Kirjaudu sisään

View Full Version : foffia suomessa


junnu78
23.12.2015, 10:53
onkohan kuinka monella innostusta tulla ajelemaan?
tarkotuksena tehdä radat niin, että ns. suomiluokka voidaan ajaa.
kolmea pikku kisaa ollaan mietitty järjestettäväksi.
nyt kuskit sana vapaa...

Jare
23.12.2015, 14:37
Editoi Junnu ihan alkuun ekaan viestiin ne ns. suomiluokan säännöt näkyville ja vaatimukset niin autoille, kuin ajovarusteille, niin ei tarvii kaikkien kysellä erikseen.

Kiitosh;)

oska80
23.12.2015, 23:04
tottakai tulen.
säännöt vissiin http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/30048890_akk_8_offroad_low.pdf

jonjus
23.12.2015, 23:57
onko tiedossa missä päin tapahtuma olis??:rolleyes::rolleyes:

HannuNurminen
24.12.2015, 09:45
varmaan tuolla Mikkelin läheisyydessä...

junnu78
24.12.2015, 11:09
mikkelissä ajellaan ja 15.5 olisi päivämäärä.
nyt syksyllä oli mukava viikonloppu, mutta muutama auto mahtuisi lisääkin...

PunisherFIN
24.12.2015, 11:19
justiinsa tuolle meijän kahelimmalle puolikkaalle varovasti ehottelin.. voisko tuota nyt untuvikolle ihan pikkusen enempi avata, et mitä vaatimuksia autolle ja mihi sen tarviis niinkun oikeesti kyetä, ettei tarvi käydä viivalla vilkasemassa ja toteemassa et tää oli tässä? :)

oska80
24.12.2015, 14:52
Tässä pätkiä viime syksyltä kun testailtiin Mikkelissä

https://www.youtube.com/watch?v=VIftA6R2wAM

https://www.youtube.com/watch?v=JZOQ70yhN7g

https://www.youtube.com/watch?v=eAQ1Zwb1gX0

https://www.youtube.com/watch?v=QLz5m1FRHPU

https://www.youtube.com/watch?v=eWVO52yyCPE

https://www.youtube.com/watch?v=R8-OEqufu7g

PunisherFIN
24.12.2015, 15:03
joop, siihen se sitten loppukin, ei näy yhtään vakiokorista autoa ja realiteetit tulee vastaan suoraan kalustossa, koska viittäkymppiä ei just ny satu olemaan takataskussa millä nykäsis kesäksi kulkineen :D

ootteko te realistisesti kokeillu edes ns "vakiolla" maasturilla tai jollain muulla nelivedolla noita hiekkaseinän ajamisia?

Yölento
24.12.2015, 16:03
Foffiahan nyt ei yleensä mitenkään "vakiolla" autolla ajetakkaan... :rolleyes:

oska80
24.12.2015, 16:49
joop, siihen se sitten loppukin, ei näy yhtään vakiokorista autoa ja realiteetit tulee vastaan suoraan kalustossa, koska viittäkymppiä ei just ny satu olemaan takataskussa millä nykäsis kesäksi kulkineen :D

ootteko te realistisesti kokeillu edes ns "vakiolla" maasturilla tai jollain muulla nelivedolla noita hiekkaseinän ajamisia?


Varmaan suomi luokan radat ovat hieman helpompia kuin nuo. nuo oli käytännösä helppoja modi ratoja. .

hiekkarinteeseen tarvii reilusti tehoja...

