sai tosta poltteen niin yksi aihio löytys ebaystä....
http://www.ebay.com/itm/WC53-Carryall-G502-/152204310524?forcerrptr=true&hash=item23701577fc:g:rWEAAOSwgZ1Xrxc0&item=152204310524
Tämän joutuu kyllä seuraamaan että mihin hinta siottuu :/ Tuo olis ollut ehkä vielä parempi aihio kun lähellä rannikoa.
Niinhän siinä aina käy että kun jonkun ostaa niin heti pian tulee vastaan jostain paljon parempi ja halvempi :)
Eräs toinen carryall joka osottautui myydyksi palautui myyjälle takaisin heti seuraavana päivänä kun oli rahat saatu ton meidän auton myyjälle. Se oli todella hyvin säilynyt ja ajokuntoinen (vähä turhan arvokas myös). Sanoinkin myyjälle kun otti yhteyttä että olis ollut vähä liian hyvä mun käyttöön.
Siitä joku laittamaan viestiä Atkinson Brothersille tai Benzboylle ja lisää tälläisiä suomeen :)
Seurantaan.... http://www.yarisworld.com/forums/images/smilies/drool.gif
Tuo olis ollut ehkä vielä parempi aihio kun lähellä rannikoa.
Mitäs parempaa tuossa jos hinta unohdetaan? :confused:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/aa8AAOSwU-pXs0Tf/$_3.JPG
Kuppasempi ja ruosteisempi, ite valkkaisin mahdollisimman ehjäkoppasen, kuten sulla näyttäis olevankin. Mätähommat ja muut oikomiset ei oo herkkua kenellekkään.
Mut hieno aihio tosiaan tollanen Carryall, peukkua!
*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..
Joo, ei tähän voi muuta sanoa ku iso peukku
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=102635
Vähä päässyt vauhtiin purkamisen kanssa. Mukavan simppeliä tekoa kun nokan purki parissa tunnissa ihmettelyineen.
Kai noilla sähköillä vielä ajelee :)
Kone olikin sitten hiukan tiukemmassa.
Siellä maalattu cumminssikin möllöttelee. siinäkin on öljypohjan patti juuri väärässä päässä, joutuu rälläkkä hommiin.
Tuli se sieltä lopulta kun sai kaikki vaihdekepit irti :)
Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni :)
Vähä nokkaa ylös ja vanha akseli alta pois. Huom Safety first :)
Ajattelin että on sovitettava akselia ja moottoria ennenkö heivaan kopan pois rungolta. Sitten saan boxata runkoa, värkätä coilovereiden kiinnitys, puhaltaa ja maalata sekä rakentaa koko tekniikan valmiiksi ilman koppaa.
Hiukan sovittelin renkuloitakin. Vähä joutuu modaamaan korvakkeita jotta ei ottaisi tukivarteen renkaat. Jännä nähdä että meneekö 16" vanne ton tierod endin päälle.
Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen :) Eli tästä lähtee taas kokoominen.
Siivoilin välipalkit pois kun näytti että ovat kaikki väärällä kohtaa. kyllä oli lujassa, kaikki oli niitattu ja niitä sai takoa hikipäässä vaikka rälläköikin kannat pois. Suurinosa irtosi vasta kun porasi reijän niittiin.
Runko menossa hiekkapuhallukseen.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0010.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0010.jpg.html)
Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta :) Hain 4mm levyä boxaamiseen.
Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0055.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0055.jpg.html)
Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna.
Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa?
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0054_1.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0054_1.jpg.html)
fordisti
22.09.2016, 20:05
hieno auto itse etsin kauan tollasta mutta en löytänyt mieleistä .
niin ostin sitten vanhan paloauton josta aloin sorvaamaan jotain joka
ehkä olisi mahdollisesti sellainen kuin haluaisin sen olevan.
KoniJeep
22.09.2016, 22:04
Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen :) Eli tästä lähtee taas kokoominen.
Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta :) Hain 4mm levyä boxaamiseen.
Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla.
Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna.
Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa?
Nyt on helppo tarkistaa ensimmäisenä rungon suoruus.
Miten tuo alumiini ja teräs reakoi keskenään? Tuleeko hapettumaa alumiiniin?
Pitäs tuollaisen vahvistus poxsauksen riittää.
Tätä projektia seurataan "silmäkovana" :)
ei se rauta ja alumiini tiiä toisistaan mittää ku on maali välissä.
jos mahollista tehä alumiinista jotain niin oishan se hifi malli! kannatan
Onko runkopalkki tuonmallisella vahvikkeella sitten aina täynä moskaa kevennysaukon alalaitaa myöten?
Onko runkopalkki tuonmallisella vahvikkeella sitten aina täynä moskaa kevennysaukon alalaitaa myöten?
On, enemmän tai vähemmän.
Pitäisi tehdä riittävän monta poistoreikää palkin alareunaan, ja tietysti sellaisiin kohtiin mistä vesi ja moska pääsee valumaan pois. Voi sitten välillä pestä jos siltä tuntuu :)
fordisti
24.09.2016, 10:06
ensimmäiseksi poista kaksinkertainen pelti etuosasta runkoa.turpoaa nopeasti
suolan ja ruosteen voimasta ja sitä voi käyttää boksauksessa on valmiiksi muotoiltu(vastakkaiselle puolelle).
ensimmäiseksi poista kaksinkertainen pelti etuosasta runkoa.turpoaa nopeasti
suolan ja ruosteen voimasta ja sitä voi käyttää boksauksessa on valmiiksi muotoiltu(vastakkaiselle puolelle).
Toi olikin hyvä pointti! Ja just kreivin aikaan. Vilkasin vielä palstaa kun kävin kahvilla juuri ennenkun olin ajatellut ruveta hitsaamaan.
Vielä kun olis hokannut ennen puhallusta :) Noh nyt on tuplapellit poistettu ja alunen puhallettu. Joo taitaa kuitenkin lopputulema olla vahvempi boxauksen jälkeen. samalla sai sitä painonsäästöä :) Joutui paloina irrottamaan. ei tuosta olisi oikein boxaukseen ollutkaan paksuus on jotain 2,5mm
Sehän on kohta jo ajossa :D
Meinasitkos muuten laittaa taakse sivuille myös ikkunat? Taitaa olla aika suoraa peltiä, ettei varmaan mikään mahoton homma ole :)
Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni :)
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_2637.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_2637.jpg.html)
Montax kannen pultii meni poikki.......??????
Näyttää siltä että usseempi.......
Niistäkin selvii......
Tsemiä......Upee rojekti........:D :D :D
Sorry.....
Pakko viel jatkaa...
Noin puhtaana kun on venoista ja männän lailta.......
Luultavimmin saanut vettä.......Eikä varmaan tehnyt enää lämmintä lämppäristä......
Vanha peli kun kyseessä......niin olis kannattanut käyttää "ns" oikeilla litkuilla lämpösex.......
ja laskee ne vex ja sen jälkeen käyttää tosi kuumax......ilman litkui.......
Ja kuumana kansi auki........
Vois olla että kaikki pultit olis tullut ylös.........:D :D :D
Tai sit ei.......:D :D :D
Päivitellääs pitkästä aikaa.
Taakse tulee kiinteät ikkunat juu.
Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa.
Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin.
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_1330.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_1330.jpg.html)
Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0978.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0978.jpg.html)
Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua.
Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia.
Teetin suutarilla joustonrajottimet.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG-20170303-WA0005.jpeg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG-20170303-WA0005.jpeg.html)
Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0989.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0989.jpg.html)
offroadjouni
31.03.2017, 21:05
Onpa hyvän näköistä. :cool:
Tämä kuuluu kategoriaan ajoneuvoporno :cool: :eek:
kiitos :)
Tänään ohjelmassa jarruputkien kötöstelyä. Hyvä ripustella ennen tankkia.
Jos muuten jollakin ylimääräisena 8x6,5" jaolla 8x16 vanteet ET 0 ja +15 väliltä Niin kannattaa ilmoitella. Pellivanteetkin käy kovasti.
Edit: Pari kuvaa vielä max sisäänjoustojen testailuja.
lantikka
09.04.2017, 12:31
kiitos :)
Tänään ohjelmassa jarruputkien kötöstelyä. Hyvä ripustella ennen tankkia.
Jos muuten jollakin ylimääräisena 8x6,5" jaolla 8x16 vanteet ET 0 ja +15 väliltä Niin kannattaa ilmoitella. Pellivanteetkin käy kovasti.
Nii onko noi normi 8 pulttinen sama kuin chevyssä? Meillä on peltivanteet vanhasta crew cabista. Espoossa saa tulla kurkkaa jos ne käy, ja tehä tarjousta samalla.
Ja BTW hemmetin makeen näköistä pukkaa!
Nii onko noi normi 8 pulttinen sama kuin chevyssä? Meillä on peltivanteet vanhasta crew cabista.
Chevyssä on pikkasen pienempi keskireikä, mie tempaisin vingulla sitä isommaks että sain vanteet Dodgen alle.
Itkekööt pussihousut kun harvinaista autoa rakennat:D
Mutta vielä harvinaisempihan siitä rakennettuna tulee:cool:
Tsemppiä ja iloista mieltä projektiin:)
Päivitellääs pitkästä aikaa.
Taakse tulee kiinteät ikkunat juu.
Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa.
Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin.
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_1330.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_1330.jpg.html)
Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0978.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0978.jpg.html)
Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua.
Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia.
Teetin suutarilla joustonrajottimet.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG-20170303-WA0005.jpeg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG-20170303-WA0005.jpeg.html)
Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_0989.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_0989.jpg.html)
ootko mitannu tankin litratilavuutta? :)
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi.
Mistäs kautt amuuten tilasit King off-roadin coil-overit? Itsellä on hieman ollut asia harkinanssa, ja toki esim. Summitracingiltä saa ja jenkkien varasto-osoitteeni kautta tulee tänne, mutta suoraan ei jostain syystä toimita (liian pitkät?)..
Muutamasta puljusta kun taas katsoin niin lähetyskulut oli ihan järjettömät, pari coil-overia maksaisi sen 800$, mutta lähetyskulut olisi olleet n.400$ :eek:
Tankki vetää kokolailla sata litraa.
Iskarit ostin Filthymotorsportilta ja Benzboy.com ne toimitti kontissa. Kysyttiin lentorahtille tarjousta niin meinasivat että ei onnistu kun typpeä sisällä.
Iskarit shimmattiin ja jouset valittiin mun ennakkotietojen mukaan. Nyt näyttää että keula saattaa jäädä hiukan ylös. Mutta katotaan lopussa sitten.
Oli muuten toi Filthymotorsport ainut firma joka mua vaivautui sopivien valinnassa jeesaamaan. Kysyin vaihtoehtona Orin typpitikkuja mutta meinasivat että kevyempiin kilpureihin ne paremminkin.
Joo.. filthy motorsportista olen itsekin joskus kysynyt ja katsonut sekä KOR:in coil-overeita että ORI Struts:eja. Olivat avuliaan tuntuisia. Taitaa tosiaan olla niin että noita ei ihan suoraan saa lentorahtina, pitäisi mahd. tyhjentää typestä. Typpi toki on inertti kaasu..
Eivät tykkää ottaa koneisiin tämmöisiä, taitaa mennä paineastiaksi vaikka olisikin palamatonta kaasua.
Joku kun pettää niin iskari tulee torpedona kyljestä läpi, ja semmoinen on epäsuotavaa.
Paitsi typet pois niin ei ole painettakaan. ..ja toisaalta esim. Bilsteinin kaasuiskarit tuli lentorahtina jenkeistä, painetta sisällä samat 200PSI mitä coil- overeissa saa olla ;)
Mutta ymmärrettävää sinänsä että eivät välttämättä näitä kelpuuta lentorahdiksi.
lantikka
27.08.2017, 21:28
Mitäs tälle hienolle kuuluu?
Moi.
Kesällä en juuri tallissa ollut. Sen verran sain aikaan että korigrillin kyhäsin ja kori kiikkuu nyt siinä.
Suojanen remppas ja vahvisti automaatin, runko ja tekniikka kokolailla valmis.
Nyt pitäisi saada rytmi taas talli iltoihin, vähä ruostekorjauksia aloittanut jo ovista. Ihanasti korjattu lasikuidulla reikiä. Sikkikoneen ostin jotta saisi uritettua lattiapellin.
Tilanne päivitys.
Koitin vähän hiekkapuhaltaa ennen lattian asennusta.
Uraa on luotu reilusti :) noihin leveämpiin uriin tulee penkkien liukukiskot.
Ajattelin maalata epoksilla pinnat ennenkuin liimaan koriliimalla lattian. Laitan vielä popniiteillä lisäksi. Noin meinasin saada vesitiiviin liitoksen aikaseksi.
Sisäpellit alkaa olla korjattu kohta. Ulkona ei sitten montaa neliöö korjattavaa olekkaan :)
Meinaan tuosta ihanasta tilaautosta koittaa kattopeltiä tuon oman pressukaton tilkkeeksi. Olisi valmiiksi oikeaa muotoa.
Mickey Thompson
17.11.2017, 14:56
Todella eroottinen rojekti teillä ja näköjään rahaa ja aikaa säästämättä tehty tähän asti! Alkupään kuvat kadonnu photobucketin syövereihin näköjään. mä käytän tota flickr kuvapalvelua. on helppo kun kännykällä otetut kuvat menee suoraan sinne ja netistä poimii ne koneella ja liittää tänne nin ei tarvi johdon kans siirrellä niitä
Kaitsu67
17.11.2017, 15:26
Joo, harmi kun aikasemmat kuvat kadonneet bittitaivaaseen :(
Editoin vähän vanhoja viestejä jotta näkyy edes muutama kuva.
Tässä vielä tekniikasta, nyttemmin se on peitelty ja odottaa korin valmistumista.
Gary Grand
19.11.2017, 15:10
https://flic.kr/p/21AU4c1
https://flic.kr/p/21AU4c1
Kuinkas täältä saa kuvan suoraa näkymään?
Parhaiten toimii offipalstalle omaan albumin laitetut kuvat.
Tuota sun kuvaa en jostain syystä saa näkymään vaikka kuinka kikkailen.:eek::D
https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/
https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/ (https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/)
Tämän päivän ihmettelyjä. Lattia sopi vähän reunaa taittamalla aukosta. Jousitornien päälle teen irroitettavan kopan myöhemmin. Meinasin maalata limiliitokset mutta kaveri ties että koriliima tulee puhtaalle pellille. Joten liima ostoksille tästä täytyy lähtee.
