PDA

View Full Version : Nissan King Cap D22 TD25 TD25TI 1998-2001


D22TD25TI
20.03.2016, 23:00
Tuo sähkökaavio on käsittääkseni otsikon moottorien hehkutuksen ja polttoaineen syötöstä.
Mikähän virka noilla polttoainepumpussa olevilla "solenoid timer" ja "potentiometer" on?
Nuo "fuel cut solenoid valve" ja "csolu" ovat ilmeisesti vaihtoehtoja toisilleen, jos NATS on käytössä tahi ei.

D22TD25TI
23.03.2016, 19:22
Linkissä suht hyvä pätkä TD25:n motista.

https://www.youtube.com/watch?v=sA_KDHJH3Go

bj45lava
23.03.2016, 20:24
Joo sen csolun alla on ihan normi sammutinsolenoidi piilossa.
Csolu toimii päällä koodilukkona ja on katkoruuveilla kiinni.

D22TD25TI
24.03.2016, 18:00
No sehän on sit oikein harrastajan unelma toi csolun rakenne, katkoruuvit ja kaikki.

Löysin tuolta lontoonkielistä tietoa tuosta "solenoid timeristä", saapi oikaista jos tulkintani on harhaanjohtavaa:
Jos lämpötila alle 10C ST vetää kiinni kun virta käännetään päälle.
ST estää startissa polttoaineen takaisinkierron pumpulle jolloin paine kasvaa ja pumpun ajoitus muuttuu 2 astetta (30s), näiden pitäisi helpottaa kylmäkäynnistyvyyttä.
Jos lämpötila yli 10C ST ei vedä kun virta käännetään päälle.

Liitteenä lontoonkielinen toimintaselostus ja valokuva pumpusta, oikealla oleva vihreähattu on "solenoid timer" jonka alapuolella on sitten se csolu.

D22TD25TI
28.03.2016, 15:34
Pitäs alkaa hankkia tähän välikoppaseen kesärenkaita, otteessa on 205R16 ja aikomus hankkia 235/85-16, jos kasemalla tulkitaan toi otteen R 82%:ksi niin renkaan ulkohalkaisija suurenee yli 51mm.
Tilaa on kyllä renkaalle (kts. kuvat), noi renkaat on Nokia Cargo 205/75-16.
Mikähän on alkuperäisvanteen ET?

Focustiks
28.03.2016, 17:53
38 oli muistaakseni alkuperänen et ja 6 tuumaa leveys.. mulla on hakkapeliitta lt 2:set 235/85-16 alkuperäsillä vanteilla eikä ottanu kiinni mihinkää ku olin kääntäny vääntösauvat tiukemmalle.. nythää auto nostettu ja alla pyörii 33/12,50-15..

D22TD25TI
29.03.2016, 09:47
Joo, ei siellä konttorilla pitäs ongelmia tulla kun 205R16 muuttaa 235/85-16 uusien sääntöjen mukaan ja otteessa on ajoneuvoluokka N1G.

Antopäivä:
28.9.2015
Voimaantulopäivä:
1.10.2015
Voimassa:
Toistaiseksi
Säädösperusta:
Ajoneuvolaki (1090/2002) 7 §
Ajoneuvoa ei tarvitse muutoskatsastaa, jos:
a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä enintään 26 mm; tai
b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä enintään 30 mm.
Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 10 % tai 51 mm suuremman arvon ollessa määräävä. Maastoajoneuvojen alaluokissa (ajoneuvoluokassa lisäkirjain G) jälkimmäinen arvo on kuitenkin 77 mm. Kun renkaan ulkohalkaisijaa muutetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava ja ajopiirturi tarvittaessa kalibroitava.
Renkaan leveyttä ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 102 mm.
Renkaan leveydellä tarkoitetaan renkaaseen merkittyä leveyttä.
Renkaan ulkohalkaisijalla tarkoitetaan STRO:n (Scandinavian Tire & Rim Organization) rengasnormin mukaista kyseiselle rengaskoolle ilmoitettua normaalihalkaisijaa.
Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
Ajoneuvon vanteiden ja renkaiden muutokset on tehtävä niin, että renkaat eivät muutosten jälkeen osu ajoneuvon rakenteisiin missään ohjauksen eivätkä jousituksen asennossa.
Renkaiden ja vanteiden on oltava yhteensopivia muodon ja mitoituksen puolesta.

Rouveri
29.03.2016, 10:29
Pari vuotta sitten oli D22 nisu itelläkin samanlainen kun sun. Sain leimattua siihen konttorilla 33x12.5 r15 renkaat :DD

D22TD25TI
09.04.2016, 15:02
Löytyykö jonkulta otsikon moottoreista tehtaan julkaisemia vääntö-/tehokäyriä?

D22TD25TI
12.04.2016, 06:49
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7902&pictureid=190877

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7902&pictureid=190878

Käppyrät eivät ole tehtaalaisia, ite ajelen 2500-3000 r/min ja osuu tuntuma kyllä kohdilleen.

D22TD25TI
20.04.2016, 12:37
Linkkejä otsikon räjäytyskuviin.

TD25

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BgUEDUg0JUpIaQV2fFwEeF0WWA%24&vid=3779

http://nissan.7zap.com/en/el/king/d22/4+9802+111/


TD25TI

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BgULAUg0JSFfSVkAV3F9ZzMKWA%24&vid=3785

http://nissan.7zap.com/en/el/king/d22/10+9805+111/

D22TD25TI
11.06.2017, 09:44
Hitaat on kiireet, tuli nyt vasta hankittua uudet renkaat 235/85-16.

Käyttökokemuksia kysyisin peltivanteista Jack Wheeler, TML tai Dotz? tai muun merkkisiä ja järjelliseen hintaisia?

Alkuperäisen vanteen et38 ja keskireikä 100.

Hakusessa 7x16" et 20-30 jolla rengas siirtyisi ulommaksi 25-35mm, tuolla minimi keskireiällä vain ei tunnu löytyvän vanteita.

kenppi
01.07.2017, 16:32
Paljonko on alkuperäinen vanne leveä? Jos sekin on 7" niin eihän se sillä et 20 vanteella siirry kuin 18mm ulospäin.

Teräsvanteestahan on helppo suurentaa keskireikää sorvissa jos sopivaa ei valmiina löydy.

D22TD25TI
27.07.2017, 14:11
Tuo renkaan leveys muuttui kans joten se tuo sitä ulospäin osaltaan.

Otin noit Dotzit 7x16" et13 ja Cooperin Discoverer A/T3 235/85-16 renkaat, menivät heittämällä alle ilman korotustarvetta ja pysyvät levikkeiden sisäpuolella.