Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzuki SJ410 "Toyzuki"


Nuhapumppu
05.07.2016, 17:24
Pannaas omakin projekti tänne ihmeteltäväksi,aihiohan on jo tältä palstalta ennestään tuttu. Autoa on rakennettu kuin iisakin kirkkoa,välimatkan,töiden,rahan,perheen ja muiden tekosyiden hidastaessa hieman harrastusta,ompa projektista kertaalleen meinattu jopa luopua.

Aihiona siis tuttu ja turvallinen SJ410,joka haettiin -14 vihdistä. Tällöin autossa oli volvon aski lisänä ja koria muokattu hieman metsään soveltuvaksi.
Jakis oli valoton joten valollinen piti hommata ensitöikseen,jakiksen mukana tulikin sitten toinen osiksi purettu suzuki:D Alustaksi valikoitui 3" Calmini kun sellainen sattui edullisesti löytymään vähän käytettynä.
Aihio
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/1622610_10203454008295047_1131932356_n.jpg?img=img 1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/1982342_10205492892265872_9188047724842871089_n.jp g?img=img1280
Alusta
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/10320556_10204437475201105_4249763635055161340_n.j pg?img=img1280
Lyhyen tutkimusten päätteeksi tultiin siihen tulokseen että korista on aihioksi,rungosta ei,joten hankittiin pihaan myös kolmas suzuki. Tässä rungon luovuttajassa oli,yllätys yllätys,kori aivan mätä mutta runko kuin uusi.
Auto oli myöskin rekisteröity aikoinaan toyotan moottorille ja vaihteistolle.
Suskat vierekkäin
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11169889_10206739224583401_3320599379065155756_n.j pg?img=img1280
Seuraavaksi punaisesta raapaistiin kori pois päältä,tarkoituksena käydä runko läpi ja istuttaa vihreä musta siihen päälle,kuvassa myös jakiksen luovuttaja.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11831762_10207669157751149_3677084744176342465_n.j pg?img=img1280
Tässä vaiheessa projektia suunntelmat olikin melkein selvät,oopelin simpukkaa ohjaukseen,volvon aski pois ja jakikseen 6,5välitystä ja vakio akselit 33" renkaalla. Mutta se kuuluisa mopo karkasi taas.
Seuraavaksi haettiinkin pihalle tällainen osan luovuttaja ilman moottoria.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11796351_10207608221467780_5354106435255740548_n.j pg?img=img1280
Josta teurastettiin käyttöön kaikki hyödyllinen.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11887999_10207669157951154_3684074094427893398_n.j pg?img=img1280
Stripattua toyotaa
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11953158_10207845377396530_2809163842761336970_n.j pg?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/1533736_10207845376836516_1380753210033693557_n.jp g?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/1538934_10207845377996545_7449992598846687703_n.jp g?img=img1280
Osan luovuttaja maksoi itsensä takaisin,kun nuo toyotan osat menee kohtuu hyvin kaupaksi. Sivulauseena täytyy sanoa etten ole koskaan nähnyt noin lahoa auto kuin tuo läjä oli:D:D
Eli suunnitelma muutos oli seuraava,vakio akslit kiertoon ja Toyon akselit alle. Autossa on nyt Toyotaa,moottori,vaihteisto ja akselit,siitä tuo nimi.
Seuraavaksi istutettiin akselit alle,joku voi tässä kohtaa kysyä miksi tulee lehtijousilla,vastaus on raha,muutetaan joskus jos tarve vaatii.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/12088593_10208070658108407_1655754973264603357_n.j pg?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/12122721_10208070658348413_3224398195433106950_n.j pg?img=img1280
Runko käytiin teräsharjalla läpi ja maalaattiin läpikotaisin ruosteenesto maalilla,massaa tähän ei tule.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/12341385_10208368831122546_2968035210785958730_n.j pg?img=img1280
Tämän jälkeen hitsattiin korista pohja kuntoon,siinä selvittiin yllättävän vähälle koska entinen omistaja oli jo sen suurimmaksi osaksi hitsannut.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/12188921_10208186202916955_6956338993065900972_n.j pg?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/FB_IMG_1446380976850.jpg?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11219367_10208186203116960_6755680940940927748_n.j pg?img=img1280
No,koska akselit vaihtui toyolaisiin,ja murikat kasvoi niin hylättiin tuo 33" rengastus ja siirryttiin pykälää isompiin. Rengastukseksi valikoitui 35/12,5R16 Maxxis CC jotka löytyi rollosta kohtuu edullisesti. Kumit on täysin uudet,mutta jääneet ylimääräiseksi.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/11988401_10208260857703278_1994004238378459386_n.j pg?img=img1280
Ja koska vannekooksi tuli 16" ja tuo LJ:n akseli on tarkka ET:stä oli vanteissa hieman hakeminen. Onneksi Cros4WD:ltä löytyi poistokorista liki uudet ja edulliset 16x8" vanteet -28etllä. Näihin olisi sitten tarkoitus hommata Jormalaiselta kehät.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0110.JPG?img=img1280
Seuraavaksi sitten kori olisi tarkoitus nostaa takaisin rungolle,tarkoituksena saada se tapahtumaan tässä heinäkuun aikana. Tämän jälkeen alkaa korin lopullinen hitsaaminen sekä syylärin paikan suunnittelu,näillä näkymin ainoa paikka johon sen saa järkevästi on vänkärin takasivulasi,koska vinssi ja ohjaussimpukka haukkaa suuren osan keulasta,ja tuo toyotan kone on aavistuksen pidempi kuin suskan oma. Välitys vähän mietityttää kun tuolla paketilla jos laittaa 6,5 käy laskelmien mukaan niin,että pakki menee luvattoman lyhyeksi. Eteenpäin välitykset olis sopivat ~119 ykkösellä. Varmaan jotain jäi mainitsematta mutta tässä ollaan nyt menossa.

Pertsi
05.07.2016, 18:24
Hyvältä näyttää. Unohda lukkokehät ja renkaat molemmista laidoista liimalla vanteeseen, säästyy painoo ja rahaa eikä lähde rengas vanteelta.

susuki
07.07.2016, 21:27
on se kiva kattella kun joku parantelee entistä autoani :) laittelehan kuvia ja kertomusta ni tietee vähä mitä kaikkea susuki kokee :D

tommi.t
07.07.2016, 22:31
Toimiikohan takapää tollasilla riippujen kulmilla? Voi olla aika kankee takapää:confused::rolleyes:

Nuhapumppu
09.07.2016, 21:10
Toimiikohan takapää tollasilla riippujen kulmilla? Voi olla aika kankee takapää:confused::rolleyes:
Ilman painoa vääntyy tuohon kulmaan,oikenee kyllä kun laittaa painoa päälle,testattu jo.
on se kiva kattella kun joku parantelee entistä autoani :) laittelehan kuvia ja kertomusta ni tietee vähä mitä kaikkea susuki kokee :D
Yritetään,tarkoitus nyt olisi ens vuonna hakea leima tuohon. Saa nähdä mitä kaikkea ollaan tehty väärin,ja mitä joudutaan muokkaamaan vielä.

