View Full Version : Pakkotyötä Suomessa 2016???
-Jarkko-
15.04.2016, 16:45
Tulipahan vastaan elämässä tällainenkin tilanne vastaan että jos et lähde juoppojen ja vammaisten tai muuten oikeaan työhön kykenemättömien idioottien kanssa keräämään roskia, tai mitä vitun puulusikoiden vuolemista siellä nyt sitten onkaan, niin sinulta otetaan viimeisetkin elinmahdollisuudet pois (lue: kelan karkkirahat)..........
Työseuraksi luvattiin maahanmuuttajia, mustalaisia, ammattirikollisia ja huumeidenkäyttäjiä...:cool:
Yli 20 vuotta sitten olin viimeeksi samanmoisissa "projekteissa" mutta nyt tämä tuli vähän yllätyksenä.
Oikeita töitä kun ei ole niin sitten ihmistä rangaistaan tällaisella osa-aikaisella minimipalkkapaskalla, mitä vittua kyselee epätietoinen???
Ei nimittäin auta koulutus, ei auta työkokemus, ei auta sairaushistoria, ei auta myöskään rehellinen puhe, pakko on vain mennä jos meinaa asuntonsa pitää, noh sekin on nippanappa noilla palkoilla....:mad:
Kehtaakos kukaan muu tunnustaa että on joutunut ihanan Suomen valtion perseraiskaamaksi vasten tahtoaan tällälailla?
Monet leijonakorut ja siniristiliput saa jäädä edelleen omille paikoilleen, mutta muistuttamaan jostai ihan muusta kuin tähän asti ovat muistuttaneet.... :(
Muokkasin otsikkoon vielä vuosiluvun että saa sitten tulevaisuudessa islamistinen pohjolan kansa lukea miten huonosti meni ennen allahia...tai jotain...... :o
Tätähän tämä "ihana" ja voi kohta puhua ennen ja jälkeen Työministerin se ja se ja Pääministerinkin.
Tehkää Suomesta yksi iso pakolaisleiri niin saadaan jopa tukea muilta sivistysvaltioilta.
Hölmöläisten täkin ja valon kanssa puuhastelu on nykyhallinnon ydinosaamisen tärkeintä agendaa.
Mihin työhön ollaan pakottamassa? Tuo ammattisuoja ei kauhean kauan ole voimassa.
-Jarkko-
15.04.2016, 18:06
Mihin työhön ollaan pakottamassa? Tuo ammattisuoja ei kauhean kauan ole voimassa.
Heti kun liiton päivät loppui niin tuli postia tästä pakkotyöllistämihommasta.
Ei siellä mitään työtehtäviä eritelty, ei kirjeessä eikä edes haastattelussa osattu sanoa että mitä eteen tulee.
Eli yli 20 vuotta kouluttautumista ja työkokemusta ei meinaa paskaakaan :(
Kysyin vittuillessani että kuinka monta päivää pitää heillä olla töissä ennenkuin saa täyden korvauksen sairaspäivistä...ei tienneet paskalortit edes sitä vaikka luulisi että on tuolla "alalla" aika yleistä :D
No ei jotain huonoa ettei jotain hyvääkin, opin että myös työtön voi olla sairaslomalla....?!!?? :D:D:D:D
Mietityttää tuo uutisotsikoissa ollu juttu että työtön töihin työttömyypäivärahalla. Ei lomia,eläkettä ei mitään hyötyä että oot töissä työttömänä?
Noh yrityksillehän se on ilmaista työvoimaa??
Mietityttää tuo uutisotsikoissa ollu juttu että työtön töihin työttömyypäivärahalla. Ei lomia,eläkettä ei mitään hyötyä että oot töissä työttömänä?
Noh yrityksillehän se on ilmaista työvoimaa??
Toisaalta pelimiehelle mil ei ehkä paperit tai muukaan historia ihan tikissä mainio mahdollisuus saada se duunipaikka näytön kautta ?
Minä oon aina sanonu että joutasi terveet, työttömät nuoret mennä lakasee vaikka kaupungin katuja.
Jotku tekee täyspäivästä työtä tienatakseen rahat asuntoon ja ruokaan eikä saa mitään tukia.
Ja toinen sälli pelaa pleikkaria täyspäiväsesti ja saa rahaa toista tonnia kelasta ja sossusta.
Joutasivat vaikka niitä puulusikota vuolemaan päiväksi :D :D :D
Mikä tässä nyt oli se pointti? Että puolentoista vuoden jälkeen pakotetaan menemään jotain tekemään?
-Jarkko-
15.04.2016, 20:53
Mikä tässä nyt oli se pointti? Että puolentoista vuoden jälkeen pakotetaan menemään jotain tekemään?
Se on se pointti että kun herra kaikkivoipa ja kaiken osaava tarvitsisi jotai apua omalta maaltaan niin huomaa olevansa täyttä paskaa byrokratian hampaissa........
Ole herra kaikkitietäväinen turvallisessa työpaikassasi ja tunne olosi hyväksi...niin minäkin tunsin oloni turvalliseksi, mutta mites kävikään....nyt valtio "auttaa" eli olen sosiaalipummihylkiö.
Tuleppa käymään kylillä niin sauna lämpiää ja kaikki on niinkuin pitää ollakkin, mutta vittuilua ei oikein jaksaisi juuri nyt kuunnella....
Se on se pointti että kun herra kaikkivoipa ja kaiken osaava tarvitsisi jotai apua omalta maaltaan niin huomaa olevansa täyttä paskaa byrokratian hampaissa........
Ole herra kaikkitietäväinen turvallisessa työpaikassasi ja tunne olosi hyväksi...niin minäkin tunsin oloni turvalliseksi, mutta mites kävikään....nyt valtio "auttaa" eli olen sosiaalipummihylkiö.
Tuleppa käymään kylillä niin sauna lämpiää ja kaikki on niinkuin pitää ollakkin, mutta vittuilua ei oikein jaksaisi juuri nyt kuunnella....
No en nyt tuosta alkuperäisestä tajunnut, että mikä homma tuo on? Jotain, mistä ei makseta mitään, mutta pitää tehdä, että saa korvaukset pidettyä?
Hirveän paljon et ehkä mun työpaikasta tiedä, etkä minusta muutenkaan. Kiitti vaan sauna kutsusta, mutta nyt valitettavasti jouda, kun elämässä sen verran paljon kaikkia ongelmia ratkottavana.
Mutta kerro ihmeessä, kuinka tuon sinun asian pitäisi olla?
Tietyllä tavalla ymmärrän Jarkon pointin. Joillekin saattaa olla hankala ymmärtää työttömyyttä jos sattuu olemaan siellä suojatyöpaikassa 30vuotta palveluksessa mistä palkka tulee kunhan vaan muistaa olla paikalla. Kiva sitten yrittää sieltä "ringin" ulkopuolelta tarjota osaamistaan mitä ei noteerata jos et satu olemaan kaverii tai sukua tai sitten oikeitten ihmisten kanssa tekemisissä. Tämmöisiä ovat valitettavasti yllättävän monet teollisuuden työpaikat. Ennenpään kelpaa vaikka se rapajuoppo lusmu tuttu tai sukulainen kuin ulkopuolinen motivoitunut ammattilainen.
Kieltämättä saattaa turhauttaa jos osaa ja pystyy tekemään jotain ihan oikeasti ja sitten tarjotaan niitä "neekerin" hommia eli esim. ruusupuskan perkamista jollain 9e päivä korvauksella. Jos siinä kohtaa yhtään on ammattiylpeyttä nin varmasti kasvaa tatti otsaan.
Koita siinä sitten olla yltiöpositiivinen kun "pääsee töihin".
-Jarkko-
15.04.2016, 21:19
Pätkätöitä tehneenä ei tullut edes mieleen että olenkin yhtäkkiä pitkäaikaistyötön ja sillä samalla hetkellä olen samalla viivalla kaikkien työtä vieroksuvien kusiaivojen kanssa....
Turhaa tätä kai selvittää kenellekkään.
Henkisesti olen luuseri ja sellaisena valtion ja kaikkien tosimiesten silmissä pysynkin...
Laitan kuvia sitten kunhan avuttomalta lässytykseltäni kykenen.. (LUE: revin naaman irti kaikilta apinoilta ketkä opettaa minulle elämää.. )
Eli summasummaarum... :
Vetäkää vittu päähänne ja toivokaa ettei tule vastaan tällaisia yhteiskunnan hylkiöitä ;)
Heikki L
15.04.2016, 21:20
Jaa jaa en mitään suojatyöpaikkoja täälläpäin tiedä, jos siel ei töitä oo niin olisko muutto mahdollista? Kyllä mun mielestä kaikki raha sais olla vastikkeellista. Jos työttömyyskorvauksella lyhennellään asuntolainaa ja harrastellaan niin ei se nyt ihan tasan mene. T: 12v "paskahommissa" ja on tullu muutaman ruusupuskakin leikattua.
-Jarkko-
15.04.2016, 21:22
Sori Timo, meni yksinkertaisella vaan näpytellessä kauheen pitkään ;)
Toisaalta pelimiehelle mil ei ehkä paperit tai muukaan historia ihan tikissä mainio mahdollisuus saada se duunipaikka näytön kautta ?
Hyvä homma jos joku palkkaa töihin. Mut käyttääkö yritykset sit häikäilemattä ilmaista työvoimaa hyödykseen. Eli ei merkitystä vaikka kuin hyvä tekijä?
Pahoittelen valmiiksi typeryyttäni ja aiheuttamiani herneitä neniin, mutta mitä valtion pitäisi tässä tilanteessa sitten tehdä?
