PDA

View Full Version : Jeep Zj Grand Cherokee rengas mietintää

nikked
28.02.2016, 14:11
Aloitteleva maastoautoilija kaipailee tietoa ja kokemuksia "offi" renkaista. Elikkä itsellä on Gran Cherokee Zj -93. Autoon tulossa 2" korotus ja meinannut 31" renkaat hommata ja jack wheeler 15x8 et -20 vanteilla. Pyöritellyt mielessä seuraavia renkaita:

Hankook dynapro mt 31/10,5r15
Nankang mudstar 31/10,5r15
Gt radial adventuro m/t 31/10,5r15
Insa turbo sahara/Malatesta kobra trac nt 265/75r15

Kokemuksia kyseisistä renkaista otetaan vastaan ja tietoa miten hyvin esim. mitat pitää kutia noissa että esim.31" onko oikeassa elämässä paljonkin isompi kuin laskennallinen mitta http://www.fjdc.org/bbs/images/smilies/icon_eek.gif käyttömukavuus maastossa/maantiellä, Jeeppi on itsellä kumminkin käyttöauto mutta "all-terrain" kuviot ei ole vaihtoehto http://www.fjdc.org/bbs/images/smilies/icon_razz.gif

khager
28.02.2016, 18:22
Hankook on mukava maantiellä. Insat ja malatestat pinnotettuja, n20mm korkeampia.

pezq^
28.02.2016, 18:29
Ite lisäsin kyllä vaihtoehdoksi bfg km2☺

Late_
28.02.2016, 20:13
Ite lisäsin kyllä vaihtoehdoksi bfg km2☺

Mulla on sellaiset ja oon ollut tyytyväinen sekä maastossa että tiellä. Ei niin karkeat kuin nuo pinnatut mutta vaikuttais ihan oikeasta kumista tehdyiltä verrattuna esim. noihin Nankangeihin.

Tulee muuten kaarista pihalle jonkun verran noilla vanteilla vasemmalla edessä ja oikealla takana jos vakiokaaret ja vakiopanhardit.

PunisherFIN
29.02.2016, 00:31
nankang oli nastotettuna helvetin hyvä talvi/lumioffi rengas, märällä se ei sit piä mitään. insa taas jos sattuu saamaan kumiset pelaa suomen metissä hyvin. bfg km2 on ehkä parhaimpia yleisrenkaita..

Timo_L
29.02.2016, 07:27
Minulla oli ZJ:n alla 32 x 11.50" BFG KM2:t viisi vuotta/ ~60 000tkm, siinä vaiheessa oli jäljellä vielä n.5-6mm pintaa. Metsässä niitä tuli välillä myös "käytettyä", eli satunnaisesti päästelty sinisiä savuja ulos :D

Katukäytös ja rengasmelu (sen vähyys) on hämmästyttävän hyvä tuollaiseksi kumiksi, ja yleisrenkaana Suomen oloissa toimii hyvin. Nuoskalumella, jäällä ja pakkaantuneella lumella toki on kohtalaisen liukas, mutta ei mikään mahdoton ajettava. Sohjossa tai syvissä vesilätäköissä tiellä ei kovin helposti nouse sohjo- tai vesipatjan päälle, eli siinä mielessä kohtuu turvallinen kumi. Sopivilla rengaspaineilla kuluu erittäin tasaisesti, eikä ainakaan minulla nappulat kuluneet etureunasta enempää kuin takaa -> rengasmelu ei kuluneekaan ole ongelma.

Verrattuna nyt alle tulleeseen 33 x 12.50 Cooper Discoverer STT:hen, niin BFG tuntuu tiellä paremmalta. Kilsoja tosin on Cooperilla vasta vähän, että katotaan nyt millaiseksi muotoutuu. Muuten Cooperkin vaikuttaa ihan yleispätevältä.