Ruusulehto
10.07.2016, 09:20
läjän akseleit ei saa 410:iin leimattua kaventamatta ja etuakselipaino saattaa olla myös aika rajoilla että riittää

Nuhapumppu
11.07.2016, 14:35
läjän akseleit ei saa 410:iin leimattua kaventamatta ja etuakselipaino saattaa olla myös aika rajoilla että riittää
Jännä ku onhan noita leimattu useampiakin läjän/hilun akseleilla eikä niitäkään ole kavennettu.

Rak
11.07.2016, 16:15
Samurai käy kympille vertailuautoksi. Molemmat on mallisarjaltaan sj.

Pajares
11.07.2016, 16:37
Samurai käy kympille vertailuautoksi. Molemmat on mallisarjaltaan sj.

JA on tÄhän on olemassa ihan virallinen paperikin suzukilta leiman kera missä kerrotaan että kaikki sj:t ovat samaa mallisarjaa;):).

Ruusulehto
13.07.2016, 06:31
Jotenkin jäänyt semmonen mielikuva, että samurai ei kelpais vertailumalliks sj:lle. Mutta hyvähän se on jos kelpaa

HRD
16.07.2016, 21:34
Joo kyllä sj ja samurai ovat täysin samaa mallisarjaa. Joku vuos sitten kyselin tuota leveempien akselien vaihtoa luotto katsurilta neljäsataa kymppiin, ni eipäs auta, että mallisarjasta löytyy leveempi malli, kun raideleveys katsotaan kyseisen auton alkuperäisestä leveydestä...

Nuhapumppu
06.08.2016, 09:25
Kolmea eri katsuria nyt asian tiimoilta haastatellut,kaikki näyttää vihreää valoa. Ei siitä sen enempää.
Jotain pientä saatu taas aikaan,takaiskareiden paikkoja siirsin keskemmäs ja rakentelin niille kunnon kiinnitykset.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0189.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0190.JPG?img=img1280
Nyt kun alustaan on tehty kaikki mitä pystyy ilman painoa oli seuraavaksi vuorossa korin asennus takaisin päälle :)
Ja sehän soljahti paikoilleen oikein kivasti naapurin traktorin avustuksella,mitä nyt ohjaus simpukka vähän ahdisti korin paikoilleen menoa,no vasaralla siitä selvisi.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0192.JPG?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0194.JPG?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0193.JPG?img=img1280

Seuraavaksi pitää laittaa renkaat vanteelle ja laittaa alle että pääsee mittailemaan kuinka paljon jalkatiloja pitää leikata niiden tieltä ja kuinka paljon joustoa pitää rajoittaa että sopii sisäänjoustossa vielä pyörimään.

Nuhapumppu
17.08.2016, 19:57
Renkaat laitettu vanteille ja vähän mallailin jo viereen,saapahan soittaa Tyrolitin sulosäveliä jonkun tovin http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0207.JPG/_img1280.jpg:D

Pajares
17.08.2016, 21:15
Vähän ihana:).

Kunnon kaaret kerralla sitten,Kuitenkin nälkä kasvaa jossain kohtaa:D.

ISE
19.08.2016, 17:53
no nyt alkaa olemaan meininkiä.

Nuhapumppu
29.08.2016, 16:48
Viime viikonloppuna sitten alkoi renkaiden sovitus alle.
Ensin auto hallin viereen ja renkaat alle

http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0215.JPG?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20160826-WA0015.jpg?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0213.JPG?img=img1280
Ensimmäinen reaktio oli että eihän nuo sovi huonostikkaan alle,ja pieni ajatus liian isoista renkaista hiipi takaraivoon. No ei muuta kuin tunkilla takapyörästä ylös ja katsomaan mistä peltiä pitää poistaa.
Kaaria avaamatta tuossa oli maksimit:D
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0216.JPG?img=img1280
No ei muuta kuin rälläkkä laulamaan ja peltiä pois,tässä eka hahmotelma jolla sisäänjoustoa oli 6cm
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0218.JPG?img=img1280
Aikamme isäukon kanssa kallisteltiin,väänneltiin,mittailtiin ja rälläköitiin jotta päästiin siihen tilanteeseen että tällä hetkellä vakio pohjaanlyöntikumiin jää 3cm kun sektorivarsi vastaa öljypohjaan,joten päädyttiin tuomaan toppareita 5cm alaspäin niin ei pääse varsi ottamaan kiinni missään vaiheessa. Tällainen kaari saatiin vänkärin puolelle aikaan,nyt helpompi tehdä kuskin puoli.

http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0220.JPG?img=img1280

http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0221.JPG?img=img1280http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0217.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0222.JPG?img=img1280
Tuon verran sinne on tehtaalla laitettu ylimääräistä peltiä,ja olipa tuota entinen omistaja toplannut sikakitilläkin,no hitsillä siitä selviää.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0219.JPG?img=img1280
Takapää onkin sitten paljon helpompi,sillä kun on isot kaaret jo ennestään
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20160826-WA0011.jpeg?img=img1280
Tulipahan myös huomattua että tuo Calminin alusta on ihan pirun jäykkä,vielä.

Nuhapumppu
18.09.2016, 14:38
Ja jatkuu,kun kaaret on saatu leikattua oikeaan kokoon ja muotoonsa,on sama kääntää riipuke jousen taka päähän että pääsee alkamaan kaarien mittailun uudestaan:D
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0260.JPG?img=img1280
Pikkuisen kaarien takapäätä siis uusiksi että homma rokkaa taas.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0263.JPG?img=img1280
Eiköhän tuolla sovi nyt pyörimään helposti tuo 35"
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0266.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0262.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0265.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0261.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0264.JPG?img=img1280
Ihan kauhea jopustohirmuhan tuo ei ole mutta paikotaan lukoilla sitten kulkua. BL kehät tuli myös tilattua Jormalaiselta,ja kunhan verottaja muistaa marraskuussa niin lähtee välitykset ja jakikses laakerointisetti tulemaan myös

Nuhapumppu
31.10.2016, 19:38
Nyt olis kaaret hissailtu takaisin nippuun,paljon helpompi ne on silputakuin laittaa takas nippuun:mad:
Ekaksi kaaret nippuun
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0278.JPG?img=img1280
Sitten rälläkällä kaikki ylimääräiset kantit pois
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0298.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0299.JPG?img=img1280
Ja tulipa samalla nakattua leimapyörät alle kun nuo CC lähti purkuun ja vanteet hitsaukselle Jormalaisen kehille.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0267.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0300.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0288.JPG?img=img1280
Rengas kokona valtava 215/65R16:D

Nuhapumppu
11.12.2016, 18:07
Mitäs sitä,vähän hiljaisempaa ollut kun ei tahdo keritä oikein hallille saati päivittelemään tänne.
Kehät heppailtiin kaverin kanssa kiinni jonka jälkeen oikia hitsari päräytti ne isolla virralla kiinni
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0302.JPG?img=img1280
Sillä välin kun vanteet oli hitsattavana tuli kehän pöllyyteltyä korin väriin
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0307.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0308.JPG?img=img1280
Kun vanteet oli hiottu ja maalattu niin romut työmaalle ja kasaan
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0316.JPG?img=img1280
Ohjaustehostimeen vaihdoin pienemmän ja kiilahihna pyörän,toledon pyörä meni pikku pirrauksella opelin pumppuun
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0331.JPG?img=img1280
Korista on nyt kaikki korjaukset hitsattu,mm. katosta useampi pultin reikä. Ja tulipahan tuota kaverilta lunastettua 6,5 väleillä oleva jakis. Sähköjä kans selvitellyt ja raapinut useamman metrin entisen omistajan asentamia johtoa pois,että saa tehdä itse kaikki ja tietää ketä syyttää:D Seuraavaksi pitäis alkaa rakentamaan jäähdytyslinjoja ja rueta laittamaan kone käyntiin että pääsee samalla rakentamaan sähköt.