(LUE: revin naaman irti kaikilta apinoilta ketkä opettaa minulle elämää.. )
Eli summasummaarum... :
Vetäkää vittu päähänne ja toivokaa ettei tule vastaan tällaisia yhteiskunnan hylkiöitä ;)
Nämä oli vissiin sitten mun kirjoituksiin? Tervetuloa... Ilmoittele, niin tiedän olla kotona.
-Jarkko-
15.04.2016, 21:32
Pahoittelen valmiiksi typeryyttäni ja aiheuttamiani herneitä neniin, mutta mitä valtion pitäisi tässä tilanteessa sitten tehdä?
Jättää rauhaan oikeat työtä haluavat kansalaiset ja jatkaa mutiaisten pussailua... ?
-Jarkko-
15.04.2016, 21:36
Nämä oli vissiin sitten mun kirjoituksiin? Tervetuloa... Ilmoittele, niin tiedän olla kotona.
Nou proplem, eli suomeksi: otin kännissä kierroksia osaksi turhasta ;)
Tottakai painitaan kun löylyt on sopivat :D
Nou proplem, eli suomeksi: otin kännissä kierroksia osaksi turhasta ;)
Tottakai painitaan kun löylyt on sopivat :D
Homma ok.
petroman
15.04.2016, 21:42
Ja kuinkahan paljon niitä OIKEITA työpaikkoja mahtais olla, jos ei olis näitä peruspäiväraha-työllistämisiä ynnämuita ilmaistyöpaikkoja? Varmasti työnantajille kelpaa ilmainen työvoima. Peruspäivärahalla "pakkopalkaten" teetätetään täyttä päivää, samoja hommia josta työkaverit saa samaan aikaan 10x? enemmän rahaa.
Itse joskus myös olin tämmöisellä "harjoittelupaikalla" puoli vuotta puolittaisella lupauksella: ...että nyt kun ensin tämä puoli vuotta reenataan, niin saattaapa lohjeta oikeakin ura tästä.....
Paskan latvat, kun tuli em. jakso loppuun, niin työkkärin akka, minä ja virman inssi palaveerattiin vakavissa merkeissä: On kuulemma niin paha markkinatilanne, ettei voi oikesti palkata. Mutta mielellään otetaan uusi puolen vuoden jatkoharjoittelu. Siihen työkkärin vosu: Jos et ota harjoittelupaikkaa vastaan, niin rapsahtaa karenssi.
Tuumasin niille, että etsikää orja muista miehistä. Ja pistetään yx karenssi, heippa.
Että ymmärrän paremmin kuin hyvin topicin aloittajan pointin!! Valta-osa tuskin tietääkään/osaa kuvitella, miten laajaa tämmöinen ilmaistyöllistäminen on.
Jättää rauhaan oikeat työtä haluavat kansalaiset ja jatkaa mutiaisten pussailua... ?
Mutta mistäs se valtio sit tietää kuka haluaa oikeesti töitä ja kuka ei ? Esim. Jos työkkärissä henkilö X sanoo haluavansa työtä ja hakee niitä aktiivisesti, jos taas henkilö Y sanoo myös hakevansa aktiivisesti töitä vaikka ei oikeesti niin tekiskään.
Onhan noi ns. aktivoivat työkokeilut just niin perseestä kuin olettaa saattaa mutta mitäs luulet kumman leiman ottaansa saa jos niistä kieltäytyy... Ei välttämättä kannata ottaa ihan hirveen henkilökohtaisena vittuiluna noita työkkärin ehdotuksia
Ja kuinkahan paljon niitä OIKEITA työpaikkoja mahtais olla, jos ei olis näitä peruspäiväraha-työllistämisiä ynnämuita ilmaistyöpaikkoja? Varmasti työnantajille kelpaa ilmainen työvoima. Peruspäivärahalla "pakkopalkaten" teetätetään täyttä päivää, samoja hommia josta työkaverit saa samaan aikaan 10x? enemmän rahaa.
Itse joskus myös olin tämmöisellä "harjoittelupaikalla" puoli vuotta puolittaisella lupauksella: ...että nyt kun ensin tämä puoli vuotta reenataan, niin saattaapa lohjeta oikeakin ura tästä.....
Paskan latvat, kun tuli em. jakso loppuun, niin työkkärin akka, minä ja virman inssi palaveerattiin vakavissa merkeissä: On kuulemma niin paha markkinatilanne, ettei voi oikesti palkata. Mutta mielellään otetaan uusi puolen vuoden jatkoharjoittelu. Siihen työkkärin vosu: Jos et ota harjoittelupaikkaa vastaan, niin rapsahtaa karenssi.
Tuumasin niille, että etsikää orja muista miehistä. Ja pistetään yx karenssi, heippa.
Että ymmärrän paremmin kuin hyvin topicin aloittajan pointin!! Valta-osa tuskin tietääkään/osaa kuvitella, miten laajaa tämmöinen ilmaistyöllistäminen on.
Tuli just mieleen tuosta viimeisestä lauseesta että kuis paljon suomessa olikaan työttömiä?
Ja jos ajatellaan että kuin moni näistä sit tekee töitä "työttömän kirjoilla"?
Eli siis mikä lie se todellinen työttömien määrä?
petroman
15.04.2016, 22:17
Tuli just mieleen tuosta viimeisestä lauseesta että kuis paljon suomessa olikaan työttömiä?
Sepäse. Joku osa työstä tehdään jokatapauksessa peruspvärahalla. Koko ajan.
Itse harjoittelin tuolla korvauksella kolmivuoro-hommissa sen puoli vuotta.
Paljon, Firmat käyttävät juuri tätä päivärahaperseenreikää häpeilemättä hyväkseen. Ihan isotkin kotimaiset luotettavat kivijalkafirmat. 3-6kk harjoittelua ja uusi rundi päälle tai uusi ukko remmiin ja samat litaniat.
Näissä kun ei ole ketjuttamiskieltoa tai sanktiota siitä teetäteäänkö harjoitelijalla mitekä työtä.
ITsekkin aikoinani olin samanlaisella 9€/pvä+ työkkärin rahat "harjoittelulla". Toki päivän pari tein oikeasti työtä mutta sitten alkoi silmät aueta kun ruokalassa oli tyttö joka oli ollut 9 kk samanlaisella "kokeilulla", uskoi yhä saavansa vakipaikan.....
Vuoropomolle sanoin että rukkaset mahtu sitten käsiin kun taskussa on minimissään opisopimuspaperit, muutoin menee kahvitauolla päivät.
Koko vuoro puolsi opparipaikkaa.. :D
Tuolla tempputyöllistämisellä firmat säästävät ihan rutosti rahoja, etenkin eläkemaksuissa, niitä kun ei noista mene. Se on 25,1% säästö heti vrt palkattu työntekijä.
Laskekaa siitä.
Paljon, Firmat käyttävät juuri tätä päivärahaperseenreikää häpeilemättä hyväkseen. Ihan isotkin kotimaiset luotettavat kivijalkafirmat. 3-6kk harjoittelua ja uusi rundi päälle tai uusi ukko remmiin ja samat litaniat.
Näissä kun ei ole ketjuttamiskieltoa tai sanktiota siitä teetäteäänkö harjoitelijalla mitekä työtä.
ITsekkin aikoinani olin samanlaisella 9€/pvä+ työkkärin rahat "harjoittelulla". Toki päivän pari tein oikeasti työtä mutta sitten alkoi silmät aueta kun ruokalassa oli tyttö joka oli ollut 9 kk samanlaisella "kokeilulla", uskoi yhä saavansa vakipaikan.....
Vuoropomolle sanoin että rukkaset mahtu sitten käsiin kun taskussa on minimissään opisopimuspaperit, muutoin menee kahvitauolla päivät.
Koko vuoro puolsi opparipaikkaa.. :D
Tuolla tempputyöllistämisellä firmat säästävät ihan rutosti rahoja, etenkin eläkemaksuissa, niitä kun ei noista mene. Se on 25,1% säästö heti vrt palkattu työntekijä.
Laskekaa siitä.
Ja kaikki tää voitto menee herrojen palkkioihin/osinkoihin.
Ymmärrän aloittajan tuohtumisen ja tähänhän tämä menee jos joku joutuu työttömäksi niin turha kuvitella etteivät kikka työllistämistä kokeilla tilastojen kaunistamiseksi.
Nykyinenhän työministeri ex-sellunkeittäjä komppaa että 9€/pv saa työharjoittelijan töihin.
Nyt sitten saa firmat työharjoittelun varjolla ilman ihmeempiä sitoutumisia työehtosopimuksiin ja esim omakotitalonhan voi rakennuttaa työharjoittelulla kunhan palkkaa kokopäiväisen valvojan ettei löydy seinästä "palele porvari" tekstiä kun duunari kettuutunut seinän villoitukseen ja jättänyt muistot sinne ja villat pois ko, kohdasta.
Hyvällä tiellä ollaan mutta kun ei tiedä onko se kansan vai herrojen?
Mitä pidempään ihminen on työttömämä, sitä vaikeammaksi työn saanti tulee. Tämä on ihan tilastollinen fakta myös muualla kuin Suomessa. Siksi tietyn ajan jälkeen työttämät on saatava liikkeelle sieltä kotisohvalta tekemään jotain. Tavoitteena on siis saada ihmisille töitä.
Saattaa tämä tietty joitakin henkilökohtaisella tasolla vituttaa mutta kaikkia ei voi miellyttää.
Kovasti taas aiheesta valitetaan mutta kukaan ei esitä parempaa ja toimivampaa systeemiä....
Lerssinen
16.04.2016, 06:19
Olen henkisesti kans siinä tilanteessa että olen valmis vetelemään turpaan sellaista joka tulee sanomaan että "eihän se ole kuin menet töihin".