Ite käytän omissa projekteissa sika 221.tä koriliimana ja jos on pelti puhdas pinta niin laitan aina primerin alle joka estää rostumisen ja siihen liima ottaa kiinni kuin tauti. Itellä vaan sellainen olo et jos peltipuhtaalle pinnalle vetää koriliiman niin seuraukset on samat kuin tehtaan tekemissäkin saumoissa, eli liima lähtee rimpsuna irti ja alta tulee ruoste pöhäys sekä pitsiintynyttä peltiä.
Ja jos käyttää Sika 221:stä niin kannattaa sen primerin päälle vielä sivellellä sika aktivaattori,
niin pitää kuin tauti.
Parhaiten toimii offipalstalle omaan albumin laitetut kuvat.
Tuota sun kuvaa en jostain syystä saa näkymään vaikka kuinka kikkailen.:eek::D
https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/
https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/ (https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/)
Yritin jo ennen sinua mutten minäkään saanut kuvaa näkymään, tuumasin etten vaan osaa mutta ei se sitten toimikkaan.... :o
Moro.
Paljon tuli viime talven aikana hitsattua koria. Ja alkukesästä se puhallettiin.
Nyt kori on epoksissa. Irtoosat on vielä maalattava, niistä löyty vielä puhalluksessa parsittavaa.
Kauhea polte olisi päästä sovittamaan koria rungolle. Niin korin ja rungon väliin sovitin Ramin polyuretaani kumit. Alunperin ei ollut kummeja ollenkaan. Koitin modata kiinnikkeitä niin ettei kori nouse kuin 15mm.
Pakko malttaa ja kuitenkin koittaa kitata katto ja maalata pohja pintamaaliin pyörittäjässä.
Kuvia myös ovien uusista lukoista ja ovien sovituksesta. Yksi kuva myös sivulasien kehyksissä. Hiukan panssariajokki henkeä ;) joku ruoja on tosiaan pillittänyt lasin aukon pyöristykset pois.
Tämmönen resto-mod projekti herättää näin mobilistissa hiukan ristiriitaisia tunteita. Toisaalta hirvittää, mutta toisaalta taas niin hemmetin mageeta puuhastelua!:D
Tämmönen resto-mod projekti herättää näin mobilistissa hiukan ristiriitaisia tunteita. Toisaalta hirvittää, mutta toisaalta taas niin hemmetin mageeta puuhastelua!:D
Varmasti herättää 😀 mutta kiitos kuitenkin kehuista.
Täytyy sen verran kertoa että tämä auto olisi ollut aika paha entisöidä kun nuo ultra harvinaiset takaikkuna boxit oli poltettu pillillä pois.
Ja kone oli kasattu päin v:tä, ei olisi ollut oikein kannattavaa kunnostaa.
Ja toisekseen kuka piru sillä ajaisi vaikka olisi kunnostanutkin alkuperäiseen loistoon 🤔 ajolleen varmaan suunnilleen sama kuin hevosen perässä vedettävä haravakone 😂
Yritin etsittiin mahdollisimman raakiletta ettei tarvitse toimivaa peliä pilkkoa (tai todella kallista)
Eiköhän tässä olisi käynyt se vanha klassinen eli ensin inistään et pitäisi restauroida alkuperäiseksi, mutta ketään tekijää ei löydy ja ajoneuvo mätänee paali kuntoon. Hyvä vaan että vanha ajoneuvo saa uuden elämän hieman erilaisempana.
Hiton hieno tuosta näyttää tulevan, joten lisä kuvia ja edistymistä odotellessa.
Eiköhän tässä olisi käynyt se vanha klassinen eli ensin inistään et pitäisi restauroida alkuperäiseksi, mutta ...
Hieno projekti tässä ja en voi muuta kun kehua, kannattaa tehdä niin kun itse haluaa tai into loppuu. Niinnn kun yksi traktorin myyjä kerran sanoi mulle, osta mielesi traktori tai kadut niin kauan kun se on talossa. Ja muuten pitää paikkaansa, eli jatkakaa ja tee se mielesi muukaan ja hyvä tulee seuraan tätä projektia mielenkiinnollla.
Eiköhän tässä olisi käynyt se vanha klassinen eli ensin inistään et pitäisi restauroida alkuperäiseksi, mutta ketään tekijää ei löydy ja ajoneuvo mätänee paali kuntoon. Hyvä vaan että vanha ajoneuvo saa uuden elämän hieman erilaisempana.
Hiton hieno tuosta näyttää tulevan, joten lisä kuvia ja edistymistä odotellessa.
X2
Rupee olemaan katto kitattu. Pakko oli tehä nyt kun pyörii grillissä. Pari kierrosta ensi lasikuitukittiä hitsien alueelle sekä isompiin koloihin, sitten muutama kerros hienompaa kittiä.
Työlästä on kun koitin hioa ihan pelkästään 40cm hiomatuella jotta tulis suht lommottamaan.
Pieniä haaveita olisi jos saisi viikonloppuna koria soviteltua rungolle. Eräänlainen työvoitto se 😌 tulee talliin taas tilaa sitten.
veijon-esso
12.09.2018, 12:42
Tämmönen resto-mod projekti herättää näin mobilistissa hiukan ristiriitaisia tunteita. Toisaalta hirvittää, mutta toisaalta taas niin hemmetin mageeta puuhastelua!:D
Tää offipalsta lienee melko tukala paikka mobilistin pyöriä noin keskimäärin. Aika harva täällä entisöi mitään, ehkä 1% projekteista?
Hieno projekti kyllä tämä Dodge!
On kyllä järkyttävän hienoa työtä!
Kiitos kehuista :)
Sain vaan ährättyä korin rungolle ilman nostoapua. Tai ainakin 2cm päähän.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_4521.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_4521.jpg.html)
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_4515.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_4515.jpg.html)
Meinaa tulla runko vastaan. Joudun paria korvaketta modaamaan vielä ja 2cm korokkeet muihin jotta ei osu runko lattiaan takaakselin kohdalla. Korin korotusta tulee maltilliset 3cm sitten.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_4517.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_4517.jpg.html)
Hieman joutu pakoputkelle tekee tilaa (se oli kyllä tiedossa ei vaan osannu erillään tehdä pattia)
se mikä tuli yllätyksenä oli että tulipeltiin joudun reilun sentin patin tekemään ettei venttiilinkoppa hankaa.
Onneksi on sisäänjoustoa niin sai alustan pujahtamaan noin sievästi alle :)http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_4510.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_4510.jpg.html)
Kuvissa ei vielä painoa alustalla eli jousitus lähes yläasennossa. Reilut 10cm tosta pitäs painua.
Sais nyt kannakkeet kohdilleen niin pääsis hallintalaitteita, kiskoja, penkkejä ja vöitä sovittelee.
Tää offipalsta lienee melko tukala paikka mobilistin pyöriä noin keskimäärin. Aika harva täällä entisöi mitään, ehkä 1% projekteista?
Aika harva auto täällä on onneks entisöinnin arvoinen edes, joten ei tää nyt niin pahasti ahdista, vaikka olis miten mobilisti!:D Lähes kaikkia 80- ja 90-lukujen vehkeitä voi raiskata ihan niin paljon kun sielu sietää, eikä se ainakaan mua haittaa yhtään.:D
Kivasti näyttää Dodgerojekti edistyvän.:cool:
Tässä Joulunaluspäivien askareina on saada tekniikan letkut ja putket tehtyä että saisi potilasta koittaa herättää. Nyt oon saanut hallintalaitteet kokolailla yhdistettyä. Jarruista pari liitosta vielä uupuu.