Nuhapumppu
08.02.2017, 22:03
Nyt olis kaikki korjuu hitsaukset tehty,taino lattiasta pari isonnettua reikää pienentää mutta ruosteet saatu pois ja osat maalattu ruosteenesto maalilla.
Myös katosta entisen omastajan tekemät reiät hitsattu umpeen.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0324.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0322.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0323.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0325.JPG?img=img1280
Laturi,ohjaustehostimenpumppu ja jarrutehostin myös asemoitu paikoilleen.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0360.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0384.JPG?img=img1280
Seuraavaksi ruettiin sitten kokeilemaan että mihinkä kohtaan se jäähdytin nyt tulee,laitettiin se keulalle ja testattiin vinssiä,tuloksena olisi 20cm laituri=ei hyvä. Pikku suunnitelun jälkeen syylärin paikka löytyi katolta.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0381.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0382.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0383.JPG?img=img1280
Syylärin asento tulee olemaan juurikin tuo,alalaita nousee hieman irti katosta. Saas nähdä kuin ilmauksen kanssa tulee ongelmia.
Kardaanit myös hitsailtu kasaan ja konehuoneesta siistitty sähköjä,johdot vielä kiinnittämättä mutta aika selkeät ne nyt on kun vertaa esim ekaan kuvaan. Ja nyt kun kaikki sähkö vermeet pelaa,saa seuraavaksi siirtyä jarrujen kimppuun.

http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0388.JPG?img=img1280
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0389.JPG?img=img1280
Keulan ilme jää tuollaiseksi,kun ei sovi enää kehykset paikoilleenhttp://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0329.JPG?img=img1280

nuti-90
09.02.2017, 17:21
https://m.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Laita sit kardaanin nivelet samaan linjaan ennenkuin paikoilleen asennat.. Tossa on todella opettava video:)

Joske
09.02.2017, 19:58
Eikö olis ollu helepompi asemoija vinssi esim. peräkontin lattiaan josta veto etteenkäsin? Ja antaa syyläri olla omalla paikallaan?

Makia peli tulossa.

cybress
09.02.2017, 20:28
Eikö olis ollu helepompi asemoija vinssi esim. peräkontin lattiaan josta veto etteenkäsin? Ja antaa syyläri olla omalla paikallaan?

Makia peli tulossa.


ja sen jälkeen alkaa perä roikkumaan. been there done that.. suskasta tulee äkkiä turhan takapainonen...

Nuhapumppu
09.02.2017, 20:43
https://m.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Laita sit kardaanin nivelet samaan linjaan ennenkuin paikoilleen asennat.. Tossa on todella opettava video:)
Näin olisi tarkoitus,tuossa kardaanit on vaan tökätty yhteen maalauksen ja kuvauksen takia. Ja takatilaan ei sovi vinssiä koska sinne tulee akut ja tankki. Ja myös tuo mainittu takapainoisuus pelottaa.

Nuhapumppu
15.03.2017, 11:19
Taas olis vähän turailtu menemään. Syylärinteline/safari teline tuli lunastettua kaverilta,vähän piti lyhentää ja kaventaa että sopi susukiin.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170224-WA0004.jpeg?img=img1280
Sitten aloitettiin syylärin mallaaminen telineeseen,tuossa jo löydetty haluttu asento
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170219-WA0019.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170219-WA0017.jpeg?img=img1280
Kiinnikkeet rakennella ja syyläri kiinni että pääsee tekemään putket
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0408.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0407.JPG?img=img1280
Seuraavaksi sitten aloin heftailemaan jäähdytysputket kasaan,"projektipäälikkö" karatessa 2kk Canarialle sain vapaat kädet:)
Ensin konehuoneen puoli valmiiksi,letkuilla lähdöt että saadaan joustot samalla kun putket tulee koriin kiinni.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170304-WA0012.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170305-WA0000.jpeg?img=img1280
Ja loppuun sitten rintapellin kierto ja A-pilaria ylös,loppujen lopuksi tästä hommasta on aika vähän kuvia kun ei aina jouda kuvailemaan.https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170305-WA0010.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170305-WA0019.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170305-WA0008.jpeg?img=img1280
Seuraavaksi sitten rakenneltiin kattotelineelle kiinnikkeet,ihan hyvin passaa tuollaiset MK2 Golf/Jetta kattotelineet suskaan kun vähän muokkailee.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170311-WA0018.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170311-WA0033.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170311-WA0035.jpeg?img=img1280
Palovahtia pitäessä onkin sitten tullut kasailtua jarruja sekä uusittua takavalojen sähköjä yms. pikkunäpräilyä. Jarruletkut akseleille tuli laitettua fiatista koska ovat pidemmät kuin vakiot ja koska jarruputkia piti tehdä kuitenkin uusiksi ei ollut mitään merkitystä millainen letkun toinen pää on,kunhan toinen passaa toyotan haaroittimeen.
Kaverilta lunastin pois takamurikan spartanlockerilla,etumurikka pitää käyttää kans irti ja vaihtaa näillänäkymin ainakin pinjonin laakeri ja stefa,sekä vetarin stefat ja ehkä kääntöpään tiivisteet. Loppuun vielä yleisilme autosta.
Syylärin kotelointi ja paisarin asemointi sekä letkutus tekemättä enää jäähdytysjärjestelmään
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0423.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0423.JPG

cybress
15.03.2017, 17:05
vanhoist räikkäliinoista ku lyhentää ni saa hyvät ovi stopparit. jos ne originaalit kumiset on hukassa.

nbf
16.03.2017, 10:14
Tuo jäähdyttäjän siirto on yksi parhaimmista muutoksista. Saa ihan rauhassa työntää mutalikossa ja ei syyläri paskaannu

Nuhapumppu
16.03.2017, 20:14
Tuo jäähdyttäjän siirto on yksi parhaimmista muutoksista. Saa ihan rauhassa työntää mutalikossa ja ei syyläri paskaannu
Toivotaan että menee parhaimmistoon tämän auton muutoksista,ettei aiheuta ylimääräisiä perkeleitä. Ajaessa näkee sitten oliko nuo akselit ja renkaat vaivan arvoiset.

nbf
19.03.2017, 19:02
Toivotaan että menee parhaimmistoon tämän auton muutoksista,ettei aiheuta ylimääräisiä perkeleitä. Ajaessa näkee sitten oliko nuo akselit ja renkaat vaivan arvoiset.

