tonic
09.05.2016, 19:38
Nyt pitää kysyä fiksummilta, kun mennään itselle vieraammalle alueelle, eli diesel tekniikkaan
Eli ko. Projektikiesi. Ford ranger 2008 2,5 TDCI
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132355
Ajokilometrejä autossa 58tkm, joten toiveissa olis, ettei mitään isoa vikaa koneessa, ettei tarvi alkaa sisäänajettua purkamaan.
Autolla ajeltu aiemmin vain tyhjäkäynnillä tai hyvin pienillä kierroksilla siirtoja. Kokoajan auto on kuulostanut ihan normaalille.
Kaadon jälkeen koneessa kaikki nesteet tallessa. Sillon pyörittelin konetta avaimella ennen ekaa käynnistystä. ettei ollut öljyä mäntien päällä.
Itsellä ei ole tietoa, onko kone käynyt kaadon jälkeen, joten mitään en osaa sulkea pois.
Nyt meinasin leimalle ja kunnon koeajo tossa pikkutiellä. Vedätin enemmän, niin sellanen fiilis, että kone olis rynnännyt Pari sekkaa Peljästyin sen verran, että äkkiä sammutin ja vielä vaihteella varmistin. Melkonen pöllykin tuli putkesta... Vaaleaa enemmän.
Mietin, olisko katollaan makuusta jäänyt putkiin öljyä, joka savuaa. Valutin kiesin pihaan ja pistin Varovasti avaimista kääntämällä (huom. Se oli todella varovainen käynnistys em. paniikista johtuen) taas käyntiin. Käy normaalin olosesti, mutta pöllytteli vaaleaa. tai ehkä vaalean sinistä.
Kierroksia pidin 1500-2000, niin tuntu, että olis taas pompannut. Autossa on sähköinen kaasupoljin. Voisko käytön puute olla jumittanut jotain??? Muutamia kertoja käynnistelin autoa ja kerran käynnisty vähän sillein, kun olis jako pielessä, mutta käy nätisti.
Itsellä on autocom ja saksasta tilattu rangerin adapteri, mutta jostain syystä ei tunnista rangeria tai ei pääse käsiksi järjestelmiin. Ihan, kun siihen liittimeen sopisi toinenkin piuha???
Olisko kouvolan seutuvilla jollain lukijaa, jolla pääsis alustavasti tutkimaan kiesiä??? Tai sitten muuten ihan nero näiden dieseleiden kanssa...
Itsellä mesekin hammastankorempassa, joten en pääse viemään rangeria just merkkiliikkeeseen koneen perän.
Keskiviikon pyöränkulmanmittauskin pitää perua =(
voisko jotain tälläsiä oireita olla? EGR? Suutin... auto siis käytännössä seissyt vuoden.. ? Sielläkin on ryntäillyt
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=39049&start=25
Edit... Auto seiso 1h Koitin vielä kerran autocomia kiinni. Samalla koitin käynnistää, niin nyt tuntuu käynnistys sille, kun bensavehkeessä sytkä hanurillaan... pyöräyttää ja jumittaa. Laskisko joku läpi? ihan mystinen juttu itselle. Pitää nyt ihan varoiksi katsoa ens vkl, että jakopäässä kaikki kunnossa.
taas googletusta ja löytyy vastaavia oireita... Muttei nyt suoraan syytä..
https://thefarmingforum.co.uk/index.php?threads/ford-ranger-engine-problem.23652/
Taas taukoa lätkäerän verran. sitten pikku pompulla käyntiin ja vaalea savu pöllähti. Kerrassaan ärsyttävää, kun ei tajua.
En jaksa uskoa, että koneessa mitään isoa juttua vialla. bitti vinossa tai joku jumissa.
Lisää edittiä... pitää kokeilla huomenna putsailla turboa/välijäähyä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116906
Eli ko. Projektikiesi. Ford ranger 2008 2,5 TDCI
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132355
Ajokilometrejä autossa 58tkm, joten toiveissa olis, ettei mitään isoa vikaa koneessa, ettei tarvi alkaa sisäänajettua purkamaan.
Autolla ajeltu aiemmin vain tyhjäkäynnillä tai hyvin pienillä kierroksilla siirtoja. Kokoajan auto on kuulostanut ihan normaalille.
Kaadon jälkeen koneessa kaikki nesteet tallessa. Sillon pyörittelin konetta avaimella ennen ekaa käynnistystä. ettei ollut öljyä mäntien päällä.
Itsellä ei ole tietoa, onko kone käynyt kaadon jälkeen, joten mitään en osaa sulkea pois.
Nyt meinasin leimalle ja kunnon koeajo tossa pikkutiellä. Vedätin enemmän, niin sellanen fiilis, että kone olis rynnännyt Pari sekkaa Peljästyin sen verran, että äkkiä sammutin ja vielä vaihteella varmistin. Melkonen pöllykin tuli putkesta... Vaaleaa enemmän.
Mietin, olisko katollaan makuusta jäänyt putkiin öljyä, joka savuaa. Valutin kiesin pihaan ja pistin Varovasti avaimista kääntämällä (huom. Se oli todella varovainen käynnistys em. paniikista johtuen) taas käyntiin. Käy normaalin olosesti, mutta pöllytteli vaaleaa. tai ehkä vaalean sinistä.
Kierroksia pidin 1500-2000, niin tuntu, että olis taas pompannut. Autossa on sähköinen kaasupoljin. Voisko käytön puute olla jumittanut jotain??? Muutamia kertoja käynnistelin autoa ja kerran käynnisty vähän sillein, kun olis jako pielessä, mutta käy nätisti.
Itsellä on autocom ja saksasta tilattu rangerin adapteri, mutta jostain syystä ei tunnista rangeria tai ei pääse käsiksi järjestelmiin. Ihan, kun siihen liittimeen sopisi toinenkin piuha???
Olisko kouvolan seutuvilla jollain lukijaa, jolla pääsis alustavasti tutkimaan kiesiä??? Tai sitten muuten ihan nero näiden dieseleiden kanssa...
Itsellä mesekin hammastankorempassa, joten en pääse viemään rangeria just merkkiliikkeeseen koneen perän.
Keskiviikon pyöränkulmanmittauskin pitää perua =(
voisko jotain tälläsiä oireita olla? EGR? Suutin... auto siis käytännössä seissyt vuoden.. ? Sielläkin on ryntäillyt
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=39049&start=25
Edit... Auto seiso 1h Koitin vielä kerran autocomia kiinni. Samalla koitin käynnistää, niin nyt tuntuu käynnistys sille, kun bensavehkeessä sytkä hanurillaan... pyöräyttää ja jumittaa. Laskisko joku läpi? ihan mystinen juttu itselle. Pitää nyt ihan varoiksi katsoa ens vkl, että jakopäässä kaikki kunnossa.
taas googletusta ja löytyy vastaavia oireita... Muttei nyt suoraan syytä..
https://thefarmingforum.co.uk/index.php?threads/ford-ranger-engine-problem.23652/
Taas taukoa lätkäerän verran. sitten pikku pompulla käyntiin ja vaalea savu pöllähti. Kerrassaan ärsyttävää, kun ei tajua.
En jaksa uskoa, että koneessa mitään isoa juttua vialla. bitti vinossa tai joku jumissa.
Lisää edittiä... pitää kokeilla huomenna putsailla turboa/välijäähyä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116906