Jos tosiaan koittas käyntiin ja miksei pienet testiajotkin tähän väliin. Sen jälkeen täytyisi viimeiset tulipellin muokkaukset ja lattian läpiviennit maalata.
Penkit löyti paikkansa. Ahdasta on mutta kyllä sinne 7 aikuista sopii.
Turvavyöt täytyisi vielä kiinnittää, niille täytyy myös kiinnikkeet keksiä.
Kuvassa pömpeli jousitornin päälle takapenkin alle.
Hydroboosterin sain kanssa kötöstettyä paikoilleen. Ramin letkut näyttäisi käyvän jotenkuten.
En oikein löytänyt mieleisiä paisuntasäiliöitä niin tein itse 1,5mm alumiinistä. Netissä näin että ohjaustehostimelle sai suodattimella olevaa kalliilla niin siitä vähän apinoin mallia.
Tollukka
11.12.2018, 22:25
Onko tehostimenpöntön pohjana öljynsuodattimen ryöstölaippa? Asiallista!
On joo. Tuossa vielä parempi kuva. Toivottavasti virtaus piisaa.
Keulaa vähä kasailtu 😋
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/DSC_5772.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/DSC_5772.jpg.html)
Nuo King off roadin coil-overit... tahtoo :eek: :cool:
Jummi että tästä taitaa tulla oikeasti hieno! Oliko penkkien luovuttajana jokin tuoreempi Jenkki tilaörvellys?
Jummi että tästä taitaa tulla oikeasti hieno! Oliko penkkien luovuttajana jokin tuoreempi Jenkki tilaörvellys?
Kokolailla oikeaan osuit penkkien suhteen. Hiukan arka paikka 😅 joku usan vientimalllin kia carnival oli penkkien luovuttaja 😅 kohtuu paljon etsin malleja mutta tuossa yksilöstä löyty nahkajakkarat. Neljä yksittäisiä ja 3h takapenkki. Penkkien malli myös sattu miellyttävän. Nuo olisi mukavan muunneltavat, keskipenkit pyöris periaatteessa jos vain tila riittäisi 😁 ja penkeistä muodostuisi sänky jos ei taka jousitornit olisi ollut kiskojen tiellä 🤣
Miinus puolet: pirun painavat ja valmistus maa 🤔
Tää on kyl yks hienoimmista projekteista!:cool: Tulispa enemmän stooria vaan, kun on mukava seurata tämmöistä spesiaalirakentelua...:rolleyes::p
Minkä väriseks tuo on tarkotus maalata? Kattelin noita jousia ja aloin fantasioimaan, että miltä tuo näyttäis oikein ihanan kiiltävänä metallinhohto sinisenä...:cool:
kyllä se ennen vaan osattii autot muotoilla.aateltiim vähä ulkonäkööki ennen kustannuksii
Tämä se on kyllä helvetin hieno proggis, tulee varmasti hyvä fiilis sitten loppujenlopuksi kun pääsee ajelemaan.
Näin liikenteessä hieman saman henkisen laitteen, mattamusta ja RedBullin tarraa kyljissä. Tämä havainto jostain reilun kuukauden takaa Renkomäen suunnalla Lahdessa. Trafi kertoi valmistajaksi jonkun Saksalaisen pajan (jos en väärin muista) ja taisi olla Discon päälle rakennettu. Erottui moottoritiellä erittäin hyvin edukseen, joten tämäkin tulee varmasti nostamaan hymyjä suupieliin yhdellä jos toisellakin :)
Tää on kyl yks hienoimmista projekteista!:cool: Tulispa enemmän stooria vaan, kun on mukava seurata tämmöistä spesiaalirakentelua...:rolleyes::p
Minkä väriseks tuo on tarkotus maalata? Kattelin noita jousia ja aloin fantasioimaan, että miltä tuo näyttäis oikein ihanan kiiltävänä metallinhohto sinisenä...:cool:
Täytyy yrittää kunnostautua päivitysten kanssa.
Väri on ollut mietinnässä kovasti. Välillä on tuntunut että tulisi joku hot rod Red ja nyt taas tuntus että joku hiekan väri army merkinnöin tai tumman vihreä merkinnöin. Jokatapauksessa tulee kaksivärinen, lokarit, puskurit, astinlaudat, grilli, työkaluteline ja lasien pulttikehät tulee mustaksi. Astinlaudat ja lokarien sisäpinnat ajattelin vetää raptor tms polyurea pinnotteella.
Kittaamisen koitan tehdä parhaani mukaan mutta ruiskutettavaksi vien maalarille. Sen pikku g mersun ruiskutin tallissa ja päätin että jatkossa viedään uuniin.
Lomareissulta tuliaisena tuli ez wiring johtosetti, ei edes lyöty rautoihin läpivalaisussa . Ja nyt tulossa välijäähdytin.
Ahdasta alkaa muutes olla nokalla, vielä pitäis ilmastoinnin kenno sopia väliin, voi olla että pari senttiä joutuu tuomaan säleikköä ulospäin.
Kiitos muuten kaikille kannustavista kommenteista
Jonkun sponsorin tarttis että pystyisi kaikki unelmat kerralla toteuttaa mutta kerkiäähän tuota sitten jatkojalostaa.
Tämä se on kyllä helvetin hieno proggis, tulee varmasti hyvä fiilis sitten loppujenlopuksi kun pääsee ajelemaan.
Näin liikenteessä hieman saman henkisen laitteen, mattamusta ja RedBullin tarraa kyljissä. Tämä havainto jostain reilun kuukauden takaa Renkomäen suunnalla Lahdessa. Trafi kertoi valmistajaksi jonkun Saksalaisen pajan (jos en väärin muista) ja taisi olla Discon päälle rakennettu. Erottui moottoritiellä erittäin hyvin edukseen, joten tämäkin tulee varmasti nostamaan hymyjä suupieliin yhdellä jos toisellakin :)
Kovat odotukset on ajo-ominaisuuksista ja koe-ajosta. Toivottavasti en pety pahasti.
Juu se disco alustainen redbull taitaa olla lähtöjään tästä pykälää raskaampi ambulanssi versio.
Vähä ollut hiljaista alku vuodesta tallissa mutta nyt olisi taas vähän näppäilty. Läpiviennit maalasin ja nyt odottelen pinta maalia sisustan ja tulipellin maalaukseen.
Paisarit ja flekti hakee paikkaansa
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190226_193959.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190226_193959.jpg.html)
Syylärin ja kuulerin väliin ängin ilmastoinnin kennon
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190227_204245.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190227_204245.jpg.html)
Keula grillin kasasin köykämiinistä kuten uhosin, vielä valojen suojat tarttis taivutella.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190302_121134.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190302_121134.jpg.html)
Tossa näkyy kaikki kennot. Puskurin taa jää lootan ja ohjauksen jäähyttimet.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190302_203534.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190302_203534.jpg.html)
Nyt on väri lyöty lukkoon, tulipelti, kojetaulu ja iso osa sisustaa on pintavärissäkin.