Meillä tuo siirto onnistu sen puoleen että ylimääräisiä perkeleitä on ollu tasan sen verran että klemmareita on pitäny vaihtaa parempiin :cool:

Nuhapumppu
20.03.2017, 18:45
Meillä tuo siirto onnistu sen puoleen että ylimääräisiä perkeleitä on ollu tasan sen verran että klemmareita on pitäny vaihtaa parempiin :cool:
Itse laitan suoraan uudet lemmarit,ja vain letkumallin ABA:t,eli ne jossa on reunat käännetty ylöspäin,tämän olen todennut parhaimmaksi lemmariksi. Projektipäälikkö palaa myös tällä viikolla suomeen,eli putket tulee hitsatuksi ja muutenkin viikoillakin on joku joka tekee tuota rovia eteenpäin.

Nuhapumppu
03.04.2017, 19:02
Pikkuisen taas rakenneltu eteenpäin,tankkia ei huvittanut laittaa auton alle joten se laitettiin sisälle. Aluksi mallattiin tankin paikka,sitten kylkeen uus reikä josta laitettiin täyttöputki sisälle.

https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170401-WA0013.jpeg?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0456.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0457.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0459.JPG?img=img1280
Ja kun vanhalla täyttöreiällä' ei tehnyt enää mitään,piti siihen laittaa peltiä päälle
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0458.JPG?img=img1280
Palo vahtia pidellessä tuli sitten vaihdettua murikka taakse,eli kitkalla oleva pois ja Spartanlockerilla varustettu tilalle.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0442.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0444.JPG?img=img1280

Nuhapumppu
29.05.2017, 12:24
Taas on menty eteenpäin kun toinen rakentaa viikolla ja minä loppuisin.
Syylärin kotelointi ja kattoteline saatiin valmiiksi,maalatusta takennelmasta ei vielä ole kuvaa.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0474.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0503.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0508.JPG?img=img1280
Syyläriin tulee vielä 12" sähköflekti hönkimään.
Seuraavaksi sitten päästiin hinkkaamaan kori läpi,pohjat tein ammattimaisesti 240 paperilla:D
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0514.JPG?img=img1280
Ja kun koppa oli hiottu ja putsattu sai yläosa värin päälleen.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0517.JPG?img=img1280
Värinä Ral6018 ja maalasin ihan raakasti telalla.
Sisätiloissa olevat sähköt nostin raakasti koelautaan,ompahan sitten kaikki suoraan näkyvillä,kuvassa johdot pikku sipistelyä vaille valmiit.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0484.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0519.JPG?img=img1280
Tankin huohotuksen ulkoilmaan ratkaisin omasta mielestäni yksinkertaisimmalla tavalla,eli kylkeen reikä ja tankista letku pissapojan suuttimeen. Kuvassa näkyy myös ammattimainen aplari pinta:D
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0522.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0523.JPG?img=img1280
Jotain pikkuhiplailua on myös tullut tehtyä,mm. laitettiin alkuperäisen kaasarin tilalle Strömbergin 175 cd ja iskareille sekä pohjaanlyöntikumeille tein uudet telineet
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0506.JPG?img=img1280
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0483.JPG?img=img1280
Polttoaine linjat on vedetty,jäähdytysjärjestelmän pääsee näillä näkymin kasaamaan viikonloppuna paikoilleen jolloinka saa testata kuinka järjestelmä ilmautuu. Etuperä vaan on nyt kaverilla laitossa niin välttämättä viikonlopuksi ei kerkeä sitä laittamaan että pääsis ottamaan ensiajot. Kesä-heinäkuussa olisi tavoitteena saada leima haettua että pääsisi käymään edes paripäivää Laplandtrophyssä.

Nuhapumppu
28.06.2017, 18:16
Taas olis vähän pajoitettu,kolmen viikon sairastelu vaan aiheutti sen että LT jää tältä vuodelta omalla autolla väliin,ens vuonna sitten.
Jäähdytysjärjestelmä kasattu ja täytetty nesteellä.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0531.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0535.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0560.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0563.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0562.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20170623-WA0021.jpeg?img=medium
Pitää vedet sisässä mutta vielä en päässyt käyttämään lämpimäksi kun kaasarista puuttui sen verran osia että käyttäminen oli mahdotonta,uus kaasari tulee perjantaina.
Seuraavaksi sitten aloin sovittelemaan puskuria ja vinssiä keulalle,ensitöikseni raapaisin sen pyöreän putken pois ja hissuutin tilalle 4mm palkin.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0536.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0534.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0537.JPG?img=medium
Puskuri on entisen omistajan tekemä,mutta sen verran onnistuneen näköinen etten sitä nähnyt tarpeelliseksi muuttaa. Maskia sen sijaan joputui nostamaan ylöspäin,että vinsin saa pois puskuria irrottamatta.
Isäukko askarteli tuollaisen imuputken kaasariin että saa snorkkelin kiinni helpommin ja itse käärin pakosarjan pienempien konehuoneen lämpöjen toivossa.https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0566.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0565.JPG?img=medium
To do lista lyhenee uhkaavasti,jarrut on nyt laitettu,etuakseli kasattu,etuperä laitettu,sähköt pelaa 100%,pakoputki tehty yms. Leimaaminen ei ole enää kaukana.

Nuhapumppu
19.07.2017, 19:47
Jotain pientä taas tullut tehtyä,auto maalattu yliasti
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0568.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0569.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0567.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0578.JPG?img=medium
Uudet ovipahvit tuli tekastua 4mm nylonista
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0579.JPG?img=medium
Vilkut siirsin valojen alle koska eivät sopineet enää maskiin kiinni ja akut sekä tankin koteloin siinä joutessani.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0589.JPG?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/DSC_0588.JPG?img=medium
Autolla on nyt myös päästy ajamaan ja käyttämään kunnolla lämpimäksi. Kattosyyläri ratkaisu ilmaantui todella helposti ja ainakin paikallaan ollessa neste kiertää hienosti,vaikka tietäjät tiesi muuta:rolleyes::rolleyes: Pikku hiplailuja enää sisustaan,auto suuntaukseen ja sieltä konttorille.

Nuhapumppu
19.08.2017, 15:53
Vähän taas neppailtu,levikkeet väkästelin paikoileen leimaa silmällä pitäen.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170810_124644_DRO.jpg?img=img2048
Sitten auto kärryn päälle ja kohti konttoria
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170815_205707.jpg?img=img2048
Konttorille sitten lappunipun,todistusten ja tyyppikilpien kanssa heilumaan,ekalla kerralla pomppu päästöistä,pikku säädöllä päästöt kuntoon samalle päivää ja takas konttorille,KILVETHÄN SIELTÄ HEILAHTI:cool::cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170816_153918.jpg?img=img2048
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170819_114503.jpg?img=img2048
Painot meni vähän kinttaalle koska tuo toyotan maamoottori ja laatikko paketti painaa paljon enemmän kuin suskan oma.
Kantavuutta riittää vaan kuskille mutta eipä tällä ajella tienpäällä mitään pitkiä huikosia ja painothan menee yli jo renkailla,vinssillä ja panssareilla.
Siinäpä se nyt on renkaat alla ja vinssi keulalla odottamassa että pääsee testaamaan metsään:cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170817_191909.jpg?img=img2048

Välillä mukava onnistua mahdottomassa:rolleyes::rolleyes:

artsi777
19.08.2017, 19:13
Loistavaa :):)

Pajares
19.08.2017, 20:36
Uusien akseleiden mukaan merkitään otteeseen akselimassat?