PunisherFIN
24.12.2015, 17:47
Varmaan suomi luokan radat ovat hieman helpompia kuin nuo. nuo oli käytännösä helppoja modi ratoja. .

hiekkarinteeseen tarvii reilusti tehoja...

joo tiedossa on, tuollanen vakio bensamaasturi menee pari auton mittaa, jos hiekka ei ole mahottoman irtonaista ja kisan edetessä alusta tuppaa varmaankin hiukan pehmenemään :D

jatkossa näistä kandee laittaa kerralla se koko paketti infoineen, niin jää arvuuttelu pois. varsinkin kun ollaan introomassa jotain uutta luokkaa tms, niin porukka tietää suoraan, että venyykö oma kalusto pienin modifikaatioin vai ei touhuun. jos tarkotus on kosiskella uusia kuskeja hommaan, niin kyl nykypäivänä raha sanelee moottoriurheilussa ja ihmiset haluaa tietää suoraan, onko touhu mahdollista vai ei. kyllä ennakkoluulottomimmat voi lähtee ideariiheenkin mukaan, kuhan alkuun on jotain mistä saa kiinni, ajatustasolla siis, näillä speksauksilla on aika vaikee ny sanoo yhtikäs mitään :)

oska80
24.12.2015, 20:56
joo tiedossa on, tuollanen vakio bensamaasturi menee pari auton mittaa, jos hiekka ei ole mahottoman irtonaista ja kisan edetessä alusta tuppaa varmaankin hiukan pehmenemään :D

jatkossa näistä kandee laittaa kerralla se koko paketti infoineen, niin jää arvuuttelu pois. varsinkin kun ollaan introomassa jotain uutta luokkaa tms, niin porukka tietää suoraan, että venyykö oma kalusto pienin modifikaatioin vai ei touhuun. jos tarkotus on kosiskella uusia kuskeja hommaan, niin kyl nykypäivänä raha sanelee moottoriurheilussa ja ihmiset haluaa tietää suoraan, onko touhu mahdollista vai ei. kyllä ennakkoluulottomimmat voi lähtee ideariiheenkin mukaan, kuhan alkuun on jotain mistä saa kiinni, ajatustasolla siis, näillä speksauksilla on aika vaikee ny sanoo yhtikäs mitään :)


Yleensä laji kuin laji vaatii jonkinverran ennakkotutustumista esim. kisoja katselemalla ja nettiä selailemalla että pääsee jyvälle mistä on kysymys.. :D:D

RR82
24.12.2015, 22:57
Saattaisipa kiinnostaa itseä jos ei ihan hirveitä autolle joudu tekemään, eikä yhden kisan takia tarviaisi hirveesti hommailla kypäriä jotka on ns. hyväksytty kisoihin. Vähän sellane "for fun" tyyline kisa. Itteäni kiinnostaa ainaskin, ja kuhan ne hiekka rinteet ei aivan mahottoman jyrkkiä ole. Onhan noita ennenkin järkkäilty ja itse ku paikan päällä olin, niin yllättävän suosittuhan tuollainen oli. Aikoinaan oli tuolla korpilahden suunnilla (olisko ollut leustu paikannimi) sellainen hiekkamonttu kisa jossa pysty ihan originaali autoilla ajelemaan ja se veti kyllä väkeä... Eli peukkua täältä suunnalta aineskin ja pakkohan se omaa autoa yrittää tulla kokeilemaan, kuha ei hirveä byrokraatti viidakko sääntöjen osalta ole, silloinhan menee kaikki aina pieleen...

PunisherFIN
25.12.2015, 01:11
Yleensä laji kuin laji vaatii jonkinverran ennakkotutustumista esim. kisoja katselemalla ja nettiä selailemalla että pääsee jyvälle mistä on kysymys.. :D:D
No kai mie ny olen videoita kattonu mut vakiomaasturi ja 50m hiekkapenkka ei jotenki sopinu yhtälöön ni sillä utelin et onko tullu uusia ideoita kynnyksen mataloittamiseen alottelijoille.

Byrocrat
26.12.2015, 18:27
No kai mie ny olen videoita kattonu mut vakiomaasturi ja 50m hiekkapenkka ei jotenki sopinu yhtälöön ni sillä utelin et onko tullu uusia ideoita kynnyksen mataloittamiseen alottelijoille.