Viimeksi perjantaina kuuteen paikkaan kysellyt ja tulos perus 0
petroman
16.04.2016, 07:52
Mitä pidempään ihminen on työttömämä, sitä vaikeammaksi työn saanti tulee. Tämä on ihan tilastollinen fakta myös muualla kuin Suomessa. Siksi tietyn ajan jälkeen työttämät on saatava liikkeelle sieltä kotisohvalta tekemään jotain. Tavoitteena on siis saada ihmisille töitä.
Saattaa tämä tietty joitakin henkilökohtaisella tasolla vituttaa mutta kaikkia ei voi miellyttää.
Kovasti taas aiheesta valitetaan mutta kukaan ei esitä parempaa ja toimivampaa systeemiä....
Missä ko. tilasto?
Ja edittinä: Parempi ja toimivampi systeemi? Lopetetaan kaikki ilmaistyö ja tehdään se palkan kanssa.
Toimivampi systeemi on kun lopetetaan työkkäri, sosiaaliturva ja 90% valtion suojatyöpaikoista.
petroman
16.04.2016, 08:43
Toimivampi systeemi on kun lopetetaan työkkäri, sosiaaliturva ja 90% valtion suojatyöpaikoista.
Joo. Henk.koht. työkkäri ei ole muuta antanut, kuin piirileikki-kursseja ja em. ilmaistyö.
No, saahan noilla tilastoja kaunisteltua tietysti. Ja kai on melko määrä ihmisiä, ketkä lorvii pöydän takana pyöritellen paperloi... siinäpä vissiin suurin työllistämishyöty, noinniinku kärjistäen..
HJ60_Jussi
16.04.2016, 11:39
Ja mikäs sen helpomaa kuin ottaa työtön kesätöihin lomaisuuksien sijaiseksi. Ei tartte palkata kesäreiskaa.
Tämä saattaa napsahtaa myös omaan nilkkaan ku tuun takaisin suomeen jouluna. Lähdin viime kesänä tanskaan töihin kun oulusta ei saanut oman alan töitä. Onko paluun jälkeen mahdollista saada työpaikkaa vai onko niin että kukaan ei ota kuin tuolle ilmaiselle pätkälle? Kiertäisin firmasta toiseen tekemässä testausautomaation elektroniikalaitteille ja kun ois valmista niin ulos? Ja työttömyyskorvauksella. Omalla kohalla nään myös sen tilanteen että vaikka tuo ilmainen työnäyte ois kemissä niin aja HJ sinne ja takas päivittäin ilman eri korvausta. Matkaa tulee 160 km päivässä. Sitä ei mitenkään korvata. Riittääköhön työttömyyskorvaus edes polttoaineeseen. Vai pitääkö mun ottaa pankista laina ja ostaa pienempiruokainen auto. Tai ehkä myydä HJ ?
Valta-osa tuskin tietääkään/osaa kuvitella, miten laajaa tämmöinen ilmaistyöllistäminen on.
On tollanen puolen vuoden työharjottelu mun mielestä ainaki ihan turhaa. Jos on kyseessä semmonen työ, mihin voit harkita "pakko"työvoimaa, niin pitäishän sen olla vähintään 2 viikossa opetettavissa niin, että sitten voidaan tehdä päätöksiä, että kelpaisko työntekijä ihan omille palkkalistoille.
Missä ko. tilasto?
Ja edittinä: Parempi ja toimivampi systeemi? Lopetetaan kaikki ilmaistyö ja tehdään se palkan kanssa.
Olen saman tilaston varmaan nähnyt kuin heguli.
Meni jotenkin niin, että mahdollisuus työllistyä vaikeutui melko pikaisesti. Alle pari kk työttömänä mahdollisuudet työllistyä 90%, jos työttömyys kestänyt yli 9kk, niin luku jotain 10%. En muista tarkkaan noita lukuja, jotain tuohon suuntaan.
HJ60_Jussi
16.04.2016, 16:22
Juurikin tämä tilasto laittoi minutkin lähtemään ulkomaille töihin. Ja jouluna tuun kokeileen uudestaan töiden saantia suomesta.
petroman
16.04.2016, 16:33
Olen saman tilaston varmaan nähnyt kuin heguli.
Meni jotenkin niin, että mahdollisuus työllistyä vaikeutui melko pikaisesti. Alle pari kk työttömänä mahdollisuudet työllistyä 90%, jos työttömyys kestänyt yli 9kk, niin luku jotain 10%. En muista tarkkaan noita lukuja, jotain tuohon suuntaan.
No sitten...
Minulta jäänyt näkemättä. Joka tapauksessa kuitenkin ilmaistyöpaikat oikeiksi työpaikoiksi.
No sitten...
Minulta jäänyt näkemättä. Joka tapauksessa kuitenkin ilmaistyöpaikat oikeiksi työpaikoiksi.
Helppo näin ruudun ääressä sanoa noin mutta mistäs tuohon työllistämiseen rahat tulee ? Karkeesti jos heittää niin uudesta työntekijästä tulee vuositasolla firmalle kuluja n. 50 000 e. Toki jos firmalla on töitä ja työvoimasta pulaa niin toki kannattaa palkata väkeä. Mutta jos ei ole duunia tai bisnes ei tuota tarpeeksi niin ei silloin voi ketään palkata, rahat loppuu nopeaan kassasta. Eikä valtiollakaan ole poskettomasti rahaa tukea työllistymistä, toki jo nyt siihenkin on omat tukensa.
Tosi konkreettinen ja toteutuskelpoinen ehdotus, kiitos tästä.
hiluvitkutin
16.04.2016, 17:23
Ja mikäs sen helpomaa kuin ottaa työtön kesätöihin lomaisuuksien sijaiseksi. Ei tartte palkata kesäreiskaa.
Tämä saattaa napsahtaa myös omaan nilkkaan ku tuun takaisin suomeen jouluna. Lähdin viime kesänä tanskaan töihin kun oulusta ei saanut oman alan töitä. Onko paluun jälkeen mahdollista saada työpaikkaa vai onko niin että kukaan ei ota kuin tuolle ilmaiselle pätkälle? Kiertäisin firmasta toiseen tekemässä testausautomaation elektroniikalaitteille ja kun ois valmista niin ulos? Ja työttömyyskorvauksella. Omalla kohalla nään myös sen tilanteen että vaikka tuo ilmainen työnäyte ois kemissä niin aja HJ sinne ja takas päivittäin ilman eri korvausta. Matkaa tulee 160 km päivässä. Sitä ei mitenkään korvata. Riittääköhön työttömyyskorvaus edes polttoaineeseen. Vai pitääkö mun ottaa pankista laina ja ostaa pienempiruokainen auto. Tai ehkä myydä HJ ?
Korvataankos se matka vaki työssä käyvälle?
Samanlaisen korvauksen sinäkin saat. Eli veroissa sitte.
HJ60_Jussi
16.04.2016, 18:22
Niinhän se menee mutta kun sen rahan saa sitte takas vasta seuraavana vuonna. Ja eikös se määritelmä mene jotenkin että työmatka ansiotyöhön tehdystä matkasta. Ja siinä on mukava omavastuu.
Esimerkki. Työnantaja X ottaa näyttökokeeseen herran Y. Tehtävänä on viedä kontti etelä afrikkaan. Herra Y sattuu omistamaan kaikki maholliset ADR ja muut lupalippuset. No eiku scania tulille ja nokka kohti kap hornea. Matka kestaa 1 kk. Paljonko kertyneitä päivärahoja on? Ei yhtään koska X ei ole Y:n työnantaja koska ei ole sopimusta. Takaisin tullessa scania vastustaa ja herra Y katsoo että rengas on puhki. Sitä ihmetellessä scania päättää tehä jonkin tepposen ja rengas kaatuu rengin jalan päälle ja kinttu menee poikki. Kuka korvaa kun X ei ole työnantaja? No reissu meni hyvin ja työnantaja kuittaa hyvän palkkion tuosta matkasta. Matkan jälkeen herra Y menee takas kortistoon.
Juu... On provo ja kaikkee silleen mutta tämähän on muutenkin vielä täysin keskeneräinen asia. Saapa nähä mitä ne saa paperille.
Edittiä. Kattelin että laissa on yleensä määritelmä "työnantaja". Pitäisi ilmeisesti olla työsopimus että olisi työnantaja. Silloin olisi toki vakuutukset ja päivärahat yms. Mutta tässä uudessa jutussa ei ole sitä työnantajaa eikä työsopimusta. Olisi vain näyttökoe ilman sopimusta. Ja koska ei ole työsopimusta niin ei oo myöskään kodin ja työpaikan välistä matkaa
Tosi konkreettinen ja toteutuskelpoinen ehdotus, kiitos tästä.
Huomaatko ettei kukaan päättäjä edes uskalla ehdottaa moista? Ja tiedätkö miksei? Niin juuri, koska se kapula kalahtaisi ja kovaa omaan nilkkaan. Mutta jos sille puolelle ei pian aleta tekemään jotakin on tilanne kohta sama kuin Kreikassa.
Jos jotakin konkreettista pitäisi ehdottaa olisi se, että valtio perustaisi omia kaivoksia eikä vain möisi kaikkea vähänkin tuottavaa ulkomaille. Sillä tämä paska purtilo saadaan nousuun, viennillä. Ei todellakaan leikkaamalla muutenkin vähävaraisilta..
Minulla kyllä on edelleen sellainen kuva et kyllä tekevälle töitä löytyy,se löytyykö just sitä mitä haluuaa voi olla hankalaa. Mut jotain yleensä löytyy. Ja kannattaa hyödyntää se aika kun ei oo töitä vaikka huoltamalla itseä ja kalustoa tai kotia. Ja aktivoituu itse tarjoutuu vaikka rengas hommiin kun on sesonki. Kyllä se hyvä kello kauas kantaa kun hoitaa työnsä hyvin.