Ne kun ynnäilee,Niin varmasti ei mee suitsan painolla yli:D.

PS.Onnea leimasta
PSS.Mitä painoi leimalla???

Nuhapumppu
19.08.2017, 21:18
Uusien akseleiden mukaan merkitään otteeseen akselimassat?

Ne kun ynnäilee,Niin varmasti ei mee suitsan painolla yli:D.

PS.Onnea leimasta
PSS.Mitä painoi leimalla???
Ei kun akselipainot menee mallisarjan mukaan, mutta kokonaispainoa ei voi muuta ja se on 410 niinkin säälittävä kuin 1250. 1175kg on nyt omamassa:D Kohta nähdään paljonko painaa vakio koneella kun kaveri hakee omaansa leiman. Kiitoksia

Pajares
20.08.2017, 10:45
Ei kun akselipainot menee mallisarjan mukaan, mutta kokonaispainoa ei voi muuta ja se on 410 niinkin säälittävä kuin 1250. 1175kg on nyt omamassa:D Kohta nähdään paljonko painaa vakio koneella kun kaveri hakee omaansa leiman. Kiitoksia

No niinhän se olikin kokonaispainon suhteen.

Mutta akselimassat tulee silti auton uusista akseleista?

Voisko kokonaispainona käyttää samurain 1330kg kerta ovat samaa mallisarjaa:)?

Nuhapumppu
20.08.2017, 19:30
No niinhän se olikin kokonaispainon suhteen.

Mutta akselimassat tulee silti auton uusista akseleista?

Voisko kokonaispainona käyttää samurain 1330kg kerta ovat samaa mallisarjaa:)?
Ei,kokonaispaino menee tyyppikilven mukaan. mutta kyllä minä yhdelläkin penkillä pärjään:)

Naapero
20.08.2017, 19:54
Vähän taas neppailtu,levikkeet väkästelin paikoileen leimaa silmällä pitäen.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170810_124644_DRO.jpg?img=img2048
Sitten auto kärryn päälle ja kohti konttoria
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170815_205707.jpg?img=img2048
Konttorille sitten lappunipun,todistusten ja tyyppikilpien kanssa heilumaan,ekalla kerralla pomppu päästöistä,pikku säädöllä päästöt kuntoon samalle päivää ja takas konttorille,KILVETHÄN SIELTÄ HEILAHTI:cool::cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170816_153918.jpg?img=img2048
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170819_114503.jpg?img=img2048
Painot meni vähän kinttaalle koska tuo toyotan maamoottori ja laatikko paketti painaa paljon enemmän kuin suskan oma.
Kantavuutta riittää vaan kuskille mutta eipä tällä ajella tienpäällä mitään pitkiä huikosia ja painothan menee yli jo renkailla,vinssillä ja panssareilla.
Siinäpä se nyt on renkaat alla ja vinssi keulalla odottamassa että pääsee testaamaan metsään:cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170817_191909.jpg?img=img2048

Välillä mukava onnistua mahdottomassa:rolleyes::rolleyes:
Mahtavan näkösen suikan kyllä sait tehtyä!

Kyy hj
23.08.2017, 21:46
Mitä papereita/selvityksiä joutu esittämään että sai nuo leimalle, omaan suitsaan olis menossa rj70 aksilat alle lähiaikoina.

Nuhapumppu
24.08.2017, 18:48
Mitä papereita/selvityksiä joutu esittämään että sai nuo leimalle, omaan suitsaan olis menossa rj70 aksilat alle lähiaikoina.
Periaatteessa kaikki tarvittava löytyy trafin tietokannasta johon konttoreilla on pääsy. Itsellä oli vain LJ:n raideleys tosite,akselien luovuttajasta tyyppikilpi ja samurain raideleveydestä paperit. Katsastuskonttorilla sitten katsoi juurikin tuolla ohjelmalla että akselimuutoksessa voi käyttää ko. autoa vertailuun, loppupa olikin sitten odottelua

Nuhapumppu
05.10.2017, 15:36
Nyt on pikkuisen testailtu metsässä ja vähän on lapsen tauteja löytynyt ja korjailtu,mutta tätähän se näiden kanssa on. Vinssiin piti tosiaan vaihtaa uusi moottori kun alökuperäisessä oli vähän valmistusvikaa,sekin toki nyt korjattu. Kehua pitää tuota virveliä,12000lbs moottorilla höystettynä nopeus on aivan riittävä safareille ja voimaakin löytyy.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170824_134003.jpg?img=medium
Paineilmasäiliökin tuli tehtyä loppuun,välillä erinlaista pintaa eikä aina mattamustaa. Maali pois teräsharjalla ja kuuskerrosta kirkaslakkaa päälle:)
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170923_195742.jpg?img=medium
Ja onpahan tuo toinen sukupolvikin jo alkanut testailemaan tulevaa autoaan:cool: https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170830_155024.jpg?img=medium
Loppuun pari kuvaa yleisilmeestä.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170917_164731.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20170917_164552.jpg?img=medium
Tuo keltainen on Cybressin suska joka on kans leimattu toyotalaisille,tosin hiluxin akseleilla,eli josko nyt saatais sille ei saa ilman kavennusta otteeseen höpötykselle piste.
Älkää siis uskoko aina mitä joku kaverin kaveri sanoo,vaan menkää reippaasti kysymään konttorilta apua. Suosittelen kuitenkin että jos alkaa moiseen projektiin niin ennemin hilun kuin läjän akselit,koska keltaisessa kantavuutta on 200kg panssareiden ja vinssin kanssa ja minulla 75kg riisuttuna.
Hiluxin akselit on paljon lelummat rakenteltaan entä läjän akselit mutta tämän painoluokan autossa se on aivan yks ja sama koska kestävät varmasti. Keltaisessa on vakio kone-laatikko paketti,mutta niiden painoero vs. 4k-k40 on vain jotain 50kg luokkaa,eli siinä vähän tietoa millaiset painot autoon moisilla akseleilla tulee,eli painotkin riittää.

ISE
06.10.2017, 20:33
:):):)komeet on suzukit

wikke
07.10.2017, 08:56
Kyllä, komeat on.

Täytyy kyllä sanoa että nuo Nuhiksen Suikeron u-pultit tökkää silmään...

Racingrabbit
07.10.2017, 11:40
Kattoin otsikosta että onko 2000-luvun puolivälissä Pirkanmaalla rakennettu "Toyzuki" herännyt henkiin,mutta tämä olikin eri auto.
Se vanhempi saman niminen oli muistaakseni hopean värinen SJ413 higroof Toyotan 1,6 tai 1,8 turbokoneella...

Nuhapumppu
09.10.2017, 19:15
Kyllä, komeat on.

Täytyy kyllä sanoa että nuo Nuhiksen Suikeron u-pultit tökkää silmään...

