View Full Version : BMW 325 offroad
Tollaseen alun perin jokkisbemariin tuli asennettua mönkijän maastokumit. Renkaiden koko on 28x10 12 tuuman vanteella. Vähän tarvi hioa tukivarresta että mahtuu pyörimään ja pyöränaukkoa rälläköidä isommaksi. Levikket sorvasin Pajeron muovilevikkeistä. Jäällä ainakin lumi lentää:D Kesällä pääsee sitten kokeilemaan miten rapa lentää pellolla tai vetoakseli napsahtaa poikki kun pitoa löytyy:(. Tekniikkana 2,5 litran kutonen (197heppaa), manuaali ja kemppiperä.
ilmeisesti ei ihan vakio taida olla vai ilmoittaako tehdas vähemmän mitä oikeesti on? :D Tapauksia tiedän missä ei ole päästy edes tehtaan ilmoittamiin mitä tulee 200-300 tkm ajettuihin yksilöihin joista on 20hv tyyliin hävinnyt . vanokseton tekniikka siit hyvä että helpompi toteuttaa mutka kylkeen kun ennakoivat nokat eivät sotke järjestelmää ja vanhuuttaa tulevat vikaiseksi.
Varovasti veikaten officrossiin voittaja-ainesta :) respectiä !!!
Pisteet renkaiden kiinnityksestä.
ilmeisesti ei ihan vakio taida olla vai ilmoittaako tehdas vähemmän mitä oikeesti on? :D Tapauksia tiedän missä ei ole päästy edes tehtaan ilmoittamiin mitä tulee 200-300 tkm ajettuihin yksilöihin joista on 20hv tyyliin hävinnyt . vanokseton tekniikka siit hyvä että helpompi toteuttaa mutka kylkeen kun ennakoivat nokat eivät sotke järjestelmää ja vanhuuttaa tulevat vikaiseksi.
Kyllähän vanoksellisessa pitäis tuon verran löytyä vai mitä tarkoitat?
Kyllähän vanoksellisessa pitäis tuon verran löytyä vai mitä tarkoitat?
Kyllä kai niihin kaikkiin on se 192hv täällä ilmoitettu.
E30 ei taida olla nelivetonakaan lähtenyt tehtaalta M50-padalla?
[-make-]
05.03.2016, 23:52
Kyllä kai niihin kaikkiin on se 192hv täällä ilmoitettu.
E30 ei taida olla nelivetonakaan lähtenyt tehtaalta M50-padalla?
Ei oo lähteny ei.
Alkuperäisessä M20 koneessa oli se 171 hv. Tuossa näkyy olevan uudempi M50, mitä se nyt sitten antaa, 192 hv?
Kyllähän vanoksellisessa pitäis tuon verran löytyä vai mitä tarkoitat?
192hv löytyy vanoksellisest 2,5 rivikutosesta 2,8 löytyy 193hv Ja periaatteessa vanoksettomalle luvattiin 191hv tehtaan ilmoittamana. Vanoksen myötä saatiin lisähevonen mutta ennen kaikkea vääntöä ala kierroksille paremmin jolloin kulutuksessakin hiemainen ero. Sitten kun esiteltiin E36 korinen m3 versio se oli ensimmäinen tuplavanos eli aikaisempaa perusvanokseen joka imunokan ajoitusta sääti saatiin pakonokalle myöskin säätyvä nokka ja sen jälkeen kaikkiin E46 ainakin 6 koneisiin siirrettiin tuplavanos ei niille yhtään enempää itse hevosvoimia luvattu lisään sen sijaan vääntöä rutkasti enemmän ja nyt vääntö ulottui vieläkin alemmaksi mitä yhdellä vanoksella päästiin. Sen huomaa myöskin itsellä on tällä hetkellä e46 korinen 328 sedani ja aikaisempaa kokemusta on e36 korisista 325 malleista molemmat olivat vanoksella eli moottorin malli oli m50b25 niin kyllä tuo uudempi kopan tuplavanos m52 sekä myöhemmän painoksen m54 koneisiin verrattuna on eroa kuin yöllä ja päivällä tuplavanokselle :)