Kirjaudu sisään

View Full Version : K10 etuakseli remonttiin, räjäytyskuvaa tarttis..


SamiN
02.10.2005, 19:24
Ei ollut hyvä yhdistelmä noi 38" gummit ja 320hp pikkulohko..

Nyt kun sain pestyä pahimmat mudat ja ehdin jo huokaista helpotuksesta niin pitihän sitä lähteä kokeilemaan:

1. Valot ei tykännyt pesusta, parkit hävis ja sisävalo palaa kokoajan. Miten noi valot on ohjattu? Katkotaanko virtaa vai maata?

2. Eturistikot lienee kaputt, kun kääntää ääriasentoon eteenpäin ajaessa kuuluu julmettu naputus. Mutta vain ääriasennossa. Kestäisköhän vielä yhden safarin? Kyseessä siis kymppipulttinen akseli.

3. Eilen ei meinannut jakolaatikosta saada hidastanelivetoa pois päältä eikä manuaalianapoja vapaalle. Tänään kun ajolenkki ei ollut pitkä ei ongelmia.
Normaalia?
Jakiksena np205. Paljonko jakolootassa muuten pitää olla öljyä, eikös lootan kyljessä ole joku merkkiroppu johon asti pitää täyttää?

Pitänee vissiin hommata dana60 eteenkin..

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350

Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:46:04

Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:54:30

pjtk
02.10.2005, 19:44
Olikos toi kymppipulttinen samanlainen rakenteeltaan danan 44:sen kanssa. Jos on niin en ainakaan ite paljoo leikkis niiden ristikoden kanssa. Nekun menee niin melkein se sitten tietää vetarienkin menoo.

JanneBlomgren
02.10.2005, 20:55
Joo parempi vaihtaa ajoissa ettei ristikko riko vetareita hajotessaan. On kyllä 38" jo "liian" iso 10-pulttiselle. Tai sitten pitää ajaa pirun varovasti.

NP205 takapuolella on täyttöproppu johon asti öljy täytetään. Sellainen neliskulmainen pultti.

70-luvulla tehtaa suositus oli perä/vaihdelaatikkoöljy, en muista saew se oli. 80-luvulla tehdas suositteli automaattiöljyä siihen.

Se jakis tuppaa oleen aika kankea käyttää. Voihan siinä tietysti vikaakin olla jossain.



Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

02.10.2005, 20:58
Np 205 öljymäärä 2,13 litraa.

Täyttötulppa takaapäin katsottuna heti takakardaanin lähdön alapuolella. (Ja tästä vaaksan verran oikealle alaviistoon löytyy tyhjennystulppa.)

Manuaali sanoo myös näin: Fluid specification- multipurpose gear oil (API GL-5) OR engine oil (API SG, SG/CD or SG/CE).

Ai niin, täytöstä muistu mieleen et hommaa helpottaa kun käyttää vanhaa litrasta peräöljy purnukkaa - siinä kun on mukavasti se ohuehko taipuisa kaatoputki ;)


Note! This message was posted anonymously!

SamiN
02.10.2005, 21:37
quote:
Joo parempi vaihtaa ajoissa ettei ristikko riko vetareita hajotessaan. On kyllä 38" jo "liian" iso 10-pulttiselle. Tai sitten pitää ajaa pirun varovasti.


No omasta mielestäni AJOIN eilen ihan lunkisti. Mutta kun en tullut kokeilleeksi ennen mettäreissua millaset noi ristikot oli..
Eli napa_käteen_ota jne? Pahakin rasti?

quote:
Se jakis tuppaa oleen aika kankea käyttää. Voihan siinä tietysti vikaakin olla jossain.

Kyllä jenkki on jees!


Kun tossa ei tunnu niitä pykäliä eri asentojen välillä, n- asentokin pitää ettiä. np208 oli ihan kunnon pykälät, pitäiskö tossakin olla? Keppi liikkuu eteen taakse, sivulle ei tarvi kääntää.

Niin ja nopee neliveto ei pysy päällä ilman että keppiä vetää kokoajan taaksepäin. Voi tosin johtua tosta korin korotuksestakin, kun aukko näyttää ahtaalta.

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350

dart69
02.10.2005, 23:26
Mulla ainakin tuntuu pykälät ihan selvästi. Tosin välillä joutuu vekslailee eestakasin autoa että saa hitaan puolen päältä pois, toisinaan se lähtee helpostikkin. Ja jakotoosahan mulla on toi 205:nen. Kun korotin koria tuosta röyhnästä niin nelivetokepukan tankoja piti vähän ruuvipenkissä taitella että keppi mahtu liikkumaan lattian reijässä.

SamiN
04.10.2005, 21:47
Oliskos tosta kymppipulttisesta akselista räjäytskuvaa saatavilla? Kun en ole ennen purkanut..

Rautalankamalli selostettuna olis kans ok..

Iskuvasaraa hankkimaan?

Edit: Valokatkasija sökö, oliskos jouten kellään?

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350



Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:53:40

blazoffer
04.10.2005, 22:01
http://www.offroaders.com/info/tech-corner/facts/trans/trans.htm

SamiN
05.10.2005, 17:21
Ei löytynyt räjäytyskuvaa..

-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään-

Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350

JanneBlomgren
05.10.2005, 19:12
Täältä kyllä löytyy, toivottavasti sulla on laajakaista?

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PDFs/1%20ton%20axles.pdf

Katso M1009 eli ArmyBlazerin kohdalta, sillä kun on sama akseli kuin sulla.



Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja