PDA

View Full Version : 92 Wrangler ja 33"


KariS
11.10.2005, 11:10
Lähtökohta:
1992 Wrangler YJ 4.0 HO, 30.5x9.5 R15 renkailla (rekisteriotteessa), 1" korin nosto

Tavoite:

- 2" jousituksen korotus, 2,5" tehdasjousilla (superlift, ProComp tai OME) ja 0,5" madallusblokilla jousen ja akselin välillä, jotta pysytään lain säätämissä 77 mm rajoissa (blokin tarve ja paksuus riippuu leimamiehen mitan tarkkuudesta - kunka tarkkoja ovat?)

- 33x10.5 R15 renkaat - perusteena se, että Wrangler YJ on ollut USA:ssa saatavana 31" alkuperäisillä renkailla ( lähde Jim Allen: Jeep 4x4 Performance Handbook). Aro-yhtymällä kysely sisällä virallista todistusta varten.
- 1" korin nosto jää kuten ennenkin

Kokonaiskorotus siis 2" jousituksesta, 1" renkaista ja 1" korista.

Ollaan siis aika lähellä M1 -luokan maksimia (100mm).

Kysymys: Mikä ylläolevista ei onnistu? Mikä tai kuka tökkää? Jos jouset saa madallusblokilla otteeseen, katseleekohan kukaan maantiellä alle?

Epäilen, että tämän päivän konstaapelilla ei enää polvi taivu auton alle kurkkimiseen, 3" korotetulle 33" renkailla oleelle Nissanille naureskelivat vaan, että "mahtaa olla hurja ajaa"

Kommentteja?

/Kari

EDIT: Perr... Rekisteriotteessa ajoneuvoluokka on M1 mutta Wrankkuhan on selvä M1G, eli kokonaiskorotushan saa olla 150mm - heti 2" palikat rungon ja korin väliin!





Edited by - KariS on 11/10/2005 12:14:10

KooPee
11.10.2005, 17:06
kaikki onnistuu, soittele 0400 611 428