Minulla kyllä on edelleen sellainen kuva et kyllä tekevälle töitä löytyy,se löytyykö just sitä mitä haluuaa voi olla hankalaa. Mut jotain yleensä löytyy. Ja kannattaa hyödyntää se aika kun ei oo töitä vaikka huoltamalla itseä ja kalustoa tai kotia. Ja aktivoituu itse tarjoutuu vaikka rengas hommiin kun on sesonki. Kyllä se hyvä kello kauas kantaa kun hoitaa työnsä hyvin.
Oletko monesti vaihtanut työpaikkaa täysin ulkopuoliselle erikaupunkiin?
Ja päässyt ihan oikeisiin palkkatöihin?
Niijja ei saa unohtaa et kyllähän töitä tekevälle löytyy, mutta ei liikaa kannusta jos sillä työllä ei ees itteensä elätä, esim. siivoajat tehdään tarpeeksi isotyöalue niin ei tartte maksaa kilsoja esim. itäkeskuksesta jumboon ja siirtymä ei ole tehollista työaikaa eli siitä ei makseta palkkaa päivässä saat tehdä 8h josta menee 2h siirtymiseen ja kouraan tulee 8e- verot eli lapaseen jää ihan oikeaa palkkaa huima 36e josta miinustetaan liikkumiskulut työalueella unohtamatta niitä menoja jotka tulee sinne töihin menemisestä
Työtönkin taitaa tienata paremmin makaamalla sohvalla
Sillähän tota sais loppumaan, kun muuttaisi niitä ehtoja, et 4h olisi maksimi työskentely aika sisältäen 1 kahvitauon
Jos duunari notkuu ennen pakollisen alkamista paikalle ja lähtee kun muutkin niin ei tartte arvata oisko se hyvä tekemään.
Mutta firmat ei sais orjatyövoima hyödykettä.
Vakaasti suosittelen etsimään sieltä ensin duunia ja jossei mitään ees huonoa löydy niin sitten suomaliaan, kunhan ensin on saksat sun muut katellut, etteikö niissäkään mitään ois
Kyllä olen vaihtanut työpaikkoja eri paikkakunnille. Viime kesänä kävin kevitsassa pari kuukautta ja myös toisella paikkakunnalla olin pari kuukautta. Molempiin paikkoihin olisi ollut jatkoa jos vaan olisin kerennyt olla. Mutta kun koti hommatkin pitää tehdä ja kun verotus kasvaisi liian isoksi ei kannata koko vuotta puurtaa. Niin ja oli ne oikeita palkka töitä noin 5 tonnia jäi kuussa käteen.
HJ60_Jussi
17.04.2016, 10:54
Vakaasti suosittelen etsimään sieltä ensin duunia ja jossei mitään ees huonoa löydy niin sitten suomaliaan, kunhan ensin on saksat sun muut katellut, etteikö niissäkään mitään ois
Työnantaja kyllä haluaisi jatkaa. Eli työpaikka on toistaiseksi, ei määräaikainen. Sattuu vaan olemaan niin että loppu perhe (vaimo ja kaksi lasta) asuvat oulussa omassa talossa. Halu olla kotona on suurempi kuin mitä täällä tarjotaan. Töitä saksasta tai jostain muualta saa kun vaan valitsee haluamansa. Eli kysyntää olisi. Siitä huolimatta sanon itseni irti tän vuoden lopussa ja liityn työttömien joukkueeseen ens vuoden alussa. Omaisuuden myynti suomesta ja koko perheen muutto ulkomaille ei ole vaihtoehto.
Jos joku on kiinnostunut muuttaan töihin tanskaan, voin kyllä auttaa asiassa...
Kyllä olen vaihtanut työpaikkoja eri paikkakunnille. Viime kesänä kävin kevitsassa pari kuukautta ja myös toisella paikkakunnalla olin pari kuukautta. Molempiin paikkoihin olisi ollut jatkoa jos vaan olisin kerennyt olla. Mutta kun koti hommatkin pitää tehdä ja kun verotus kasvaisi liian isoksi ei kannata koko vuotta puurtaa. Niin ja oli ne oikeita palkka töitä noin 5 tonnia jäi kuussa käteen.
Ei paha, mikä ala?
Raksa hommia ja kone asennusta. Apuna olin italialaisille työporukoille,tilasin niille tavaraa ja hommasin syömistä niille. Ja kerroin et meillä Suomessa ei oo promillerajoja
petroman
17.04.2016, 11:17
Työnantaja kyllä haluaisi jatkaa. Eli työpaikka on toistaiseksi, ei määräaikainen. Sattuu vaan olemaan niin että loppu perhe (vaimo ja kaksi lasta) asuvat oulussa omassa talossa. Halu olla kotona on suurempi kuin mitä täällä tarjotaan. Töitä saksasta tai jostain muualta saa kun vaan valitsee haluamansa. Eli kysyntää olisi. Siitä huolimatta sanon itseni irti tän vuoden lopussa ja liityn työttömien joukkueeseen ens vuoden alussa. Omaisuuden myynti suomesta ja koko perheen muutto ulkomaille ei ole vaihtoehto.
Jos joku on kiinnostunut muuttaan töihin tanskaan, voin kyllä auttaa asiassa...
Joo. Sitä on vissiin helppo kuvitella, että kyllä töitä tekevälle löytyy. Totta tuo, mutta kun laskelmiin ynnätään perhe ja mahdollinen kiinteä omaisuus..
Ei ole kaikista lähtijäksi. Eikä mielestäni pidäkään.
En mä tiiä kui te suolaatte, mut jos mulle tarjottas ees sellasta harjottelupaikkaa 9€/pvä nii olisin ihan tyytyväinen niihinki killinkeihin jossei 12h päivää pitäs painaa. Vakitöitähän oon yrittäny hakea ja jonku kymmentä hakemusta oon laittanutkin tässä 9kk aikana ilman että haastatteluunkaan oisin päässy. Jotenki kaupan kassa ei tuntus sopivalta enkä tiiä pääsisinkökään sinne, mutta tuntus et kohta alan niihinki hakemaan. Ja jos jostaki tuntuu että se pleikkarin peluu on mahtavaa hommaa niin voin ilomielin vaihtaa osia. Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset :D :D
En mä tiiä kui te suolaatte, mut jos mulle tarjottas ees sellasta harjottelupaikkaa 9€/pvä nii olisin ihan tyytyväinen niihinki killinkeihin jossei 12h päivää pitäs painaa. Vakitöitähän oon yrittäny hakea ja jonku kymmentä hakemusta oon laittanutkin tässä 9kk aikana ilman että haastatteluunkaan oisin päässy. Jotenki kaupan kassa ei tuntus sopivalta enkä tiiä pääsisinkökään sinne, mutta tuntus et kohta alan niihinki hakemaan. Ja jos jostaki tuntuu että se pleikkarin peluu on mahtavaa hommaa niin voin ilomielin vaihtaa osia. Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset :D :D
Oon kuullut huhua!
Sellainen laskenta malli on olemassa jonka takia tutun piti luopua moottoripyörästään, et ihmisellä pitää jäädä käteen 1600e kuussa kaikkine mahdollisine tukineen
Mutta siihen pitää olla omaisuudeton ja kaupungin tai kunnan osoitetussa kämpässä
Eli jos sulla on varaa omaan vuokra-asuntoon niin sossu tuet pienenee ja jos sulla on omaisuutta esim. auto niin taas pienenee jne jne, eli kaikkein "kurjimmin" elävät saa ton maagisen pari tonnia kuussa
Ne joilla on jotain esim. 200e auto ja vuokrakämppä sekä pesukone ei saa muuta kuin työkkäri korvauksen
Kaveri kirosi kun sossulla maksatti pesukoneen ja papruihin kirjattiin omaisuutta, niin sano kämpän menneen alta kunnei ollut varaa maksaa vuokraa ja syödä
petroman
17.04.2016, 12:54
Entiijjä nykymeiningistä, mutta joskus oli välttämättömien menojen(vuokra, sähkö, vesi..) jälkeen joku tietty markkamäärä, mikä piti jäädä ruokaan ym. turhuuteen.
Onko nykyään laskentamalli muuttunut? siis että tietty summa taataan, josta itse maksellaan elämisen kaikki kulut? Onko tämä sitä kansalaispalkkaa?
Tulipahan vastaan elämässä tällainenkin tilanne vastaan että jos et lähde juoppojen ja vammaisten tai muuten oikeaan työhön kykenemättömien idioottien kanssa keräämään roskia, tai mitä vitun puulusikoiden vuolemista siellä nyt sitten onkaan, niin sinulta otetaan viimeisetkin elinmahdollisuudet pois (lue: kelan karkkirahat)..........
Työseuraksi luvattiin maahanmuuttajia, mustalaisia, ammattirikollisia ja huumeidenkäyttäjiä...:cool:
Yli 20 vuotta sitten olin viimeeksi samanmoisissa "projekteissa" mutta nyt tämä tuli vähän yllätyksenä.
Oikeita töitä kun ei ole niin sitten ihmistä rangaistaan tällaisella osa-aikaisella minimipalkkapaskalla, mitä vittua kyselee epätietoinen???
Ei nimittäin auta koulutus, ei auta työkokemus, ei auta sairaushistoria, ei auta myöskään rehellinen puhe, pakko on vain mennä jos meinaa asuntonsa pitää, noh sekin on nippanappa noilla palkoilla....:mad:
Kehtaakos kukaan muu tunnustaa että on joutunut ihanan Suomen valtion perseraiskaamaksi vasten tahtoaan tällälailla?
