PDA

View Full Version : PäHäMa Mudventures 2016! 27-30.10


_Tero_
20.07.2016, 11:09
Laitetaas aikasi topiikkia pystyy ni kaikki saavat lomat sumplittua. Tämän reissun suunnaksi ehdottaisin laatokan toiselle puolelle vesiputouksille ja sinne ladoga pätkille, koska tää karjalan kannas alkaa olla aika ajettu ja aidattu, ja muutenki niin vitun hankalaa. Mitä muut on mieltä?

Ja mä hommaan kaikille lähtijöille kunnolliset hupparit jos halukkaita on?

Kerhon teltta tulee mukaa jos johku autoo mahtuu.

Lähtiöitä

Matti & Tero /uglihj
Toni & tommi / HZJ
Tapsa4x4 & katri / GR?
Mikjus & janne / Räkytäky
Jussukka & välimaa / Paahtero
Ile & Asko / UAZ?
Ruuhimäenherra & pete / hj
Vehvi & appari? / Gr
Tollukka & appari / hilux
Samu & appari / RJ
Ari & appari / Defe
Simppa & appari / pajero?
Toni & appari / Rj
Roope & appari / lantikka

tapsa4x4
20.07.2016, 11:28
Juu mennään vaan.
Hupparit kelpaa kanssa.
Otetaan vaan jos mahtuu jollekin kyytiin.

Sami89
20.07.2016, 23:47
Milläs konstilla saa osallistua?:confused: Auto ei valmistu mut jos joku apinaks huolis?:o

tapsa4x4
21.07.2016, 05:57
Milläs konstilla saa osallistua?:confused: Auto ei valmistu mut jos joku apinaks huolis?:o

Maksamalla kerhon jäsenmaksun ja ettimällä jonkun penkki paikan et mahtuu kyytiin.

Rango
21.07.2016, 06:20
Mullakaan ei auto valmistu näihin karkeloihin, mut viisumi olis ja appariks vois heilahtaa jos joku huolis🙈
Rafu
040 5462994

JASA
04.08.2016, 20:15
Alustavasti Mikjus ja minä lähdetään mukaan. Teltan paikat otetaan jos jollekin mahtuu teltta kyytiin..

ugly_hj
04.08.2016, 20:21
joo huppari mulleki, me voitas ottaa teltta mahollisesti , mutta johonkin toiseen autoon sitte webastot ja muut romut, että teltrta mahtus niin otin apparin penkin pois , teltta voidaan istuttaa siihen ja tero kuulemma voi istua sit sen päällä:D ja niirala käy mullekin.

jussukka85
25.08.2016, 14:16
Minä ja välimallin Janne ollaan mukana jos rahat ja aika riittää pajeron valmistumiseen. Eli meille telttapaikat jos iso teltta lähtee mukaan.

-TONI-
27.08.2016, 18:22
Me myös kaken kanssa näin alustavasti varataan telttepaikat, mutta jos keritään sänky tehä autoon nyt tälle reissulle nii sit joku muu autokunta saa meidän paikat

_Tero_
27.08.2016, 21:11
Teltassa tero toni kake mikjus janne jussi välimaa

mikjus
06.09.2016, 15:03
Täytys vähän suunnitella reittejä tuonne ylös. Jos jollain on Ladoga Trophy 2016 reittipisteet ja vielä parempi jos kisa-autojen ajamia reittiiviivoja niin sähköpostilla osoitteeseen mikjus at gmail piste com kiitos. Myös vanhemmat ajetut Ladoga viivat kiinnostaa kaikista luokista sekä tuolla pohjoisemmassa liikkuneiden safari viivat. Piiparilta mulla onkin pari viivaa 2014-2015 vuosilta.

Onko tarkoitus että lähdetään keskiviikkona töiden jälkeen jyskyttämään ylös Niiralaan. Matkaa mulla on reitistä riippuen noin 355km/4 h 18 min, käytänössä voi laskea tunti pari lisää. Niiralasta sitten esim. Syskyjärvelle matkaa 119 km. En tiedä onko Syskyllä peltoa kummoisempaa leiripaikkaa mutta on alueella muitakin lätäköitä, hakuammunnalla ei vaan jaksaisi lähteä hakemaan koska kello on varmaan aika paljon kun tuolla ollaan.

Eka leiri Syskyjärvelle? Siinä olis heti Ladoga reittiä joka suuntaan. Ennen sitä en oikeastaan tiedä kuin Pötsövaaran pätkän (petsevara hills) jossa mennään helvatan korkeen mäen päälle mutta sitten en jaksakkaan muistaa mitä muuta siinä oli. Se voidaan tietty ajaa jopa takasinpäin tullessa jos reitit loppuu kesken. Tai sitten jäädään leiriin jo ennen Pötsövaaraa ja vedetään heti aamulla se, sitten siirtymä Syskyyn ja jos ehtii niin jotain muuta lähistöllä.

Syskyn ympäristössä olisi pirunpelto, vesiputous ja itse Syskyltä lähtevät pätkät joista en tiedä mitään. Pirunpellon suunnalla on useita pätkiä eri vuosilta mutta niistä ei myöskään sen tarkempaa tietoa. Voisi kyllä kokeilla jotain ajamattomia reittejä mutta olisi hyvä jos joku siellä kisannut tai safaroinut antaisi vinkkiä. Koitan lähipäivinä kaivella noita vaihtareita niin voisi yhdessä suunnitella.

-Stedt-
06.09.2016, 17:11
Syskyllä on ihan hyvä leiripaikka pienten lampien välissä, Tuossa numero 017 kohdalla. Ladogan perusleiristä (pelloilta) jatkaa vaan eteenpäin. Tuosta on sitten hyvä lähteä syskyn pätkälle ja pääsee jatkamaan Idemmäs pätkille.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=104&pictureid=77769

-Stedt-
06.09.2016, 17:59
Tuossapa vielä syskyn pätkä ja tuo leiri...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4154&pictureid=196085

mikjus
07.09.2016, 12:04
Yksi mahdollinen pätkä selvitelty koneelle. Laitetetaan tämä plakkariin jos ei uusia ajamattomia pätkiä löydy tarpeeksi.

Pötsövaara - Petsevara hills. 26 km / 7,5h, alun 7 km ainakin hiekkatietä soramontulle jossa oltiin leirissä 2010 Mudventureksella. Ladogan lähto ollut suunnilleen Ryttyjärven korkeudella reitillä ja en ole varma olisiko siitä paras lähtö vai soramontun kautta. En haluaisi missata alun pehmeitä ojia jos ne eivät kuulukkaan Ladoga pätkään vaan ovat soramontulta lähtöön välillä.

Mäkeä ja pehmeetä. Pätkän loppupuolella lähellä Harlua pääsee ajamaan Suurvaaran yli Ladoga reittiä tai ketkä ei uskalla voi ajaa ohi tietä.

//EDITTINÄ sen verran että tästä on tosiaan jo 6 vuotta kun tuo on ajettu ja Stedt kertoi että pätkä hieman muuttunut mm. tuulenkaatojen vuoksi.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196091

_Tero_
07.09.2016, 18:48
kuulostaa hyvältä suunnitelmalta jussilainen, itse en ole koskaa ofroottia tuolla päin käyny ajelee, että pystyisin sanoo jotain reitteihin mutta toi kuulostaa ainakin hyvältä.:D kuha leiri paikat saahaa vaa kunnolla suojaseen paikkaan ettei niitä paikallisia pyöri lähimainkaan :o

mikjus
08.09.2016, 15:25
Nonnii sitten vaikka kahvi iltaan tässä reittejä pureskeltaviksi. Kaikki on Ladogan TR-3/Proto reittejä joten haastetta varmaan riittää citymaastureille. Vielä metsästän oikeasti ajettuja viivoja sekä Ladoga Trophy 2016 reittipisteitä mutta näitä reittejä on aika kivasti nipussa joten ei varmaan Syskyltä tarvitse kauemmas lähteä.

Pirunpelto LT2011 roadbookin mukaan käsin piirretty reitti, 12km, Vesistön ylityksiä on useita ja välillä käydään saaressakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196110

Pötsövaara lenkki LT2015 33km, Puolet tästä on safaroitu noin 8 tunnissa. Ylälenkistä ei mitään käsitystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196109

Sysky 2015 käsin piirretty pisteiden mukaan 23km. Ei koskaan olla ajettu tätä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196107

Vesiputous Jukankoski LT2011 roadbookin mukaan piirretty 13km. Ollaan ajettu tuo alalenkki jokea pitkin vesiputousten "ali", yläosasta ei tietoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196111

-TONI-
08.09.2016, 18:32
No ei ainakaan ajaminen lopu kesken. Mun ja Kaken telttapaikat vapautuu muille saatii nyt sänky HZJ:hin tehtyä :p

synkkä
08.09.2016, 20:30
mulle ja askolle paikkavaraus teltasta.

_Tero_
09.09.2016, 10:17
Joo eiköhä siin jussilainen oo hyvä setti näin ens alkuun:D

mikjus
09.09.2016, 12:39
Ajettavaa kyllä löytyy. Tässä vielä jotain. 2010 Olen ajellut tuolla pirunpellon suunnalla bertalla ristiin rastiin ja pätkiä tuolla on aika paljon. Mitkä niistä on järkeviä safarikalustolla on sitten ihan toinen juttu. Muistan että hiekkatien varresta lähti ladoga pätkiä ja oli hauskan näköistä syvää suppaa tms. monttua. Alue on vaan aika laaja ja hiekkatietä menee ristiin rastiin. Nyt oikeastaan pitää vaan pähkiä missä järjestyksessä ajaisi noita. Ellei vielä joltain saa uusia viivoja ja vinkkejä hyvistä pätkistä. Tavallaan olisi fiksua siirtyä rajaa kohti mutta Syskyn ympärillä taas enemmän pätkiä josta valita.

