View Full Version : Volvo C303 pakoputki
Putki ja pöntöt ihan puhki. Mistä ootte löytäneet uudet vai meneekö tekemiseksi itse motonetin putkenpätkistä?
Ruottista saapi tilattua koko putkiston pönttöineen, ja vieläpä rosterisena.
http://www.rakaror.o.se/StainlesssteelexhaustVolvo-pictures.htm
Rullaa ihan sivuston alalaitaan niin löytyy.
Ja niihin motonetin putkenpätkiin ei kannata koskea. Muutaman liitoksen olen ostanut kiireessä ja sitä laatua olivat, että seuraavana vuonna saa hakea uuden, kun ruoste oli vienyt edellisen...
hiluvitkutin
30.06.2016, 06:48
Ja niihin motonetin putkenpätkiin ei kannata koskea. Muutaman liitoksen olen ostanut kiireessä ja sitä laatua olivat, että seuraavana vuonna saa hakea uuden, kun ruoste oli vienyt edellisen...
Millasta matkaa ajelet? Vähä kuulostas että aika lyhyttä.
Mulla ainaki on kestäny
Ja niihin motonetin putkenpätkiin ei kannata koskea. Muutaman liitoksen olen ostanut kiireessä ja sitä laatua olivat, että seuraavana vuonna saa hakea uuden, kun ruoste oli vienyt edellisen...
Puhutko nyt niistä joustopätkistä, vai ihan perusputkista ja -mutkista? Ei minulla ole ollut ainakaan mitään ongelmaa mätänetin putkien kanssa.
Hinnakkaita nuo ruotsin ruostumattomat:(
Tämän tyyppisiä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/141210/Valiholkkisiteet-VAG-sisa-o51
Meni vuodessa yhtä huonoon kuntoon, kuin alkuperäinen 15 vuodessa. 10 kilometriä taisi olla tuolloin työmatka.
Aloin tuossa miettiä, että olisiko käynyt niin, että muussa putkistossa on seostettuna niin paljon kromia metalliin ja motonetin osassa vähemmän, jolloin syntyisi jännitepari ja motonetin osa uhrautuu ja alkaa ruostua nopeasti. Eli motonetin osa kestää, jos koko muu putkisto on samaa tavaraa :D
hiluvitkutin
01.07.2016, 06:49
Nuista ei kokemusta.
Kymppikilometriki siinä ja siinä loppuuko se veden tulo sieltä putken päästä...
Tuskin kyse jänniteparista, on vaan varmaan muuten huono. Ja ohutta tavaraa.
Eikös tuon moponetin osan hintakin jo kerro ettei se voi kovin kummoisesta tavarasta olla valmistettu. :D
Mutta jottei nyt ihan offaamisen puolelle menisi, niin pitänee pysyä aiheessa..
Jos siihen ei löydy valmista putkea mistään kohtuurahaan, niin eikö se olisi sama tehdä itse? Muutama mutka, vähän suoraa putkea, jokunen liitos ja oman mielen mukaan vaimentimia niin äkkiä on sähköliimailtu pakoputki kasaan. Pakoputken kannakkeet voi saada ehkä vanhasta putkesta, tai taivuttaa sopivasta tangosta. Saa vielä lisäksi semmoisen kuin haluaa tai sattuu tulemaan :D tietenkin jos sitten haluaa "elinikäisen" putken niin rosterista vaan.
Viimeksi kun itse tein pakoputken, niin ostin muistaakseni puuilosta tarvittavat liitokset ja mutkat, ja kävin paikallisesta rautaliikkeestä hakemassa suoraa putkea.
Tämän tyyppisiä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/141210/Valiholkkisiteet-VAG-sisa-o51
Meni vuodessa yhtä huonoon kuntoon, kuin alkuperäinen 15 vuodessa. 10 kilometriä taisi olla tuolloin työmatka.
Aloin tuossa miettiä, että olisiko käynyt niin, että muussa putkistossa on seostettuna niin paljon kromia metalliin ja motonetin osassa vähemmän, jolloin syntyisi jännitepari ja motonetin osa uhrautuu ja alkaa ruostua nopeasti. Eli motonetin osa kestää, jos koko muu putkisto on samaa tavaraa :D
Toi on aika lailla kuraa, kokemuksesta. Se perusputki ja mutkat taas ihan ok. Pisimmillään kesti bj:ssä itse tehty putki lähes 7 vuotta. No, okei viimeistä pätkää (40cm)takapyörän takana sai kerran tai pari uusia. Pari vuotta sitten korvasin simonssin läpivirtauspöntön biltemalaisella. Vanhemman hitsikoneen kylkeen olin näköjään lätkäissyt hintalapunkin:
252 mk.
Noissa irtomutkissa on vuosien varrella ollut isostikin laatuvaihtelua. Ihan ainevahvuutta myöten.