View Full Version : Offroad suunnistus CUP 2016 Säännöt ja kisapäivät päivitetty.
Kauden kisapäivät on päätetty.
Ajankohta Kilpailu Paikka
29-31.1 Jussinmäki.net Lakeudenkutsu V Kuortane
22-24.4 Keltalan Kahlaajat Vihanti
20-22.5 Mönkkärit Ry / Elebet Pomarkku/Honkakoski
15-17.7 M.O.C. Mikkeli
30.9-2.10 TuraOffi Eura
Cup säännöt.
http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/saannot
Sääntömuutoksia kauteen 2016.
- Mönkijöissä tulee leukasuojallinen kypärä pakolliseksi. Eli ns. crossi tai integrale malli. Ei koske SBS(UTV).
- Kaikilla tulee olla vakuutustodistus.
- Autojen pikku-/iso-luokka raja muuttuu 33 tuumaan.
- Safariluokka poistuu. Tilalle tulee Avoin-luokka.
- Avoimessa luokassa jaetaan CUP pisteet
- Avoimessa luokassa ajavat autot ja mönkijät.
- Avoimen luokan jokaisessa ajoneuvossa tulee olla vähintään maastoliikennevakuutus.
- Avoimessa luokassa ajokin max. kokonaismassa 3500kg
- Avoimessa luokassa tarvittaessa trailersiirto
- Avoimessa luokassa rengaskoko vapaa.
Topi1982
03.12.2015, 13:02
Hieno homma tuo avoin luokka. Loppuu kärhämä trailer siirroista yms..
Ihanko tuo tarkoittaa rekisteröimättömiäkin ajokkeja?
On kyllä hienoa jos lajiin saataisiin taas vipinää.
Me osallistutaan tuohon avoimeen sarjaan.
sama tuo 33 muutos on hyvä ja selkeä
Hienoa! Meinasinkin alkaa kyseemään ensivuoden cupin perään. Toi rengas rajakoon pienennys saa ainakin täältä kannatusta, :) Niin ja jos mitään ihmeitä ei tapahdu niin tullaan ajamaan pikkuluokkaa... :)
Hieno homma, taas varmaankin mukana. Pikkurenkaisten raja hieno juttu XJ:lle, isommat kun normikorotuksilla ei alle oikein mahdu.
Hienolta kuulostaa!
Viime kausi vedettiin happea mutta ensi kausi olisi tarkoitus ajaa.
Sen verta tarkennusta tuohon renkas sääntöön että onko korkeus rajoitusta vai riittääkö että on se 33 merkintä renkaassa. Jutullani viittaan esim uusio tuotanto gummeihin joissa todellinen korkeus on eri luokkaa kuin muissa 33 renkaissa.
Pitääkö liikennekäytössä olevassa autossa olla vakuutustodistus myös vai koskeeko vain kilvettömiä/mönkkäreitä?
Hienolta kuulostaa!
Viime kausi vedettiin happea mutta ensi kausi olisi tarkoitus ajaa.
Sen verta tarkennusta tuohon renkas sääntöön että onko korkeus rajoitusta vai riittääkö että on se 33 merkintä renkaassa. Jutullani viittaan esim uusio tuotanto gummeihin joissa todellinen korkeus on eri luokkaa kuin muissa 33 renkaissa.
33 aina isoon luokkaan?
Eiks toi rengas juttu menny tänä vuonna niin, että 35" oli pikkuluokassa? Vai oonko ymmärtänyt väärin. :)
Renkaista. Mennään tulkin kanssa niin että tulkki on 33 tuumaa.
Vakuutuksista. Vakuutustodistus kaikista laitteista.
Ja tälläkaudella puhuttaneesta istuinsäännöstä. Mennään otteen mukaan. Tässä ei ole tulkinnan varaa.
Täytyy vaihtaa siis nuo 33 insa turbo special trakit oikeisiin 33 tuumaisiin.
dynamics1
06.12.2015, 21:42
Yrittänyt etsiä mutta ei löydy .. .. Onko ns sääntökirjaa mistä näkisin luokka hommat ja muut jutut ..
Täytyy vaihtaa siis nuo 33 insa turbo special trakit oikeisiin 33 tuumaisiin.
