PDA

View Full Version : vielä muncie manuaaliaskista


06.09.2003, 20:48
kiitoksia "kaimalleni" (=anonymous), eikun Jari, että jaoit kokemuksesi tuosta m-20:stä (meinas kyllä hukkua tuohon muuhun keskusteluun) Alkup. kysymys ja tulleet vastaukset näkyvät mid-year osiossa. Lisää kommentteja/kokemuksia kiitos.
Vielä kysymys "kaimalleni": sanoit että 4.11 välitys huonompi ku 3.36 -- huonompi ajaa yleensä vai kelloa vastaan? miksi?


Note! This message was posted anonymously!

07.09.2003, 09:40
Muncie "kaima". Tarkoitin että ei 4:11 huono välitys ole mutta se riippuu niin käyttötarkoituksesta ja mitä ominaisuuksia autolta haluaa. Maantiellä ajettaessa hirvittää kun moottori huutaa reippaanpuoleisesti ja viidesvaihde olisi enempi kuin tarpeen! Jos haluaa kelloa vastaan ajaa niin 3.70-4.11 on huomattavasti nopeampi vaihtoehto kuin 3.36.
M-20:ssä on niin hitaat välitykset että tiuhan perän kanssa ei tarvitse käyttää kuin kolmos-ja nelos-vaihdetta. Ykköstä ja kakkosta tulee käytettyä vai silloin kun haluaa kiusata autoa ja itseä (joskus myös muita).

Note! This message was posted anonymously!

KTM
08.09.2003, 07:27
Käytännössä havaittu hyvä peräruuvin raja on 3.5 kohdilla. Tiuhempi perä kuin 3.5, niin M21/22 ja harvempaan M20. harvalla välityksellä ja M21:llä lähteminen on vähän tökkivää. Ykkönen käy niin lyhyeksi, että sillä vain nykäistään auto liikkeelle ja kakkosta heti pesään. M20 tiuhan perän kanssa tuottaa tuon kaksivaihteisen 4-speed ilmiön.

Kannattaa ehkä käydä http://personal.inet.fi/surf/bowtie-racing/ sivuilla. Kyseiset kaverit ovat kokeilleet kaikkea hassua/hauskaa ja FAQ osassa käsitellään tätä aihetta.