FOFFi on vauhtilaji jossa voima jyllää!! Tehoja pitää löytyä vähintään 700+heppaa, ei FOFFiin millään "mopon moottorilla" varustetulla vakio Suzukilla ole mitään asiaa eikä mettälaitteet Foffiin muutenkaan kuulu! Lajin näyttävyys ja mielenkiinto perustuu juurikin siihen, että kisalaitteesta löytyy riittävästi voimaa jyrkkien hiekkarinteiden kiipeämiseen ja kuskeilla kanttia ajaa jopa negatiiviseessa kulmassa nousevan mäen harjalle:eek::cool::) Muuten se on pelkkää safarointia hiekkakuopassa :rolleyes:

junnu78
28.12.2015, 10:24
kyllä suomiluokassa pärjää jo reilulla 200 hevosella. oskalla suzukissa volvon t5 pikkusen viritettynä, niin hyvin pärjäs. nyt mennään pikkusen isommalle montulle, mutta radat tehdään autojen mukaan ja suomiluokkaa ei ihan ylös ajateta.
turvallisuus on kuitenki se mihin puututaan ja kunnon turvakehikko on pakollinen. kertalisenssin saat taas paikanpäältä.

JPK
29.12.2015, 10:32
Onko nyt tarkoitus mennä täysin näiden suomiluokka sääntöjen mukaan?
Eli tässä pari kohtaa mitkä kiinnostaa näin aluksi:

5.1.1.3 Renkaat ja jousitus
5.1.1.3.1 Renkaat ja vanteet
Kaikki katukäyttöön hyväksytyt renkaat sallittu. Itse pin- noitettuja renkaita ei sallita.
Laparenkaat on kielletty. Lumiketjut tai muut kiinni- tettävät pitoa edistävät lisävarusteet renkaissa kielletty.
Vanteet ovat vapaavalintaiset.

Eli laparenkailla ei ajeta suomiluokkaa?

5.1.1.12 Kuljettajan penkki
Penkin tulee olla korkea-selkänojainen ja sen tulee olla turvallisesti kiinnitetty, selkänojan tulee olla kiinni turvakehikossa tai jäykistetty samansuuntaisesti. Sel- känojan tulee olla tarpeeksi korkea jotta se peittää 2/3 kuljettajan kypärästä. Penkissä tulee olla sivuttaissuojat estämässä kypärän sivuttaisliikettä, joko FIA/SFI hyväk- sytyt tai vähintään 10cm leveästä ja 3mm paksusta alu- miinista tai teräksestä valmistetut. sivuttaissuojat tulee
yltää vähintään 20cm eteenpäin penkin takareunasta mitattuna

Penkissä oltava noi sivuttaissuojat?

junnu78
30.12.2015, 13:26
laparenkailla mennään modiin.
ja tuota penkki asiaa pähkäillään sääntöä uusiksi suomiluokkaan.

offroadjouni
30.12.2015, 14:03
Minun Jeepillä ei pääse ajamaan kun ei ole kuppipenkkejä tai nelipistevöitä, mutta mietin että pystyisikö samaan syssyyn järjestämään kokeilumahdollisuuden myös vakiommille autoille? Helppoja mäkiä joissa ei olisi juuri kaatamisen vaaraa vakiomaasturillakaan. Mielestäni paras tapa saada uusia kilpailijoita on sytyttää kipinä antamalla mahdollisuus koittaa lajia vaikka sitten miedompana. Ei välttämättä siis kilpailua vakioille mutta pari mäkeä jota saa käydä koittamassa valvotusti.

Fruehauf-CJ
31.12.2015, 21:49
Minun Jeepillä ei pääse ajamaan kun ei ole kuppipenkkejä tai nelipistevöitä, mutta mietin että pystyisikö samaan syssyyn järjestämään kokeilumahdollisuuden myös vakiommille autoille? Helppoja mäkiä joissa ei olisi juuri kaatamisen vaaraa vakiomaasturillakaan. Mielestäni paras tapa saada uusia kilpailijoita on sytyttää kipinä antamalla mahdollisuus koittaa lajia vaikka sitten miedompana. Ei välttämättä siis kilpailua vakioille mutta pari mäkeä jota saa käydä koittamassa valvotusti.

