View Full Version : Ja se sitten toyota LJ:stä..
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/paastomaaraykset-kaatamassa-ikonisen-automallin/uTviCfHw?ref=iltalehti:ffe3&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.31361846.880487143.1453296833
Puree se ajan hammaskin ruosteen lisäksi LäJää....
:D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=143872
hj 60/61
07.05.2016, 06:17
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311
Eiks tossa nyt olis voinu sen ainoon kerran ottaa mallia volkkarista ja vähä manipuloida niitä päästömittauksia :D
Alkaa ympäristöarvot nostaa päätään näköjään jo muuallakin kuin euroopassa. Eikä 70-sarjan kotelo pärjää taatusti tämän päivän törmäystesteissä. Vanha mikä vanha..
Tuo "vaativiin olosuhteisiin suunniteltu Hilux" kuulostaa kyllä komeelta..:D
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311
Ja sitten jos vielä lisää haluaa piikitellä faktoista, niin milloin lienee viimeinen otsikon mukainen L-sarjan moottori ollut tuotannossa? ;)
Itseasiassa pirun surullista..
Valmistaja toisensa jälkeen lopettaa näiden aitojen, mekaanisten maastureiden valmistamisen ja koittaa tupata markinoille mitä monimutkaisempaa ja kalliimpaa kikotinta. Ei mahdu minun älyyn.
Eikä muuten mahdu sekään, miksei muka 70-sarjalaista tai jutussakin mainittua Land Roveria voitaisi tehdä nykymääräykset täyttäviksi.. Toki, turvakori pitäisi olla sellainen, joka kestää nykyaikaiset turvallisuusvaatimukset, mutta mikä siitä niin mahdotonta tekee? Nykyaikaisen turvakorin ja erillisen rungon yhdistelmän nyt luulis olevan mahdollista totetuttaa hyvinkin toimivaksi.. Ja mitä tulee auton "ikoniseen" ulkonäköön, niin jos auto voidaan nykyaikana tehdä kuplawolkkarin näköiseksi, niin miksei sitten maasturin näköiseksi?
Mitä taas tulee auton akselistorakenteeseen, niin ei luulis olevan mahdoton nakki sekään.. Materiaalit ovat kehittyneet sellaisilla harppauksilla, että tukirakenteet voitiaisiin aivan varmasti tehdä paljonkin alkuperäistä 70-sarjalaista jämerämmiksi painon tai hinnan siitä isommin kärsimättä.
Päästöjen suhteen puolestaan, minä uskon ihan vilpittömästikin, että Toyotan kaltaisella autovalmistajalla on aivan varmasti olemassa määräykset ja vaatimukset täyttävää tekniikka tuupata täysiverisen maasturin konehuoneeseen.. Enkä minä usko sen vaativan mitään hybridihöpötyksiä, vaan aivan normaalia moottoritekniikkaa.. Onhan noita kaiken maailman Bugatti Veyroneita, sun muita hyperautoja, joissa päästöt eivät tule sijalla kaksi eivätkä edes kolme, kun autoa on suunniteltu ja silti ne saa täällä Euroopassakin kilpien väliin.
Tästä nyt tuli omanlainen oodi maastoautolle, mutta niin kai sen oli tarkoituskin.
Minun mielestäni on vain ja ainoastaan autonvalmistajien tahtotilasta kiinni, halutaanko täysiverisiä, mekaanisia ja siten erinomaisia maastoautoja enää valmistaa. Tilausta sellaisille laitteille aivan varmasti olisi ja mitä yksinkertaisemmaksi se laite voitaisiin valmistaa, niin sitä pienemmät olisivat valmistuskulut, sitä kevyempää olisi suunnittelu, sitä helpompaa olisi kohdennettu markkinointi ja sitä matalampi olisi hinta.
Joku päivä, eikä ihan pitkänkään ajan päästä, me ja moni muu huomaamme, että oikeaa maastoautoa ei enää saa rahallakaan.
Ja se jos mikä kauhistuttaa.
Hessu888
14.05.2016, 10:41
Paljonhan noita vdj76:ia ja muita nykyajan 70-sarjasia on muutettu euro 5:een ja onkohan jopa 6:een, mutta ne on tehty pikkufirmojen toimesta mm. Saksassa ja Unkarissa, kun Toyotaa ei tunnu kiinnostavan, vaikka siihen pystyisivätkin.
Onneks maailmassa on vielä paljon ehjiä vanhempia autoja joita voi kerätä pihaan omia ja perheen tulevaisuuden tarpeita varten, jotta ei tarvii ostaa yhtäkään kuttaperkkapuskurista elektroniikkapommia riesaksi.