View Full Version : kukaan tehnyt porttaalikoteloita toyotaa?
eli onkos kukaan tehnyt porttaali koteloita itse suomen niemellä ?
ois mielenkiintoinen rojekti saisi voiman siirron osiin kestävyyttä lisää jonkin verran .. mihin on yleensä homma tyssänyt ?
suitsapower
07.12.2015, 20:20
Ei muutaku jyrsin pyörimään
Olisko helpointa kopioida volvolainen? Kohtuu hyvä, eikä paina kamalasti.
Mutta olkatapille oikeat laakerit, erityisesti alapäähän. Ja levyjarrut tietysti.
Ja veto välirattaan kautta tai ketjulla ?
rattaat tuntus jotenkin mukavammalta ku ketju tiiä sitten .. jostain ku sais ne väli rattaat ees valmiina niin ei tarviis kaikkia alkaa tekemään ideoita ?
rattaat tuntus jotenkin mukavammalta ku ketju tiiä sitten .. jostain ku sais ne väli rattaat ees valmiina niin ei tarviis kaikkia alkaa tekemään ideoita ?
Ainakin paikalliselta laakerikeskukselta saa tilattua vaikka minkälaisia rattaita valmiina.
veijon-esso
08.12.2015, 09:36
Mä luulen että tommonen rojekti tyssää hintaan ja työmäärään. Varmasti kannatavampaa laittaa vaan volvon akselit. Eiks niitä saa osteltua kuitenkin ihan kohtuudella.
Ketjuilla varmasti halvempi ja yksinkertaisempi. Taka-akselista helpommalla varmaan kestävän sais, varsinkin ff-perästä. Etuakselin olkalaakerit varmaan käy pieneksi ainakin. Tietty jos linkkuvehkeen tekee kahdesta taka-akselista, niin sekin ratkaistu. :)
On kai niitäkin tehty:
http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=857904&postcount=19
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/422098-mog-404-cncd-portals-2.html
Arska-tehtaalta
08.12.2015, 11:40
Kun joku koneet ja vapaa-aikaa omaava henkilö suunnittelee,tekee ohjelmat ja pruuttaa koneella ison määrän pokseja tulemaan, niin luulen että tuote olis markkinoitavissa kansainvälisestikkin...
Tietty kiinassa tuotantokulut on halvemmat, mutta Made in Finland vois olla kova juttu, jos hinta pysyy järkevänä. Suomi nousuun porttaaleilla :D
www.killeraxles.com/bolt_on_portale_e.html
Tuos hyvä malli...
Mut koko työläät on valmistaa. Tai eikä sekää niin, mut just olkalaaakerit yms kestävyys...
Mites joku teollinen alennusvaihde modattuna? Esim. mulla on lumilingossa ja paskakärryssä alennukset,ne tosin vaihtaa suuntaa..
Tietty maksaahan nekin että tiedä sitten..
E: ..ja puimurissakin oli porttaalit edessä
https://translate.google.fi/translate?sl=ru&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fsites.google.com%2Fsite%2Fvoit4x4% 2Fhome%2Fkoleesnye-reduktora-dla-uaz-grazdanskie-mosty&edit-text=
Made in Russia. Voisi näillä Ruplan kursseilla olla harkittava vaihtoehto. Kestävyydestä paha mennä sanomaan.
Jos joku kielitaitoinen ettis yhteystiedot tuonne voit4x4:ään ja kysys.
young n dum
08.12.2015, 15:09
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3921&pictureid=112652
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3921&pictureid=112653
joku vuos sitte naapri puolel kisois kuvasin nää. olikoha patrollin akselit? mihi väkästelty nuo diy portto poksit.
näytti toimivan. kevyt TP3 kilpuri nelipyttysellä pensa tekniikalla.
villi veikkaus et samat ukot duunaa noita tehas tekosia ;)
liekkö kääntöpään vois tuke akselista kotelon ala laitaan jollain pallo nivel / laakerointi systeemillä ? niin näyttää noissa valmiissa olevan .. minkä laisia rattaiden leveyksiä volvo / moggi ?
Mites joku teollinen alennusvaihde modattuna? Esim. mulla on lumilingossa ja paskakärryssä alennukset,ne tosin vaihtaa suuntaa..
Tietty maksaahan nekin että tiedä sitten..
E: ..ja puimurissakin oli porttaalit edessä
Noitahan on myös suuntaa vaihtamattomiaki. Esim leppä-linko käyttää...
