PDA

View Full Version : Suzuki SJ 410 jarru ongelma


fygy
11.04.2016, 07:17
Eli kaverilla tommonen vm:83 oleva SJ mis rumpujarrut edessä.. Katsastus kosahti ainoastaa etujarruun vasen puoli huomattavan tehoton... Nyt uusittu liinat jotka olivat hieman öljyset.. Noh ei vaikutusta... Sitten uusittiin molemmat sylinterit vasenpaan pyörään ei vaikutusta.. Tuntuu ku lähet puolet uupus jarrusta oikee puoli menee heti lukkoo vasen ei.. Loppuu järki mitä seuraavaks pääsylinterikö valskaa vai mikä? Takapään jarrut oli todella hyvät ja tasaset leimalla.

vellihousu
11.04.2016, 18:04
Vuotaisko peräöljyt sinne rummun sisälle, joten ei pidä. Aikoinaan klainarissa jouduin hitsaamaan lisää materiaalia siihen Kenkien väliseen H-Tankoon, kun toisella puolella ei säätö riittänyt. Oli nääs niin kulunut.

Palde
11.04.2016, 19:04
Onko rumpu mitoiltaan ok ? Kova jätkät vaihtas rummut puoleltatoiselle , nii olis sekin poissuljettu .
Mutta jos peräöljyt pääseevuotaa kenkiin , niin ne on kyllä laakista vaihtokamaa !
Joo , joo ...voi yrittää polttaa puhtaaksi ...mutta maksaako vaivan ?

Nii ...mulla oli toi rumpu kulunut vastaavasta laitteesta ...ja kyllä vain yksi rumpu oli pois mitoistaan , vaikkakin ja luultavasti laitettu paikoilleen samaa aikaan .

fygy
12.04.2016, 06:41
Siis kengät vaihdettu uusiin ja säädetty lähelle rumpu putsattu ja kyseisessä pyörässä uudet sylkyt ja eroa tasan puolet jarruvoimasta.

mh1983
12.04.2016, 07:01
onko kengät molemminpuolin vaihdettu?

fygy
12.04.2016, 07:27
En vaihtanu sille puolelle mikä pitää ja siis tällä operastiolla uudet kengät sylinteri säätö EI MITÄÄN vaikutusta uusittu puoli pitää dynamolla noin 1 ja oiker puoli mille tehty mitän ni 2 eli puolet uupuu vika ei siis ole kengissä.

suzs205
12.04.2016, 08:15
En vaihtanu sille puolelle mikä pitää ja siis tällä operastiolla uudet kengät sylinteri säätö EI MITÄÄN vaikutusta uusittu puoli pitää dynamolla noin 1 ja oiker puoli mille tehty mitän ni 2 eli puolet uupuu vika ei siis ole kengissä.

Onkos kengät varmasti oikein päin? Joissakin kengät voi laittaa kummin päin vain ja silloin itsetehostus voi olla pienempi ja tehot pienemmät.

Kannattaa katsoa siis toiselta puolelta ja kenkien pitäisi olla peilikuvat. Samoin hihnojen pitää olla saman mittaiset ja samoissa kohdissa. Jos hihnat ostettu eri aikaan niin ainakin tarvikehihinat voivat olla ihan erilaiset ja silloin saman pidon saaminen onkin hankalaa.

karisa
12.04.2016, 08:35
Jarruletkussa turpoama sisäpuolella, ei näy ja tekee tuon juuri

sikke
12.04.2016, 09:17
Jarruletkulle täältäkin ääni!!

mh1983
12.04.2016, 10:21
En vaihtanu sille puolelle mikä pitää ja siis tällä operastiolla uudet kengät sylinteri säätö EI MITÄÄN vaikutusta uusittu puoli pitää dynamolla noin 1 ja oiker puoli mille tehty mitän ni 2 eli puolet uupuu vika ei siis ole kengissä.

vaihda ne molemmat niin tasottuu jarrut, ja kato "ehjältä" puolen ettei sylinteri vuoda nestettä.