Ajattelin että kun maalaa sisältä niin sitten on vielä mahdollista muuttaa väriä johonkin suuntaa mutta olen tuohon matta Ral 1019 akryyliin tyytyväinen.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190310_120514.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190310_120514.jpg.html)
Hyvin toimi maalausmuovista kyhätty maalaustila
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190310_120531.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190310_120531.jpg.html)
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190310_120624.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190310_120624.jpg.html)
Viimeksi oli niin kauhea homma lattian pesussa kun g mesen maalasin sen isompia suojaamatta.
Seuraavaksi hieman lämpösuojaa tulipeltiin ja koppa pultaten paikoilleen.
Nyt on eristettä tulipellissä. Keskellä ja pakoputken likellä on us partsin 2000asteista säitelyä mukamas kestävää ja tuo paksumpi ihan perus rouhepuristettua vaahtomuovia, silläkin oli olevinaan joku paloluokitus.
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190315_210420.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190315_210420.jpg.html)
Hätäsenä aloin heti kasaaman nokkaa
http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190317_203346.jpg (http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190317_203346.jpg.html)
Ohjauspylvään ja polkimet ruuvasin paikoilleen kanssa.
URL=http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190317_203416.jpg.html]http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/IMG_20190317_203416.jpg[/URL]
Aika paljon mukavampaa hommaa nyt kun saa vaan ruuvailla.
Tilasin jäähdyttimen letkut, niin saa nesteetkin pysymään koneessa.
Kirjoitinko että ostin 140amppeerisen työkoneen akun ja paksut kaapelit niin pääsee pian sahaamaan käyntiin.
Coolerin putketkin tuli.
Hienoa jälkeä....! :D
-Ai sehän olikin automaatti, pedaaleista päätellen...? :cool:
Jos haluaa eristää ääntäkin eikä pelkkää lämpöä, kannattaa peltiä vasten liimata butyylimattoa. Mielellään sellaista jossa on ohut alupelti päällä. Se vähentää pellin värinää eli äänen kulkeutumista eteenpäin. Tuo vaahtomuovi sen päälle on sitten hyvää imemään kuminaa ja eristämään lämpöä.
Putyylimattoa halvempi vaihtoehto on paksu bitumimatto mutta äänieristyskyky on heikompi paksussakin matossa ja asentaminen vaatii hermoja.
STP Black Gold alsapinnoitteista butyylimattoa on ainakin moni hifiharrastaja hieronut kulkineisiinsa menestyksekkäästi. Löytyy autohifi kaupoista sekä ihan esmes mooottonetistä KLIK (https://www.motonet.fi/fi/tuote/472805/STP-Black-Gold-Bulksolution-vaimennusmatto-45m)
Laitoin Jeeppiin STP:n butyylikumimattoa, orkkis värinämatot oli jo kovettuneet ja osin lohkeilleet. Peitin vähän laajemmalta (käytännpssä koko pohjan), laitoin tulipeltiin, oviin ja peitin reikiä mahdollisuuksien mukaan. Hiljensi aika mukavasti.
angrynerd
20.03.2019, 08:43
Alkaa kuola valumaan ja kateus iskemään.
Voi pyhä jyske, nyt on hienoo jälkee.
Uskallatko tuolla edes maastoon poiketa :).
Juu automaatti tää on joo.
Jostain luin kans että parhaiten eristäisi kun käyttäisi erilaisia eristeitä päällekkäin niin jäisi eri taajuudet fyllinkeihin. Lattiaan vois olla bitumi kova sana. Se stb gold on tosiaan eri helppoa laittaa ja suht edukasta. Chargerin vuorasin sillä. Silti tahtoo tosin korvat tinnittää pitemmän matkan jälkeen. Pitäs olla varmaan vähä paksumpi kerros tai jotain.
Katotaan nyt miten siistin saa tosta itse tekemällä tehtyä 😂 mutta enempi käyttöauto kuin offipeli, luulisi tuon kestävän maastoajoa keskiverto nykymaasturia paremmin kuitenkin 😁.
Jonkun verhoilijan kun sais höynäytettyä yhteistyöhön niin kehtaisi paremmin johonkin messuille ängetä. Itse jos lähden verhoilua tekemään niin voi aika totinen verhoilu tulla 🤔
romunkerays
21.03.2019, 21:59
upean näköistä jälkeä ja mielenkiintoinen muutenkin :)
Juhlan paikka.
Projekti saavutti koekäynnistyksen ja ensimmäisen koeajon. Ei merkkejä katastrofista (ainakaan vielä)
Kaikki pelas yllättävän nätisti, ohjaus, jousitus sekä jarrut (hiukka takapainoiset vielä) öljyvuotojakaan ei pahemmin. Laatikkoa hieman hikoilutti kun lämpes mutta epäilen että uus mittatikku on liian tiivis ja se ei saa huohotettua.
On se ihana täristin tuo 4bt.
https://youtu.be/rRUBAUfSPpc
Kiitoksia.
Asiallinen video, joka pelasti tämän aamun....
Hieno projekti, odotellaan tässä sitten lisää kuvia ja videoita.
Mitä tälle projektille kuuluu?
Moro, vähä ollut hiljaiseloa tallissa rakentamisen vuoksi.
Mutta jotain näkyvää kuitenkin : sain astinlaudat ja lokarit hiplailtua pinnoituskuntoon.
Lokarit pelliltä lähtien : epoksi, kitti, Happopohja sinne mistä meni puhki ja päälle trotonin polyuretaani pinnoite ohennettuna.
Alapuolet meni ohentamatta ja astinlaudat molemmin puolin.
Nyt jäin lomalle niin olis loppuvuosi tarkoitus viettää tallissa joten edistystä luvassa kittailujen merkeissä.
Ilmastoinnin kompuran ja liitinten krymppäys työkalut raaskin viimein tilata, saisi kompuran vielä kötöstää paikoilleen ennen lopullista niputusta. Kyllä ottaa pattiin että en sitä telinettä irtokoneeseen rakentanut.
Nyt tuli viimeiset osat ruiskuteltua toiseltakin puolelta. Pyöränkaariin töräytin kanssa.
Samalla teippailin vähä aukkoja umpeen tulevaa kittaussessioo varten.
https://youtu.be/zGnDm9iFGxo
Tästä se lähtee 😁 eka päivä jynssätty ja valmiiksi tuli: ei mitään. Välttämättä tätä ei tarttis niin kovasti silotellakkaan mutta kiinnostaa aina haastaa itseään ja kokeilla että kuinka hyvän saa tehtyä.
Näin jälkikäteen ajateltuna olis tuo kylkipelti pitänyt uusia kokonaisuudessaan🤔 sen verran paljon se on aiheuttanut työtä kun alareunan vaihdoin ja sen jälkeen sitä onkin saanut pajottaa että saisi aallot pois.
https://youtu.be/HaxoVnYYMl8. Tossa on hyvä verrokki. Toivottavasti ainakin cummins peittää kolinat 😅 uskaltaisin melkein lyödä vetoa että korin ja tekniikan kannatinkumit, äänieristeet ja JOUSET vähä hiljentää kyytiä 😅
https://youtu.be/zu0Zvwf2UBM
Kittailu jatkuu: osa 2
Tätä lajia on piisannutkin. Joku mulkku hionut koko kärryn jollain kivilaikan tyylisellä Nyt loppu jo häämöttää.
