View Full Version : Volvo xc 70 vm.03 vai patrol GR SE 2.8 vm.99
Kertokaa mielipiteitä.
-Volvo siis XC70 5D aj.287tkm v.03 (käytt.otettu 02) lähes kaikki ongelma osat vaihdettu+korjattu tyyppiviat.Kulutus n.7-8l/100km,Vero n.800€/v
Hollannin tuonti
-Nissan patrol GR SE 2.8 vm.99 aj.290tkm kaikki pelaa ja toimii.Eteen vaihdettu napalukot. Pientä helmaruostetta (ei pahat). Kulutus n.10-12l/100km,vero n.1100€/v
Ruotsin tuonti.
Tarkoitus muuttaa kenties pakuksi.
Joka päiväisessä ajossa lapin teillä,myös asfaltilla,mutta syksyn metsälle päästävä. Ei offi käyttöön.
Lähinnä patrol kiinnostais.
Kiitos etukäteen.
Jos metsälle pitää päästä niin Patrol, mutta jos metsätielle vain niin Volvo. Koska volvoon viimeksi jakolaatikko vaihdettu?
Volvoon on kyllä vaihdettu kaikki mahdollinen ihan lähiaikoina ja seki vähän ihmetyttää.
Itsellä ollut joskus v70AWD
Jotenkin alan kääntymään patrolliin kumminkin. Patrollia ei vielä ole ollukkaan mutta land cruisereita vaikka kuinka.
Jos EI offikäyttöön, niin en miettisi hetkeäkään, Volvo.
ajappa molemmilla vaikka 50-100km lenkki, ja senjälkeen mieti kumpi on lähempänä autoa :)
Juu tiedossa on ajettavuus volvolla mikä on todella hyvä,mutta kun tarvis pikkusen maavaraa jotta pääsee kotiin varsinkin talvella.
Onhan XC:kin jonkinlainen maavara.
Vähän jänskättää vaan ne kulmavaihde/holkki viat.
Mitä tarkoittaa Volvossa lähes kaikki ongelmakohdat uusittu?
Kulmavaihde, vaihdelaatikko ja se haldexipaketti kestää vissiin sen 200-300tkm.
Niin jos ne on justiin vaihdettu niin edessähän on pitkästi vielä kilometrejä.
Täysin läpikäyty 2 vuoden aikana,kaikki mitä on tarvinut vaihtaa tai korjata on tehty.Talvella vaihtettu merkkiliikessä Haldex pumppu,DEM ohjausboxi(käytetty) ja suodatin-öliy,perän stefat ja öliy.Taka jarruletkut vaihettu.Joka nurkassa jarrut (levyt,palat),iskarit ja jouset,myös ylätuenat,kaikki pyöränlaakerit,laatu osia,myös käsijarru.Tuulilasi vaihtettu,myös ajovalolasit.Kesällä uusittu cooleri ja ilmastointi lauhtutin takuu.Jarrunesteet ja ohjaustehostin neste vaihtettu.KN ilmasuodatin pestävä.Goldplug öliyproput mootori ja vaihteistö(vahva magneetti).Jakohihna ja kaikki tarvittava vaihettu 12.2014 233tuh.km ja myös laturin hihna ja rullat,kiristimet.Hyvä iso Exide akku(Arctic lämmitetty)Alustassa paljon uutta osaa edessä ja takana(uusi alkuperäinen vakajatanko).Mittaristö näyttö korjattukorjattu(tyyppivika),myös samalla kaikki lamput uusittu.Sisäilma suodatin ja polttoaine suodatin vaihtettu!Ventiilikopantiiviste vaihtettu!Kaikista töistä on leimat huoltokirjassa ja osista kuitit(takuu osia).Alku keväällä korjattu laatikko, uusi turbiini,solenoidi,tiivisteet,suodatin ja öliyt(takuu)!Kaikista korjauksista tarkka kirja pidetty.Kaikki tyyppiviat korjattu!
Tässä lista tehdyistä koskien XC:tä
Ei sitä kulmavaihdetta pelätä kannata, jos auto muuten on ok.