fygy
12.04.2016, 14:41
vaihda ne molemmat niin tasottuu jarrut, ja kato "ehjältä" puolen ettei sylinteri vuoda nestettä. noh ei mitää vaikutusta kerro mulle miten se vaikuttaa tähä vasemman puolen pitämättömyyteen ku oikeelle vaihtaa jarrukengät😂😂 eli vasen puoli EI pidä tarpeeksi liian hekko.jarruteho puolet liian heikko. Ja ei vuoda mistään mitään eikä ole ilmaa.

hiluvitkutin
12.04.2016, 16:15
Katoitko ne kengät että on oikein? Niinku205 neuvo

Pajares
12.04.2016, 18:44
Jarrurummun reunassa liian iso "olake" jolloin pala jää liian kauas?

fygy
13.04.2016, 07:14
Katoitko ne kengät että on oikein? Niinku205 neuvo

Kengät oikeinpäin.. Ja edelleen selvennys mikään edellisistä toimennpiteistä ei ole vaikuttanut.... Lähtökohta dynamossa oikee pitää melki 2 ja vasen alle 1 eli puolet puuttuu pyörä auki kenkien ja rummun putsaus ja säätö "hieman öljyset" dynamolle ei vaikutusta.... Sit vaihettii uudet kengät siihen samaan vasempaan pyörään ja nynamolle ei vaikutusta puolet puuttuu edelleen... Sitten vaihettii sylinterit siihen vasempaan pyörään ei vaikutusta..... Edelleen puuttuu tasan puolet.... Eli mikään edellisistä ei ole vaikuttanut mitenkään jarrun pitävyyteen puolet uupuu vasemmasta pyörästä niinkun alun alkaen ja toimenpiteitten jälkeenkin....

Repro
13.04.2016, 09:04
Kengät oikeinpäin.. Ja edelleen selvennys mikään edellisistä toimennpiteistä ei ole vaikuttanut.... Lähtökohta dynamossa oikee pitää melki 2 ja vasen alle 1 eli puolet puuttuu pyörä auki kenkien ja rummun putsaus ja säätö "hieman öljyset" dynamolle ei vaikutusta.... Sit vaihettii uudet kengät siihen samaan vasempaan pyörään ja nynamolle ei vaikutusta puolet puuttuu edelleen... Sitten vaihettii sylinterit siihen vasempaan pyörään ei vaikutusta..... Edelleen puuttuu tasan puolet.... Eli mikään edellisistä ei ole vaikuttanut mitenkään jarrun pitävyyteen puolet uupuu vasemmasta pyörästä niinkun alun alkaen ja toimenpiteitten jälkeenkin....

Se hieman öljyä voi olla aika ratkaisevaa, kun siellä ei saisi olla yhtään öljyä. Eli öljyvuoto kuriin ihan ensimmäiseksi.
Vaihdoitteko jarruletkun jo?
Onko rumpu mitassaan vai onko se tarkastettu vain silmämääräisesti?

fygy
13.04.2016, 09:10
Se hieman öljyä voi olla aika ratkaisevaa, kun siellä ei saisi olla yhtään öljyä. Eli öljyvuoto kuriin ihan ensimmäiseksi.
Vaihdoitteko jarruletkun jo?
Onko rumpu mitassaan vai onko se tarkastettu vain silmämääräisesti?

Noh sen jälkeen kun kengät vaihettu öljyä ei ole ilmestymyt siis ei.johdu siitä... Jarruletkut siis siinä sen pyörän piirissä 2kpl vaihetaan nyt ja katotaan sitten mitä tapahtuu... Rumpu tutkittu silmänääräisesti ja saa säädöllä kengät todella lähelle.

fygy
13.04.2016, 09:12
Ja tosiaan kun oli vähän rasvaset ne kengät koko jarru putsattiin ja vaihettiin uudet kengät ei MITÄÄN vaikutusta jarrutehoon.