Monet leijonakorut ja siniristiliput saa jäädä edelleen omille paikoilleen, mutta muistuttamaan jostai ihan muusta kuin tähän asti ovat muistuttaneet.... :(
Muokkasin otsikkoon vielä vuosiluvun että saa sitten tulevaisuudessa islamistinen pohjolan kansa lukea miten huonosti meni ennen allahia...tai jotain...... :o
Siis järjestelmä toimii niinkuin äänestäjät ovat tahtoneet. Sosiaalipummit kuriin ja työttömät menköön vaikka keräämään roskia ja risusavottaan. Eli tätä on tilattu ja saatu.
Uusin innovaatio Sipisuden työelämänuudistamistoimistosta on ilmainen työkokeilu. Ei palkkaa,eläkettä,työterveyshuoltoa yms. Tämä tosin ainakin alkuun "vapaaehtoista" mutta ideahan on kyllä niin loistava että kai se vielä pakolliseksi tulee. Koska mikä onkaan kätevämpi tapa paikata esim.sesongista johtuvaa työvoimapulaa kuin ilmainen tykkiväki...
Ja Miko voisi nimetä muutaman suojatyöpaikan mitä valtiolta vielä löytyy. Suuri osa niistä on jo muutettu niin että palvelu ostetaan 100euroa/tunti joltain firmalta...
Ja Miko voisi nimetä muutaman suojatyöpaikan mitä valtiolta vielä löytyy. Suuri osa niistä on jo muutettu niin että palvelu ostetaan 100euroa/tunti joltain firmalta...
Voin kyllä.
Työkkäri, kaikki Eu:hun liittyvä paska päällimmäisenä mepit, kaikki eduskuntaan liittyvä toiminta esim. avustajat sun muut, ministeriöt. Ja aika paljon muitaki tulee mieleen mutta tuossa muutama. Näitä kun kylmästi lopetettaisiin niin siinä sivussa vähenisi myös turha säätely.
Se on muuten aivan järkyttävä määrä rahaa mitä esim
ministeriö käyttää vuodessa.
Eli tilalle diktatuuri vai täysi anarkia vai että ulkoistetaan oma valtionjohto joko Venäjälle tai Ruotsille?
Ja työkkäri pois ja sitäkautta myös ne työkkärikorvaukset vai perustulo kaikille?
Sääntely pois eli myös turhat minimipalkka jutut samoin kuin kaikki ammattitaitovaatimukset?
No tätähän tämä nykyhallitus tekeekin eli oikeaan suuntaan menee?
ulkoistetaan oma valtionjohto joko Venäjälle tai Ruotsille?
?
Tais mennä yli 20 vuotta sitten jo brysseliin, EU lait ja asetukset menee yli kansallisen lainsäädännön. Ja ammattitaitovaatimuksetkin on melko hyvin heitetty roskikseen paitti sähköalalla, no kuormuri ammattipätevyys vaatii jopa 5 pv koulutusta ja kortin.
Jossai vaihees saattavat keksiä et mitä järkee maksaa asumistukee (vuokrakämppä) työttömälle mikä valinnu asuinpaikkasa et mahoton ees pakkotöihin nakittaa, mikä sinänsä olis ihan oikein
Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset :D :D
minähän tän sanoin mutta oma kohtasta kokemusta ei ole. itse olen saanu vaan kaks vuotta opintotukea ja armeejassa päivärahaa vuoden.
mutta jos nyky teini asuu kaupungin vuokrakämpässä (500-650€kk)
siihen jos lisätään ruoka, vesi, sähkö, auton vakkuutus ja vero niin ei kaukana tonnista mene kuukausittainen raha. tämmösiä työttömiä on kajaanissa varmasti tusinassa 13:D
Eli tilalle diktatuuri vai täysi anarkia vai että ulkoistetaan oma valtionjohto joko Venäjälle tai Ruotsille?
Ja työkkäri pois ja sitäkautta myös ne työkkärikorvaukset vai perustulo kaikille?
Sääntely pois eli myös turhat minimipalkka jutut samoin kuin kaikki ammattitaitovaatimukset?
No tätähän tämä nykyhallitus tekeekin eli oikeaan suuntaan menee?
No pointtihan on se, että pistetään remontti oikeaan osoitteeseen eli sinne minne nämäkään "säästötalkoot" eivät yllä, sinne missä tämä homma oikeasti kusee ja minkä takia sitä velkaa oikeasti otetaan. Tai sitten jatketaan muka säästölinjalla ja kohta tänne marssii semmonen delegaatio mikä sanoo miten tehdään niinku Kreikassaki kävi.
Kaukanahan ei kohta olla itäisen naapurivaltion "pakkosiirroista" siellä toteuttivat työvoiman liikkuvuuden sangen näppärästi isoille työmaille esimerkkejä jokin iso kanavatyömaa jossa jopa aatteellisia suomalaisillakin oli ilo työskennellä ja ei varmasti ensimmäisenä ollut raha eikä ruoka asiatärkeydessä :)
Insinööreistäkin jos oli pulaa niin niitähän löytyi Pietarin kaduilta kuleksimasta vain menolippua odottamassa.
Olisi siinä SSS,llä kaikki esimerkit saatavilla kuinka se työvoima onkaan liikkuvaista.
Karrikoitua mutta voipa olla kohta täällä nykyisyyttä "kilpailukykyvajeen" vuoksi , kökällähän ne rahvas mielellään työnsä tekee , itkee joka tapauksessa kun herrat juhlivat.
No itehän oon jo asennoitunu et jos jos nykyinen duuni lähtee alta ni ainoo vaihtoehto on pk seutu tai sit noihi "pakkotöihi" osaamista näyttään, itellä tuo työhistoria eli CV hiukka huono.
kauha-apina
17.04.2016, 17:26
http://m.iltalehti.fi/tyoelama/2015081820197849_tb.shtml
Voi mitä mahdollisuuksia suomen luontokin antaa,niihinkin hankitaan työvoima aasianmaista.
Tästä ei kai makseta edes veroa?
No pointtihan on se, että pistetään remontti oikeaan osoitteeseen eli sinne minne nämäkään "säästötalkoot" eivät yllä, sinne missä tämä homma oikeasti kusee ja minkä takia sitä velkaa oikeasti otetaan. Tai sitten jatketaan muka säästölinjalla ja kohta tänne marssii semmonen delegaatio mikä sanoo miten tehdään niinku Kreikassaki kävi.
No sitten osoite on löytyy helposti. Sairaanhoitajat ym.sosiaalialan ihmiset. Hemmetin suuri ammattiryhmä jolle Kokoomus ajoi erittäin reilun palkan korotuksen taannoin. Siis sittenkin vain julkisen puolen hoitsuille eikä suinkaan Terveystalon ym.yksityispuolen duunareille.
Ainakin omasta näkökulmasta koko perkeleen korttitalo heiluu suurelta osin kahden edellisen porvarihallituksen harjoittaman liberaalin ja vastuuttoman,siis valtion taholta,ei heidän jotka heitä rahoittaa,veropolitiikan ansiosta. Sekä todella härskin ahneuden ja tällä en tarkoita ahtaajia,enkä paperiliittoa.
Eli koska kilvan on huudettu veroja alas vielä nousukauden ollessa kiivaimmillaan jolloin olisi ollu varaa vetää rahaa sisään ja maksaa velkoja pois niin nyt ei ole puskureita, velkaa senkin edestä.
Eroa viime lamaan on se että vaikka nyttenkin suuri osa jengistä joka on työtönnä, on ansiosidonnaisella, niin heillä ei ole rahaa käytettävissä koska kaikki menee asumiseen.
Ja nyt sitä yksikkökustannusta joka pyörittää maata, ollaan ajamassa alas, eli mitä siitä seuraa?
Meidänkin pulju on keksiny. Ts. Omistaja on keksiny oivan keinon säästää palkoissa eli parin viikon lomautus... vaikka viime vuonna tulosta tuli 65 miltsii...Kiitos vaan Juhasedälle. Näin se yhteiskunta pyörii. Tuosta parista viikosta kun ottaa karenssit pois niin moneltakos päivältä saa korvaukset?
Sipilän sanoin. Suomessa verojen välttely on täyttää jo sairauden tunnusmerkit. No hänellä lienee omakohtaista kokemusta oireista...
Mutta joo. Kenen hommaa se risusavotta/roskien keruu olisi ollut?
hiluvitkutin
17.04.2016, 18:25
Samaa mieltä.
Työkkärin toimintaa parantaisi valtavasti kun laitettaisi provikka palkkaus
Jokaiselle työkkäri"tädille" 500e perustulo ja sen päälle 100e jokaisesta yli 3kk työllistyneestä
Ja isoille pomoille kunne kerran isoja pomoja on vois laittaa 700e peruspalkan ja jokaisesta yli3kk työllistyneestä 50e lisää
Alkais kiinnostamaan väen työllistäminen ja kuten jo sanoin se työvelvoite 9e päiväläisiltä 4 tuntiin, niin loppuu orjuuttaminen, kunnei kannata duunia teettää noin lyhyillä tunneilla
Vain salkku ministereille avustaja vai mikä lie on ja sille 0tunti soppari ja kortilla työt kuten kansanedustajille kanssa 0tunti soppari ja kellokortilla työt
Gepsi mutikka vyölle joka keskustelee älykellon kanssa, et onko mutikka kantavan ranteessa vaikö ei
Ei "unohtuisi" gepsi palikka työpaikalle kun komiteoihin juoksee palkkaa nauttimaan
Ja taksi lappuset sellaiseksi, et vaan kotiin ja töihin pääsee sekin omalle ajalle.