Ei sitä kulmavaihdetta pelätä kannata, jos auto muuten on ok.
Kyl mä noista volvon ottaisin, menee siihen lumessa kun patrollikin (luistonesto tekee käytännössä lukot). Ja tosiaan, tuo holkkijuttu ei ole mikään älytön savotta. Noissa vuosimalleissa se haldexikin taitaa jo kestää paremmin kuin vanhemmassa.
Kiitos vaan kyllä ajatukset on muutenkin kääntynyt volvoon ja varattu on.
On se paljon huokeami ylläpitää ja mukavempi ajella:)
Ja siihen 215/65-16 jotkut vähän rapeammat renkaat, niin avot !!
Omaan ei kerennyt koskaan toteuttaa ...
-peukku-
Tuohon tarkoitukseen sopiva valinta,ei tarvitse hitsailla ja tuo D5 on kyllä hyvä kone. Omalla menty vasta 545tkm ja eiku rallattaa ja tuonkin painoseks maltillinen polttoaineen kulutus.
Ja jos rupee Volvossa maha raapiin niin Bad Swede valmistaa näihin 2" korotussarjoja :)
https://www.xc70liftkit.com/
No perskules.Onko kellään kokemusta korotus jousista?
Juu alla on 215/65R16:)
Jakovaihteiston holkkia tai jakovaihteistoa ei volvoon vissiin ole vaihdettu lähiaikoina? Tosin jos fiksusti on tehty niin holkki on uusittu lootarempan yhteydessä ja toivottavasti laitettu jäykkää vaseliinia niin paljon kun sinne mahtuu.
Ongelmahan noissa on rihlaholkki joka yhdistää lootan ja takavedon kulmavaihteen toisiinsa. Holkki on kuivassa välissä jossa on juorureikä ulos mistä pääsee kosteus sisään ruostuttamaan rihloja. Holkin ja akseleiden ruostuessa ruostepöly alkaa kuluttamaan rihloja ja pahimmassa tapauksessa 100tkm riittää että sekä holkki ja kulmavaihde on entinen. Holkki n.90 € ja kulmavaihde n.1600 €.
Ongelman pystyy melko pitkälle välttämään kun vielä takavedon toimiessa ottaa kulmavaihteen irti ja laittaa uuden holkin ja tosiaan rasvaa niin paljon kun väliin mahtuu.
Jakovaihteiston holkkia tai jakovaihteistoa ei volvoon vissiin ole vaihdettu lähiaikoina? Tosin jos fiksusti on tehty niin holkki on uusittu lootarempan yhteydessä ja toivottavasti laitettu jäykkää vaseliinia niin paljon kun sinne mahtuu.
Ongelmahan noissa on rihlaholkki joka yhdistää lootan ja takavedon kulmavaihteen toisiinsa. Holkki on kuivassa välissä jossa on juorureikä ulos mistä pääsee kosteus sisään ruostuttamaan rihloja. Holkin ja akseleiden ruostuessa ruostepöly alkaa kuluttamaan rihloja ja pahimmassa tapauksessa 100tkm riittää että sekä holkki ja kulmavaihde on entinen. Holkki n.90 € ja kulmavaihde n.1600 €.
Ongelman pystyy melko pitkälle välttämään kun vielä takavedon toimiessa ottaa kulmavaihteen irti ja laittaa uuden holkin ja tosiaan rasvaa niin paljon kun väliin mahtuu.
Juuri näin.
Onhan siellä öljytilansa, jota ikinä kukaan ei tarkistele. Montaa desiä ei oo alunperinkään.
Kiitos kaikille kovasti tiedoista.
Holkki on vaihdettu rasvattu ja perä käytetty myös alhaalla ja kaikki nippelit,stefat o-renkaat yms on uusittu volvon osilla/öljyiiä.
Huomenna haku:)
Ja jos pahin käy niin kulmavaihteen poorit on korjattavissa, tiedän että naapuripitäjässä se on jo tehty ainakin yhteen.