Sain Stedtin reittiviivan ja tämä olisi 18km / 6h pätkä: Leiripaikka ihan hollilla. Lisäksi itään päin tuo aikaisempi LT 2015 proto pätkä. Voisi olla että ajetaan kerralla siirtymä tänne ja aamulla pätkille. Toisen yön leiri voisi olla jopa sama paikka jos aikaa menee sopivasti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196136

Lyhyt yösafaripätkä 1,33km ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196134

Alustava suunnitelma jota voidaan viilata yhdessä ja tietysti muuttaa tilanteen mukaan. Taitaa olla jo ennemmän ajettavaa kuin ehtii.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196137

Huoltoasemakin hollilla. Jos vielä on olemassa?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196138


Vielä yksi kokonainen SS5 Uuksa and sastakanoya LT 2011

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196141

_Tero_
10.09.2016, 21:15
Keskiviikko illaks joku leiri paikka mihin kaikki kokoontuu ja to aamuna alkaa sit varsinainen safari? Me meinattiin lähtee Masan kanssa ke aamusta ajelee kohti niiralaa. Vai mikä olis muilla aikataulu ajatus?

jussukka85
11.09.2016, 07:10
Me voitas yrittää kans lähtee ajois liikkeelle. Varmaa viimeistää puoleen päivään

mikjus
11.09.2016, 10:25
Jaa pitäisi sitten anoa yksi päivä lisää lomaa ja selvittää käykö se apparille. Tämänkin olisi tietty voinut kertoa jo heti, nyt on veemäistä taas järkkäillä asioita. Muuten idea on hyvä ettei tarviis yötä myöten leiriin ajella. Jos ajoissa mestoilla niin vois jopa ajaa sen tr2 pätkän leirin vierestä. Siis jos ajetaan tonne syskyn itäpuolelle.

tapsa4x4
11.09.2016, 10:51
Eiköhän mekin sit tavoiteta keskiviikko aamun tota lähtöä jos vaan saa lomat sovittua.

_Tero_
11.09.2016, 16:46
Ei mitää väliä koska kukin tulee mutta to aamuna herätys leirissä klo 0800 ja kamat kasaa ja sit alkaa safari, iha hyvi voi ke päivän olla töis

_Tero_
12.09.2016, 05:49
Lyödää se jussilainen nyt lukkoo et eka leiri ke-to yö siellä tr2 pätkän kupees. Laitatko koordinaatit sinne jossai vaihees. Ja jos joku seurue ottaa taas varas lähön niin kuin keväällä niin sitä leiri paikkaa ei enää sovelleta paikan päälkä vaan se on toi nyt:D

hiluvitkutin
12.09.2016, 07:07
En tarkemmin katsonu tuota putous reittiä. Mutta se seutu taitaa olla suojeltua ettei ihan jokapaikasta kannata rämpiä.

mikjus
12.09.2016, 09:39
Eka leiri kuvassa Särkilammen ja nimettömän lammen välissä.

Värtsilästä matkaa noin 120 km jos ajetaan reittiä Vätsilä - Ruskeala - Suuri rytty - Läskelä - Impilahti - Sysky. Isoa tietä.

Jänisjärven itäpuolta jos ajaa tulee matkaa noin 100 km. Reitti Värtsilä - Suistamo - Leppäsyrjä -Sysky. Tästä reitistä ei tietoo.

Leirin koordinaatit, Asteet & minuutit

N 61 43,1631
E 31 38,4893


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196136

Sinisellä tuo "varma" reitti. Vihreä /punainen tuo toinen reitti. Suistamosta on mahdollista puottaa etelään Läskelään josta pääsee pikatielle jos yläreitti liian pientä tietä. Yläreitillä ei google mapsin mukaan huoltiksia? Sinisellä reitillä useita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196244

Kannattanee käydä tankilla kun pääsee A-121 risteykseen josta käännytään Syskylle. Kaksi vaihtaria A-121 itään 2km pitäisi olla aseman mutta jos ei niin risteyksestä itään 5km on toinen mahdollisuus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196246

mikjus
12.09.2016, 11:55
En tarkemmin katsonu tuota putous reittiä. Mutta se seutu taitaa olla suojeltua ettei ihan jokapaikasta kannata rämpiä.

OK. Onko siellä varoituskylttejä. Luulisin ettei Ladoga pätkä menisi suojelualueen läpi.

_Tero_
12.09.2016, 12:08
Mitäs tulee matkaa jos imatralta mennää yli? Ku noin alas se sininen reitti tos kartalla menee?

mikjus
12.09.2016, 14:22
Alimmillaan käy Sortavalan yläpuolella. Matkallisesti aika sama.

Suomen puolta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196249

Rajan takana isoja teitä


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196250

Voi olla että kandee ajaa käkkärin kautta käytännössä?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196248

mikjus
12.09.2016, 15:08
Hitto kun matka lyhenee niin aika vaan kasvaa?? Tämän katsoin Piiparin reitiiviivasta ja on noin tuplat hitaampi kuin Jänisjärven alapuolelta. Olen kovin epäluuloinen venäjän teiden suhteen joten luotan ainoastaan ajettuihin reittiviivoihin. Tosin niistä ei tiedä miten sieltä on nilkutettu mutta antaa ne jotain osviittaa. No jokainen voi valita reittinsä, vain päämäärä ratkaisee. Toisaalta haluaisi ajaa venäjän puolta mutta turvallisinta kaikin puolin on ajaa Niiralaan Suomen puolta. Saisikohan Niiralassa johonkin vetoauton ja trailerin turvallisesti parkkiin?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196251

hiluvitkutin
12.09.2016, 15:20
OK. Onko siellä varoituskylttejä. Luulisin ettei Ladoga pätkä menisi suojelualueen läpi.

Joskus reitti meni.
Ainakaan enää ei siihen putousten alle kannata mennä. Varmaan joskus olitte siinä. Nyt varsin käytiin siellä niin oli oikein turisti kuljetuksia ja porukkata paljon. Tietty viikonloppuna liikkuvat.

Nopein varmaan niiralasta syskyjärvelle ajaa ruskeala-läskelä linjaa isoa tietä. On remontin jälkeen nopea työntää menemään.

_samppa_
12.09.2016, 17:27
Me tullaan Petrin kanssa hj.lla. varatkaa paikat teltasta jos vielä mahtuu.
Pieni varaus on vielä selkäongelman takia , että pystyykö lähtemään... mutta näillä näkymin onnistunee.

-Stedt-
12.09.2016, 20:16
Ruskealan kautta nopein syskylle.

Viipo
12.09.2016, 21:45
Just ajettiin viikonloppuna tosta Rytyn jälkeen soramontuille ja siitä sitä "yläreittiä" Harlun suunnille ja siitä sitten jatkettiin Alattun kautta Raukonkoskelle. Eiks me Leppäsyrjän kautta kierretty vai kuinka? Sieltä sitten meinattiin pikkuteitä pitkin vielä eteenpäin, mut meinas viikonloppu loppua kesken tai ois pitäny ajaa ihan tosissaan, niin ajettiin syskylle leiriin. Vähä käytiin paria reittiä kattomassa, mut toisen päässä oli monen auton leiri ja toisen päässä mentiin jo monta kertaa melko syvällä, ja pahimmat olis ollu vasta edessä, niin käännyttiin takasin leiriin ku tuli pimeetäkin.
Sen päätien varressa olevan huoltamon toiminnasta ei oo takeita, ei ajettu nyt siitä ohi, kun ajettiin syskyltä "oikoreittiä" putouksille, mut ainakin se vähän pitkärantaan päin oleva huoltis on voimissaan. Se vaan ei ollu auki ihan koko yötä.

Ja joo, laatokan pohjoisranta (kuolemanlaakso) ja siitä itään on suoraa ja tasaista asfalttia nykysin.

mikjus
13.09.2016, 10:34
Just ajettiin viikonloppuna tosta Rytyn jälkeen soramontuille ja siitä sitä "yläreittiä" Harlun suunnille ja siitä sitten jatkettiin Alattun kautta Raukonkoskelle.

Minkälainen tuo Harlun yläreitti on?

Jos siis puhutaan tästä ylemmästä viivaasta? Ollaan vaan ajettu tuo alapätkä joka on varsin hauska.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196109

-Stedt-
13.09.2016, 12:07
Juttelinkin Viipon kanssa ja takaveto reittiä kuulemma...

piipari
14.09.2016, 18:47
Mitähän kysymysmerkkejä siellä nyt oli vielä...Niin, niinkuin hiluvitku sano, niin jos ette mielellään ajaisi sitä vesiputousten itäpuolella sijaitsevaa vanhaa ladoga-reittiä. Tästä on ladogan järjestäjäkin jo sakkonsa maksanut ja jos siellä tulee jotain hämminkiä, saadaan myö kuitenkin siitä kuulla... Kertaalleen jo virallisesti venäjällä meitä parjattu. Se uusi "vesiputous"reitti on erittäin hyvä (enpä katsonut taas kovin tarkkaa kumpaa olitte edes ajatellut...:)). On ollut viime vuosina ladogassakin.

Sitä sortavala-petroskoi -tiellä ollutta huoltoasemaa ei enää ole, jos eivät ole just hetki sitten avannu uudestaan, mutta tuo eteläisempi on (pitkärannan suuntaan kivenheitto).

Jänisjärven pohjoispuolella on ajoittain tarkastuksia rajavyöhykelupien suhteen (ei oo kyllä sattunu itelle ikinä ja aina voi olla menossa hotelliin sinne jne jne...). Tie on erittäin hyvä alustan testaamiseen, menipä mitä kautta hyvänsä. Nykyään ku autolla pitää pystyä laskemaan pitkiä hiekkatiesiirtymiä venäjällä mahdollisimman kovaa, ei tartte lähtee kaukaa hakemaan testipätkää. Monestikin tämä reitti hitaampi kuin etelän asfalttiralli. Myös maisemat etelän reitillä paremmat.