Kannatettava ajatus!
Edistää yleistä turvallisuutta kun kuskilla on jokin tuntuma miten päivittäin käytetty ajoneuvo käyttäytyy erikoisessa tilanteessa.
Kuten jääradat silloin ennen. Muistatteko?

Minkälainen olis "AKK standard-mäki"?
Mitenköhän 45 asteen kaltevuus ja 30m rinteen pituus toimisi vakioautolle.
Ja pitäisiköhän maaperätyyppiä jotenkin määritellä (hiesua, hiekkaa vai hietaa) kun ajoneuvot uppoavat eritavoin eri tyyppisen maaperän rinteeseen? :)

veijon-esso
31.12.2015, 21:57
Mitenköhän 45 asteen kaltevuus ja 30m rinteen pituus toimisi vakio autolle.:)

Olis se ainakin turvallinen ku ei ne dasset kiipeis siihen omaa mittaansa enempää..! :D

Fruehauf-CJ
01.01.2016, 10:28
Olis se ainakin turvallinen ku ei ne dasset kiipeis siihen omaa mittaansa enempää..! :D

Nii just! Pitäähän japskitkin saada mukaan :D :D

35 astetta?

JanneBlomgren
01.01.2016, 10:39
35,5

PunisherFIN
01.01.2016, 12:41
Olis se ainakin turvallinen ku ei ne dasset kiipeis siihen omaa mittaansa enempää..! :D

meneehän ne kevyesti tuommosen mäkipahasen, kun jokasessa mistä on pumppu kiristetty löytyy se 200++ WHP ja 500++ Nm, ainakin esson baarin pöydissä.. :D

mut jos tosiaan ratoja tehään mallia tutustumistyyliin niin varsin Henkan kanssa voitas krossarilla koittaa, sikäli et säännöt on niin väljät, että ne sallii vakiopenkeillä/vöillä ajamisen.

ImacInnes
01.01.2016, 13:16
Punkalta ainakin löytyy jo riittävää hiekka rinnettä normi maastureiden tarpeeksi vakio foffiin vaan olishan se hieno jotta isojen autojen tapahtumassa sais kokeilla turvallisesti oman maasturin nousukykyä ja näin tulisi tapahtumaan varmaan lisää katselijoitakin.

t. Ismo Ämmä

junnu78
03.01.2016, 18:54
ettei tää nyt ihan lähde lapasesta ni laitetaan sen verran, että millään ihan vakio vehkeellä ei kyllä rinnettä kiivetä. kuppijakkara pakollinen, vaatimusten mukainen turvkehikko pakollinen, kunnolliset autourheilu vyöt pakolliset. muutenki voi miettiä, että kestääkö oma auto tulla vaikka sen kaksi kertaa katonkautta ympäri...

Byrocrat
03.01.2016, 23:01
Punkalta ainakin löytyy jo riittävää hiekka rinnettä normi maastureiden tarpeeksi vakio foffiin vaan olishan se hieno jotta isojen autojen tapahtumassa sais kokeilla turvallisesti oman maasturin nousukykyä ja näin tulisi tapahtumaan varmaan lisää katselijoitakin.

t. Ismo Ämmä

Varmaan olis niille kokeilijoille hieno kokemus, mutta kisan- ja katsojien kannalta täysin turha ohjelmanumero. Kisaan tullaan katsomaan vauhdikkaita ja taitavia suorituksia ja hienoja suorituskykyisiä oikeita kilpa-autoja eikä tavan offiautojen toivottomia nyppylännousuyrityksiä. Sellaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle eivätkä tuo paikalle niitä toivottuja maksavia katsojia:(:eek:
Vakioautoille sitten eri tapahtumat jonnekin sopivan pieneen rinteeseen jossa kokeilunhaluiset voivat kokeilla kuinka hyvin tai huonosti mäennousu pehmeässä hiekkarinteessä onnistuu. :)

