Paavo
20.02.2016, 08:53
Moi,
yllättäen on sellainen tilanne että vois hieman miettiä auton ajo-ominaisuuksia siltäkin kantilta että miten sitä sais paremmaksi ajaa hieman kovempaa epätasaisella alustalla.
Auto siis range, volvon porttaaalit ja 38 pokkerit (vanne+rengas=65kg), auton paino tyhjänä ilman kuskeja 2200 kg. Nurkat aika tasapainavia, täydellä kuormalla (varusteet + 3 ukkoa) taka-akselilla ehkä vajaa/noin 100kg enempi painoa ko etuakselilla.
Nyt paikoillaan on pari vuotta vanhat hinnat alkaen -malliset vaimentimet, ja tuntuu että ne on liian löysät, etupää pohjaa isommissa heitoissa lujempaa ajaessa.
Suosituksia hyvistä (laadukkaista, mielellään pitkäikäisistä) vaimentimista tällaiseen kikottimeen? Vaimentimien kiinnitykset kuten orkkis-rangessa.
Sais olla vaimennustakin, mutta ei ehkä rata-automaisesti, ralliautohan tämä kosla ei kuitenkaan ole.
Vakiomittaiset riittää, ei tartte olla alkuperäistä pidempiä. Sisäänjoustoa on rajoitettu n. 3cm alkuperäisestä, joten 1-2" pidemmät periaatteessa menis, mutta en halua lisätä ulosjoustoa.
Onko liian jäykistä vaimentimista mitä haittaa? Auton pääasiallinen käyttötarkoitus on hidas kömpiminen, ja tuntuis ettei vaimentimien löysyydellä tai jäykkyydellä ole ryömintä- ja kävelyvauhdeissa kovin paljon vaikutusta.
-Paavo
yllättäen on sellainen tilanne että vois hieman miettiä auton ajo-ominaisuuksia siltäkin kantilta että miten sitä sais paremmaksi ajaa hieman kovempaa epätasaisella alustalla.
Auto siis range, volvon porttaaalit ja 38 pokkerit (vanne+rengas=65kg), auton paino tyhjänä ilman kuskeja 2200 kg. Nurkat aika tasapainavia, täydellä kuormalla (varusteet + 3 ukkoa) taka-akselilla ehkä vajaa/noin 100kg enempi painoa ko etuakselilla.
Nyt paikoillaan on pari vuotta vanhat hinnat alkaen -malliset vaimentimet, ja tuntuu että ne on liian löysät, etupää pohjaa isommissa heitoissa lujempaa ajaessa.
Suosituksia hyvistä (laadukkaista, mielellään pitkäikäisistä) vaimentimista tällaiseen kikottimeen? Vaimentimien kiinnitykset kuten orkkis-rangessa.
Sais olla vaimennustakin, mutta ei ehkä rata-automaisesti, ralliautohan tämä kosla ei kuitenkaan ole.
Vakiomittaiset riittää, ei tartte olla alkuperäistä pidempiä. Sisäänjoustoa on rajoitettu n. 3cm alkuperäisestä, joten 1-2" pidemmät periaatteessa menis, mutta en halua lisätä ulosjoustoa.
Onko liian jäykistä vaimentimista mitä haittaa? Auton pääasiallinen käyttötarkoitus on hidas kömpiminen, ja tuntuis ettei vaimentimien löysyydellä tai jäykkyydellä ole ryömintä- ja kävelyvauhdeissa kovin paljon vaikutusta.
-Paavo