Ois aika järkevää,jos ois rengasmerkinnän mukaan,tarttis vaihdella..
Mun mielestä toi tulkki homma on just hyvä. Se on vakiintunut käytäntö. Tasaa edes vähän kilpailua. Noi uusio renkaiden todelliset koot kun on IHAN mitä sattuu.... :D
PunisherFIN
06.12.2015, 22:17
ei ne ny ihan mitä sattuu sentäs ole ja tällä hetkellä ei 33" ole tarjolla muuta kun insa järkevässä hintaluokassa. jos haluaa paskoja ensipaistoja, niin ainoa joka ei ole paska on vissii bogger ja se maksaakin jo sitten kaks tonttua kiekka, jos jostain saat, eli rengasvalinta aika selkee :D
tosin jäävi sanomaan mitään ku tuskin ajetaan, kaikki kisat jossain ruottin rajalla ni pitäkää hauskaa :)
Niin no tässä lajissa on aina ollu kahdenlaisia tyyppejä. Toiset itkee ja toiset sopeutuu... :rolleyes:
Niin no tässä lajissa on aina ollu kahdenlaisia tyyppejä. Toiset itkee ja toiset sopeutuu... :rolleyes:
Näinhän se on. Eniten harmittaa että ajettu alta 100km niin ei viittis ihan heti hävittää pois.
Mutta täytyy miettiä vaihtoehtoja.
Niin pal kauhiast oon hämmästelly, ettei kukaan oo valittanu rengaskoon muutoksesta. Mahtaako porukka vaihtaa luokkaa vai rengasta, kun eikös suuri osa pikkupyöräisistä ajanu just 35:lla?
Meillä oli ajatus siirtyä pikkuluokkaan, kun koko viime kausi ajettiin isoissa pikkupyörillä. Mutta näköjään jatketaan isoissa 35":lla. Onneks löytyy luokkia kaiken kokoisille, niin ei tarvii alkaa renkaita ostelemaan. :D
Tulokset kuitenkin vertailukelpoisia luokkien välillä, niin tuleehan niitä vertailtua sekä isompiin että pienempiin kuin samantasoisiin autoihinkin luokista riippumatta. Tietty jos on kovasti sijoituksien perään, niin pitäisi varmaan optimoida kalustoa, mutta mistäs sitä vielä tietää missä luokassa on kovin taso... Pääasia että pääsee ajelemaan.
Siitä vaan kovasti huolestunut, että mahtuuko sinne metsään enää kun kaikki kilvettömät kovat vehkeet tulee näyttämään ajamisen mallia. :rolleyes:
Itseäni eniten mietityttää tuollaiset kilvettömät iso renkaiset autot ja niiden tekemät jäljet että millä siellä pärjää niitten jäljissä pikkupalloilla.
Mylläävät yleensä rännit jne ihan uuteen uskoon ettei ole toivoakaan ajaa siitä enään ilman että vinssailet siinä rännissä puoltapäivää.
ImacInnes
07.12.2015, 11:35
Tästä ei yleensä puhuta.
Mielestäni nuo osallistumismaksut on aika korkeita kun toisella sadalla tuntuvat olevan?? Harrastajille kun kuitenkin näitä järjestetään.
Eikö todellakaan halvemmalla pysty kisoja järjestämään?
Jos hintaan kuuluu jotain lisukkeita t-paitaa, hupparia, ruokaa yms. niin vois olla myös osallistumis hinta ilman näitä.
Hienoa on että näitä kisoja järjestetään, mutta kuitenkin.
Uskon että moni ensikertalainen jättää kisaan osallistumatta juurikin tuon takia.
t. Ismo Ämmä
Nyt kun on päästy rengas asiaan, niin onko järjestäjä hakenut mitään erikoislupia isommille renkailla? Vai saako poliisi tulla kisakeskuksen viereen ja ottaa koko letkan tarkastukseen? Tuskin tulee tapahtumaan mutta niinkuin ajatuksena
Koskas julkaistaan kisakalenteri, jotta tietää jättää taas kaiken rakentelun viimmeiselle viikolle:D
Koskas julkaistaan kisakalenteri, jotta tietää jättää taas kaiken rakentelun viimmeiselle viikolle:D
Totanoi ...eikö tuossa aloitusviestissä ole päivämäärät ?
dynamics1
07.12.2015, 18:23
Avoimeen luokkaanko menee suzuki sj puuhakilvet ja töppöset on 33?