Joo noiden u-pulttien ympärille olen suunnitellut sellaista kelkkaa ettei tarttuis nuista kantoihin kiinni ja olisivat muutenkin vähän piilossa. Pikkuhiljaa parannella ja jos löytyy jotain minkä toteutus häiritsee niin saa kertoa kuinka muuttaa paremmaksi, kuitenkin eka auto jonka olen rakentanut joten paljon on tehty yritys-erehdys taktiikalla.

turakki
10.10.2017, 07:29
Joo noiden u-pulttien ympärille olen suunnitellut sellaista kelkkaa ettei tarttuis nuista kantoihin kiinni ja olisivat muutenkin vähän piilossa. Pikkuhiljaa parannella ja jos löytyy jotain minkä toteutus häiritsee niin saa kertoa kuinka muuttaa paremmaksi, kuitenkin eka auto jonka olen rakentanut joten paljon on tehty yritys-erehdys taktiikalla.

Tai sitten sellainen pokattu kiinnitysrauta. U-pulttien päät jäävät suunnilleen lehden tasoon. Oma Bj tarttis kanssa sellaiset. Nyt on jousien alla kelkka, mutta se syö aika paljon maavaraa.

HTalvela
25.10.2017, 19:18
Mites on tuo syyläri viritys toiminut? Omaan hiluxiin miettinyt samanmoista tai sit hytin taakse

Nuhapumppu
26.10.2017, 17:21
Mites on tuo syyläri viritys toiminut? Omaan hiluxiin miettinyt samanmoista tai sit hytin taakse
Enemmän kuin hyvin,maantieajossa lämmöt pysyy hyvin alhaalla ja metsässä nousevat siihen 87c pintaan,jolloin flekti pärähtää päälle,flekti käy noin 5min kerrallaan ja ~30min välein. Hiluxissa sijoittaisin ennemin hytin taakse pystyyn,se on todettu toimivaksi useammassakin eri autossa.

Nuhapumppu
14.02.2018, 16:22
Päivitellään tätäkin vähän,lähinnä ajeltu vikoja ja virheitä ulos,etuakseliin pitää tehdä panssari suojaamaan raidetankoa kun pikkujoulu ajoissa kanto päätti asemoitua sen ja akseliputken väliin
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20171202_121808.jpg?img=medium
Onneksi tuo osa tottelee voimaa takaisinpäinkin
Ohjauksessa on ollut ongelmana ettei meinaa kääntyä,liian lyhyt sektorivarsi simpukassa ja kempin 8" edessä ei helpota yhtään. Toivottavasti nyt uudella sektorivarrella paranee kääntyvyys edes vähän,vasemmalla vanha ja oikealla uusi
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180214_121127_DRO.jpg?img=medium
Työvalot tuli sijoiteltua kattotelineen reunoille,mutta eka reissu tapaninpäivänä osoitti ettei tule olemaan pitkä ikäinen viritys,joten saksasta tilasin 160w ledibarin joka asemoidaan kattotelineen eteen kiinni.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20171226_112948_DRO.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20180206-WA0003.jpeg?img=medium
Ja volttimittari tuli kans asennettua,jännitteen mittaus tapahtuu vinssin releeltä niin näkee mihin jänöt laskee vinssatessa,12,8v taisi tippua tapanina.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20171202_151046.jpg?img=medium

Nuhapumppu
17.06.2018, 19:08
Päivitellääs taas vähän tätäkin topicia. Jäähdytysputkille ja paisarille tien suojat koska muutaman kerran on meinannut oksat meinannut tökkiä reilummin,materiaalina 2mm pelti.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180407_162710_DRO.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180407_162659_DRO.jpg?img=medium
Ja lopuksi vedettiin maalit pintaan.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180408_152651_DRO.jpg?img=medium
Sähköt tuli myös tehtyä hieman uusiksi,nyt akustolta tulee 100mm2 kaapelia konehuoneeseen,kaikki muu on sitten pääasiassa 50mm2 kaapelointia. Vinssatessa jännite releboksilla pysyy hienosti yli 12v ja tiukassa vedossa kun vinssi lopettaa vetämisen niin 10,8v käy alimmillaan. Seuraavaksi päivittää vinssille menevät kaapelit parempiin.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/15277875862002084402583.jpg?img=medium
Tavaratilassa alkaa olla myös kaikki omalla paikoillaan,tuo tankki koteloineen vie vaan ison tilan
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180531_202002_DRO.jpg?img=medium
Loppuun pari kuvaa yleisilmeestä,auto on pelannut kaikin puolin hyvin,mitä nyt polttoaine suodatin päätti hajota kesken työmatkan:mad: mutta etenemiseen olen ollut tyytyväinen ja koska en ole koskaan omistanut saati rakentanut tällaista autoa niin kyllä se on päässyt monessa paikkaa yllättämään kun auto kömpiikin vaan ylös. Mutta ainahan myös löytyy paikkoja josta ei vaan pääse.

Aavistuksen ehkä jännittää kun auto pelaa oikein hyvin mitä omalla ajoalueella on testailtu, kun heinäkuussa ajatuksena on lähteä pariksi päivää LT:hen ajamaan niin kokoajan tuntuu että vehkeet porsii kun ollaan kauempana kotoa,ikuinen pessimisti ku on:D
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180421_204711_DRO.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180421_204727_DRO.jpg?img=medium

Nuhapumppu
27.06.2018, 19:54
Leima haettu vailla huomautuksia,isot pyörät alle ja LT:hen henkinen valmistautuminen alkanut.

Nuhapumppu
25.11.2018, 22:21
LT tuli,oli ja meni aikaa sitten,vissiin sitä löytyy tuota manaajan vikaa,tai sitten tunnen toyotan luotettavuuden, koska ekana päivänähän sieltä meni ilmeisesti alakerrasta laakerointi ja ajot loppui siihen,taino ajoin uralta majoituksen pihalle,eli sellaiset 30-45min mentiin öp valo palaen.
Ihan oli kyllä odotettavissa koska kukaan ei tiennyt paljonko tuolla moottorilla oli ajettu ja miten sitä oli pidetty ennestään,itse ajoin asenteella sääli on sairautta:D
Auto seisoi kaverin hallilla että pääsin touhuamaan uuden moottorin,tämän nykyisen pitäis olla rempattu ennekuin tuli minulle,eli kajahtaa varmaan ens kesänä sekin:D
Vanha pois
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180730_173246_DRO.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180730_173447_DRO.jpg?img=medium
Uus moottori onkin sitten tasalakisilla männillä,pitäis tuottaa huikeat 62hv:cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG_20180729_151240_DRO.jpg?img=medium

Muuten on tullut vaan pikkuparannuksia ja huoltoa tehtyä,takapyörän laakeri alkoi ilmoittelemaan halusta eläköityä
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20181115-WA0021.jpeg?img=medium
Helmaputket tein uusiksi,entiset oli niin hentoset ettei niistä kestänyt edes kunnolla tunkata,tilalle vesijohtoputkee
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20181124-WA0031.jpeg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20181124_215050.jpg?img=medium
Raidetangon tekasin kans uuden,ku entinen oli ottanut jo vähän kipeää
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20181124-WA0029.jpeg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20181124_215058.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20181125_165512.jpg?img=medium

Talviprojektiksi päätin ottaa ja tehdä suskaan kesäovet,jos vaikka joskus tulee yhtä kuuma kesä kuin tänä vuonna oli. Myöskin takaluukku menee muokkauksen alle,tulee kaks osainen ja keveämpi.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20180902_122410.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20180902_125229.jpg?img=medium

ISE
25.11.2018, 22:33
mikäs projekti on tuo jossa näkyy tuo valkealokari?

