Kirjaudu sisään

View Full Version : XJ:n pyörän kulmat


kellukka
06.12.2015, 18:53
Mitkäs ne on XJ cherokeessa pyörän kulmat? Tällä hetkellä 3.5cm aurausta:D Ei varmaan oo ohje arvossa:D

Late_
06.12.2015, 20:33
Jamantin etusivun vasemmasta laidasta löytyy mutta yleisesti ottaen kait auraus nollan kieppeille ja tulee välttävä.

PunisherFIN
06.12.2015, 21:10
CASTER: min 5.50°... prefer 7.00°... max 8.50°
CAMBER: min -0.75°... prefer -0.25°... max 0.50°
AURAUS: min 0.14°(=0.07")... prefer 0.20°(0.10")... max 0.26° (0.13")
CASTER JA CAMBER SÄÄDETTÄVISSÄ VAIN EPÄKESKOPALLONIVELILLÄ!!



eli auraus 0,18 - 3,3mm suositus 2,5mm aurauksella.

kellukka
06.12.2015, 21:50
kiitoksia vastauksista! olihan noissa vähä tolerannssista yli:D

mikaelt
09.12.2015, 00:55
Muistelisin, että auraus riippuu XJ:ssä siitä kumpi jakis on. Full-time 4wd versioissa nollassa.

Timo_L
09.12.2015, 01:40
Auraus kannattaa pitää nollassa, varsinkin jos on vähänkin korotettu auto isommilla renkailla.

Muistelisin, että auraus riippuu XJ:ssä siitä kumpi jakis on. Full-time 4wd versioissa nollassa.

Miksi jakolaatikko vaikuttaisi auraukseen, kun molemmissa jakiksissa on sekä takaveto että neliveto? Toki 242:ssa on se jatkuva neliveto, mutta en ainakaan itse keksi syytä erilaiselle auraukselle sen takia..?

Karvapöpö
10.12.2015, 12:51
Tästä tulikin mieleen, että eilen koitin omasta säätää kulmat kun oli ratti vinossa ja oletettavasti auraus jotain muuta ku 0 :D
Noh otin raidetangonpäistä lukitukset auki ja lähin putkarilla kääntämään sitä tankoa. tanko pyöri kyllä, mutta raidetangopäät pysy paikallaan, eli se kierreosa ei lyhentynyt tai pidentynyt kumpaankaan suuntaan veivatessa. Ratin sain kyllä säädettyä suoraksi siitä ylemmästä simpukalta tulevasta tangosta. En tiedä mikä siinä sitten on. Nyt on ratti suorassa ja 0,30 haritusta molemmissa renkaissa.

JAMANT
10.12.2015, 13:13
Tästä tulikin mieleen, että eilen koitin omasta säätää kulmat kun oli ratti vinossa ja oletettavasti auraus jotain muuta ku 0 :D
Noh otin raidetangonpäistä lukitukset auki ja lähin putkarilla kääntämään sitä tankoa. tanko pyöri kyllä, mutta raidetangopäät pysy paikallaan, eli se kierreosa ei lyhentynyt tai pidentynyt kumpaankaan suuntaan veivatessa. Ratin sain kyllä säädettyä suoraksi siitä ylemmästä simpukalta tulevasta tangosta. En tiedä mikä siinä sitten on. Nyt on ratti suorassa ja 0,30 haritusta molemmissa renkaissa.Joku on tehny källin, samankätiset päät molempiin suuntiin ja samankätinen kierre holkissa, ei säädy kuin kartion irroittamalla ja kääntämällä vain yhtä päätä holkkiin nähden, tarkkuus sen yhden kierroksen tarkkuus. Kun noissahan säätö edellyttää että on erikätiset kierteet päissä ja holkissa, toiseen suuntaan lyhenee kokonaispituus, toiseen suuntaan pitenee...

Karvapöpö
10.12.2015, 14:55
Joku on tehny källin, samankätiset päät molempiin suuntiin ja samankätinen kierre holkissa, ei säädy kuin kartion irroittamalla ja kääntämällä vain yhtä päätä holkkiin nähden, tarkkuus sen yhden kierroksen tarkkuus. Kun noissahan säätö edellyttää että on erikätiset kierteet päissä ja holkissa, toiseen suuntaan lyhenee kokonaispituus, toiseen suuntaan pitenee...

Juurikin näin mä tuumailin kans. Ei se ny oo niin justiinsa kuhan ei irti lähde. Eli vissiinkin jos/kun raidetangonpäät menee niin pitää ostaa kaks saman puolen niveltä? Kunhan ensin selvittää kummankätinen kierre on kyseessä :D