Syskyn ja Salmen välissä olevat reitistöt mukavia, suota on hyvin tarjolla ja leiripaikkoja joka lammen rannassa.

Tuossa aprikoitiin Rymyn kanssa jos tultais jolleki pätkälle ajamaan ja ehken illalla hiukan leirielämää viettämään ja saunahan ois kova sana kans...?

mikjus
15.09.2016, 08:26
Ei ajeta vesiputouspätkää ainakaan vanhojen pisteiden mukaan. Minulle uusi tieto että sen kanssa ollut Ladoga porukallakin ongelmia, en tosin yhtään ihmettele. Täytyy suunnitella reitti uusiksi jahka saan LT 2016 kisapisteet.

Tässä on LT 2011 reitti vesiputouksen läpi jota suunnittelin mutta täytyy uudempien pisteiden mukaan mennä jos tänne lähdetään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196300

Jos joltain löytyisi Ladoga trophy 2014 -2016 TR2 reittipisteitä niin ne olisivat nyt tarpeen. Ladoga 2013 pisteet puuttuu myös kokonaan. Uutta "vesiputous" reittiä ei ole minulla näköjään kun lähinnä kerännyt vain TR3/Proto pisteitä.

Ajattelinkin jo tuossa että olisi hyvä jos safarille tulisi joku joka näitä reittejä on kolunnut, vaikka vetämään muutaman pätkän niin päästäisiin kartalle. Joten tervetuloa vaan mukaan!

RAF
18.09.2016, 11:09
Joo,nyt tosiaan rauhoitettu ja kuljettavat maasto bussilla turisteja,kiellotkin löytyy mutta kyltit tietä pitkin tuleville,ovat rakentaneet "valkoiset sillat"ja suoja aitoja, väkeä oli ainakin viikonloppuna.

mikjus
19.09.2016, 11:25
Kiitoksia kaikille, Ladoga 2016 reittipisteet saatu haltuun. TR2 ja TR1 pisteet saatiin Roopen avustuksella. Olen piirtänyt TR2 reittejä auki ja tässä niitä olisi. Ilman roadbookkia on vähän arvontaa mutta pitänee paikkansa noin suunnilleen. Kesken on vielä TR1 reitit joista voi olla hyötyä yhdistellessä reittejä että näkee missä menee helpompia teitä.

//EDIT TR1 näyttää menevän aika samoja latuja mutta kiertelee pahoja paikkoja samoin kuin TR2 verrattuna TR3.

Punaisella LT 2016 reitti G TR2 27 Km, Pinkillä piiparin/Stedtin ajettu viiva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196473

LT 2016 reitti A TR2 33 Km
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196472

Sininen reitti J - LT 2016 TR2 36 Km
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196474

jv
22.09.2016, 18:16
Mitäs mestoja pitäs viisumihakemukseen laittaa?

Tollukka
23.09.2016, 16:40
Vieläkö mahtuu letkan jatkoksi? Tötterö pitää leimata enskuussa, mutta viisumissa on vielä virtaa. Oliko muita vaatimuksia kuin PäHäMa:n jäsenmaksu suoritettuna?

mikjus
23.09.2016, 18:08
Mitäs mestoja pitäs viisumihakemukseen laittaa?

Vaikka Viipuri, käkisalmi, sortavala, pitkäranta.

tapsa4x4
24.09.2016, 16:05
Vieläkö mahtuu letkan jatkoksi? Tötterö pitää leimata enskuussa, mutta viisumissa on vielä virtaa. Oliko muita vaatimuksia kuin PäHäMa:n jäsenmaksu suoritettuna?

Kerhon jäsenyys ja uskallus lähteä mukaan et mukaan vaan.

jv
25.09.2016, 16:06
Vieläkö ois teltassa tilaa kahdelle? Saatika neljälle?
Lähetään ke iltapäivänä jopetshown kanssa siirtymään leiriin.
Mahdollisesti myös tollukka+appari tulee silloin.

Tollukka
25.09.2016, 16:21
Apparin paikka edelleen avoin, yöpymismahdollisuus isossa teltassa olisi jees. Oliko lälläri vai vhf huuteluvälineenä, vai joku muu? Osaa laittaa sopivat rojut kiinni.

jv
25.09.2016, 21:19
La puhelin ja kanava 12 fm on ollu perinteisesti käytössä.

_Tero_
26.09.2016, 10:55
Teltta on mun laskujen mukaa täys, vehvin ja tollukan porukka ottaa vaikka pikkuteltat:D

synkkä
28.09.2016, 19:26
meidän paikat teltasta vapautuu,otetaan oma teltta mukaan.

ugly_hj
28.09.2016, 20:30
Joo nyt varmaan itekin osaa leiripaikalle kun sai suunnistusvälineet taas kuntoon, kiitokset Mikjussille tästä! Eikös meillä yleensä ole ollut 12 AM tuo LA kanava? Alkaa olla reissukuume jo aika kova!

_Tero_
29.09.2016, 07:52
12 fm on kanava:D me lähetää ajelee sillain kohti niiralaa että ugli lähtee ysin mais espoosta ke aamulla ja mä liityn letkaan varmaa kouvon kohilla sitte ruuhimäen herran kans on treffit sit niiralassa..
Reissu kuumetta on kyllä:D

mikjus
29.09.2016, 08:34
Joo nyt varmaan itekin osaa leiripaikalle kun sai suunnistusvälineet taas kuntoon, kiitokset Mikjussille tästä! Eikös meillä yleensä ole ollut 12 AM tuo LA kanava? Alkaa olla reissukuume jo aika kova!

FM puolta nykyään käytetty kun jossain vaiheessa oli paljon niitä välimallin PR-27 LA puhelimia missä vain FM/40ch/4W, ennen oli taas paljon pelkkiä 20 kanavaisia 1W AM koneita. FM puolelta vakiona löytyy 4 W lähetystehoa vs vakio AM puolen 1W? Nykyään kyllä se 4W taitaa kaikista löytyä myös AM puolelta. AM ilmeisesti olisi parempi vaihtoehto, ei kai sitä muuten niin suosittaisi esim. rekkamiesten keskuudessa. Jostain syystä kuitenkin FM jäänyt käyttöön safareilla.

Tutkin eilen omia LA ongelmia. Räkytäkyn Megajet MJ-400 ei ole toiminut pariin safariin kunnolla. Malli on muuten ollut hyvä koska lähettää export modessa 8W. Purin kaikki irti antennijalkaa myöten ja mittalin SWR mittarilla. Megajetinkin kannen alle kurkkasin koska viimeksi siitä kosahti yksi konkka kun jännitteenalennin syötti jostain syystä 18v jännitettä. Sitten huomasin että näytössä on -5 merkki. Löysin oikein ohjekirjan josta selvisi että naamataulun RU napista menee laite -5Khz alemmalle taajudelle per kanava? Liekö ollut tää perkuleen nappi vaan pohjassa ja sen takia ei kunnolla toiminut. No täytyy testailla.

Mulla on kaksi SWR mittaria josta toinen antaa ihan järjettömiä lukuja (5) joten joutanee roskikseen. Toisella mittarilla mitattuna SWR tallissa sisällä jossain karvan alle 2. Siitä nyt ei varmaan 10% enempää tehohäviötä tule mutta täytyy mitata oikeasti ulkona että näkee todellisen luvun.

Nyt jos joku radioharrastaja osaisi vielä laskea minkä pituiseksi antennikaapeli kannattaa leikata? Antennina on sirion cb line pohjakela antenni jolla pituuutta noin 70cm (minkä lie aallon piiska?), viritys 12 kanavalle (27.105 Mhz). Antenni ei ole optimaalisessa paikassa vaan tuulilasin etupuolella ja itse puhelin on melkein heti alla kojelaudassa. Katolle ei oikein viitsi siirtää kun se on lasikuitua ja hajoaa siellä helposti.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196714

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=196715

mikjus
30.09.2016, 13:24
Mitenkähän nykyään jos ei ole uusinta rekisteriotetta jos sitä ei ole saanut katsastuksen yhteydessä. Suomessahan otetta ei tarvitse mutta tarvitseeko sitä Suomen tullissa? Luultavasti kuitenki viimeistään venäjän? Vai kelpaako venäläisille vanha ote vai pitääkö aina muistaa tilata laput matkaan? Olettaisin että kyllä?

Muistakaahan myös green cardit hommata ja tarkistaa muutenkin että auto liikennekäytössä ja verot maksettu.

tapsa4x4
30.09.2016, 13:34
Trafin sivuilta voi tilata otteen eikä tainnu maksaa mitään.

mikjus
30.09.2016, 13:55
Trafin sivuilta voi tilata otteen eikä tainnu maksaa mitään.

Tilasin jo trafin palvelusta. Sitten tuli mieleen että Holmassa antoikin laput automaattisesti vielä tämän vuoden aikana katsastettuihin. No on nyt sitten niitä lappuja niin että riittää. Vanhat meinaakin homehtua hanskalokerossa kun jostain syystä kosteusprosentti on ajoittain korkea:D

piipari
30.09.2016, 16:23
Kylläpäjoo. Ite oon ainaki päässy vanhalla otteella aina kun tulee jatkuvasti reivattua vehkeitä liikennekäyttöön ja liikennekäytöstä pois. Eli ainakin sellasella vanhalla otteella pääsee jossa lukee "vehicle taken off road" :).

Laa-kaapeli saa olla mahd. lyhyt ja antenni kuuluu olla vireessä. Radion näkemää swr:ää pystyy "huijaamaan" kaapelin pituudella, mutta tätähän me emme halua, emmehän...

Welour
30.09.2016, 16:31
Trafin sivuilta voi tilata uuden ilmaiseksi, mutta jo pari kertaa mennyt testimielessä vanhalla ja hyvin kelvannut.