Kittailut on onneksi takanapäin. Muutama ilta tehty teippailua ettei sumu sotkisi pintoja.
Happo pohjamaalia ja polyuretaani sotkua päälle.
Nyt olis luukut ja karmit käsitelty.
Seuraavaksi ovet paikoilleen ja happoa tai epoksia pintaan ja pienen haihdutuksen jälkeen pintaväri päälle.
Kova homma mutta tuleepahan näkyvää.
Hinkkaväri niskaan, puolen vuoden seisotus, hionta ja sit pinnat niin ei hypi naarmut missään vaiheessa silmille ;)
Nojoo. Nyt on teippien poistoa vaille päivä paketissa. Aamusta alkoi pölynpoistolla, korimassojen levitys, epoksin ruiskutus, ruoka tauko/ haihdutus ja kaksi kerrosta Raptoria 10% ohennettuna ja maaliruiskulla pohjamaali suuttimella.
Ihan kivan satiinin sai kun lisäs painetta neljään baariin toiselle kierrokselle ja ruiskutti noin 40cm päästä. Pidin. Noin tunnin tauon kerrosten välissä.
Ihan tyytyväinen olen kun ei tuon enempää peilaa. Pari roskaa tuli mutta ei pahasti näy.
Mikä sai päätymään Raptoriin? Melko vaivan näit pohjatöihin ja nyt pintaan tollanen jota ei saa oikein millään enää pois jos vaikka haluis maalata.
Onneks vedit sentään maaliruiskulla niin ei tullut ihan röppöpinta.
Alunperin oli matta akryyliä miettinyt. Mutta tuossa kun lokareihin vedin vastaavaa niin rupesin miettimään kun peittokyky hyvä ja jälki juuri sellaista kun oli matta akryylillä hakemassa.
Luulisin että tämä kestää kuitenkin käyttöä paremmin kuin matta akryyli.
Ja tätä tuntuisi kyllä pystyvän hiomaan. Eli korjaukset onnistuu tarvittaessa.
Uskon että akryylillä olisi vaatinut vielä hiomavärin ja hionnan vähintään 400karkeuteen. Kori kuitenkin niin kihara että ei olisi maksanut vaivaa.
Saa sitten nähdä että kaduttaako joskus
Ok. En olis kyllä akryyliä itekkään laittanu, mut Temadur 20 tai 50 olis voinu olla passeli. Toivotaan et tuli hyvä, helposti jää Raptorin pinta kuivaks jos pikkusuuttimella vedetty.
Ei mulla 120:stä sileempää paperia ole pohjatöihin ollut kun BJ:tä maalasin eikä mitään hiomavärejä, silti ei näy naarmut läpi (Temadur HS90 maalina).
Ok. En olis kyllä akryyliä itekkään laittanu, mut Temadur 20 tai 50 olis voinu olla passeli. Toivotaan et tuli hyvä, helposti jää Raptorin pinta kuivaks jos pikkusuuttimella vedetty.
Ei mulla 120:stä sileempää paperia ole pohjatöihin ollut kun BJ:tä maalasin eikä mitään hiomavärejä, silti ei näy naarmut läpi (Temadur HS90 maalina).
Juu. Kestävä vaihtoehto tuo varmasti. Näissä maaliasioissa on vaihtoehtoja liiankin paljon. Jotkut maalaa jopa Miranolilla.
Tuossa kun ohjetta lueskelin niin tämä polyuretaani pinnoite on päällemaalattavissa, että jos väri kyllästyttää niin ei tarvitse kaapia pois.
Interwebissä tuli muuten jossain vastaan että nykyään ainakin usassa käytetään sotilas ajokeissa tämän kaltaista maalia. En ole varma että onko polyuretaani vai polyurea mitä käyttävät.
Meillä oli pitkään hankaluuksia valita tulevaa väri teemaa. Vaihtoehdot oli joko jokin kirkas kiiltävä maali VS armyväri. Ja lepikon vihreä ei emäntää viehättänyt. Lopulta päädyttiin tähän hiekan väriin. Voi halutessaan maalata armeija logot ja numeroinnit.
Armymaalia puolsi auton historiakin.
Piti heti pultata eka lasi kieroimpaan aukkoon kun sain ne. Me likes.
Eli tuli mittojen mukaan kaikki lasit uutta. Suoria laseja on kyllä mukava teettää kun ei maksa paljoa.
Alavuden Lasi hoiti homman hienosti 💪
Piti heti pultata eka lasi kieroimpaan aukkoon kun sain ne. Me likes.
Eli tuli mittojen mukaan kaikki lasit uutta. Suoria laseja on kyllä mukava teettää kun ei maksa paljoa.
Alavuden Lasi hoiti homman hienosti
Saako udella missä hinta luokassa (noin) pyöritään per lasi?
30€ kpl tais olla minimi velotus. Sillä meni kaikki kun ovat kovin pieniä
Sain juuri murjottua takaluukun lasit paikoilleen. Eikä edes hajonnut. Meinasin jo luovuttaa kun ei yksin asentaessa naru pysynyt urassa ollenkaa.
No onneksi erikoistyökalut ja jaloviinaa auttoi
Tuulilasin mönjäsin myös paikoilleen Sikaflexin tuulilasiliimalla.
Lisää laseja. Ruuvaaminen kävi joutuin kun Reetta 9v oli laittamassa muttereita ja pitämässä vastaan.
Onks noi ihan tavallista ikkunalasia?
Onks noi ihan tavallista ikkunalasia?
Ihan lainmukaista karkastua ja tuulilasi vielä laminoitu..
Noin vanhaan voisi laittaa karkaistun tuulilasinkin, mutta laminoitu on kyllä mukavampi.;)
Ihan lainmukaista karkastua ja tuulilasi vielä laminoitu..
Ok, hinnasta vaan meinasin mut halvalla olet saanut.
Ok, hinnasta vaan meinasin mut halvalla olet saanut.
Tarkensin vielä että 30€ per ruutu. Niin piti kirjoittaa mutta en näköjään kirjoittanut 😅
No ei se todellakaan pahalta hinnalta siltikään kuullosta.
Ja harvemminpa ajokkeihin lasit joka huollossa vaihdetaan. :)
Viimein sain pian 4 vuotta nurkassa maanneet herkut paikoilleen.
https://youtu.be/x_lmyL1_ga0
Homman teki suht helpoksi se että Legasy classic trucks keräsi meille ostoslistan 😎
Onneksi tuli kysyttyä apua ja suureksi yllätykseksi he olivat jälleenmyyjä vintage air:in kamoille. Oli kyllä kiva touhuta kun kaikki oli huomioitu ja osat sopi hienosti.
Olisin itsekseen kuvastosta valinnut aivan liian pienen puhaltimen 😅
Ensin koitin kuvastoja selata ja meinasin tulla hulluksi kun joka suulaketta oli kymmenen mallista 😵
Kompuran hankin itse kun se olisi jostain syystä maksanut yli puolet enemmän kun mihin sen itse sain.
Telineen olisi saanut kanssa legasyltä mutt oli sen verran kallis että päätin kyhätä itse. Ihan ilman vastoinkäymisiä ei telineen teko mennyt. Jouduin alavesiletkun vielä modaamaan vaikka kuinka sihtasin että mahtuu.
Taas vähä kasailtu.