ImacInnes
03.01.2016, 23:40
Aivan, sitähän porukat tässä tuntuvat haluavan, kevyt Foffia omalla maasturillaan ja esim. Punkassa olisi hyvät hiekkarinteet siihenkin.
t. Ismo Ämmä

Varmaan olis niille kokeilijoille hieno kokemus, mutta kisan- ja katsojien kannalta täysin turha ohjelmanumero. Kisaan tullaan katsomaan vauhdikkaita ja taitavia suorituksia ja hienoja suorituskykyisiä oikeita kilpa-autoja eikä tavan offiautojen toivottomia nyppylännousuyrityksiä. Sellaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle eivätkä tuo paikalle niitä toivottuja maksavia katsojia:(:eek:
Vakioautoille sitten eri tapahtumat jonnekin sopivan pieneen rinteeseen jossa kokeilunhaluiset voivat kokeilla kuinka hyvin tai huonosti mäennousu pehmeässä hiekkarinteessä onnistuu. :)

rane58
04.01.2016, 01:59
Varmaan olis niille kokeilijoille hieno kokemus, mutta kisan- ja katsojien kannalta täysin turha ohjelmanumero. Kisaan tullaan katsomaan vauhdikkaita ja taitavia suorituksia ja hienoja suorituskykyisiä oikeita kilpa-autoja eikä tavan offiautojen toivottomia nyppylännousuyrityksiä. Sellaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle eivätkä tuo paikalle niitä toivottuja maksavia katsojia:(:eek:
Vakioautoille sitten eri tapahtumat jonnekin sopivan pieneen rinteeseen jossa kokeilunhaluiset voivat kokeilla kuinka hyvin tai huonosti mäennousu pehmeässä hiekkarinteessä onnistuu. :)
Kyllä minua kiinnostaa katsoa kisavehkeiden ja tavis maastureiden rinne rymistelyä.... :o -Ehkä jopa kokeilla sitä helpompaa itsekin, tiedä vaikka innostuisi kuinka...... :p

Fruehauf-CJ
04.01.2016, 19:09
Kyllä minua kiinnostaa katsoa kisavehkeiden ja tavis maastureiden rinne rymistelyä.... :o -Ehkä jopa kokeilla sitä helpompaa itsekin, tiedä vaikka innostuisi kuinka...... :p

No mites tuo "vakio AKK-rinne" 35.5 astetta ja 30 metriä kuulostaa? :)
Ihan vaan, että onko sen verran kiinnostusta että kannattaa alkaa puuhaamaan?

PunisherFIN
04.01.2016, 22:56
Varmaan olis niille kokeilijoille hieno kokemus, mutta kisan- ja katsojien kannalta täysin turha ohjelmanumero. Kisaan tullaan katsomaan vauhdikkaita ja taitavia suorituksia ja hienoja suorituskykyisiä oikeita kilpa-autoja eikä tavan offiautojen toivottomia nyppylännousuyrityksiä. Sellaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle eivätkä tuo paikalle niitä toivottuja maksavia katsojia:(:eek:
Vakioautoille sitten eri tapahtumat jonnekin sopivan pieneen rinteeseen jossa kokeilunhaluiset voivat kokeilla kuinka hyvin tai huonosti mäennousu pehmeässä hiekkarinteessä onnistuu. :)

kertoo asenteen ja suhtautumisen motorsporttiin jo aivan suoraan, määrittele miulle "oikea kilpa-auto" yhdellä lauseella?

mikaelt
04.01.2016, 23:43
Varmaan vähentää katsojia sitten jos pakollisilla tauoilla/väliajoilla ajetaan jollain vanhoilla jeepeillä tai pas..pajeroilla täytelähtöjä hupi meinigillä.
- Toisaalta, eiköhän tuo kattojärjestö huolehdi siitä, että ennen kun lähtöön pääsee pitää olla lisenssit, tulenkestävät kalsarit, hans niskassa ja munasuojat. ;)

veijon-esso
04.01.2016, 23:43
Kyllä kait tommoset vakiommatkin autot sopis samalle montulle kuin oikeatkin foffit. Toki loivempaan rinteeseen että pääsevät ees johonkin ja homma pysyy turvallisena.