Mitenkähän nykyään jos ei ole uusinta rekisteriotetta jos sitä ei ole saanut katsastuksen yhteydessä. Suomessahan otetta ei tarvitse mutta tarvitseeko sitä Suomen tullissa? Luultavasti kuitenki viimeistään venäjän? Vai kelpaako venäläisille vanha ote vai pitääkö aina muistaa tilata laput matkaan? Olettaisin että kyllä?

Muistakaahan myös green cardit hommata ja tarkistaa muutenkin että auto liikennekäytössä ja verot maksettu.

Viipo
30.09.2016, 18:53
Ja niistä greencardeista tuli viimeksi mulla tenkkapoo.
Aatelin, et käyn sit ennen reissua konttorilta sen kouraan pari päivää ennen reissua, mut mites kävikään: Eivät saa tulostella niitä enää suoraan konttorilla, vaan se pitää aina tulla postin kautta kotiin.
Viime reissulle ei sitten kerinny tulla se greencard ja riskillä mentiin ilman. Tosin, jos on pelkkä liikennevakuutus ja greencard, niin ei se montaa tonnia korvaile vastapuolelle, ja loput menee kuitenkin omasta pussista. Kannattaa harkita jonniinlaista kaskoa, jossa ois ulkomaitten varalle vähä suojaa.

_Tero_
03.10.2016, 14:26
Hyvin alkaa olla letkaa jo kasassa:D

Rälläri
03.10.2016, 15:28
viäläkö mahtuu letkaan :)

_Tero_
03.10.2016, 16:35
viäläkö mahtuu letkaan :)

vähä karkeempaa kuvioo renkaisiin ainakii ku viime reissussa oli ja lukon kahvat pitää kyllä herkistellä;):D ja mielellää joku vinssi apina omasta takaa ettei jonkun tarvia hoitaa useampaa autoa

Rälläri
03.10.2016, 20:16
Joo renkaat on kyl liian pienet huomasin kyl itekii viime reissus. tähän hätää ei oo varaa ostaa isompii ,ellei saa jostain saa lainaan isompia .nii se etulukon käyttö liekö vaijeri ollu juminu kiinni vai oliko kuskissa vikaa . Jos ei mulle löydy apparia kai mä nyt jonkun appariksi sit mahun.
Ps vehvihän rikkoo kuitenkin nissaninsa vai mikä se oli .siirretään renkaat siitä mun autoon. Ei herneitä😉

ugly_hj
03.10.2016, 20:30
Aijai tulee kyllä komia letka, ehkä hieman hidas tosin :D , mutta ei kait siellä niin kiire olekaan, jos jostain löytys rällärille appari joka omistaa jotkut karkeemmat kumit nii sehän olis hyvä diili.

mikjus
04.10.2016, 12:41
Onko muuten kuinka monella oziexlorer android versio käytössä? Ja vielä niin että laitteessa on toimiva SIM kortti sisällä? Siis kuten esim. itselläni on se Andoid kännykässä.

Pointtina se että törmäsin taas tähän jonkun safaroija tekemään ohjeeseen, (Krisse?) jossa saa viritelty oziin sijainnin lähetyksen tekstiviestillä. Joskun tämmöisestä olisi kovasti apua mutta vaatii tietty että on ozi android ja toimiva liittymä laitteessa.

http://wonk.sytes.net/76s/oziandroidsms/

_Tero_
05.10.2016, 16:07
Kaikki ketkä haluaa mudventures hupparin niin ilmoittaa mulle tekstarilla 0456707619 koon, vetoketju vai ei ja halvemman vai kalliimman mallin. Tää viikko aikaa

..Reetu..
05.10.2016, 16:51
Meikäläinen hyppää simpan appariks ja alustavaa puhetta oli että ajellaan ke iltana töiden jälkeen mestoille. :) Vielä auki että ajetaanko koko matka vai tullaanko trailerilla rajalle.

tuomaritulee
05.10.2016, 22:33
Jos niitä traikkujen ja vetoautojen paikkaa mietitte, niin muutama vois mennä tikkalaan, miun mökkipihaan ja Tohmajärvellä tavaratorin takapihalla on aika turvallinen, jos vain ovet saa lukkoon. Voin toki muutamalta maatilan isännältä kysellä, kun sinne jokapäivä ajetaan tavaraa, että onnistuisiko pientä korvausta vastaan, jos useemmalla tarve.

Tikkalasta Tohmajärvelle about 20km.

mikjus
06.10.2016, 07:19
Juu vetoauton ja trailerin paikka on hakusessa. Siellä ei taida olla ennen tullia mitään rekkaparkkia kuten Svetossa. Jouni taisi 2010 reissulla jättää vetokaluston jollekkin tukkilaanille tien viereen?

jv
06.10.2016, 09:27
Ketkäs on lähdössä keskiviikkona iltapäivästä.
me päästään lähtee vasta silloin Lahdesta, varmaan n.klo.14-17 aikoihin.
Matkavauhtina voidaan pitää satasta tai kovempaa jos tarve vaatii.

mulla kun ei ole suunnistus vehkeitä, perus tomtomia kummempaa... et jos vaikka suomen rajalla törmättäs johku jolla on paremmat navigointi laitteet.

Tollukalla oli vissiin jonkun sortin laitteisto...

nii ja saatiinko nyt Jopen kanssa ne Ilen luovuttamat paikat teltasta?

mikjus
06.10.2016, 10:25
Räkytäky lähtee keskiviikkona töiden jälkeen. Yritän jos pääsis irtautuu viimeistään klo 14 mutta saa nähdä. Vielä ei selvää ajetaanko rajalle vai olisiko jopa trailerikeikka mahdollista. Kummassakin tapauksessa matkavauhti max 80 kmh.

jv
06.10.2016, 12:38
Juu. Ajamalla mekin ollaan menossa.
Voitas yrittää mennä samassa letkassa.
Mä pääsen varmaan klo. 14 lähtee mut jopesta ei tiedä ku se on keikka hommissa.

_Tero_
06.10.2016, 14:56
Teltassa on minä, räkytäkyn sakki, ruuhimäen poppoo, liukkosen sakki ja vehvin porukka. Onko kellään teltassa nukkuvalla porukalla hyviä akkuja että sahaa 24v? Jos ei niin otan hzjstä optimat mutta niillä ei webasto pauha koko yötä:eek:

_samppa_
06.10.2016, 15:34
Mun telttapaikka vapautuu. Otan oman teltan.

jv
06.10.2016, 17:50
Teltassa on minä, räkytäkyn sakki, ruuhimäen poppoo, liukkosen sakki ja vehvin porukka. Onko kellään teltassa nukkuvalla porukalla hyviä akkuja että sahaa 24v? Jos ei niin otan hzjstä optimat mutta niillä ei webasto pauha koko yötä:eek:

Mullakin on vaa 2x 55ah keltaset optimat. Ei parhaat kyl teltta webaa ajatellen...

synkkä
06.10.2016, 17:53
Juu vetoauton ja trailerin paikka on hakusessa. Siellä ei taida olla ennen tullia mitään rekkaparkkia kuten Svetossa. Jouni taisi 2010 reissulla jättää vetokaluston jollekkin tukkilaanille tien viereen?
sitä laania ei enää ole,on kaivettu oja väliin.

jv
08.10.2016, 08:57
Mun telttapaikka vapautuu. Otan oman teltan.

Eli Tollukan porukka mahtuu nyt telttaan?

Me voitas yrittää kans lähtee ajois liikkeelle. Varmaa viimeistää puoleen päivään

Eikös teidänkin kannata hieman myöhästää lähtöä niin ajetaan mikjussin kans samaa letkaa kaikki kolme ja otetaan rajalla tollukka jonon jatkoksi?


sitten ehdottaisin et vaihdetaan rajanylitys paikka niiralasta svetoon.
syy niiralassa on kuulemma erittäin tarkkaa mitä ruokaa saa viedä rajan yli ja toinen ja TÄRKEÄMPI syy on se et niiralasta jos mennään yli on venäjän puolella helkkaristi huonommat kaupat kuin jos svetosta mennään.

svetossa ja andreassa olis paljon paremmat kaupat...

venäjän teitä sit jyrskytellään yötävasten leiriin...

mikjus
08.10.2016, 09:25
Mä voin kyl tulla svetosta yli. Mieluummin ajelee maisemareittiä kuin Suomen puolta. Kun ei mikään kiirekkäään ole tai se loppuu heti rajan jälkeen. Hiitolassa on uutta tietä joka oikasee kait sitä sorarallia jonkun verran. BJ kulkeekin paremmin Karjalan kaduilla.

piipari
08.10.2016, 15:17
syy niiralassa on kuulemma erittäin tarkkaa mitä ruokaa saa viedä rajan yli ja toinen ja TÄRKEÄMPI syy on se et niiralasta jos mennään yli on venäjän puolella helkkaristi huonommat kaupat kuin jos svetosta mennään.

svetossa ja andreassa olis paljon paremmat kaupat...

venäjän teitä sit jyrskytellään yötävasten leiriin...

Apropoo, mistä moinen huhu? Niiralassa ei oo koskaan tullu mitään kitinää mistään kun taas kaikissa muissa tulleissa katellaan hirmu tarkkaan. En tiiä vaikuttaako sitten se että käy samoilla vehkeillä aika usein. Myöskin kauppoja on hyvin ja yleisesti ottaen kaikkee saa mitä tarvii, jos jotain jää uupumaan niin sortiksesta löytyy. Ruokapolitiikkakin kolmosella imo parempi kuin muualla. Toki jos itse olisin sieltäpäin tulossa niin eihän oo mitään järkee ajella Suomen puolta ku voi siirtyä aikasemminkin seikkailuun. Lisäks se valtatie alkanee olla jo melko valmis.

Miun pihaan Joensuuhun mahtuu ainakin yks traileripaketti jos haluaa hiukan lähemmä rajaa (75km).