Nuhapumppu
25.11.2018, 22:46
mikäs projekti on tuo jossa näkyy tuo valkealokari?
Isäukon terapia caddy johon tulee 1,6gtd,kori käyty läpi mutta seisonut varmaan yhden 10v työkiireiden takia,nyt eläkkeellä alakanut naputtelemaan kasaan. Sen edessä on taas Rangen v8 joka tulee kesäovien kuvissa näkyvään Ferguun,eläkeläisellä pitää olla pikkupuhteita:D:D

Nuhapumppu
19.03.2019, 20:17
Taas on vähän huollettu ja tehty vahinkoa,eli auto on pajalla kun tapsanajoissa kampurantakastefa alkoi vuotamaan öljyä. Isäukko siirsi auton halliin kun menin vaihtamaan stefaa,no siirrossa tapahtuikin sitten pienomuotoinen tuho. Kytkin ylös ja ristitappi poikki takaa,lukko jäi ehjäksi sisuskaluista:D Tuo ristitappi on varmaan ottanut jo kipeää aikoinaan kun oli kaverilla hiluxissa useamman vuoden ja rengastus oli 35"-38,5",ja lukon toiminta oli välillä hieman kankea ennen hajoamista.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190307_131011.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190307_131003.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190307_175554.jpg?img=medium
Sitten sisälle siirtäessä ristitapin pätkä hakkasi pinjonin hajalle ja hajotti tasauspyörästön kotelon
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190307_132943.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190307_180523.jpg?img=medium
No uus välitys on jo hankittuna,pitäis vaan hakea ja asentaa sekä ristitappi teettää uus. Jenkeistä sais tilattua kyllä uuden,mutta tehdään välillä hankalammin:D
Sitten uusia päivityksiä on valojen releytys ja voimaohjaukseen tulee sähköinen pumppu
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190228_171949.jpg?img=medium
Jospa se ois pääsiäiseksi taas iskussa,niin pääsis ajamaan seuraavan piilevän vian ulos. Stafakin on jo vaihdettu vaan vuotaa yhä,joko kotelon välistä tai sitten kampuraan on kulunut ura,pitää käyttää aski lattialla ja tutkia kunhan jaksaa.

Nuhapumppu
04.01.2020, 20:05
Vähän on jäänyt tämän päivitteleminen vähemmälle kun on taas ollut muuta arpeetia ja projektia.
Tämäkin on taas ollut ajossa jonkun tovin,ristitappi tuli sitten lopussaan Offroadtarvikkeelta,otin 2kpl kaiken varalta jos katkeaa taas:D
Välityksen kanssa sitten olikin vähän taistelua,LJ välitys ei passaa LN46 perän kuoriin,koska pinjonit on erinkokoisia. Jouduin sitten metsästämään LJ:n peränkuoret jotka onneksi löytyi omasta maasturiporukasta ja samoin yksi välitys lisää varastoon.
Pinjonien erot
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190617_214529.jpg?img=medium
Ja koska kuoret pitää olla LJ:stä ja tasauspyörästön kotelon avoimesta,jouduttiin laakerit holkittamaan koska suoraan sopivia laakereita ei löydy mistään. Onneksi kummisetä on koneistaja.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190724_223112.jpg?img=medium
Myöskin konetta vaivannut käyntihäiriö piti alkaa selvittämään pois,ekaksi laitettiin kaasari vaihtoon,saksasta aito kopio tilalle.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190430_180702.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190430_180656.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190518_175546.jpg?img=medium
Käynti parani huomattavasti mutta vielä oli pientä pupellusta kun painoi jarrua,tämä selvisi sitten sillä kun en ollut tajunnut asentaa jarrutehostajan alipaineletkuun takaiskua,tämän asennus korjasi loputkin ongelmat. Tämän puute oli aiheuttanut sen että tehostajaan oli päässyt bensaa sisälle joka oli haperruttanut tiivisteet ja katsastukseen valmistautuessa alipaine imaisi jarrunesteet säiliöstä tehostajaan:mad:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190807_160006.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190808_115839.jpg?img=medium
Tuo männänvarren tiiviste joka estää alipaineen pääsyn männän taakse oli hapertunut aivan riekaleiksi,ja tehostaja oli puolillaan bensa&jarruneste seosta. No kaikki varaosa putkat lähimaastosta tuli soiteltua läpi ja keneltäkään tukkurilta ei löytynyt tiivistesarjaa jossa tuo tiiviste olisi ollut.
No siinä ohimennen käväisin kaveria porisuttamassa Suzukin merkkiliikkeessä ja samalla kysäisin nuita tiivisteitä,ja nehän löytyi hyllystä:eek::eek:
En tinkaillut vaan otin tiivisteet matkaan,sen verran huokeasti kaveri ne möi ja pakko oli ne saada kun leimallekkin oli varattu aika seuraavalle päivälle. Osat kiinni ja vot,taas pelasi jarrut kuin unelma:cool:
Leiman jälkeen onkin sitten vain ajeltu ja ihmetelty.
Moottorille asensin kiertovesipumpullisen lämppärin ettei tartte kylmästä yrittää käynnistää
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20191109_170019.jpg?img=medium
Käytiin testaamassa ajoalueen urat onko pohjia,ei ollut:D
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/78994111_2552540381519657_8237658844646342656_n.jp g?img=medium
Ja tuolla viimeisimmällä ajopäivällä alkoi sen verran vituttamaan tuo hitsilukko edessä että joululahjaksi itselle,päätin tilata 4X4Partsilta sähkölukon eteen,toivottavasti pääsee parin viikon sisällä asentelemaan ja testaamaan:cool:
Kesäovet olis maalia vaille,muuttelin saranat samalla sellaisiksi että yhden mutterin irrotuksella saa ovet nostamalla pois ja vaihdettua toisiin.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190414_104118.jpg?img=medium
Keväällä akustoksi vaihtui 200Ah AGM:ää niin kelpaa vinssailla suossa
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20190413_233539.jpg?img=medium
Moottorikaan ei vuoda enää öljyä kun liimasi öljypohjan tiivisteen kunnolla kiinni.