Mihin esim. 200h töissä istunut karpela tartti 2 avustajaa :eek:
Niijja palkaksi kansanedustajille 2000e käteen kuussa, niin et töissä on oltu se 8tuntia päivässä 11kuukautta vuodessa ei kansanedustamisella tartte rikastua, sehän on kutsumus ammatti
Esim. antiikin roomassa ei tainnut konsulit saada palkkaa vaan verohelpotuksia kaupankäynnissä jolla sitten rahoitettiin sitä kansanedustamista. Jos kansalla on varaa ostaa ylellisyys tuotteita pärjää niitä myyvä konsuli sen paremmin
Killer-Wo
17.04.2016, 20:05
http://yle.fi/uutiset/kapyja_keraamalla_jopa_nelja_tonnia_kuussa_puhtaan a_kateen/6374487
http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2013/07/09/yli-tonni-puhtaana-kateen-nain-se-onnistuu-mustikoilla/20139543/139
Teltta mukaan ja Lappiin
http://www.hs.fi/kotimaa/a1406093320301
http://yle.fi/uutiset/kapyja_keraamalla_jopa_nelja_tonnia_kuussa_puhtaan a_kateen/6374487
http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2013/07/09/yli-tonni-puhtaana-kateen-nain-se-onnistuu-mustikoilla/20139543/139
Teltta mukaan ja Lappiin
http://www.hs.fi/kotimaa/a1406093320301
Hyi olkoon älä nyt tälläisiä ehdottele. Eihän kukaan maksa edes maasturini käyttökuluja jos lähden marjastamaan..... Kivempaa kotona. Anteeksi sarkasmini.
Lclassic
17.04.2016, 21:34
No sitten osoite on löytyy helposti. Sairaanhoitajat ym.sosiaalialan ihmiset. Hemmetin suuri ammattiryhmä jolle Kokoomus ajoi erittäin reilun palkan korotuksen taannoin. Siis sittenkin vain julkisen puolen hoitsuille eikä suinkaan Terveystalon ym.yksityispuolen duunareille.
Ainakin omasta näkökulmasta koko perkeleen korttitalo heiluu suurelta osin kahden edellisen porvarihallituksen harjoittaman liberaalin ja vastuuttoman,siis valtion taholta,ei heidän jotka heitä rahoittaa,veropolitiikan ansiosta. Sekä todella härskin ahneuden ja tällä en tarkoita ahtaajia,enkä paperiliittoa.
Eli koska kilvan on huudettu veroja alas vielä nousukauden ollessa kiivaimmillaan jolloin olisi ollu varaa vetää rahaa sisään ja maksaa velkoja pois niin nyt ei ole puskureita, velkaa senkin edestä.
Eroa viime lamaan on se että vaikka nyttenkin suuri osa jengistä joka on työtönnä, on ansiosidonnaisella, niin heillä ei ole rahaa käytettävissä koska kaikki menee asumiseen.
Ja nyt sitä yksikkökustannusta joka pyörittää maata, ollaan ajamassa alas, eli mitä siitä seuraa?
Meidänkin pulju on keksiny. Ts. Omistaja on keksiny oivan keinon säästää palkoissa eli parin viikon lomautus... vaikka viime vuonna tulosta tuli 65 miltsii...Kiitos vaan Juhasedälle. Näin se yhteiskunta pyörii. Tuosta parista viikosta kun ottaa karenssit pois niin moneltakos päivältä saa korvaukset?
Sipilän sanoin. Suomessa verojen välttely on täyttää jo sairauden tunnusmerkit. No hänellä lienee omakohtaista kokemusta oireista...
Mutta joo. Kenen hommaa se risusavotta/roskien keruu olisi ollut?
Siis vangit pakko työhön saatana! Koko vankila systeemi on yksi vitun taakka valtiolle eli rikolliset hommiin perkele ja jos karkuun yrittää niin lyijyä selkään vaan. Vittuako rikollisia on lepuuttaa pahnoilla kun voisivat työskennellä rangaistuksena!
Siis vangit pakko työhön saatana! Koko vankila systeemi on yksi vitun taakka valtiolle eli rikolliset hommiin perkele ja jos karkuun yrittää niin lyijyä selkään vaan. Vittuako rikollisia on lepuuttaa pahnoilla kun voisivat työskennellä rangaistuksena!
tämäki on totta. suomen vankila homma pitäs ekana ulkoistaa vaikka venäjälle. siinä säästys rahaa ja sais rikolliset oikeet olosuhteet siellä varmasti
Soosoo...Jos työ tuottaa jotakin niin silloin vankila on epäreilu kilpailija markkinoilla. Eli ihan sama kuin se miksi palokunnilta on viety mahikset kaataa pihapuita,putsata kaivoja ym....
Eli koko saatanan systeemiä ollaan viilaamassa siihen kuntoon että kaiken pitää olla bisnestä ja mikään julkinen toimija ei saa olla hyödyllinen kenellekkään.
Parantaa kansantaloutta ja pienentää Suomalian kuningaskunnan velkaantumista........:D :D :D.
Mun mielestä hyvä asia........ollaan oikeilla jäljillä............:D :D :D
Kohta töissä käyvä väestö ei pysty kannatteleen koko yhteiskuntajärjestelmää koska yksityisten-, valtionosaomisteisten ja ja täysin valtion omistuksessa olevien yritysten verotulot Suomalian kuningaskunnalle karkaavat muualle........:D :D :D
Jos näin käy ja Valtion velka ylittää kestorajan kaiken tän jälkeen täällä ollaan kuin Afrikan syvimmäs sysimustas..:D :D :D.
Työttömät vaikka pystymettään koulutuksesta riippumatta.......
Tekeen sen eteen jotain että muut maksavat heidän sen hetkisen elämänsä.
Parempi tulevaisuus ei tuu kun tekemällä.....
Ei valvomalla, dissaamalla, tai olemalla kaikkea vastaan......:D :D :D
Se on jokaisen oma asia kuinka toimii.......:D :D :D
ps.
Ja sen voin vielä kertoo teille......kaikille valittajille........
Mistään en ole saanut mitään......kun on ollut vaikeeta....... ja muutaman kerran on kestänyt aikas pitkäänkin......
Kaikki ei ehkä kestä ja laittaa hanskat santaan............Toiset kestää......:D :D :D
Ensimmäinen......Suomalian kuningakunnan uroteko olisi nostaa pienyrittäjien sosiaaliturva samalle tasolle kuin kaikkien muidenkin duunarien.........
Koska pienyrittäjä on tämän Suomalian kuningaskunnan ainut lainsuojaton ja "lokkien" maksumiäs.......:D :D :D
Aivan samalla tapaa kuin töissä käyvät ihmiset.........
Tosin yrittäjällä ei ole minkäänlaista oikeusturvaa verottajaa eli Suomalian kuningaskuntaa kohtaan niin kuin duunareilla.
Lclassic
18.04.2016, 21:51
Parantaa kansantaloutta ja pienentää Suomalian kuningaskunnan velkaantumista........:D :D :D.
Mun mielestä hyvä asia........ollaan oikeilla jäljillä............:D :D :D
Kohta töissä käyvä väestö ei pysty kannatteleen koko yhteiskuntajärjestelmää koska yksityisten-, valtionosaomisteisten ja ja täysin valtion omistuksessa olevien yritysten verotulot Suomalian kuningaskunnalle karkaavat muualle........:D :D :D
Jos näin käy ja Valtion velka ylittää kestorajan kaiken tän jälkeen täällä ollaan kuin Afrikan syvimmäs sysimustas..:D :D :D.
Työttömät vaikka pystymettään koulutuksesta riippumatta.......
Tekeen sen eteen jotain että muut maksavat heidän sen hetkisen elämänsä.
Parempi tulevaisuus ei tuu kun tekemällä.....
Ei valvomalla, dissaamalla, tai olemalla kaikkea vastaan......:D :D :D
Se on jokaisen oma asia kuinka toimii.......:D :D :D
ps.
Ja sen voin vielä kertoo teille......kaikille valittajille........
Mistään en ole saanut mitään......kun on ollut vaikeeta....... ja muutaman kerran on kestänyt aikas pitkäänkin......
Kaikki ei ehkä kestä ja laittaa hanskat santaan............Toiset kestää......:D :D :D
Ensimmäinen......Suomalian kuningakunnan uroteko olisi nostaa pienyrittäjien sosiaaliturva samalle tasolle kuin kaikkien muidenkin duunarien.........
Koska pienyrittäjä on tämän Suomalian kuningaskunnan ainut lainsuojaton ja "lokkien" maksumiäs.......:D :D :D
Aivan samalla tapaa kuin töissä käyvät ihmiset.........
Tosin yrittäjällä ei ole minkäänlaista oikeusturvaa verottajaa eli Suomalian kuningaskuntaa kohtaan niin kuin duunareilla.
Niin johtuisiko kenties yrittäjien tuloista mitä ei aina ilmoiteta ja yritetään kusettaa viimeiseen asti minkä takia nykyään rangaistaan ja syynätään kahta kauheammin! Enkä nyt osoita sormella mutta joitain rakennus yrittäjiä on tainnut kärähtää kun haluavat tienata saman kuin nasan astronautit:D.
-Jarkko-
20.04.2016, 19:55
Nyt löytyi oikea homma :) Kokeillaan onnistuuko tää hölmolaisen linkitys, mutta meinasin laittaa sellaisen hakemuksen että varmasti erottuu joukosta...