_Tero_
09.10.2016, 08:27
Eli Tollukan porukka mahtuu nyt telttaan?




sitten ehdottaisin et vaihdetaan rajanylitys paikka niiralasta svetoon.
syy niiralassa on kuulemma erittäin tarkkaa mitä ruokaa saa viedä rajan yli ja toinen ja TÄRKEÄMPI syy on se et niiralasta jos mennään yli on venäjän puolella helkkaristi huonommat kaupat kuin jos svetosta mennään.

svetossa ja andreassa olis paljon paremmat kaupat...

venäjän teitä sit jyrskytellään yötävasten leiriin...

Mistähä tämmöstä oot kuullu? ei varmasti kyllä oo huonommat kaupat ku svetossa ja toi "ruoka" hommahaa on joka paikassa mut ei sitä kukaa valvo. Itse vien ainakii kaikki sapuskat suomesta.

Mun puolesta voidaa mennä svetostakii yli ei siinä mitää mut ei niiralassakaa mitää vikaa ole.

Meidän telttaa mahtuu kymmenen jos tilaa on vielä ni tollukka voi tulla mutta ilellä on toinen teltta mihin ainakii mahtuu

jv
09.10.2016, 18:38
Parilta aktiivi harrastajaltakuultua
Ja joutuhan väihkönen purkaa niiralassa mäyrisen ovipahveja ja moottorikoppaa myöten tullissa, koko ajto tyhjäksi...

tapsa4x4
09.10.2016, 18:58
Mitä tota rajan ylittäjät ryhmää seurannut niin ainakin sieltä saanu vaikutelman et niirala on aika hiton tarkka ylitys paikka. Kauppoja on kyllä rajan sillä puolet ihan kohtuudellakin samoin ku svetossa.

-TONI-
09.10.2016, 19:09
Sellai tosta teltan webasto hommasta et hzj todennäkösesti ruksuttaa koko yön et saadaan ite lämpöö tupaan nii kauheesti ei siihen pysty sit webastoo laittaa kiinni
Keskiviikon lähtö aikataulusta niin meille käy vaikka 06.00 aamulla ja svetosta vois olla hyvä mennä yli nii ei tarvi tylsiä suomen tietä ajaa, mut katotaa miten muut lähtee ku mielellään kyl ajettais letkan mukana

ugly_hj
09.10.2016, 19:55
Mäki kyllä pääsen lähteen keskiviikkona vaikka kuudelta, nappaan Teron lahesta kyytiin , mutta pitää ajella niiralan kautta niin saa Sampan ja Peten samaan letkaan kun ei jätkillä taida olla suunnistusvermeitä, ettäkös te Toni lähe samaa matkaa.

-TONI-
10.10.2016, 06:37
No periaatteessa voitais masa teidän kans samaa matkaa tulla täytyy suunnitella viel lähempänä

jussukka85
10.10.2016, 17:46
Me päästää lähtee heti kun oon vieny lapset hoitoon. Muistaakseni kello 8

ugly_hj
10.10.2016, 19:03
MItäs kautta meinaatte Jussi ajella, jos oikein katoin niin Ruuhimäen UA autokunnalla on imatran kautta 236 km pitempi matka:D , mulla on 16 km pidempi imatralta kuin niiralasta , eli mennää Teron kanssa ja ehkä Toni Ja Tommi myös niin mikkeliin jossa rehvataan Samppa ja Pete ja sitten niiralasta yli, lahesta näytti olevan 76 km lyhyempi matka mestoille niiralan kautta kuin imatran, näin siis jos ei aja tohmajärven kautta vaan menee rantakylän kautta niiralaan, jos haluatte samaan letkaan niin mun puolesta voidaan odotella.

jv
12.10.2016, 20:51
Hyvähän sitä on olla ajoissa...
Muistin jopa tänään tarkistaa et viisumissa on ylipäätään vielä virtaa, samoin vapaat töistä muistin kysyä tänää :D
Noo onneks on hieman liikatuotantoa töissä tällä hetkellä nii pekkaset sain ilman suurempia jupinoita.
Tuntuu välillä olevan pekkaspäivä oikein kirosana...

Mut joo rottelo alkas olee pikkuhiljaa iskussa, pikku laittoa/hifistelyä ois vielä.
Tosin kerkeehän ton vielä särkemään ennen reissua :)

jussukka85
13.10.2016, 12:27
Joo Matti Teron kans puhuttiinkin jo että liitytään teidän joukkoon

mikjus
18.10.2016, 10:25
Viikon ollut saikulla joten ei paljoo oo ehtiny autoa pajottaa. Onneks aika valmis. Vieläkään en oo kunnossa mutta parempaan suuntaan mennään. Pitäs vielä BJ:n panhardin pusla ainakin vaihtaa ja jotain pientä hipistelyä. KZJ on myös paloina mutta se ei luulisi montaa iltaa ottavan että saa ajokuntoon.

Aikani kuluksi pyörittelin oikeita ajettuja reittejä jos ajetaan venäjän puolta ylös. Traileri on poissa pelistä koska vetoautossa ei kunnossa joten ajaen mennään rajalle.

1# Isoja teitä
Sveto - antrea - sairala - räisälä - käkkäri - sysky, 323 Km, 8 tuntia.

2# Oikoen pikkuteitä
Sveto - Losevo - Sairala - Kaukola - Kaarlahti- Sysky, 264km, 8 tuntia

Mitä matkassa voittaa sen ajassa häviää, oikoreitti on sitten helvetillistä rytkytystä (2008 repes takaiskarit). Ajat on viitteellisiä koska otettava huomioon että teiden kunto on parantunut huomattavasti, osa vertailureitistä ajettu ilman takaiskareita 2008 ja Hiitolan ohi pääsee nykyään pikatietä. Oikea aika voi siis olla mitä vaan 5 - 8 tunnin väliltä.

Ketä nyt oli enää lähdössä keskiviikkona iltapäivästä? Pääsen töistä varmaan noin klo 14 joten realistinen startti 14.30?

ranke
18.10.2016, 11:41
Viikon ollut saikulla joten ei paljoo oo ehtiny autoa pajottaa. Onneks aika valmis. Vieläkään en oo kunnossa mutta parempaan suuntaan mennään. Pitäs vielä BJ:n panhardin pusla ainakin vaihtaa ja jotain pientä hipistelyä. KZJ on myös paloina mutta se ei luulisi montaa iltaa ottavan että saa ajokuntoon.

Aikani kuluksi pyörittelin oikeita ajettuja reittejä jos ajetaan venäjän puolta ylös. Traileri on poissa pelistä koska vetoautossa ei kunnossa joten ajaen mennään rajalle.

1# Isoja teitä
Sveto - antrea - sairala - räisälä - käkkäri - sysky, 323 Km, 8 tuntia.

2# Oikoen pikkuteitä
Sveto - Losevo - Sairala - Kaukola - Kaarlahti- Sysky, 264km, 8 tuntia



Mitä matkassa voittaa sen ajassa häviää, oikoreitti on sitten helvetillistä rytkytystä (2008 repes takaiskarit). Ajat on viitteellisiä koska otettava huomioon että teiden kunto on parantunut huomattavasti, osa vertailureitistä ajettu ilman takaiskareita 2008 ja Hiitolan ohi pääsee nykyään pikatietä. Oikea aika voi siis olla mitä vaan 5 - 8 tunnin väliltä.

Ketä nyt oli enää lähdössä keskiviikkona iltapäivästä? Pääsen töistä varmaan noin klo 14 joten realistinen startti 14.30?

Asiaa ohuesti sivuten, kun tämän vuoden Laatokkaa mentiin katsomaan. Ajetiin Sveto - Räisälä - Kaukola - Kaarlahti jne. Ajettiin vielä malliksi se kiemurainen/pomppuinen hiekkapätkä, kun ei tiedetty ohitustien olemassaolosta.

Ihan kelvollista tietä, laiton Mikjus:ille viivat, niin voi arpoa ajoaikoja. Syskyltä takaisin ajettiin uutta ohitustietä. Ei kannata ajaa Mertjärven-Kirvun kautta, jos haluaa reippaammin edetä.

TEMÄHIK

mikjus
18.10.2016, 13:08
Kiitos. Viivasta oli tosi paljon apua. Reitti tarkentui -> 307 km ja aikaa mennyt noin 6 tuntia. Keskinopeus siis 60 kmh luokkaa. Ei paha. Sopiva näille vatkaimille. Matka on melkein sama kuin ajaisi Suomen puolta +-2km, ainakin google mapsin mukaan.

jv
19.10.2016, 18:42
Kiitos. Viivasta oli tosi paljon apua. Reitti tarkentui -> 307 km ja aikaa mennyt noin 6 tuntia. Keskinopeus siis 60 kmh luokkaa. Ei paha. Sopiva näille vatkaimille. Matka on melkein sama kuin ajaisi Suomen puolta +-2km, ainakin google mapsin mukaan.

Mälähen lahesta saamaan aikaan.
Nähdäänkö pölkkybaarilla?

Mun appari pitää hakea kouvolasta/valkealasta ja sen jälkee johku kauppaan sit, vai käyttekö te kaupassa ennakkoon?

Tollukka tulee trailerilla johku rajan pintaan et se liittyy sit samaan tullijono letkaan.

jv
23.10.2016, 19:10
Jees kalusto ois kokolailla valmiina reissuun.
Makuuvehkeet ja vaatesäkki kyytiin ja menoks.

Alkas olla jo polte lähtee :D

tapsa4x4
26.10.2016, 05:50
Joko romut on kasassa?
Lähetään koht hollolasta lappeenrantaa kohti ja matkal jussukka&janne liittyy mukaan ja kausalassa pitäis tavoittaa klaukkalan hurjat :D

ranke
26.10.2016, 12:30
Joko romut on kasassa?
Lähetään koht hollolasta lappeenrantaa kohti ja matkal jussukka&janne liittyy mukaan ja kausalassa pitäis tavoittaa klaukkalan hurjat :D

Hyvää matkaa!

