View Full Version : RAV4 ongelma
nollawille
14.06.2016, 15:16
Hyvät offipalstalaiset.
Jos kymmenen ensimmäistä kommenttia tulee olemaan "Vaihda tuo barbimaasturi" ja "Osta lantikka" odotan että edes yhdestoista osaa paikallistaa vian mistä tämä älytön sirinä kuuluu. Lupaan, vannon ja vakuutan rahatilanteen salliessa vaihtaa muovileluni oikeaan maastoautoon. Nyt vain pitäisi saada perheen käyttöauto kuntoon. Ja jos joku luulee että tämä auto ei näe mutaa, metsäteitä ja kovaa käyttöä, on väärässä!
Asiaan:
Video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
https://youtu.be/aeaP7oIeSCA
Varsinkin pienemmillä vaihteilla ajaessa kuuluu jostain mysteerisestä paikasta tämä siritys joka raastaa hermoja armottomasti, koska luulin ostaneeni kestävän auton jolla ajella huolettomia kilometrejä auringonlaskuun.
Hankala sanoa tuosta videosta, kun kaikki muut äänet puskee päälle, mutta loppuuko se kun painaa kytkimen pohjaan?
nollawille
14.06.2016, 16:12
Videolla siritysääni kuuluu varsinkin 00.13 - 00.17 ja 00.50 eteenpäin, varsinkin kun survon lopussa tarkoituksella ykkösen silmään. Silloin ääni voimistuu erityisen paljon. Toki ääni sekoittuu normaaliin moottorin ääneen ja RAV:n korviahuumaavaan sisämeluun.
Laakeriremonttia se sitten varmaan huutaa. Öljyjä sinne tuskin on kukaan valkoinen ihminen koskaan vaihtanut?
nollawille
14.06.2016, 18:13
Kävin hermojaraastavalla kauppareissulla ja huomasin, tottatosiaan! Ääni loppuu kun raville antaa kytkintä. Mihin laakereihin tuo ääni voisi viitata? Tietämykseni autojen sielunelämästä ja tekniikasta päättyy tankkaamiseen ja renkaanvaihtoon. Näyttäisi siltä että myös takavakaajan ruosteisiin runkotappeihin tulen tutustumaan lähiaikoina kun auton alla kävin ryömimässä.
En osaa huoltomiehen ihonväristä kommentoida mutta alle 1000km sitten auto kävi huollossa jossa vaihdettiin moottori- ja vaihteistoöljyt. Sanokaa ihmiset ettei tämä ääni voi tulla vaihteistosta, jooko!
Aika paha sanoa mikä laakeri sieltä ois menossa, kun kuitenkin veto katkeaa koko vaihteistosta kytkintä painettaessa. Sanoivatko huollossa mitään vaihteistoöljystä kun sait auton takaisin, ja mitkä öljyt sinne laittoivat?
Jos vika on vaihteistossa, niin veikaisin että siellä on ollut jo vikaa ennen huoltoa. Toki väärät öljyt voi aiheuttaa nopeampaa kulumista jo valmiiksi viallisessa vaihteistossa.
Kannattaa käyttää jollakin osaavalla korjaamolla tutkittavana, ei sen pitäisi kauheasti maksaa.
Kävin hermojaraastavalla kauppareissulla ja huomasin, tottatosiaan! Ääni loppuu kun raville antaa kytkintä. Mihin laakereihin tuo ääni voisi viitata? Tietämykseni autojen sielunelämästä ja tekniikasta päättyy tankkaamiseen ja renkaanvaihtoon. Näyttäisi siltä että myös takavakaajan ruosteisiin runkotappeihin tulen tutustumaan lähiaikoina kun auton alla kävin ryömimässä.
En osaa huoltomiehen ihonväristä kommentoida mutta alle 1000km sitten auto kävi huollossa jossa vaihdettiin moottori- ja vaihteistoöljyt. Sanokaa ihmiset ettei tämä ääni voi tulla vaihteistosta, jooko!
Ne kallistuksen vakaajan pystytangot ruostuu siitä alapään kumien välistä poikki, helppo vaihtaa, tarvikkeena parikymppiä kappale ja vaihda molemmat vaikka toinen olisi vielä ehjä.
Ota joku toinen autoon kuuntelemaan ettei ääni tule takaa, onhan tämä neliveto?
Teoriassa voisi olla kardaanin tukilaakerit ja kuluneet joustokumit, pyörii siis mukana vaikka ei olisi vetoa taakse.
Onko väliä äänellä veto/moottorijarrutus? Entä paikaltaan kiihdytys neliveto napista päällä?
eiku... ääni häviää kun kytkintä painaa eli ei toi kardaani sovi