PDA

View Full Version : Korinvaihtoauton prosentit


Limite
03.02.2016, 11:19
Tulipa vastaan harrasteauto markkinoita kahlatessa mukavan oloinen -60 lukuinen amerikan tuote.Soitto myyjälle paljasti auton olevan ns. korinvaihto-auto eli ilmeisestikkin mätä 4D koppa on korvattu halutummalla 2d ht korilla.Kyseinen operaatio on tehty kuulemma asiallisesti kultaisella -80 luvulla. Auton papereissa ei myyjän mukaan ole merkintää muutosprosenteista mutta muutoskatsastus autoon on aikoinaan tehty.Kysymys kuuluu:

-Saanko jostain tietooni muutosprosentit ja vaihdetut osat? Eikös ne jossain kuitenkin pidä olla kirjattuna ja todettuna muutoskatsastusta aikoinaan tehdessä?

-Auto on ollut katsastamatta nyt ilmeisestikkin 5-6 vuotta. Onko vaarana tulla jotakin odottamatonta vastaan autoa seuraavan kerran leimatessa(esim vaaditaanko nyt joku paperi mistä käy prosentit ja vaihdetut osat ilmi tms??)

-Kannattaako nämä KV autot yleensäottaenkin jättää väliin?

Edit: Tarkennetaan sen verran että tässä tapauksessa on pysytelty mallisarjan sisällä korimallin vain vaihtuessa. Eli EI tyyliin Malibusta Corveteksi

Dacia Duster
03.02.2016, 13:59
Tulipa vastaan harrasteauto markkinoita kahlatessa mukavan oloinen -60 lukuinen amerikan tuote.Soitto myyjälle paljasti auton olevan ns. korinvaihto-auto eli ilmeisestikkin mätä 4D koppa on korvattu halutummalla 2d ht korilla.Kyseinen operaatio on tehty kuulemma asiallisesti kultaisella -80 luvulla. Auton papereissa ei myyjän mukaan ole merkintää muutosprosenteista mutta muutoskatsastus autoon on aikoinaan tehty.Kysymys kuuluu:

-Saanko jostain tietooni muutosprosentit ja vaihdetut osat? Eikös ne jossain kuitenkin pidä olla kirjattuna ja todettuna muutoskatsastusta aikoinaan tehdessä?

-Auto on ollut katsastamatta nyt ilmeisestikkin 5-6 vuotta. Onko vaarana tulla jotakin odottamatonta vastaan autoa seuraavan kerran leimatessa(esim vaaditaanko nyt joku paperi mistä käy prosentit ja vaihdetut osat ilmi tms??)

-Kannattaako nämä KV autot yleensäottaenkin jättää väliin?


Olisikohan tuosta OD:n kettingistä mitään apua?

http://overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=300890

pee
03.02.2016, 18:43
Ja nykyään jos rosentit paukkuu, ei lie iso hätä, kun lankeava vero menee nykyarvon, ei uuden mukaan ??

Just yhen kans puhuin joka aikoo päästää W123 prosentit tarkoituksella yli, ja ottaa verolapun tarkoituksella ... Tietty, verrokin arvo vaikuttaa, nuo wanhat mannemeisselit ei kallita ole, harvinaisissa jenkeissä voi tilanne olla toinen

-MaTTi-
03.02.2016, 22:20
Ja nykyään jos rosentit paukkuu, ei lie iso hätä, kun lankeava vero menee nykyarvon, ei uuden mukaan ??

Just yhen kans puhuin joka aikoo päästää W123 prosentit tarkoituksella yli, ja ottaa verolapun tarkoituksella ... Tietty, verrokin arvo vaikuttaa, nuo wanhat mannemeisselit ei kallita ole, harvinaisissa jenkeissä voi tilanne olla toinen
No on siinä semmonen hätä että sitä ei enää sitten rekisteriin saa ja vero pitää silti maksaa! Auto muuttuu uudeksi omavalmisteeksi ja pitää täyttää kaikki tämän päivän direktiivit.