Rover porukkaa kannaksella huomenna.

TEMÄHIK

_samppa_
30.10.2016, 17:39
Jep. Kotona ollaan! Reissu sujui hyvin ja auto pysyi pelti ja lasivaurioita lukuunottamatta ehjänä. Kiitoksia kaikille reissussa olleille. Oli huippu kivaa. Kuvia tulee myöhemmin.

..Reetu..
31.10.2016, 10:55
Kiitokset kaikille mukavasta reissusta! Reitit oli tosi mukavia ja maisematkin olis ollu varmaan hyvät jos olis kerinny osalle pätkästä päivän valon aikaan :D

Pajerosta tilttas laturi perjantai iltana, loppupätkä ajeltiin sitten otsalampun ja yhden työvalon valossa läpi. Kummaltakin puolelta karkas takanta jarrupalat ja kaks rengasta vaihdettiin pois tulo matkalla, Kiitokset Tapsalle ja muille ketkä jeesaili! Ensimmäinen venäjän reissu mulle, mut ei varmasti viimeinen :D Jos sitä vaikka ens kerralla omalla autolla mukaan..

Alla muutama kuva satunnaisessa järjestyksessä ja profiilissa lisää.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197828

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197835

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197825

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197822

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197821

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197817

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197842

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8113&pictureid=197843

pööpöilijä
31.10.2016, 12:08
Hyvä reissu. Kiitos. Muutama photo.

_samppa_
31.10.2016, 14:11
Muutama kuva

Oho meni näköjään pari kuvaa väärinpäin...

mikjus
02.11.2016, 16:21
Mudventures 2016

Keskiviikkona JASA:n kanssa startti kotipihasta 14:25. Utin ABC:lla treffattiin JV ja siitä Imatralle. Päästiin nousemaan ison tien rampista Imatralla ylös kun BJ:stä loppui ensimmäisen kerran polttoaine. JV:n kanssa haettiin vitosen kannu ainetta lähi huoltikselta ja matka taas jatkui.

Venäjän tullissa oltiin noin klo 18 ja vain muutama auto edellä. Tullissa tavoitettiin tollukka ja Simppa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=198004

45 minuuttia kesti silti läpimeno. Huoltoasemalla tankkaamaan, täysi tankki + 2 x 20L jerryt + 15 L kanistereihin, yht 98,5L, 3584 ruplaa. Kurssi oli jotain 1€=70rbl. Diesel oli litrahinnaltaa jotain 36-37 eli noin 50 senttiä litra. Tässä yksi syy miksi ajettiin ylös Imatran kautta.

Mukavan miehen kaupasta käytiin etsimässä LA tarvikkeita ja Tollukan matkaan tarttui Megajet MJ-800 länkky ja JV osti uuden LEMMin 120cm piiskan.

Juomaa napattiin about ekasta kaupasta joka on oikealla ennen IP:n risteystä. Kaupan pihassa letkaan liittyi Joonas lavadefellä.

Ennen kuin kaikki ostokset oli suoritettu kello oli jo 20:08 kun startattiin kohti syskyjärveä. Matkaa leiriin oli noin 311 km.

Alun reitti oli tuskaista hiekkatietä reitin kulkiessa Sveto, antrea, sairala, räisälä, käkisalmi reittiä. Käkisalmelle ajettiin karvan alle kaksi tuntia. Käkisalmen jälkeen oli yllättäen vielä pari lyhyttä sorapätkää ja ennen kuin uusi tasainen asfaltti alkoi.

Lahdenpohjan ja Sortavalan välillä tie on mieletöntä mutkaa eestaas. Onneksi oli ihan vesikeli vielä eikä pidon kanssa ollut ongelmia. Kerran oli tiukka tilanne kun ajaduin alamäessä vastaantulijan kaistalle ja vastaan tuli puoliperävaunu tai vastaava. Joutui aika äkkisiä ohjausliikkeitä tekemään jotka on aina näyttäviä kun alusta on letkeä. JV:n GR:n kemppiperä aiheutti myös pientä puskemista märällä tiellä.

Sortavalaan saavuttiin puoliltaöin ja Syskyjärven risteykseen tuntiä myöhemmin klo 01:00. Rantatie oli myös melko huima ajaa pimeässä. Pudotus Laatokkaan jonkinlainen eikä juurikaan kaiteita. Sortavalan jälkeen miliisi painoin meistä ohi ja heitti seuraavassa risteyksessä uparit. Ei ollut onneksi meistä kiinnostunut sen enempää.

Terolta saatiin viesti että olkaa varovaisia Syskyn hiekkatiellä vikoissa mutkissa. Heidän letkastaa oli kaksi autoa ajanut siinä ojaan. Viestiä kummasteltiin koko matka koska tie oli aivan sula. Asia selvisi vasta kun saavuimme hiekkatien alkuun. Täällä olis ihan täyden talven tuntu ja lunta oli pahimmillaan tiellä varmaan sen 15 senttiä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197853

Olihan se hiekkatie mukavan liukas, alla taisi olla ihan peilijäätä välillä. JV vähän kikkaili sillä seuraamuksella että spinnasi niin että Tollukka joutu väistämään ojaan. Tässä episoodissa huomattiin ettei hiluxin toinen etunen vetänyt ollenkaan. Joonas oli jääny Lahdenpohjaan tankille ja tuli perästä, pamautti sitten myös siinä vikassa kurvissa ulos.

Melkein päästiin leiriin kun viimeisillä kilometreillä BJ alkoi rötäämään ja sammui. Tankki taas tyhjä. Muovikannuista 15L tankkiin, ilmaus ja leiriin. Siellä meitä odottikin tulet. Leirissä oli jo ainaki Tapsa4x4,Jussukka, Ugly, Samuli, Roope, Ilkka, Ari, Toni ja ketä vielä lie. Pojat kun lähtivä jo aamu kuudelta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197854

Tollukka tutkii miksi ei ole vetoja etufillarissa. En muista missä oli vika, liekö napalukossa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197855

Jonkin aikaa nuotion ääressä jaksettiin lörpötellä ja hörpötellä mutta matkaväsymys painoi jo. Tänne oli kuitenkin kokonaisuudessaan tehty matkaa omalta osaltani 11,5 tuntia. Webaston lämmittämään PJ telttaa oli siis hyvä kömpiä nukkumaan.

.....jatkuu

mikjus
02.11.2016, 16:22
TORSTAI

Aamutunnelmia lumisesta leiristä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197860

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197857

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197858

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197859

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197861

Pätkälle päästii lähtemään hieman ennen kello kymmentä. Valintana oli "Sysky S18 TR-2" nimelle tallentamani reitti joka oli saatu isoryn kavereilta. Ajattelin tämän olevan turvallinen valinta koska reitti päättyi samaan leiripaikkaan ja se oli pienemmällä letkalla ajetttu viivan mukaan kuudessa tunnissa. Meillä taisi olla tässä vaiheessa 13 tai 14 autoa letkassa.

Pätkä alkoi lupaavasti. Ajoin apparin kulman katon puuhun niin että korkkasi lasikuidun ja pellin reuna auki parinkymmenen sentin matkalta, eikä ovikaan auennut ennen kuin katto hakattiin muotoonsa.

Reitti alkoi mukavalla laskulla lampien väliseen "ojaan".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197862

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197866

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197867

Lupaavalta näyttää, reitti kulkee todella ahdasta harjua pitkin lumen tuodessa lisää ongelmia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197868

Ensimmäinen jumipaikka. Kuiva reitti meni niin kalttoa ja ahdasta polkua ettei nakkikioskin kokoisella BJllä ollut sille mitään asiaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197869

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197870

Miehistö jäi myös saappaista jumiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197871

Jokainen koittaa arpoa parhaan reitin

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197872

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197875

kaikista kyllä pääsee vinssillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197876

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197877

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197881

HZJ jumittuu vinssauksen loppuun kun vinssi ei vedä ja auton kytkin ei toimi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197883

Ari ja Joonas taiteilee kuivaa reittiä pitkin. Taitaa olla viisi äijää vastapainona oikealla kyljellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197884

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197886

Lopussa on ahdas kylkien plaanaus kohta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197885

Vehvi vinssailee täyskaasulla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197891

Vinssin korjaus talkoon ja loppuhäntä hakee optimaalisinta reittiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197893

Tästä meneekin ajettava ura läpi mutta puita kaatunut tielle. No rungot poikki ja vinssataan sivuun....TIMBER... laho puu josta vinssataan pylpyrän kautta runkoa sivuun napsahtaa yhtäkkiä poikki. Ketään ei onneksi jää alle. Aikaisemmin yksi toinen puu kaatuu samalla tavalla ja Slava saa juuri ja juuri sen verran tökätty puulle suuntaa ettei se kaadu suoraan Roopen defen konepellille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197894

Eikä auta kun tehdä lisää raivausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197895

Palkintona ajettava alkuperäinen ura. No Ladogassakin oli näköjään ajettu ihan joka uraa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197896

HZJ:n vinssin korjaus onkin urakka. Puskuria pitää rälläköidä aika rajusti ennen kuin moottorin saa irti. Lisäksi releboksi on kytketty aivan miten sattuu. Oli kuitenkin toiminut jotenkin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197897

Rinne on vahvasti linnoitettu ja juoksuhautaa löytyy joka suunnasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197898

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197899

Paikalle saadaankin maksimijumi. HZJta vetävä Pajero puussa liinalla kiinni ja vinssi tiukalla kun sokka katkeaa. Melkoinen urakka että saadaan vinssattua jompi kumpi pää löysälle kun perässä roikkuu HZJ.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197900

JV kikkailee autoa vinssailu asentoon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197901

Ugly
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197902

Sillä aikaa ehdin tetsata mäen juoksuhaudat läpi siinä toivossa että löytyisi korsu tai bunkkeri.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197903

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197904

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197906

Jumitus saadaan lopulta purettua mutta kokonaisaika paikallaan noin kolme tuntia.

