View Full Version : kjz95 3.0 t manuaali vm.99 vaihdelaatikko probleema
Tervehdys kaikilke tasapuolisesti. Olisko jollain tietoa miksi ykkösvsihde pomppaa pois kun kytkintä nostaa? Mitä tehdä missä korjata tai jotain apuja kiitoos
Onko merkitystä nostaako kytkintä nopeasti tai hitaasti?
Kannattaa tarkistaa lootan kiinnikkeet et ei oo revenny,jolloin laatikko pääsis liikkumaan niin et keppi ottaa koriin kiinni. Jos (kun) vika osoittautuu lootan sisäiseksi ni loota pitää avata ja purkaa osiksi jolloin vika on silmin nähtävissä. Viat on harvinaisia alle 400tkm ajetuissa lootissa,jonkin sortin vahinko lienee käynyt joskus. Aravaisin et on huoltamatta ollu joskus ja voitelun puutos aiheuttanu vikaa tai joku gorilla joskus survonu voiman tunnossaan,tai sit vaan ajettu niin paljon et kulunu loppuun. ps. mulla ois loota myytävänä tollaseen.
Onks 645000 vähän ajettu? Paljos sun loota maksais? Pitää vielä kurkata kiinnitykset jahka ens viikolla vaikka ryömis alle kun ei tuota nosturii ole
Kato se laatikon takapään kiinnitys. Jollain sorkkaraudalla kampeat niin näkee onko vainaja.
Mulla se aiheutti hiukan samanlaisia oireita ja keppi myös tärisi huomattavasti ajossa.
Eikä ollut ihan ilmainen osa marmorilta hakea...
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?
Ei ole kranttu öljyn laadun suhteen,purkin kyljestä pitää löytyä merkinnät GL-4 ja/tai GL-5 ja mielellään synteettistä,nykyään kun hinta eroa ei juuri ole.
Ei GL-5:sta lootaan! Jakiksen puolelle hyvä.
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?
Ite tein emännän pajeron laatikkojumpassa hallitunkkiin telineen. Eli laatikon kannatin pultteihin pultattava teline jossa iso pultti alaspäin jolla telineen saa hallitunkin nostotallan reikään kiinnitettyä. Telineen tekee sillai et saa tunkin suurinpiirtein laatikon keskikohtaan tasapainon suhteen. Tällä sain laatikon kokonaisena paikoille yksin.
Hessu888
25.08.2016, 22:31
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?
Paikalleen asennuksessa (ja varsinkin irrotuksessa) helpottaa huomattavasti jos laittaa kuormaliinat rungon ympäri laatikon etu- ja takaosasta eli laatikko roikkuu liinojen varassa ja liinoilla voi säätää asentoa ja liu'uttaa sitä kohti konetta. Hallitunkilla voi antaa löysää tarvittaessa. Tuolleen saa yksinkin homman tehtyä.
Vaihdelaatikko saatu paikalleen oli siinä jumppaa. Oli liinoja ja hallitunkkia koko ajan jotain eessä millon lamppua piuhaa letkua oma pää kaverin pää. Mut on se siellä ei muuta ku loput lauantaina.
No mikä siinä laatikossa oli vikana?
Ei oo vanhaa purettu vielä
Ei GL-5:sta lootaan! Jakiksen puolelle hyvä.
Miksi ei? Monet öljyvalmistajat suosittele nimemomaan GL-5 joten lienee turvallinen vaihtoehto. Monissa synteettisissä vaihteisto/vetopyörästö öljyissä on molemmat GL-4 ja GL-5. Hyvä puoli on sekin että koko voimansiirto tykkää samasta öljystä ni ei jää niin herkästi purkin loppuja hyllyyn ku ostaa yhtä laatua.
Miksi ei? Monet öljyvalmistajat suosittele nimemomaan GL-5 joten lienee turvallinen vaihtoehto. Monissa synteettisissä vaihteisto/vetopyörästö öljyissä on molemmat GL-4 ja GL-5. Hyvä puoli on sekin että koko voimansiirto tykkää samasta öljystä ni ei jää niin herkästi purkin loppuja hyllyyn ku ostaa yhtä laatua.
Ainakin ennen messinkisynkrot meni nopeasti GL-5 öljyillä.
Miksi kirjoissa sitten mainittiin GL vitonen? Kun oikeen jakso kaivella. No nyt on vaihdettu ja ah kaikki toimii ei edes pompannu enään pois jei
Miksi kirjoissa sitten mainittiin GL vitonen? Kun oikeen jakso kaivella. No nyt on vaihdettu ja ah kaikki toimii ei edes pompannu enään pois jei
Nii-i,väitänpä että ainakin Tojotalla tiedetään melko hyvin mitä öljyä laatikkoon kannattaa laittaa. Itse asiassa vuodesta -86 on R sarjan laatikoissa käytetty GL-5 öljyä. Sitte on manuaalia lootia joissa käytetään 10/30 moottori öljyä tai jopa ATF.
Ainakin ennen messinkisynkrot meni nopeasti GL-5 öljyillä.
Ja niihin laatikoihin EI tehdas suosittele GL-5 öljyä.
Hessu888
28.08.2016, 21:23
Nii-i,väitänpä että ainakin Tojotalla tiedetään melko hyvin mitä öljyä laatikkoon kannattaa laittaa. Itse asiassa vuodesta -86 on R sarjan laatikoissa käytetty GL-5 öljyä. Sitte on manuaalia lootia joissa käytetään 10/30 moottori öljyä tai jopa ATF.
GL5 öljyä löytyy sellaista mikä syö punametallia ja sellaista mikä ei syö esim. Redlinelta löytyy. Ei syövää on ehkä myös Toyotan alkuperänen öljy. KZJ95:n manuaaliaskissa on synkrot punametallia, joten parempi sinne on laittaa GL4:ää jos ei ole varma GL5:n spekseistä.
GL5 öljyä löytyy sellaista mikä syö punametallia ja sellaista mikä ei syö esim. Redlinelta löytyy. Ei syövää on ehkä myös Toyotan alkuperänen öljy. KZJ95:n manuaaliaskissa on synkrot punametallia, joten parempi sinne on laittaa GL4:ää jos ei ole varma GL5:n spekseistä.
R sarjan synkrot ei ole punametallia,niinkuin ei useimmat nykyään. Useimmat GL-5 luokan öljyt ei myöskään tuhoa punametallia,ne harvat (lähinnä mineraali pohjaiset) öljyt jotka niin tekevät eivät ole tarkoitettu vaihteisto käyttöön. Siinä purkin kyljessähän yleensä lukee "vetopyörästö ja vaihteisto öljy" ja jos siinä lukee "vetopyörästö öljy" niin se ei ole tarkoitettu vaihteisto käyttöön. Laatikot joihin GL-5 ei käy ovat yleensä sellaisia joiden synkrot ei toimi oikein,huomaa käytännössä siitä et pykälät ovat kankeita menemään päälle ja kytkeytyy rutinan kera,jälleen korostaisin että KANNATTAA noudattaa laatikko/öljy valmistajan suosituksia!! Joo sellanen empiirinen kokeilu Red linen laatikko öljystä ja nimenomaan R sarjan laatikossa et ei ole toiminnassa mitään eroa verrattuna esim. Mobilin SHC tai Q8 t65 tai Castrolin syntrax.
Kattelen tuota vanhaa laatikkoa ja mietin mitä tehdä ellei joku haluis vaikka ostaa pois vai kannattaako tuo remppailla ja sit myydä?