Joo ei pysty hyppyikkunaa linkittämään mutta kokeillaas leikkaaliimaa pelkkä teksti... : "TYÖPAIKKA KUVAUS
Työ- ja elinkeinopalvelut(TE-palvelut) on työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalaan kuuluva, työnantajia ja työnhakijoita palveleva paikallishallinnon viranomainen. TE-palvelut järjestetään asiakkaiden palvelutarpeiden mukaisesti. Palvelumalli perustuu kolmeen palvelulinjaan. TE-
palveluissa keskitytään tukemaan työnhakijoiden nopeaa työllistymistä, parantamaan osaavan työvoiman saatavuutta ja turvaamaan yritysten toimintaedellytyksiä.
Kaakkois-Suomen TE-toimisto on yksi 15:sta alueellisesti toimivasta TE-toimistosta, jotka tarjoavat TE-palveluita omalla toiminta-alueellaan.
TYÖTEHTÄVÄT
Asiantuntijan virka tuetun työllistämisen palvelulinjalla. Asiantuntija vastaa henkilöasiakkaista, jotka tarvitsevat yksilöllistä tukea ja ohjausta ja/tai työkyvyn tutkimuksia ja arviointeja työmarkkinavalmiuksiensa kehittämisessä ja avoimille työmarkkinoille työllistymisessä. Tehtävään kuuluu tiivis yhteistyö kuntien sosiaali- ja terveyspalvelujen, palveluntuottajien oppilaitosten ja työnantajien kanssa. Työ edellyttää monikanavapalvelujen aktiivista hyödyntämistä. Viran sijoituspaikka on Kaakkois-Suomen TE-toimiston Imatran toimipaikka.
VAATIMUKSET
Menestyksellinen asiantuntijatyöstä selviytyminen edellyttää yhteistyökykyä ja halua. Asiantuntijalla tulee olla kykyä kohdata erilaisia asiakkaita ja toimijoita rakentavan positiivisessa hengessä. Työn luonne edellyttää valmiuksia suulliseen ja kirjalliseen ilmaisuun. Kyky vastuulliseen itsenäiseen toimintaan on välttämätöntä.
Monipuolinen työkokemus työ- ja elinkeinohallinnosta on eduksi. Hyvä työmarkkinoiden, yhteistyökumppaneiden ja sidosryhmien tuntemus edistää työn menestyksellistä hoitamista.
Vieraiden kielten osaaminen luetaan eduksi.
Palkkaus määräytyy TE-hallinnon palkkausjärjestelmän vaativuustasoon 5.
Tehtäväkohtainen palkanosa on
2231,93 euroa/kk, minkä lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuva palkanosa, joka voi olla enimmillään 45 % tehtäväkohtaisesta palkasta.... "
Oiskohan tuossa sopiva ura entisen tilalle :)
Kelpaiskohan työkokemukseksi vaikka 20 vuotta työttömyyttä
Ois näkökulmaa siihen toiseenkin puoleen
Mutta toi palkka on melko reilu kuitenkin toimisto hommista jossa vaan pyöritellään papruja ja höpistään puhelimessa
Sit kun vittuttaa purkaa sitä vitutusta jakelemalla karenssia satunnaisille vastaan tulijoille :p
Siisti sisätyö säännöllisellä työajalla ! :D
Kelpaa joutilaana vaikka pakkotyö jos siitä kerran saa rahaa.
Kannattaa kokeilla, sivutoiminen yrittäjä ilman yritystuloa työttömänä suomessa. Kuten sanottua, perusta yritys ja luovu ihmisarvosta.
Palkkatulo kassan jäsenenä 3,5K€/kk, työttömänä/lomautettuna korvaus 0€ koska yritys on rekisterissä sesonkiaikaa odottaessa.
Mites jos sulle osoitettaisiin sesongin ulkopuolelle siisti sisätyö alá 27+9e päivä hyrynsalmen kunnantalolta, itemaksat kulut ja ruuat ja verottaja ei tule vastaan koska kyseessä ei ole työ vaan työkokeilu
Tai paremminkin kajaanista koska sieltä on löytynyt työkokemusta vastaava paikka jossa tarvitaan orjaa töihin
Voi laskea riittääkö rahat kulkea päivittäin päälle 100km tai 250km ja maksaa asumiset ja muut juoksevat
Nyt jos ne vielä laajentaa työssäkäynti aluetta niin sulle voidaan osoittaa paikka kempeleestä ja siltikkin on korvaus sen 9e+27e
Mites jos sulle osoitettaisiin sesongin ulkopuolelle siisti sisätyö alá 27+9e päivä hyrynsalmen kunnantalolta, itemaksat kulut ja ruuat ja verottaja ei tule vastaan koska kyseessä ei ole työ vaan työkokeilu
Tai paremminkin kajaanista koska sieltä on löytynyt työkokemusta vastaava paikka jossa tarvitaan orjaa töihin
Voi laskea riittääkö rahat kulkea päivittäin päälle 100km tai 250km ja maksaa asumiset ja muut juoksevat
Nyt jos ne vielä laajentaa työssäkäynti aluetta niin sulle voidaan osoittaa paikka kempeleestä ja siltikkin on korvaus sen 9e+27e
Miten nämä "Rikastuttajat" viedään tila-autolla tutustumaan mahdollisiin työkohteisiin ja kantaväestölle kehitellään vaikka mitä kannustimia pään menoksi.
Lclassic
23.04.2016, 10:44
Kannattaa kokeilla, sivutoiminen yrittäjä ilman yritystuloa työttömänä suomessa. Kuten sanottua, perusta yritys ja luovu ihmisarvosta.
Palkkatulo kassan jäsenenä 3,5K€/kk, työttömänä/lomautettuna korvaus 0€ koska yritys on rekisterissä sesonkiaikaa odottaessa.
Kyllä sut joku palkkaa 9 euroa päivä tekeen hommiin jos et oo niin kauheen ronkeli:D.
itse olen ollu talvivaarassa lakasemassa seulahallia ku ei parempaa hommaa ollu. siinä jos jossai piti laittaa aivot narikkaan. kun oli hallin lakassu päästä päähän niin sai alottaa alusta sen homman.
sitä kun teki 12tuntia päivässä niin burnoutti oli jo viikossa lähellä :D:D:D
minun aikaan siellä oli 3kaveria lakasemassa ja 1 bobcatti ukko.
itse olen ollu talvivaarassa lakasemassa seulahallia ku ei parempaa hommaa ollu. siinä jos jossai piti laittaa aivot narikkaan. kun oli hallin lakassu päästä päähän niin sai alottaa alusta sen homman.
sitä kun teki 12tuntia päivässä niin burnoutti oli jo viikossa lähellä :D:D:D
minun aikaan siellä oli 3kaveria lakasemassa ja 1 bobcatti ukko.
Eiks toikin ois ollu helpompi lehtipuhaltimella puhallella päädystä ulos
saishan sen ainaki hallista ulos nuin. tai ainaki saatanallisen pölyytyksen :D se pitää lisäksi saada pois siististi eikä pitkin naapurustoa :D
oli muuten melko hienoo pölyä. lattialla jos oli 5sentin kerros sitä ja siihen astuu, siitä lähtee aalto menee niinku vedessä :D
saishan sen ainaki hallista ulos nuin. tai ainaki saatanallisen pölyytyksen :D se pitää lisäksi saada pois siististi eikä pitkin naapurustoa :D
oli muuten melko hienoo pölyä. lattialla jos oli 5sentin kerros sitä ja siihen astuu, siitä lähtee aalto menee niinku vedessä :D
Kieveäkö se oli?
Melkein mikä vaan riittävän hienona jauhona palaa, mutta miten sytyykö kivipöly?
jos bjandy päättää pyrkii eduskuntaan niin lupaan ääneni sille!
ihan oikeesti on miehellä vahvat mieleipiteet ja puhuu järkeä.
ei suomessa välttämättä ole työn puute ongelma vaan jokaisesta työstä pitää saada korvaus jolla elää!
ei kaikkien tarvii olla rikkaita vaan työllä pitää elää.
ongelma ei ole tuissa, vaan siinä että työstä maksettu korvaus on vaan huono.
toki mahtuu joukkoon mätiä omenia ketkä ei edes aio tehdä työtä.
mutta varmasti moni työtön menisitöihin jos vaan siitä saisi inhimillisen korvauksen.
olen sitä mieltä että työstä pitää saada sellanen korvausettä yhdellä työllä elää.
-Jarkko-
25.04.2016, 19:36
Saahan siitä pakkotyöstä RAHAA tottakai...
Äkkiseltään laskeskelin kun en ole mikään matikkanero niin työttömän kelarahatuloilla ja lisääntyneet kulut huomioiden JA että osaan hakea heidänsanoillaan "palkantäydennystä" kelalta oikeilla kiemuroilla ja oikeilla valitusvirsillä, niin alle köyhyysrajan jäävä osuus pysyy samana, noh liioittelin taas..jää kolmekymppiä kuussa motivaatioRAHAA laittaa kello soimaan joka aamu turhan työn tekemistä varten ??
Viiko aikaa ryypätä ittensä totaalisen idiootiksi ja asunnottomaksi ja opetella miten eletään yhteiskunnan varoilla...ei taida edes supermies Jarkko kyetä moiseen suoritukseen, nyt kun tuli kiire tässä hommassa ;)
Yrittäjyyskin kävi mielessä mutta totesin sen liian kalliiksi vaihtoehdoksi tässä maassa.
Omanarvontunto, ammattiylpeys, ihmisarvo..mitä näitä kaikkea sitten olikaan, meni roskakoriin jo "työ"haastattelussa.
Antaa vaan saatana olla ja mennään näillä mitä mitä herran armosta annetaan, lopputuloksena varmaan nöyrä ja kiitollinen kansalainen: https://www.youtube.com/watch?v=yjb0j9l1sz4
juba1981
29.04.2016, 12:54
Kannattaako kirjoitella mtn "olen kuullut huhun" juttuja. Tuonkin olisit varmaan voinut vaikka googlaamalla todeta itsekkin paikkansapitämättömäksi.