Matka jatkuu harjujen päällä. Täällä hieman harhaillaan ennen kuin tajutaan miten reitti pitää ajaa ilman maksimi suo upotusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197909

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197911

Tonin RJ:stä pamahtaa jotenkin suon toiselle laidalle murros joten remontin aikana pidetään ruokatauko. Masa käy kokeilemassa suon kantavuutta mutta heikolta vaikuttaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197912

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197913

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197914

Onneksi piikkilangat on kerätty pois jos koskaan ovat maastossa olleetkaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197916

Matka jatkuu taas. BJn takajousi pomppaa alhaalta paikaltaan kun vaijerilukko jota sitä pitää kiinni on tippunut. Menee tovi ennen kuin ohi ajavista autoista löytyy sopiva.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197917

Ensimmäinen joen ylitys on matala
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197918

Melkoinen mäki laskee suolle josta yhtä kova nousu ylös
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197919

Keskeltä ylös menee jyrkin kohta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197920

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197921

Valoja pimeässä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197922

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197923

Vinssisulkeiset on kovat kun pajeroa josta taas vinssin sokka poikki vedetään hzjn perässä mäkeä ylös.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197924
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197924

Itse ajan Ilkan perässä oikeaa laitaa loivemmasta kohtaa ylös. Sieltä pääsee sentään mäen puolivälin jälkeen ajamaan ylös. Kaikki hauskinta on että mäen jälkeen laskeudutaan takaisin suon laitaan, pohjalta olisi voinut myös oikaista suoraan reitille mutta pimeässä ei mitenkään näitä hahmota.

Matkalta löytyy vielä muutama jumituspaikka johon Roopen defe istahtaa pahasti ja siinä samalla raidetankoa saa kipeää ja taitaa myös murros antautua?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197925

Reitti ylittää vielä yhden kerran joen mutta sekin on matala kivipohjainen. Keula saavuttaa leirin klo 20:47 joten matkaa tehtiin tällä letkalla melkein 11 tuntia ja loppupää saapuu leiriin tunteja myöhemmin.
Leiri harmiksemme purettiin matkaan, kuitenkin palattiin lopulta täysin samaan paikkaan. Tulet saadaan vanhan notskin jämiin syttymään vanhoista hiilloksista. Telttakamat on ripoteltu useampaan autoon kyytiin joten sitäkään ei saada nippuun ennen kuin kaikki autot leirissä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197926

Ukkosen Kimmokin saapuu leiriin jossain vaiheessa. Isoryn porukkaa saapuu myös muistaakseni jo samana iltana.

...jatkuuu

mikjus
02.11.2016, 16:22
PERJANTAI

Heinola poikien DIY telttawebasto
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197927

Aamulla JV ottaa suunnan kotia kohti kun GR:n tehostimen pumppu on vainaa eikä maastossa ajaminen enää luonnistu. Taisi siitä murroskin mennä mutta liekö se jo korjattiin metsässä?

Päivän pätkäksi valitaan "A - LT2016 TR-2" reitti. Mennään täysin Ladoga Trophy kisapisteiden mukaan joihin olen piirtänyt oletetun reitin. Jälkeenpäin katsottuna ajettu reitti vastaa todella hyvin piirrettyä viivaa. Matkaan päästään vasta noin 11.40. Osa porukasta lähtee Pitkärantaan kaupoille.

Alussa jyskytetään noin 15 km hiekkatietä kunnes reitti kääntyy tieltä metsään.

Jossain vaiheessa katson että edessä on melkoisen leveä vesistön ylitys. LA puhelimeen viestitän että nyt on paha paikka edessä, liekö päästään jatkamaan.

Rannalla pitää vielä Bjstä kiristää ohjasuiskarin kiinnityspanta joka liukuessaan aiheuttaa käännön rajoittumista.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197928

Yllätyksenä tässä onkin hienosta hiekasta kasaantunut särkkä jota voi ajaa yli vanteiden kastumatta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197929

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197930

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197932

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197933

Vastapenkka on vähän pehmee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197936

mutta sen voi kiertääkkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197934

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197939

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197940

Majavan patoama lampien väli ajettavissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197941

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197942

Sitten saavutaankin todella hauskalle ja ahtaalle harjulle. Jo aikasemman vesistön ylityksen jälkeen oli niin ahdasta että BJ just ja just mahtui puiden välistä, perässä tullut HZJ ei niinkään. Näillä pätkillä siirtä karsiutuu kumpikin etuoven lasi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197944

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197945

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197946

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197947

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197948

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197949

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197950

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197952

Ruokatauko pidetään pätkällä. Vettä tulee sen verran reilusti että pressu on paikallaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197954

Mukava syödä kun ei enempää kastu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197953

Pätkä ajetaan pisteelle A32 josta oikaistaan suoraan leiriin ja jätetään alapuolen mysteeriöpätkä huomiselle. Kärkipää tavoittaa leirin noin 19:27. Kaupoilla / tankilla käynyt letka saapuu leiriin kolmisen tuntia myöhemmin, ajettuaan saman pätkän. Päivän ajot yhteensä 36 km.

Kaikki on melko litimärkiä, vettä tullut putkeen toista vuorokautta mutta samalla kaikki lumet hävinneet. Nyt laitetaan isot tulet ettei palella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197955

Ilkan UAZin jäähdyttimen paikkausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197957

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197958

Isoryn porukkaa valuu leiriin lisää. Myös Viipo saapuu mäyriksellä jonka sisustaa ihmetellään porukalla. Selkänojakin kääntyy kaukosäätimella takaosassa, tiikerinahalla on vuorattu seinä ja katto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197959

Kuntolaite
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197960

...jatkuu

mikjus
02.11.2016, 16:24
LAUANTAI

Aamulla kotiin lähtee Tapsa4x4 jonka kampuran pään stefa vuotaa, Simppa jolla ei lataa, Tollukka jonka flekti ei pyöri ja Kimmo muuten vaan.

Mudventures tarratkin joku muistaa vihdoin jakaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197961

Viimeisen ajopäivän pätkäksi valitaan eilen ajamatta jäänyt alalenkki.


BJ ja Piiparin kierrejousi-HJ.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197962

Odotellaan vielä että Ilkka saa jäähdyttimen UAZiin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197963

Liikkeelle päästää 11:47. Kauas ei päästä kuin Pajerosta karkaa takarengas vetareineen. Onneksi on varaosia ja pojat jää tekemään remppaa kun muut jatkaa pätkälle. Hyvä niin koska myöhemmin selviää että joutuivat korjaamaan toistakin puolta ja lopulta vaihtamaan myös murikan. Kempitetystä perästä puuttui keskitappi joka estää vetarin liikettä sisäänpäin. Näin tikut päässeet vatkaamaan eestaas hajoittaen lopulta laakerit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197964

Päästään just ja just reitin alkuun kun HZJsta katkeaa navan alalaakerin pultit.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197965

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197966

Siinä sitä onkin tekemistä kun ei ole uutta laakeria. Tippuneet kuulat etsitään maasta mutta kolme jää löytämättä. Huono laakeri vaihdetaan ylös ja pojat kääntyy takaisin leiriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197967

Pätkän alku
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197968

Luokasta riippuen reitti on kulkenut enemmän suota pitkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197969

Pehmeä soinen metsä on muutamalle ensimmäiselle autolle ihan ajettava
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197970

Suolta noustaan harjulle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197971

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197972

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197973

Joudumme aikataulun ja kelin rajoissa ottamaan reitiltä oikaisun. Ajamatta jääneen lenkin pituus noin 2.3km. Käyn kävellen katsomassa reittiä jonkin matkaa eteenpäin. Edessä olisi huima alamäki jonka todellista korkeutta ei kuva paljasta. Pohjalla on paljon sivulaseja puussa joten Ladogassa on tultu vauhdilla alas. Löydän pohjalta itsetehdyn pistolapion joka varmaan joltain kilpailijalta jäänyt. Rinne on jyrkkä ja viettävä. Helposti tuosta olisi päässyt mutta veikkaan että muutama hitti olisi voinut tulla jos ei rengas olisi pitänytkään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197974

Lukko-Ari
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197976

Mäyrikselle pitää jo tehdä omaa latua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197977

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197979

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197982

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197983

Jyrkkään alamäkeen jatkunut reitti olisi palannut tätä kautta takaisin. Pehmeältä näyttää mutta ilmeisesti ajettavissa koska hirveitä vinssausjälkiä ei näkynyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197986

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197987

Defessä raidetanko vähän väliä solmussa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197988

Ilkka ajaa UAZin öljypohjan puhki isoon kiveen alamäessä. Pohja hakataan kivellä muotoon ja vuoto tukitaan puutapilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197990

Lopussa pieni suo
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197991

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197992

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197993

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197994

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197995

Muutama Isoryn autokin tulee samaa reittiä perästä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197996

Kuivilla odotellaan defeä jossa suuria raidetanko ongelmia. Ugly lähtee apuun mutta jää itsekkin jumiin, lopulta Viipo lähtee mäyriksellä apuun ja defelle tehdään pelastureitti kun siinä jotain veto ongelmia etupäässä. Odottaessa tulee niin kylmä että Jeepin kanssa ajetaan leiriin lämmittelemään. Vettä on tullut niin paljon että hiekkatie leiriin on lähes yhtä järveä. Syvistä kuopista nousee vesi niin ylös että näkyvyys välillä häviää, samoin kuin lataus. Hyvä puoli on että saa niin tehokkaan pesun että auto taitaa lähteä kotiin puhtaampana kuin tullessa.

Leirissä on tulet valmiina koska Pajoro ja HZJ tiimi olleet siellä melkein koko päivän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197997

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8114&pictureid=197998

Saavumme leiriin 19:50. Loppuletka tulee vasta tuntien päästä kun defe vedetty kuiville. Viimeisenä yönä rallatellaan nuotiolla myöhään ja lähtö kuitenkin aamu klo 6. Kellojen siirto vielä sekoittaa niin että herätäänkin tuntia liian aikaisin ja jää unet muutamaan tuntiin.