Ei noiden takia ehkä tule mitään yleisöryntäystä, eikä välttämättäa tarvitsekkaan.. mutta antaishan se vähän perspektiiviä oikeiden foffienkin suorituskyvystä, siihen helposti turtuu kun laitteet vaan kiipee.. ihan niin kuin esim jossain kiihdytyskisoissa tuodaan joku ferrarri tai porsse kiihdyttää ja jengi näkee että se on päivän hitain ja jää kuin tikku paskaan kaikille! :D

Ja ton kokeiluluokan kuskeista joku saattais innostuu rakentamaan jotain vakavampihenkistä kilpuria kans. Ei tossa mielestäni ole mitään hävittävää, kunhan pidetään homma turvallisena.

pjtk
05.01.2016, 04:39
Vuosia sitten kaverin isolla Broncolla jossa varmasti on se +200hv koneessa, koitin Kangasalla foffi autojen testi rinteeseen. Ei sinne tosiaan pitkälle päässy kun vauhditta koitti. Tosin noin metrin pitemmälle kuin toinen kaveri LJellään. :p

JPK
05.01.2016, 11:13
Varmaan olis niille kokeilijoille hieno kokemus, mutta kisan- ja katsojien kannalta täysin turha ohjelmanumero. Kisaan tullaan katsomaan vauhdikkaita ja taitavia suorituksia ja hienoja suorituskykyisiä oikeita kilpa-autoja eikä tavan offiautojen toivottomia nyppylännousuyrityksiä. Sellaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle eivätkä tuo paikalle niitä toivottuja maksavia katsojia:(:eek:
Vakioautoille sitten eri tapahtumat jonnekin sopivan pieneen rinteeseen jossa kokeilunhaluiset voivat kokeilla kuinka hyvin tai huonosti mäennousu pehmeässä hiekkarinteessä onnistuu. :)

Oletko Byrocraatti edes lukenut näitä suomi-luokan foffi sääntöjä?

Säännöistä esimerkki:
"Kaikki katukäyttöön hyväksytyt renkaat sallittu. Itsepinnoitettuja renkaita ei sallita. Laparenkaat on kielletty".

Tässä luokassahan ei ole edes tarkoitus olla vähintään 700 kaakkisia kilpa-autoja!
Tän luokan tarkoitus on käsittääkseni se, että alle 700 kaakkiset suzukit ja toyotat ymym.
vois vähän kokeilla et nouseeko ne siihen rinteeseen vai ei.

Jos et vieläkään ymmärtänyt, niin selvennetään lisää. Suomi-luokka formula-offroad ei ole sitä, mitä ajetaan oikeilla kilpa-autoilla. Vaan sitä ajetaan pikkasen viritetyillä vakio/safari/trial/officrossi/ym. autoilla, joissa on turva-asiat kuitenkin kunnossa.

Lisätään tähän vielä se että, tolla sun logiikalla, trialiakaan ei kannattais ajaa kuin protoissa ja promodissa. Ne on oikeita kilpa-autoja ja loput mitä sattuu tallista löytymään :)

HaKu
05.01.2016, 12:09
x1

tolle JPK:n kommenttille

Blazer42
05.01.2016, 13:11
https://www.youtube.com/watch?v=5gJF4l6tmL4

tässä näkee vähän eroa auton etenemisessä boggereilla ja laparenkailla,kevyt auto ja kuitenkin tehoa varmaan 250 hp ?.testaamis mahdollisuus vaikka suoraan nousuun kaikille vehkeille olis ihan hieno homma,järjestäjähän voi rajata auton turvavarusteista/rakenteista riippuen voiko kyseisellä laitteella ajella vapaasti rinteessä,ainoa tapa saada kipinä syttymään tuohonkin hommaan on päästä testaamaan edes jotenkin.