Uudet maksaa noin 900€ 0%alv...
Ja noiden modaaminen tähän käyttöö aika työläs, ei oo kiinnitystä, satulan kiinnikkeitä, runko valurautaa...
Täälläki pyöriny mielessä monesti porttaalit tojotalaisiin. Aina tyssänny siihen, että mitä ne saa maksaa. Kunnolliset jos tekee niin jääkö omakustannehinta alle 2ke jos laskee omalle työlle edes euron tunnissa? Mitähän lie maksanee tuolla killeraxlella, ei mahda alle 3ke saada? Kerran jo päädyin ostamaan valmiit levyjarruilla varustetut volvon porttaalit, mutta rahapulassa joutu nekin myymään eli taas vois alkaa pyöritellä ajatusta tojotan porttaaleista. :)
Kysytään vähän toiselta kantilta eli mitä huonoa nuissa valmiissa akseleissa on? Eli jos itte tekee niin mitä kannattaa parantaa?
Ite luen huonoksi puoleksi rumpujarrut ja kohtuu kovan hinnan? Löytyykö varaosia? Kestävyys ilmeisesti ihan ok?
joku vuos sitte naapri puolel kisois kuvasin nää. olikoha patrollin akselit? mihi väkästelty nuo diy portto poksit.
näytti toimivan. kevyt TP3 kilpuri nelipyttysellä pensa tekniikalla.
villi veikkaus et samat ukot duunaa noita tehas tekosia ;)
missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?
Gary Grand
11.12.2015, 08:34
missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?
Karpaasijarru? Niinkuin Rockwelleissa..
missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?
Tyypillistä tuotekehitystä. Versio 2 on sitten käytännöllisempi kun voi hidastaakkin.
http://www.koneareena.fi/uploads/images/31901_32000/traktorit-31967_e284ba53d51ff558_800X600.jpg
No tuommoisen belaruksen akselista alkaa värkkäämään. Kai se jotain kestää... :)
Olisko Lipposen Mikalla ollut joskus Pelastuksen akselit. Ei kestänyt.
BJ-40/76
13.12.2015, 21:41
Olisko Lipposen Mikalla ollut joskus Pelastuksen akselit. Ei kestänyt.
Tuo vahanmallin etuakseli on aika heikko, kestää jotenkuten, koska kardaanilla on ylikuormitussuoja, siis se alkaa luistaa, jos joutuu liian tiukalle.
->Tuo todella paljon apua etenemiseen liukkaalla/pehmeällä...
(-> ja sitten kun jäädään kiinni, niin sitä suojaa kiritään tiukemmalle.... ja sitten poks.)
Uudenpi versio on lujempi, siis toteutettu planeettapyörästöllä, jossa veto tuodaan ylimpään planeettapyörään, porttaalivaikutus noin 10 cm.
Ja tykkääkö nuo rattorin akselit kovemmasta vauhista?
Gary Grand
14.12.2015, 08:49
Ja tykkääkö nuo rattorin akselit kovemmasta vauhista?
Kuin lujaa meinasit rattorin aksulalla mennä? Pelastuksen akselien ominaisuuksilla en yrittäis mitään muuta kuin mönkijää tehdä..:D:D:D
Siis varmasti kuumenee jatkuvassa kovempivauhtisessa menossa, mutta tieliikenteeseen noita tuskin pystyisi muutenkaan laittamaan.:rolleyes:
oishan se kiva jos jotain siirtymiä pystys ajaa vaikka 60.
riippuu vähä ajopaikoista ja tilanteista riittääkö 30kmh huiput.
On kai niitäkin tehty:
http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=857904&postcount=19
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/422098-mog-404-cncd-portals-2.html
Näen jo sieluni silmin hänriikin vääntämässä vingulla ja rälläkällä samalaisia käikäleitä :D:D:D
Näen jo sieluni silmin hänriikin vääntämässä vingulla ja rälläkällä samalaisia käikäleitä :D:D:D
Eiköhän se pian sellasetkin. Eka vaan pitää tehä remmiahdin kuolleesta oravasta ja merivedestä.
Näen jo sieluni silmin hänriikin vääntämässä vingulla ja rälläkällä samalaisia käikäleitä :D:D:D
Eiköhän se pian sellasetkin. Eka vaan pitää tehä remmiahdin kuolleesta oravasta ja merivedestä.
:D:D:D kiitos tästä lens kahvit pöydälle :D
Ei saa yllyttää....
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=66277&stc=1&d=1450384413
:D