Kotimatka suoritetaan Värtsilän kautta varmuuden vuoksi. Pian Syskyltä lähtiessä asfalttitiellä Arin defe meinaa heittää nutullee kun ilmesesti etupäässä menee jotain lukkoon vauhdissa. Ugly rengas myös alkaa vuotamaan ja sitä pitää vähän väliä täyttää. Muuten kotimatka sujuu hitaasti jurnuttaen.

Aivan mahtava reissu ja upeita pätkiä, niistäkin saatiin vain pieni osa ajettua. Koko reissu oltiin samassa leirissä ja teltat purettiin vain kerran ja sekin turhaan.

Kiitoksia kaikille mukana olijoille. Autoja oli ennätysmäärä ja oli mukava nähdä pitkästä aikaa Isoryn tuttuja ja uusia tuttavuuksia.

Kokonaismatka kotoa oli 1059km, josta 529 km rajan takana, ns. maastossa ajettiin 129 km josta tosin oli paljon nopeaa hiekkatietä.

Lyhyt video mitä omaan kameraan tarttui.

JfKnRDao0y8

Welour
02.11.2016, 19:51
Kiitos kaikille reissusta ja Jussilaiselle tarinasta! Erityiskiitos Tapsalle & Katrille teltan lämmöstä. Hyvin nukutti lauantaiaamuna, kuten varmaan huomasittekin :)

tapsa4x4
02.11.2016, 21:53
Kiitos kaikille reissusta ja Jussilaiselle tarinasta! Erityiskiitos Tapsalle & Katrille teltan lämmöstä. Hyvin nukutti lauantaiaamuna, kuten varmaan huomasittekin :)

Juu ei mitään,hyvä et kelpas.

Kiitoskia vaan kaikille ja lähetään ihmeessä uudestaan.
Patrollikin pelas ku ajatus mitä ny vähän öljyä tihkutti.
Kuvia ei taaskaan tullu otettua et laittakaa muut näkyviin ketkä niitä otti.

ranke
03.11.2016, 21:04
Tutun näköistä hiekkaharjua ja piikkilankakasaa.

Me oltiin roverporukalla Käkkärin alapuolella Laatokanrannassa, kun La alkuillasta kuului LA:sta jotain juttua, varmaan Simppa ym. ajelivat ohi, en kerennyt huutelemaan, kun sateensuojassa väsäiltiin sapuskaa.

Hieno retkikertomus Mikjus:ilta!

TEMÄHIK

ugly_hj
03.11.2016, 21:56
Joo kiitoksia kaikille mahtavasta reissusta itelle tuli kilsoja n.1500 muutaman mutkan kautta, sitä ku asuu täällä syrjässä. Oli kyllä kerrassaan upeat maisemat ja reitit ja oman kerhon poppoon lisäksi hieno oli nähdä vanhoja tuttuja Isoryläisiä sekä tutustua uusiin. Melko paljo oli tosiaan teknisiä murheita eri autoissa itellä ei onneksi sen kummempaa kuin vuotava eturengas sekä puhaltimen moottorin hiilet ja vaijeri kerran poikki, jotka korjattiin. kuvausta tuli harrastettua taas liian vähän, mutta tossa muutama.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198034

Leirille menevän pätkän alussa, Sampan hoojii ja Tonin HZJ just saatu ojasta ylös.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198035

Ekan illan leirinuotiota, tässä vaiheessa oltiin jo samulin kanssa kerran eksytty kelon hakureissulla...miksi lie, kummasti tollanen rankka lumisade vaan ehtii peittää jäljet pimeässä metsässä, eikä sampan autossa ollut navigointilaitteita.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198038

yöllä oli leiriin saapunut lisää autoja ja porukka alkoi olla kasassa


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198039

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198040

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198041

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198042

ekaa kertaa sain otettua muutaman sellaisenkin kuvan mistä emäntä tykkäs:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198043

Mika Bj:llä kurarännissä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198044

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198046

Pikku vinssauksella pois


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198045

Samaan aikaan Samu koetti RJ:llä vaihtoehtoista reittiä


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198047

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198048

Vaan lumipeitteen alla olikin pehmyt paikka olisko ollut jopa pieni oja, niin sinnehän se RJ.n kulma sukelsi

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198049

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198050

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198051

Janne vetämässä pajeron vinssin vaijeria, kyllä veti eleettömästi mekaaninen vinssi auton läpi tuosta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198053

torstai iltana jossai vaiheessa kuulluu LA:sta , että vehvillä on vinssinnaru poikki.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198052

Ja sieltähän se patrolli löytyy vähän matkan päästä jumista. Puolisen tuntia ährätään kelalle juuttunutta narua irti ja sen jälkeen Jope pleissaa narun ja kiskotaan patrolli kahella vinssillä kuiville.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198054

Pajeron vinssistä sokka poikki, joten ainut vaihtoehto saada se pois tuosta suosta ja vastapäistä jyrkkää rinnettä ylös oli laittaa liinalla hzj:n perään ja sen vinssillä pylpyrän avulla molemmat autot kuiville rinteeseen , oli kyllä aika hurjan näköistä menoa mutta toimi.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198055

pirun paskoja kuvia kun pimeässä otettu, mutta tässä vedetään Arin defeä kolmella vinssillä samaista mäkeä ylös, niin painava auto että kaivatti akseleistaan kiinni uran keskipenkkaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198056

Vehvin patrolli oli sitten myöhemmin torstai iltana aika savotta saada metsästä leiriin kun oli murros, vinssi ja ohjaustehostin paskana, mutta tipparelluhoojiin turvallisessa hinauksessa homma luonnistui täydellisesti. välillä piti nyppästä taaksepäin kun patrollista löytyi joku iso vaihde ja kaasu pohjaan asento mikä yleensä päättyi kemppiperän ansiosta aikanopeesti keula jotain puuta vasten, no sitten pieni veto mun hoojiilla taaksepäin ja matka jatkui.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198057

perjantain pätkälle lähtiessä Ilen uazin syyläri petti

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198058

Ile on tottunut uazin korjaaja joten varsinaista ongelmaa ei ollut

Kananmunaa syyläriin ja menoksi, myöhemmin kun uatsin öljypohja korjattiin kivellä hakkaamalla , niin voitiin todeta että uatzin varaosiksi / työkaluiksi venäjän safarille riittänee sopivan kokoinen kivi sekä kananmunia, vaikkei ne täysin sitä syyläriä paikanneetkaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198061


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198062

Samuli perjantain ekalla vesistönylityksellä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198063


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198064

Bertalle tää alku olikin vähän syvempi

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198065

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198066


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198067



http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198070

melkoisia korkeuseroja oli paikkapaikoin, mutta välillä joutui vinsaamaan rinnettä alaskin kuten kimmo tuolla edessä LJ:llä

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198071

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198072

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198074

defe nojailee

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8115&pictureid=198073

seuraavalle syysreissulle pitäs kyllä kehitellä tätä systeemiä , autoihin vaan koukut katolle mihin pressun saa kiinni ja sit puusta sopiva keskisalko ei sateet haittas syömistä.

lacrits68
03.11.2016, 21:57
tojotojako sielä vain korjailtiin...entäs ne britti-ihmeet...kun eivät kuulema kestä mitään? ;)
(ottakee huumorilla...!)

ugly_hj
03.11.2016, 22:31
Otan huumorilla:D ja syystäkin, mutta listaa hajonneista osista: land roverin raidetanko x5 korjaukset suoritettiin hyvässä yhteishengessä tojota ja lantikka kuskien kesken. Landrover jakis tai etuperä 1kpl, land rover murros 2kpl, landrover kytkin 1kpl. reissuun osallistuneita land rovereita 3kpl. Mitsubishi takaperä 1kpl, laturi 1kpl takapyörän laakerit 2kpl, reissuun osallistui 2 kpl mitsuja. Uaz, öljypohja, syyläri, reissuun osallistui 1 kpl uaz. Nissan, 1 kpl murros, 1 kpl ohjaustehostimen pumppu, reissuun osallistui 2 kpl nissaneita. Volvo 1kpl etusivulasi, reissuun osallistui 1 kpl volvo. Toyota , 3 kpl sivulaseja, 1 kpl ( nii , eli kaks hiiltä) lämmityslaitteen moottorin hiilet, 1kpl kääntöpään pultit, 1kpl sähköinen flekti 1kpl takanavan pikkupulttien korjaus sampan hoojiistä, rj:n murros, hiluxin napalukko ja perä , sekä bj:n jousen irtoaminen, reissuun osallistui 8kpl tojotia. Eli summasummaarum kaikessa huvittavuudessaan( sama kuin huumori) olet kuullut aivan oikein:D:D:D:D

lacrits68
03.11.2016, 22:35
Eli summasummaarum kaikessa huvittavuudessaan( sama kuin huumori) olet kuullut aivan oikein:D:D:D:D

:D minä jo luulin...vaikka mitä! :) ;)

-Stedt-
04.11.2016, 16:09
Olipas Mikjus taas tehny hyvän matkakertomuksen:) , ja muutenkin hyviä kuvia moneltakin käyttäjältä, meillä topicissa kuva vaan makkarasta puussa, ja sekin väärinpäin:D. Mukava oli tutustua ja olihan tosiaan autoja kannaksella! Mutta eiköhän myö vielä jatkossakin törmäillä :).

_samppa_
07.11.2016, 09:46
https://m.youtube.com/watch?v=uO3P1sUkouc
Tommonen video tallentui puhelimeen.

Laitoin samalla puol tuntia videoo helatorstai 2013 reissusta. Se on tehty Petrin ottamista videon pätkistä.

ugly_hj
07.11.2016, 12:01
no hyviä pätkiä kaikki , kiitos!