Ja mitä tulee tuohon että pitäisi myydä auto tai pärrä pois jos on toimeentulotuen varassa, niin onhan tuo ihan loogista. Myymällä pois saat rahaa maksaaksesi kulujasi. Tuo toimeentulotukihan on tarkoitettu siihen että saat maksettua asumismenot ja syötyäkin välillä.
Yrittäjyyskin kävi mielessä mutta totesin sen liian kalliiksi vaihtoehdoksi tässä maassa.
Eiks ne yrittäjät just kääri sitä helppoo rahaa ku duunarit tekee kaiken työn, otat alkuun vaik 10 ukko töihin ni rahan tuloo ei voi estää ?
Kannattaako kirjoitella mtn "olen kuullut huhun" juttuja. Tuonkin olisit varmaan voinut vaikka googlaamalla todeta itsekkin paikkansapitämättömäksi.
Ja mitä tulee tuohon että pitäisi myydä auto tai pärrä pois jos on toimeentulotuen varassa, niin onhan tuo ihan loogista. Myymällä pois saat rahaa maksaaksesi kulujasi. Tuo toimeentulotukihan on tarkoitettu siihen että saat maksettua asumismenot ja syötyäkin välillä.
Kyllä mulle sossu kehoitti myymään omaisuuden pois ja luopumaan itsehaetusta vuokra-asunnosta
Sit sitä huhuosastoa
kaverille oli yks sossu lehmä itkenyt pesukoneesta kun oli sossu maksanut pesukoneen kaverille ja ny tartti pukuun rahaa, et pääsee mutsinsa hautajaisiin
Oli sit toiselle sossulle mennyt, niin oli saanut rahoitusta pukuun olikohan takkiin saanut rahat ja omat mustat housut pitäny laittaa
Porvoon Hilma
30.04.2016, 10:02
Hiukan perspektiiviä haluaisin tuoda tähän tilanteeseen. Viimeisten 7 vuoden aikana teollisuutemme liikevaihto on supistunut n. 20Mrd€. Tämä on aivan käsittämätön määrä rahaa. Kyse ei ole pelkästään teollisuudesta vaan kaikesta siihen liittyvästä palvelutuotannosta ja muusta oheistoiminnasta. Vaikutukset talouteemme ovat vakavat.
Maailmantalous on rikki. Edes negatiiviset korot eivät ole saaneet investointeja käyntiin. Investoinnit eivät käynnisty, jos kysyntä ei kasva, koska kukaan ei investoi sellaiseen kapasiteettiin jota ei tarvita. Euroopan Unioni koettaa tarjota miljardikaupalla rahaa vakuuksiin. Tukia tuotekehitykseen on saatavilla. Rahaa on valtavat määrät ja se hakee hyviä ideoita, joihin sijoittaa.
Mutta siltikin meillä on suuri ongelma.
Osaamistarpeet ovat aivan erilaisia kuin aiemmin. Tarvetta on hyvin erilaisille taidoille kuin 2000-luvun alussa.Työelämä on kahtiajakautunut: huipputeknologian parissa työskentelevien melko harva joukko kieppuu mukana globaalissa kehityksessä pärjää kohtuullisesti ja toisaalta taas on aloja, joiden kehitys on yhä enemmän kustannustehokkuuspeliä. Tämä näkyy siten, että noilla aloilla on tarjolla matalapalkkatöitä. Matalapalkka-aloillakin osaamistarpeet muuttuvat ja kouluttautuminen on avain menestykseen.
Työttömyys ei ole yksinomaan työttömän syy. Politiikkamme ei edelleenkään ole riittävästi pienyritysten toimintaa huomioonottavaa. Suomessa valtaosa ihmisistä työllistyy pieniin yrityksiin, lähes 90% yrityksistämme on alle 10 työntekijää. Noissa yrityksissä on avain työllisyyteemme. Ne voisivat helposti työllistää kymmeniä tuhansia osaajia.
Vaikka hallituksen politiikka vaikuttaa melko pöljältä, ollaan siellä isossa salissa pääosin Suomen asialla vaikka keskustelu välillä alentuukin aivan älyttömän roskajournalismin tasolle.
Ei oo helppoa.
Ohje: ( jota ei ole annettu mitenkään ylimielisessä mielessä): hae aloille, jotka kasvavat. Älä hae höyryveturitehtaaseen. Kouluttaudu ja ole aktiivinen. Soita firmoihin ja esittäydy. Todella vähän tulee soittoja ihmisiltä, joilla on osaamista. Yrityksissä on lähes aina tarvetta osaajille ja ne jotka soittaa ovat ehdottomasti etulyöntiasemassa. Älkää jääkö sinne työkkäriin sutimaan.
Megatsemppiä kaikille!
Eiks nikuzai autoasentajalle ole aika hyvin töitä tänä päivänä vai miten on Suomussalmen korkeudella. Ihan muuten vaan kysyn.
Eiks nikuzai autoasentajalle ole aika hyvin töitä tänä päivänä vai miten on Suomussalmen korkeudella. Ihan muuten vaan kysyn.
Ei ainakaan suomussalmella ole, firmat taitaa pyöriä niin suurella kapasiteetilla kuin pystyvät ja kahteen vuoroon ei kannata kuulemma lähteä, kunnei ole niin paljoa töitä, et kulut kattaisi
Neste pohjautui autohuoltoon ja nurinhan se meni.
Ryytty pärjää ja taitaa olla parin kuukauden jonot ja toinen mikä pärjää on huolto-osa, molemmilla on sen verran väkeä töissä kun halliin mahtuu
Sit on muutamia kotitalli remppaajia, mutta niistä en tiedä miten niillä menee ja onko kannatusta lisäväkeen asti
Ohje: ( jota ei ole annettu mitenkään ylimielisessä mielessä): hae aloille, jotka kasvavat. Älä hae höyryveturitehtaaseen. Kouluttaudu ja ole aktiivinen. Soita firmoihin ja esittäydy. Todella vähän tulee soittoja ihmisiltä, joilla on osaamista. Yrityksissä on lähes aina tarvetta osaajille ja ne jotka soittaa ovat ehdottomasti etulyöntiasemassa. Älkää jääkö sinne työkkäriin sutimaan.
Tässä on suurta viisautta. Jos vaan jää passivisesti kotiin pyörimään niin ei se duuni sinne kotiovelle tule eikä kukaan perään soittele. Ite olen vuosien saatossa palkannut aika monta kaveria, jotka ovat oma-aloitteisesti soittaneet ja halunneet tulla juttusille. Kuten Hilma totesi, aika monessa firmassa on tarvetta ihmisille mutta ei ole aikaa tai mielenkiintoa rekrytointiin. Sama juttu kesätöiden haussa. Ensimmäiset oli jo tammikuussa liikkeellä reippaalla ja ammattimaisella asenteella ja kas kummaa, saivat duunia. Luuserit alkaa kohta soitteleen kesätöiden perään kun koulut loppuu ja sitten valitettavasti tarjotaan vain lämmintä kättä.
Neste pohjautui autohuoltoon ja nurinhan se meni.
Minun käsittääkseni se autohuolto sitä kantoi sen minkä kesti mutta kauppahinta oli liian kova ja kahvio ei ollut mikään suuri kultakaivos. Tosin kuulopuheita mutta...
Onneksi en enää ole mukana tuossa nykyisessä oravanpyörässä. :p
17-vuotiaana kun aloitin ja vuosikymmeniä raskasta vuorotyötä tehneenä paikat eivät enää yli viisikymppisenä kestäneet niin lemppasivat YT:n kautta työkyvyttömyys eläkkeelle. :o
-Siis en ollut ainut "vanhus", säälitti vaan muut kollegat kun olisi pitänyt uutta työtä yli viisikymppisenä hakea, ansiosidonnainen kun loppui niin työttömyys odotti.... :mad:
Kyllä joskus tuntuu että tuo pakkotyö ois luksusta.
Työ aika taitas olla ma-pe välisellä ajalla?
Toinen vappu peräkkäin mikä jäi juhlimatta kun piti töihin tulla. Vuodessa 10 vapaata viikonloppua ja vapaat sillon kuin kaverit on töissä saa pitemmän päälle ärsyttää.
Mutta minkäs teet? Lopputilin jos ottaa niin talo varmaan myytävä kun tuskin sossu ja kela lainan lyhennyksiä maksaa. Vaikka on vuokraa pienempi
Pitää toivoo että joskus sattuu vappaa vapullekkin ja löytyy sopiva lobotomia potilas emännäksi kuka ei huomaa miehensä asuvan töissä :D :D :D
Minun käsittääkseni se autohuolto sitä kantoi sen minkä kesti mutta kauppahinta oli liian kova ja kahvio ei ollut mikään suuri kultakaivos. Tosin kuulopuheita mutta...
Ite oon kuullut et kas et ois liian isolla lainalla lähteneet yrittämään ja ei vaan tuottoa ollut niin paljoa, et oisivat voineet lyhennykset maksaa
Mutta totuus on vaikeaa saada varmasti selville ees suoraan kysymälläkään
Menihän tosta kylältä kanssa se hautaustoimisto nurin ja vielä varoittelin kun aloittelivat etteivät investoi yhtään mihinkään
Noh pankille tais mennä se varmasti velalla hankittu +70kilo euron hauturi mersu
Kylällä missä vanhimmat on nyt 70v keski-iässä ei kannata investoida mitään hautaukseen 10 vuoden päästä voi sit harkita, jossei tule valtiollista siirtoa, eli tk-keikatkin loppuu sitten