Repro
13.04.2016, 09:31
Poltitteko rummusta rasvat pois ennen uusien kenkien asentamista?

fygy
13.04.2016, 10:20
Poltitteko rummusta rasvat pois ennen uusien kenkien asentamista? joo poltettii ja koko.jarru kalusto rasvanpoistolla putsattiin.

artsi777
13.04.2016, 14:59
Vaihdoitko jo sen jarruletkun?

fygy
15.04.2016, 07:03
Vaihdoitko jo sen jarruletkun?

Vaihdettu... Täs asiaa pitkää pähkäiltyäni ruvennu miettii pitääköse toinen puolu nyt ns liikaaa

Harriko
15.04.2016, 09:37
Vaihdettu... Täs asiaa pitkää pähkäiltyäni ruvennu miettii pitääköse toinen puolu nyt ns liikaaa
Juuri tämän vuoksi tuolla ylempänä neuvottiin katsomaan myös sinne paremmalle puolelle.:D Ruostunut/syöpynyt jarrurumpu, ja pehmeämmät jarrukengän kitkapinnat voivat aiheuttaa aika hätäiset jarrut. Kyllähän jarrurempat pitäisi aina tehdä molemmille puolille samanaikaisesti. Kitkapinnoissa on valmistajasta ja jopa tuotantoerästä johtuvia kovuuseroja jotka vaikuttavat suoraan jarrujen poljinvoiman tarpeeseen.:)

Pajares
15.04.2016, 09:40
Onko yksi vai kaksi säätöä per rumpu?

Jossain autoissahan on ylhäällä ja alhaalla säätö mahdollisuus hihnoille...

mh1983
15.04.2016, 10:06
Juuri tämän vuoksi tuolla ylempänä neuvottiin katsomaan myös sinne paremmalle puolelle.:D Ruostunut/syöpynyt jarrurumpu, ja pehmeämmät jarrukengän kitkapinnat voivat aiheuttaa aika hätäiset jarrut. Kyllähän jarrurempat pitäisi aina tehdä molemmille puolille samanaikaisesti. Kitkapinnoissa on valmistajasta ja jopa tuotantoerästä johtuvia kovuuseroja jotka vaikuttavat suoraan jarrujen poljinvoiman tarpeeseen.:)

Aamen.

fygy
15.04.2016, 15:08
Onko yksi vai kaksi säätöä per rumpu?

Jossain autoissahan on ylhäällä ja alhaalla säätö mahdollisuus hihnoille...
Kaks säätöä molemmis sylkyis perpyörä

fygy
15.04.2016, 15:09
Aamen.

Kokeilemme tänää mitä tapahtuu.

fygy
15.04.2016, 15:09
Kokeilemme tänään mitä tapahtuu.

visio81
20.03.2018, 20:16
Lie tähän ongelmaan löytyny vastaus? Itellä nimittäin sattu samat ongelmat leimalla. Toinen puoli ottaa ja toinen ei. Säädetty ja saatiin ei pitävä rengas ottamaan lukkoon mutta dynolle viety ja ei pitäny jarru enää.

Heguli
20.03.2018, 20:40
Onko kummankin puolen jarrukengät vaihdettu ja rummut putsattu ? Jarruletkut vaihdettu ? Toimiiko kaikki männät ?

visio81
20.03.2018, 20:51
Rummut putsattu. Jarrukengistä ei tietoa onko edellinen vaihtanu kummallekkin puolelle saamaan aikaan. Oikealle on ainaki vaihettu uudet sylinterit ja kengät. Saman verran kuluineilta näyttää kengät toisellakin puolella. "Ns" pitävällä puolella näkyy olevan taempi sylinteri jumissa. Täytyy se ensin fiksata. Jarruletkuja ei oo vaihettu.

visio81
23.03.2018, 16:21
Nyt on vaihettu uus sylinteri jumineen tilalle. Säädelty että ottaa lukkoon se heikompi puoli hallin lattialla. Dynolle viety ja heitto yli 50%.. mitäs seuraavaks? Kengät ja rummut putsattu ja "karhennettu"...

artsi777
23.03.2018, 18:59
Koitas vaihtaa ne jarruletkut

visio81
23.03.2018, 19:49
Ok. Täytyy maantaina käydä uudet letkut ja toivoa parasta.