veijon-esso
05.01.2016, 13:23
https://www.youtube.com/watch?v=5gJF4l6tmL4

tässä näkee vähän eroa auton etenemisessä boggereilla ja laparenkailla,kevyt auto ja kuitenkin tehoa varmaan 250 hp ?.testaamis mahdollisuus vaikka suoraan nousuun kaikille vehkeille olis ihan hieno homma,järjestäjähän voi rajata auton turvavarusteista/rakenteista riippuen voiko kyseisellä laitteella ajella vapaasti rinteessä,ainoa tapa saada kipinä syttymään tuohonkin hommaan on päästä testaamaan edes jotenkin.

Ero on aika iso... ja painavalla autolla ehkä viel rajumpi ero? Mikä mylly tos jeepis on ja jos on tietoa paljonko on puhtia, niin kerro vaan niin saa porukka vähän käsitystä miten paljon toikin vaatii. Mä veikkaan että 250hp on vähä alakanttiin heitetty läppä.

Mut ton kaltasessa paikassa kuin tossa videossa, luulis että aika turvallisesti pystyis testaamaan autoo ku autoo. Kunhan ei ehdointahdoin rupee veivaa autoa poikittain rinteeseen, niin vaikee tossa on autoo nurin saada.

veijon-esso
05.01.2016, 13:26
Oletko Byrocraatti edes lukenut näitä suomi-luokan foffi sääntöjä?

Mä haluisin kysyä että onko byrocraatilla joku offiauto itellä, tai ollu tai tulossa ehkä joskus? Trial kilpuri, foffiauto, safaripeli vai millä sä tykkäät ajella? Muutaman vuoden ite harrastellu tätä lajia, mut en oo byrocraattia tavannu kuin kulmakorven nuotiolla ja sit tääl netissä? Kuitenkin tietoo tuntuu olevan aika tavalla, että luulis et löytyy kalustookin?

Blazer42
05.01.2016, 15:09
jeepin paino silloisen omistajan mukaan n.1640 kg boggereilla,oma käsitykseni tehosta on n.300 hp tosin tuota konetta ei ollut penkitetty.

hitoy
05.01.2016, 15:32
Videoon oma amatöörin kommentti. Vaihdetaan jeeppi johki lyhkäseen metsään tehtyyn vehkeeseen.. alla pokkerit, akseleissa lukot, koneessa potkua, vakaajat irti ja pehmonen "tynnyri" alusta. Kiipee hienosti jos ei ala pomppimaan ja kuski ei tee virheitä / tai auto käänny vinoon.. ilman häkkiä, kunnon penkkejä ja vöitä ei asiaa rinteeseen. Eikä varsinkaan laskettelu rinteeseen. Mutta mä mistään tiiä kun en ole livenä edes käynyt katsomassa. :o:o

SamiN
01.02.2016, 09:45
Lottoanomus on vetämässä..

..oikeita foffi kisoja katelleena koitin budjetti"kilpuria" suomiluokkaan kasata jo -07 vai oliko -08, mut kylmä tosiasia on se, et kevyt runko + koppakin vaatii sen 300+ kaakkia. Eli millään dieselillä on ihan turha lähtee koittaan, Kutunjuuston vermeissä on potkua ja nekään ei vallota hiekkarinteitä.

Vormula77
29.03.2016, 14:24
Onko tämä aihe jo taputeltu?

JanneBlomgren
29.03.2016, 14:46
Kyllä tekis mieli koittaa hiekkarinnettä.

junnu78
30.03.2016, 20:43
tervetuloa mikkeliin kokeilemaan...

Jneuvonen
31.03.2016, 08:04
Korjaus päivään se on 14.5.2016

junnu78
05.04.2016, 08:20
suomiluokalle tehdään omat radat. ei ole samat pätkät kun isoilla luokilla, joten ei tarvitse +300hp että ylös pääsee...
sehän tässä suomiluokassa tais olla tarkoituskin ;)
nyt vaan innokkaasti kokeilemaan.