Limitelle tiedoksi että auton muutoskatsastuspapereita vaaditaan säilytettävän 15 vuotta. Sen jälkeen esim. osaluettelon kopiota ei välttämättä enää saa. Autossa on silti prosentteja vaikka niitä ei missään näkyiskään, ja jos esim. katsastuksessa todetaan että tässä ei voi enää olla entisten eikä nykyisten taulukoitten mukaan yli 50% alkuperäistä niin mäkiauto siitä tulee. En henkkoht laskis paljookaan arvoo tommoselle sekasikiölle, vaikka tuskinpa kovin herkästi mitään ongelmia tulee jos et sitä nyt enää lähde muuttelemaan. Mahdollisessa muutoskatsastuksessa prosentit pitäis ynnätä nykyprosenttien mukaan ja silloinhan ne varmastikin ylittyy.

Viipo
04.02.2016, 07:20
Autossa on silti prosentteja vaikka niitä ei missään näkyiskään, ja jos esim. katsastuksessa todetaan että tässä ei voi enää olla entisten eikä nykyisten taulukoitten mukaan yli 50% alkuperäistä niin mäkiauto siitä tulee. En henkkoht laskis paljookaan arvoo tommoselle sekasikiölle, vaikka tuskinpa kovin herkästi mitään ongelmia tulee jos et sitä nyt enää lähde muuttelemaan. Mahdollisessa muutoskatsastuksessa prosentit pitäis ynnätä nykyprosenttien mukaan ja silloinhan ne varmastikin ylittyy.

Eli ongelmia tulee vasta, jos jotain prosentteja vievää joutuisi muutoskatsastamaan? Mut entäs jos on jo kerran vaihdettu?

Lähinnä tiedän parikin autoa, joihin on ensin vaihdettu kori, muutoskatsastettu, sen jälkeen vaihdettu tekniikka ja muutoskatsastettu. Toistaiseksi ovat ihan kilpien välissä, eikä otteessa ole muuta merkintää, kuin että kori ja tekniikka vaihdettu.

eilhik
04.02.2016, 10:30
No läheltä nähty erään farkku Mersun päivittyminen "peltoautoksi" osasia vaihdettu liikaa ja loppui sen auton identiteetti siihen.

En sotkeentuisi eurollakaan jos moinen pommi olisi tiedossa / varottavana.

Limite
04.02.2016, 11:24
Kiitokset tiedoista ja kommenteista.Kyllä tässä nyt joutuu käymään jonkinlaisen painin päänsä sisällä lähteekö tällaiseen leikkiin mukaan.

-MaTTi-
04.02.2016, 17:05
Se on tommonen korinvaihtoauto niinkuin replika. Jos ulkonäkö riittää ostoperusteeks niin antaa mennä vaan. Mutta sitä ei sit muuteta eikä edes välttämättä korjata (jos vaatii ei-kulutusosien vaihtoa) rehtisti.

luppakorva
04.02.2016, 17:50
Voihan siitä koittaa itsekin laskeskella alkuperäisiä osia. Jos ei pääse millään 50 prosenttiin, ei varmaan pääse katsastusmieskään.

pee
05.02.2016, 11:15
No on siinä semmonen hätä että sitä ei enää sitten rekisteriin saa ja vero pitää silti maksaa! Auto muuttuu uudeksi omavalmisteeksi ja pitää täyttää kaikki tämän päivän direktiivit.




... Tarkennas vielä -MaTTi-, siis korivaihtoveheksissä, vaiko kaikissa ?? Tuo uudelleenverotuksen yhteydessä vaadittavat tämänpäiväiset direktiivit ?

-MaTTi-
05.02.2016, 22:28
... Tarkennas vielä -MaTTi-, siis korivaihtoveheksissä, vaiko kaikissa ?? Tuo uudelleenverotuksen yhteydessä vaadittavat tämänpäiväiset direktiivit ?
Jos prosentit menee yli eli sitten kun uudelleenverotetaan.

Itsekantavaa koriahan ei nykyään saa vaihtaa, mut pelkkä raaka korikehikko on 46% eli jos väkisin yrittää niin saa ne prosentit nykyäänkin itsekantavalla korillakin yli.