HRD
07.01.2020, 09:45
Ja tuolla viimeisimmällä ajopäivällä alkoi sen verran vituttamaan tuo hitsilukko edessä että joululahjaksi itselle,päätin tilata 4X4Partsilta sähkölukon eteen,toivottavasti pääsee parin viikon sisällä asentelemaan ja testaamaan:cool:


Itse kanssa katselin noita sähkölukkoja kun on jotenkin ajatuksena kiehtovampi, että perään menee vaan sähköjohto, kuin ilmaletku. Tuo 4x4 partsin lukko ainakin näyttää kuvissa toiminnallisesti samalta kuin Harrop, eaton ja mitä näitä nyt onkaan. Pari videota katseltuani alkoi kuitenkin epäilyttämään lukon toiminta. Näistä videoista jäi käsitys, että lukko kytkeytyy irti suuntaa vaihdettaessa. Tasavedolla ei tietysti mitään haittaa tästä ole, mutta jossain pakki ykkös rytkytyksessä on varmaan lukkohampaat kovilla.:confused:

https://www.youtube.com/watch?v=nT_H6rpd-Ck
https://www.youtube.com/watch?v=1nYZo--7Xh4&t=608s

Nuhapumppu
07.01.2020, 18:25
Itse kanssa katselin noita sähkölukkoja kun on jotenkin ajatuksena kiehtovampi, että perään menee vaan sähköjohto, kuin ilmaletku. Tuo 4x4 partsin lukko ainakin näyttää kuvissa toiminnallisesti samalta kuin Harrop, eaton ja mitä näitä nyt onkaan. Pari videota katseltuani alkoi kuitenkin epäilyttämään lukon toiminta. Näistä videoista jäi käsitys, että lukko kytkeytyy irti suuntaa vaihdettaessa. Tasavedolla ei tietysti mitään haittaa tästä ole, mutta jossain pakki ykkös rytkytyksessä on varmaan lukkohampaat kovilla.:confused:

https://www.youtube.com/watch?v=nT_H6rpd-Ck
https://www.youtube.com/watch?v=1nYZo--7Xh4&t=608s

Kiitos tiedosta,sen verran nyt katselin kans nuita videoita ja ihmettelin ja päädyin perumaan tilauksen lukosta.
Varmasti nuo on ihan ok lukkoja,mutta itse joutuu nuita pakki-ykkösiä käyttämään ettei uskolla ottaa riskiä.

Hcet
08.01.2020, 11:38
Tossa videolla on maininta tuosta vapautumisesta pakki-ykkös vedossa ja sanovat sen olevan yleinen harhaluulo ja että näin ei totuudessa tapahdu Video (https://youtu.be/2R9p0sciO9Y)

Nyt olisi kotimaan myyjältä saada tarkempaa infoa, koska lukkona ainakin ajatuksen tasolla tuo on paljon houkuttavampi kuin arb.

Nuhapumppu
09.01.2020, 18:10
Joo todellakin olisi houkuttava hankinta,mutta kuitenkin tuo käyttö pakki-ykkösissä on sen verran rajua että sen kestämisestä haluan varmistuksen koska tuo 850€ tällä hetkellä on vähän turhan kovat oppirahat jos hajoaa sen vuoksi.

HRD
25.01.2020, 01:10
Tossa videolla on maininta tuosta vapautumisesta pakki-ykkös vedossa ja sanovat sen olevan yleinen harhaluulo ja että näin ei totuudessa tapahdu Video (https://youtu.be/2R9p0sciO9Y)


Jaa.a lähtökohtaisesti ajatus "lukko käy auki suuntaa vaihdettaessa" ei oikeen vakuuta. Toki onhan kaikissa kytkettävissä oma toimintavälyksensä, mutta kyllä mielestäni kytkentähampaat saa pysyä kiinni sen aikaa, kun ne on käsketty pysymään.

Nuhapumppu
09.05.2020, 15:17
Jahans,ajokausi alkoi ja autoon tehty muutama pikkuinen päivitys, ohjaustehostimen pumppu vaihtui opelin sähköiseen ja samalla remmille piti rakentaa erillinen kiristin kun eihän nyt oikean mittaista voi olla olemassakaan :)
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20200404_215403.jpg?img=medium

https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20200404_204944.jpg?img=medium

https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20200411_220720.jpg?img=medium
Matkustamon mukavuus päivitettiin myös 20luvulle BT soittimella ja subbarilla,tottakait niin on mukavampaa olla jumissa vehkeet paskana kun poppi soi :cool:
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20200129_190808.jpg?img=medium

https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20200223_132114.jpg?img=medium
Seuraavaksi pitäis alkaa tiukkaamaan tuo nurkissa pyörivä kitkalukko ja laittaa se nyt eteen,ei tuon tuposlaisen kanssa enää jaksa kauheesti ajella, ku kääntösäde on isompi kuin kuorma-autolla.

Nuhapumppu
15.09.2021, 21:26
Jahas,pitäiskö se päivittää taas näin lyhyen tauon jälkeen tätäkin topicia. Ajot on jäänyt tänävuonna aikasta vähiksi,viimeksi pääsiäisenä on metsässä käyty.
Päivityksiä autolle on tehty muutamia,taakse vaihtui 2gen pajeron lukkoakseli ja samalla päivittyi taaksekkin levyjarruthttps://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210521_231338.jpg?img=medium https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210523_161136.jpg?img=medium
laippahan oli erinlainen mutta vähän cnc pirraa ja poraa niin toyotan kardaani istui todella hyvin
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210325_104954.jpg?img=medium https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210325_155400.jpg?img=medium
Päävaihteistoksi vaihtui T50 johon on muutettu kytkinkoppa K passeliksi,jospa nyt sais vähän nopeamman pakin tähän. Kytkinhän on pieni sekasikiö jälleen,etuveto starletin levy, K asetelma ja T painelaakeri,eli valmiin paketin ostamisen voi taas unohtaa.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20210611-WA0008.jpeg?img=medium
Kytkinhän on alkujaan tässä askissa nesteellä joten se piti muuttaa vaijerikäyttöiseksi,kuvassa ei lopullinen toteutus mutta ei se tuosta kauheasti eroa.https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/IMG-20210529-WA0006.jpeg?img=medium
Jotain muutakin pientä on tehty, konepelti dimplattu että jos vähän vaihtuis ilma paremmin konehuoneessa https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210306_192150%20%281%29.jpg?img=medium sekä penkit vaihdettu toisenlaisiin. Tälle hetkellä etuperä on levällään pientä huoltoa ja päivitystä varten.

Nuhapumppu
12.10.2021, 18:01
Etupään muutokset kans valmiit,eli eteen vaihtui hitsilukon tilalle paineilma lukko.
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210917_191534.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210922_205945.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210922_232736.jpg?img=medium
Samalla sitten vaihdoin kompuraan uuden painekytkimen viallisen tilalle ja muutin kytkennän niin
että ohjaa pelkästään releen herätettä. https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210917_193841.jpg?img=medium
lukkojen käyttönapit tuli tohon yläpuolella olevaan lippaan noin
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210921_215503.jpg?img=medium pikaisella koeajolla hallin pihalla lukko pelaa oikein,jännä vaan ajaa neliveto päällä nyt kun auto kääntyy :D
Niin ja penkit on tosiaan nykyään VTs Xsaran jakkarat https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210827_213223.jpg/_medium.jpg (https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210827_213223.jpg)
sähköjä myös uusittu hieman, nykyään syöttö akuilta tulee yhdellä 95mm2 OFC kaapelilla konehuoneen jakoblokkiin
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210904_230023.jpg?img=medium
https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210904_230119.jpg?img=medium
sekä hytin takanurkkaan lisätty ilmanvaihtoräppänä jatkuvan huurtumisen takia

https://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Toyzuki/20210904_225804.jpg?img=medium