Moottorin ja lootan sähköt kytketty. Muutenki johdot reititetty.
Vielä kun tulis rele kotelo niin pääsis sisältä kytkemään.
Takavalot ja mittarit on kanssa jossain postissa tulollaan.
Täytyy varmaan spräyätä kennot mustaks jottei paista noin ikävästi.
Kauhea kikkailu oli alavesiletkun uudelleen reitityksessä. Vesilähtö meni uusiksi, pari yrityksen jälkeen kaikki letkut juuri ja juuri sopii. Nyt alavesiletku kiertää remmin.
Löysin viimein soppelit vanteet torista.
Ruiskutin saman värin niihinkin.
Pääsin viimein kampeamaan michelin xml renkulat alle.
Harmi kun 16tuumasta vannetta ei sovi viemään sisäänpäin kun ottaa palloniveleen. Täytyy laittaa levike kumia.
Keskustelua keskustelupalstalle, omaan silmään istuu paremmin noi aiemmin alla olleet pyörät. En tiedä nivoutuuko oman lantun sisällä jotenkin paremmin tohon restomod henkeen kuin peltimankelit, mutta mä jättäisin ne alle. Ei ettäkö mun mielipiteellä olisi väliä, kunhan lämpimikseni lätisen :)
Keskustelua keskustelupalstalle, omaan silmään istuu paremmin noi aiemmin alla olleet pyörät. En tiedä nivoutuuko oman lantun sisällä jotenkin paremmin tohon restomod henkeen kuin peltimankelit, mutta mä jättäisin ne alle. Ei ettäkö mun mielipiteellä olisi väliä, kunhan lämpimikseni lätisen :)
:) Juu ei ne rumat ole omaankaan silmään. Ne vaan on ollut lainassa pikkuveljeltä ja se ei ole suostunut niitä myimään. ;) Joskus kun tästä konkurssista selviää vois ostaa jotkut isommat aluvanteet jotta saa sisäänpäin ja vanteisiin lisää leveyttä.
veijon-esso
29.04.2020, 07:35
Entäpä ihan perus jenkkipeltivanteen näköinen vanne levitettynä ja korin väriin maalattuna. Kolmioreikä mankeli vs toi alumiinipotkuri on vähän kuin paralympialaiset.
lepoantti
29.04.2020, 08:31
makuasioita jotka hankalia, mutta kyllä tämän tyyliset alumiinivanteet on parhaimillaan sulatettuna. aivan ehdottomasti peltivanteet tähän vankkuriin kuuluu. kertakaikkiaan hieno projekti!!!
Tuossa olis ultimate vanteet mielestäni jos lakkaisi köyhtymästä.
https://www.tsw.com/gpimg/truck-wheels-rims-black-rhino-armory-5-both-both-double-black-std-org.jpg
Hummer H1 vanne/rengas setti vois olla istuva
Hummer H1 vanne/rengas setti vois olla istuva
Vaikee koko vain 16.5”:na rengasvalikoiman suhteen. Hyvät noi ”mangelssit” on.
Löysin viimein soppelit vanteet torista.
Ruiskutin saman värin niihinkin.
Pääsin viimein kampeamaan michelin xml renkulat alle.
Harmi kun 16tuumasta vannetta ei sovi viemään sisäänpäin kun ottaa palloniveleen. Täytyy laittaa levike kumia.
samat Tyrex(?) vanteet kun mun Jimpassa, eli täytyy olla ihan parhaat:) Omani vaan typerät hopeanruosteiset, orkkismaali ihan vitsi. Olenkin aikeissa vetää valkoisella kumimaalilla, onko hyvä idea?
Vaikee koko vain 16.5”:na rengasvalikoiman suhteen. Hyvät noi ”mangelssit” on.
joo ei taijja olla ku bf all terrainta täällä sillä reijjällä.
Ihan samaa pohtinut itsekkin.
Olisi mukavan edullisia hummerin käytetyt pyörät.
Mutta joku väitti että ne olis huonoja ajaa. Tiedä sitten.
joo ei taijja olla ku bf all terrainta täällä sillä reijjällä.
Pit Bull Rockerit oon nähny myös.
veijon-esso
02.05.2020, 11:09
Ja intercolta löytyy 16,5” rengasta niin swampperii, boggerii, irokkii jne.. joku 68 osumaa tuli kun laitto vannekoon valintakriteeriks intercon sivuilla. Laittaa vaikka thornbirdit niin sopii tyyliin!
https://youtu.be/-hXy4ehAyn0
Projekti on edennyt siihen pisteeseen että katsastusyrityksestä voi jo haaveilla.
Koeajo vol2 on suoritettu 😁
Lastentauteja ilmeni vähäisiä, vuotava ohjaustehtimen säiliön korkki ja lievä tehonpuute😅
Täytyy tarkistaa että löytääkö ahtopaine pumpulle asti. Tuntuu niinkuin mentäs sillä syötöllä mitä kone saa ennenkö ahdin herää.
Taas tullut vähän viimeisteltyä.
Ilmastointi sai latingin. Oli hiukan jännää mutta niin vain meni vakuumitestistä läpi ja alkoi puhumaan kylmää kun sai aineet sisään.
Leikkelin 2mm muovista sisäkokarit.
Eellisellä koeajolla kun tein lukkojarrutuksia niin huomas että akselin mukana tulleet eriparisatulat aiheutti puoltamista. Joten tilasin uudet. Nyt on hyvät jarrut.
Jos joku tarvii yhtä satulaa niin olis jouten ehjä 8800lbs ja toinen sen pykälää kevyemmän.
Toinen mikä ilmeni jarruttelu testissä oli se että mun hifi ohjaus öljypönikkä päästi kuplia kiertoon, tämä ilmeni tehostimen mouruamisena.
Yksi kuva siitä miten muutin pöntön paluu pilliä. Ennen tuli suodaan pohjasta säiliöön. Nyt kääntyy 90 sivulle ja siitä T putkesta molemmille laidoille. Lisäsin päälle vielä reikä levyn jonka tarkoitus olla nesteen alapuolella.
Nyt ei tehostin mourunnut enään.
Kuva myös lasinpyyhkijöistä. Orkkis vakuumi vippattajat sain väistyä veneen 2 nopeuksisen tieltä. Muuten tuli hyvä mutta nuo ei pysy tahdissa. Hiukan hassun näköistä kun nuo huitelee eri tahtia 😅
Bilteman pisipoikakin löyti pellin alle.
Tein käyttöönotto ilmoituksen ja nyt on päästelty ympäri pitäjää leveä hymy naamalla. On tuo hauska ajella. Pikkasen laiskanpulskea on 3,9 vakiona mutta hyvin kuljettaa 80kmh kolmosella. (loikkarin ohjaus vielä kytkemättä)
Tuo lyhyt akseliväli tekee tuosta ketterän verrattuna Ramiin. Tuo kääntyy pienemmässä tilassa kuin meidän Mini 😅 ja tuo 4 koppasen Ramin simpukka on mukava n nopea.
veijon-esso
18.06.2020, 18:53
Eiks se paluu kannattais olla ton ritilän yläpuolelle? Omassa tehostinsäiliössä laitoin paluun aika ylös ja ihan laitaan niin että se tekee pyörteen. Jotain kuplia kun tuli, ne ei millään pääse imuun kun korkeutta on jonkunverran ja keskellä säiliöö oli ihan kirkasta.
