PDA

View Full Version : stihl moposaha apuja


mäksä
14.03.2016, 22:40
Ois tollanen stihl 034 av joka ei käy :mad::mad:

Kipinän antaa tosi hyvän (uusi puola) ..
Mänänrenkaat uudet ..
Kaasari putsattu mutta kastelee tulpan ,, ei vaan käy ..

RAATI ,, AUTTAKAA ,,NEUVOKAA :eek::eek:

missä vika ??? :confused::eek::(:confused:

Kaasarin uusiminen ??

eilhik
14.03.2016, 22:57
Uusi tulppa ehkä sovinnolla entä ne kampiakselin akselintiivisteet (stefoistakin puhutaan).

AH
14.03.2016, 23:01
Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?

mäksä
14.03.2016, 23:06
Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?

Ei puhu mitää ..

Ja tulppa on uusi ..
Kaiki tossa käyneet tulpat toimii pikku sahas

AH
14.03.2016, 23:12
Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.

mäksä
15.03.2016, 09:47
Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.

Kampikammio on kuivattu moneenkertaan ,, kuivui jopa 3 pvä ja sit uusi tulppa ja nykimään ..
Säätoruuvit ovat 1-1.5 auki ,, en muista tarkkaan mutta säädöisså on ..
Ja tälläkinhetkellä pakoputki on pois ..

Tullut ajatus et kaasari ois"kulunut " ja sen takii uittaa :eek:

AH
15.03.2016, 10:09
Kalvot kovettunu?

JAMANT
15.03.2016, 10:11
Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??

f250
15.03.2016, 10:29
Lumilinko teki mulla samaa ja kaasarin purin ja putsasin spray liuotin aineela ja sen jälkee on toiminut hyvin.
Kasteli tulpan ja sai kipinää mut ei lähteny käyntii

mäksä
15.03.2016, 10:48
Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??

Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..

JAMANT
15.03.2016, 11:02
Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...

piippu
15.03.2016, 11:14
No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...

Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa :) ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?

JAMANT
15.03.2016, 13:58
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

JiiPee
15.03.2016, 15:35
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.

JAMANT
15.03.2016, 16:28
Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.

Juu, näin olen itselleni antanut kertoa, ja vauhtipyörä pitää irroittaa ja kai se pitää jotenkin asemoida paikoilleen (onko kiilaa ja jos on, onko se nyt sitten paikoillaan/ehjä??), paha sanoa, kun en ole yhtään magneettoa joutunut avaamaan ;) ;) , enkä toivottavasti joudukkaan...

mäksä
15.03.2016, 21:59
Menin sit ja purin koko sahan :eek:

Mun mielestä poskilaakerit laaha/jumittaa ..
Tulppa irtihän tuo anto hyvän kipinän ,, oisko prkl mahdollist et laakerit ois narahtanu ja narusta nypätessä ei pyörähdä tarpeex paineen alla et sytyttäs ? :eek::eek:

mäksä
15.03.2016, 22:01
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

Nii onhan suzuki pv:ssä magneetto ja puola :rolleyes:

Jjurva
15.03.2016, 22:35
No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?

mäksä
15.03.2016, 23:21
No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?

Kiila oli täysin ehjä ja rutut muistaakseni n,8bar kun nyppäs narusta 3krt

mäksä
15.03.2016, 23:25
Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa :) ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?

Siis juu ,, puolan vaihdon jälkeen en ole saanut käymään ..

mäksä
15.03.2016, 23:29
Nii ja ennenko sanotte että oon ajanut laimeella bensalla niin prosentit olleet n,2,2

Eli on ollu öljyä

hj 60/61
16.03.2016, 09:02
Osta husqvarna...:cool:

paavojaelvis
16.03.2016, 10:42
Minkä verran jätit ilmarakoa puolan ja vauhtipyörän väliin?

JiiPee
16.03.2016, 10:55
Vähän myöhässä tämä kysymys, kun laitoit sen jo osiksi...

Kai siinä syttypuola on vauhtipyörän ulkopuolella? Vauhtipyörä on niin pieni, että tuskin sopii kela sinne sisäpuolelle.