Eiks se paluu kannattais olla ton ritilän yläpuolelle? Omassa tehostinsäiliössä laitoin paluun aika ylös ja ihan laitaan niin että se tekee pyörteen. Jotain kuplia kun tuli, ne ei millään pääse imuun kun korkeutta on jonkunverran ja keskellä säiliöö oli ihan kirkasta.
Mää järkeilin sen niin että kunhan pyörre ei pääse pintaan niin kuplia ei muodostu 🤔 ja tuon T putken tarkoitus on estää pyörteen syntymistä.
veijon-esso
20.06.2020, 21:42
Pyörre on hyvä! Ihan oma teoria kylläkin! Silloin kuplalla on pisin matka imuun ja ehtii lähteen nousemaan ja pumppu saa pelkkää öljyä! :D siis oma teoria joka näyttää toimivan. Hauskaa juhannusta!
Lyhyt kooste : https://youtu.be/s6gKjtZPxS8
Lyhyt kooste : https://youtu.be/s6gKjtZPxS8
https://smile.welcomes-you.com/Respect/king-033.gif
Kyllä kelpaa naatiskella tällä, mielenkiinnolla sisustusta odotellessa:)
huolella tehty hieno auto,vilahti kuvassa myös dodge charger 69.vai näinkö harhoja?
huolella tehty hieno auto,vilahti kuvassa myös dodge charger 69.vai näinkö harhoja?
Likelle meni. 70 malli se on 😁
Kiitos kaikille kehuista 👍
Kyllä tuo on kadehdittavan hienoa työtä!!!
Kiitos kehuista.
Nyt on tullut cruisailun lisäksi laitettua vähä äänieristystä lattiaan. Vetäsin lattialle kotelonsuojaa, 10 vaahtomuovia ja päälle 5mm turkkilevykuviolla kumimaton.
Sitten aloitin ylivaihteen ja turbiinilukon kytkentää jotta matkavaihdin meteli vähä laskis.
Muuten välitykset on kyllä niin pitkät että 80kmh menee kolmosella nätisti.
Ai niin nyt on Carryall kilvissä 🥳
Onnittelut kilvistä! 🥳👍 Mut mitä äänieristettä se vaahtomuovi on? 🤔 Bitumimatto toimis n. 100x paremmin.
Komea se oli ihan livenäkin ja todistettavasti kilvet saanut. Hienoa jälkeä!
Tämän päivän siuro cruisingista
Ihan kuin puulattia, komee.... :D
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=96469&d=1594840414
Siurossa tuli kans tämä nähtyä, hieno peli myös livenä.
Onnittelut kilvistä! Mut mitä äänieristettä se vaahtomuovi on? Bitumimatto toimis n. 100x paremmin.
Kiitos onnitteluista.
Tuon 5mm kumilevyn on tarkoitus näytellä äänieristettä, vaahtomuovi enempi lämpöeriste.
Katsoin että ihan myidään epdm kumia raskamattona äänieristykseen.
Tuli juuri ennen Siuron reissua räpellettyä ylivaihteen ohjaus valmiiksi. Kaverin kanssa värkättiin sellainen rele ohjaus että on muidenkin turvallista käyttää turbiinin lukkoa.
Lyhykäisyydessään tämän 47rh laatikon ylivaihdetta ja lukkoa ohjataan maadoittamalla kahta johtoa.
Ylivaihteen kytkentä tapahtuu automaattisesti painekytkimen avulla joka ruuvattu laatikon governorin testi porttiin. Napista saa estettyä ylivaihteen päällemenon.
Lukon ohjaus ainoastaan napilla. Saa käytettyä myös 3 vaihteella. Tehtiin semmonen suoja siihen että jos kolmesella ajaa lukko päällä ja sitten painaakin napista loikkarin päälle niin lukko putoo ensin automaattisesti pois.
Lukko lähtee myös jarrusta aina pois päältä.
Tuli todettua Siuron reissulla että välitykset on vähä liian pitkät. Loikarilla pystyy kytkemään lukon vasta jossain 120kmh nurkilla 😂 Toki 3 vaihde ihan hyvä 80kmh vauhtiin.
Eli jos jollakulla halu luopua 4.10 välityksistä niin tarjotkaa ihmeessä. Nuo 3.54 joutaa vaihdossa jos tarvetta.
Hyvää Joulua.
Käytiin Kuusamossa talvea katsomassa. Ja Carryall toimi hienosti.
Hiukan alkutalvesta petyin nuitten Xml renkuloiden pitoon niin käytin ne Torniossa saippauksessa. Kyllähän oli iso vaikutus. Suosittelen.
Lisävalo ostoksille joutui, ei noilla pois tullessa Kuusamosta vesisateessa nähnyt mitään 😔
Muuten mennyt aika melkein ajellessa Dodgella.
Vähä tuunannut sisälle lämpöeristettä ja rammaria. Lohkolämmitin tuli laitettua myös.
Vielä kun sais kipinän alkaa tekee kattoverhoilua.
On kyllä komea ilmestys ja varmaan muutama liisariaudikuski joutu silmiä hierasemaan kun tolla hiihtokeskuksen parkkipaikalle jysäytti :)
Kyllä siellä joka kerta kun pysäytti oli joku ihmettelemässä että mikä tämä on 😁
Rukan parkkihallikaan ei tunnistanut tuota autoksi ollenkaan ja jäätiin pari kertaa jumiin nostooven ja puomin väliin. No soittamalla sai puomin auki. Viimeisellä kerralla hallista poistuessa ei ihan keritty alta kun tuli puomi katon kulmaan ja irtos koko keksintö 😯
On se vain hieno... :)
Onko noista saippauksista liukkaalla ja pakkasella mitään iloa? Märällä asvaltilla toki varmasti.
On se vain hieno... :)
Onko noista saippauksista liukkaalla ja pakkasella mitään iloa? Märällä asvaltilla toki varmasti.
Juurikin sitä lumista ja jäistä keliä tarkoitin kun kehuin saippausta. Rukalla oli ihan talvi niin aivan takavedolla sai päästellä ympäri Rukaa. Eikä sutinut edes risteyksissä.
Onko noista saippauksista liukkaalla ja pakkasella mitään iloa? Märällä asvaltilla toki varmasti.
No jos ei ois, niin tuskin kitkoja talvirenkaina myytäis eikä nastallisissakaan talvirenkaissa pitoa lumella olis.
No jos ei ois, niin tuskin kitkoja talvirenkaina myytäis eikä nastallisissakaan talvirenkaissa pitoa lumella olis.
Oikeasti? :D
Mutiaiset pakkasella aavistuksen eri asia... ;)
Tuo rengas on Michelin XML 325/85R16. (jos joku näistä innostuu, niin multa löytyy näitä reilu kierros vanteilla, korkeus 39 tuumaa...)
Tälläiset ison nappulan maastokuorma-auton renkaat ovat liukkaita talvella. Paksussa lumessa ne ovat ok, mutta jäällä kuuluu vain vihellys renkaista kun painaa jarrua. Kylmä proto-sisu tuntuu kiihtyvän jarrua painaessa, kun luisuvat renkaat vievät autoa liukkaammin kuin jähmeä voimansiirto.
Edit. Varmasti on saippauksesta hyötyä, kun isoin paloihin ilmesty lamellit.