Minkälainen välys puolan ja vauhtipyörän välillä on? Jotkut koneet on tarkkoja siitä niin, että jos kela on vähänkin liian kaukana, niin alkaa syttyvaivoja olemaan. Jostakin ulkomaan palstalta kerran luin, että sahassa n. 0.008"-0.1" olisi sopiva välys. Neljä normalia kopiokonepaperia päälekkäin on kai jotakin sitä luokkaa? Tai rakotulkilla 20 satkua?

Ulkopuolisen kelan kanssa se välys on helpompi mitata ja tutkia. Vaihdoin viime kesänä perämoottorin magneettoon keloja sinne limpun sisäpuolelle. Siinäkin tulee katkoja syttyyn, jos välystä on liikaa, mutta joutuu vähän sokkona laittaman kelat kiinni. Vasta kun vauhtipyörän mutterin veti momenttiin, sai sitten konetta pyöritellen todeta, että josakin kohdassa hankaa... :( ja ei kun uudestaan auki. Muutamalla kokeilulla tuli ainakin toimiva.

JiiPee
16.03.2016, 10:56
Kah, paavojaelvis ehti ensin ;)

paavojaelvis
16.03.2016, 11:05
Kah, paavojaelvis ehti ensin ;)

Juu... :D Kahdenkympin välyksellä on nuo toimii hyvin.

mäksä
16.03.2016, 11:37
Osta husqvarna...:cool:

En KOSKAA :eek:

mäksä
16.03.2016, 11:51
Osta husqvarna...:cool:

Ja alustavat kaupat stihlistä sovittu :cool:

(vielä kun vaimo antas luvan myyd soa hojon tms :eek:)

mäksä
16.03.2016, 11:54
Vähän myöhässä tämä kysymys, kun laitoit sen jo osiksi...

Kai siinä syttypuola on vauhtipyörän ulkopuolella? Vauhtipyörä on niin pieni, että tuskin sopii kela sinne sisäpuolelle.

Minkälainen välys puolan ja vauhtipyörän välillä on? Jotkut koneet on tarkkoja siitä niin, että jos kela on vähänkin liian kaukana, niin alkaa syttyvaivoja olemaan. Jostakin ulkomaan palstalta kerran luin, että sahassa n. 0.008"-0.1" olisi sopiva välys. Neljä normalia kopiokonepaperia päälekkäin on kai jotakin sitä luokkaa? Tai rakotulkilla 20 satkua?

Ulkopuolisen kelan kanssa se välys on helpompi mitata ja tutkia. Vaihdoin viime kesänä perämoottorin magneettoon keloja sinne limpun sisäpuolelle. Siinäkin tulee katkoja syttyyn, jos välystä on liikaa, mutta joutuu vähän sokkona laittaman kelat kiinni. Vasta kun vauhtipyörän mutterin veti momenttiin, sai sitten konetta pyöritellen todeta, että josakin kohdassa hankaa... :( ja ei kun uudestaan auki. Muutamalla kokeilulla tuli ainakin toimiva.

0.25 Näytti rakotulkin liuska kun välyksen hyväksyin

H_Nietu
20.03.2016, 18:30
Apuja kaivataan tilhi MS250 räjäytyskuvat kaasarin osalta.
Jos joku tietää linkin niin liittäköön.....
Viimeses pystymettässä k.o lopetti tyhjäkäynnin.....
Tyhjäkäynti venttilin vaihtoon kaivataan apuja.
Samat vaivat.....
Lainaus:
http://www.metsalehti.fi/Metsalehti/Keskustelut/Aihe/Viestiketju/?topicId=290 (http://www.metsälehti.fi)
"Itselläni oli kanssa MS250:n kanssa ongelmana sammuilu. Kylmänä toimi mainioisti, mutta sitten alkoi tyhjäkäynti hukkumaan eli sammua pätkähti kun laski kaasulta. Lähti kyllä heti käyntiin ja kävi taas hetken. Välillä puutui eikä ottanut kierroksia.
Kaasari pestiin pesurissa, muuta ei auttanut. Syyksi paljastui tyhjäkäyntiventtiili. Sen vaihamisen jälkeen pelannut moitteettomasit kesät/talvet nyt jo nejä vuotta"

paavojaelvis
20.03.2016, 20:31
Apuja kaivataan tilhi MS250 räjäytyskuvat kaasarin osalta.
Jos joku tietää linkin niin liittäköön.....
Viimeses pystymettässä k.o lopetti tyhjäkäynnin.....
Tyhjäkäynti venttilin vaihtoon kaivataan apuja.
Samat vaivat.....



Pistähän tänne linkkiä jos löydät, minäkin haluan nähdä tämän ihmeventtiilin... :D

H_Nietu
20.03.2016, 20:41
Pistähän tänne linkkiä jos löydät, minäkin haluan nähdä tämän ihmeventtiilin... :D

Tarkoittaa tukkeutunutta tyhjäkäyntipiirin suutinta.......:D :D :D
Eikä sitä tarvii vaihtaa.....kunhan saa reiät auki......:D :D :D neulan oikeelle korolle suutinputkeen nähden tjms.....:D :D :D
Silti kaasarissa jotain sinne kuulumatonta tai vaurioo kun ei käy tyhjiä.....:D :D :D

Silti räjäytyskuvaa kaivataan ennekuin paloittelen sahan ja kaasuttimen.....

Heguli
24.03.2016, 17:31
Saha on Stihl 180, ikää siinä kymmenisen vuotta. Sahasin normaalisti tankillisen bensaa ja yllättäen teräketjuöljyä oli kulunut noin 10% normaalista. Otin laipan irti ja putsasin öljykanavat, ei ollut kauhean tukossa. Toinen tankillinen ajoon ja nyt oli ehkä 20% öljystä kulunut. Uudestaan laippa irti, puhdistus ja testaus moottori käynnissä: öljyä pukkaa iloisesti kanavasta. Ja tuossahan on Stihlin laippa ja siinä on öljyreikä oikeassa kohdassa. Wft ? Laitoin tankkiin notkeinta öljyä mitä hyllystä löysin, vaikka tänään olikin jo nollakeli. Taas tankillisen sahaus mutta edelleen öljyä meni ehkä 30% normaalista. Testasin laipan kanssa niin laipan ollessa pystyssä ketju ei roiski öljyä ilmaan mutta vaakatasossa öljyä tulee enempi.

Eli olisko tossa vaan teräketjuöljyn syöttöpumppu sökö ? Eli jaksaa ilman laippaa pukata öljyä ulos mutta ei jaksa puskea sen laipan reiän läpi ?

H_Nietu
24.03.2016, 18:38
Saha on Stihl 180, ikää siinä kymmenisen vuotta. Sahasin normaalisti tankillisen bensaa ja yllättäen teräketjuöljyä oli kulunut noin 10% normaalista. Otin laipan irti ja putsasin öljykanavat, ei ollut kauhean tukossa. Toinen tankillinen ajoon ja nyt oli ehkä 20% öljystä kulunut. Uudestaan laippa irti, puhdistus ja testaus moottori käynnissä: öljyä pukkaa iloisesti kanavasta. Ja tuossahan on Stihlin laippa ja siinä on öljyreikä oikeassa kohdassa. Wft ? Laitoin tankkiin notkeinta öljyä mitä hyllystä löysin, vaikka tänään olikin jo nollakeli. Taas tankillisen sahaus mutta edelleen öljyä meni ehkä 30% normaalista. Testasin laipan kanssa niin laipan ollessa pystyssä ketju ei roiski öljyä ilmaan mutta vaakatasossa öljyä tulee enempi.

Eli olisko tossa vaan teräketjuöljyn syöttöpumppu sökö ? Eli jaksaa ilman laippaa pukata öljyä ulos mutta ei jaksa puskea sen laipan reiän läpi ?

Kato ketjun viimeinen postaus.....
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61817&page=2
Mä veikkaan että tässä vika......
Mun tilhissä menee tankillista polttoainetta kohden noin 1/2 tankillista teräketjuöljyä.......Vois tosin mennä hivenen vähemmänkin.......
Silti ketjut väärältä puolelta ja laipat pysyneet kunnoss eikä ole ottaneet värii tai lämmenneet liikaa.