Avoimeen luokkaanko menee suzuki sj puuhakilvet ja töppöset on 33?
öö.. saako näihin oikeasti siirtokilpiä muuten kuin huijaamalla konttorilla?
jos niitä täällä ei saa muuta kuin korjaamolle siirtoa varten niin haluaisin tietää paikan joka antaa ne kilvettömään offisuzukiin:confused: mullakin olis tarvetta:rolleyes:
young n dum
07.12.2015, 18:54
popkornit mikroon ja oottelemaan lisää eipäs juupas liian kallista ja hankalaa keskusteluja! :D
aina kandee kattoo heti herättyään suunnistus cuppi topik. harvo tuottaa pettymystä.
dynamics1
07.12.2015, 19:36
öö.. saako näihin oikeasti siirtokilpiä muuten kuin huijaamalla konttorilla?
jos niitä täällä ei saa muuta kuin korjaamolle siirtoa varten niin haluaisin tietää paikan joka antaa ne kilvettömään offisuzukiin:confused: mullakin olis tarvetta:rolleyes:
Pienin murhe se taitaa olla nyt se puuhakilpien saaminen.. Niin se luokka?
Kyllä ei oo ongelmia tuottanut kilvet vanhaan näyttely vehkeeseen.. Eikä kyllä kyseiseen offisuzukiin kun käynyt esim retrossa.. Tai meidän turbo rj oli muutamana v-loppuna laput ennenkö haettiin kilvet ja alueen kun laittaa vaikka helsinki-ivalo niin mahtuu joku kylä siihen väliin...
TemmiTiimi
07.12.2015, 20:31
Jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin mukana ollaan pikkupyöräisissä.
Ja lopettakaa hyvät miehet toi turha\jonnenjoutava narina,säännöt on kaikille samat,urat yhtä isoja kaikille.
Jos jollain "laittomat" renkaat tai jotain muuta vilunkia autossa se on jokaisen oma ongelma,ei järjestäjän.
Pikkuluokkaan kilvelliset autot,isoon ja open luokkaan muut.
Lopulliset puhtaaks kirjotetut säännöt tulee niin pian kun ne ehdin tekemään. On hiukan tuo työ häirinnyt harrastuksia.
Avoimessa luokassa traileri siirto EI ajeta puuhakilvillä.
Ja tälläkaudella puhuttaneesta istuinsäännöstä. Mennään otteen mukaan. Tässä ei ole tulkinnan varaa.
Mites toi avoimen luokan istuinsääntö, jos ei ole olemassa mitään otetta?
Nyt kun on päästy rengas asiaan, niin onko järjestäjä hakenut mitään erikoislupia isommille renkailla? Vai saako poliisi tulla kisakeskuksen viereen ja ottaa koko letkan tarkastukseen? Tuskin tulee tapahtumaan mutta niinkuin ajatuksena
Minusta tuntuu ettei järjestäjät ota asiaan kantaa. Osallistujat vastaa siitä että auto on tieliikennekelpoinen. Järjestäjillä on omat rengassäännöt, jotka vaikuttavat luokkajakoon.
Avoimessa luokassa traileri siirto EI ajeta puuhakilvillä.
käsitinhän nyt oikein eli punakilpiä ei sallita missään luokassa?
ihan hyvä että on selkeet rajat, tuossahan tuo selkeesti tuli esiin ja noin kun toimii niin tuskin on siirtymillä mitään ongelmia kilpien suhteen.
meille passaa trailerisiirto todella mainiosti, koetetaan joku kisa päästä hupailemaan letkuohjatulla suzukilla..:p
Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33".
Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana.
[QUOTE=Rak;1268940]Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33".
Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana.
Tämä kuulostaa jo idealta! Kannetetaan!:)
[QUOTE=Rak;1268940]Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33".
Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana.
Tämä kuulostaa jo idealta! Kannetetaan!:)
+1
offroadjouni
08.12.2015, 17:38
Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33".
Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana.
Tai jos laitetaan rajaksi 54" niin kaikki pääsevät pikkuluokkaan? ;) Näpä tai joku voisi laittaa tuon tulkin millikoon näkyville niin jokainen voi sen jälkeen käydä mittailemassa omia 33 renkaita että meneekö isoon vai pikkuluokkaan.
Tai jos laitetaan rajaksi 54" niin kaikki pääsevät pikkuluokkaan? ;) Näpä tai joku voisi laittaa tuon tulkin millikoon näkyville niin jokainen voi sen jälkeen käydä mittailemassa omia 33 renkaita että meneekö isoon vai pikkuluokkaan.
Komppaan tässä kyllä nyt kaimaani. Niin ja muutenkin eihän siinä olis haastetta jos kaikki renkaat kävis..... :D
Ihan hyvä että renkaat mitataan eikä katsota kyljestä vain kokoa. Ylisuuret 33" vastaa vissiin parhaimmillaan tyyliin 35" rengasta niin.. :rolleyes: tuota komppaan että kilvettömät 54" renkaiset suopedot kyllä kyntää alueet varmasti pahoiksi mutta saavathan taas osallistua. Itsehän olen suunnistanut jo vuosia. Palstalla.. :p :p cupin toiseen kisaan olisi tarkoitus tulla.
offroadjouni
08.12.2015, 19:02
tuota komppaan että kilvettömät 54" renkaiset suopedot kyllä kyntää alueet varmasti pahoiksi mutta saavathan taas osallistua. Itsehän olen suunnistanut jo vuosia. Palstalla.. :p :p cupin toiseen kisaan olisi tarkoitus tulla.Jokusen kisan minäkin olen käynyt, eikä tuo isopyöräisten mukanaolo minun mielestä ole mikään ongelma pienemmille. Lähes joka kisasta löytyy sekä "liian helppoa" että "liian vaikeaa" maastoa sekä jotain siltä väliltä. Jos rasteja on riittävästi niin silloin liian vaikeat kannattaa jättää väliin ja ottaa niitä mitkä saa helpommalla. Sama problematiikka pätee huolimatta millaisilla renkailla olet liikkeellä, ja se on osa sitä kilpailun taktiikkaa. Tietysti isompipyöräiset pääsevät keskimäärin pahempiin paikkoihin, ja senpä vuoksi meillä on eri luokkia.
PunisherFIN
08.12.2015, 20:24
menee offtopiciksi, mutta jounilla pointtia asiassa. ite kahtosin kanssa vähän oman auton mukaan, niiko täs yks pöljä (mie) koitti väkisin hakia pehmeeltä rasteja autolla, jolla ei oo mitään asiaa pehmeikköön :D
Niinno, minä jo vuonna 2007 ajelin stanussa 31 tuumasilla, eikä sillä tulosten perusteella juuri merkitystä ollut. Samat renkaat pyörii alla edelleen joten itseäni asia ei varsinaisesti kosketa :)
Kunhan ajatuksia nakkelen( vai sorkin mehiläispesää? ;) ) :)
Edit: Yksi peruste 34 tuumalle voisi olla se että 33 kylkitekstillä olevia renkaita löytyy aloittelevilta harrastajilta enemmälti kuin isompia joten pääsisivät kokeileen pikkuluokassa. Se kuinka moneen autokuntaa tuo tuuman ero vaikuttaa suuntaan tai toiseen on asia erikseen. Kokeneemmille harrastajille en näkisi asialla olevan niin isoa merkitystä kun raja on tiedossa niin kaluston voi säätää sopimaan haluamaansa luokkaan.
Muistelen että taisimme joku vuosi takaperin officrossissa käyttää ko. rajaa, juuri siksi että 33 on pikkuluokkaa ja 35 isoa joten viiva puoleen väliin.
Ainahan sitä vähän pitää sohia..jos osallistumme,niin vähintään kolomi seiskoilla.fifty sixty :cool:
Niinno, minä jo vuonna 2007 ajelin stanussa 31 tuumasilla, eikä sillä tulosten perusteella juuri merkitystä ollut.
Niinpä. Tämä on vähän kuin sote-uudistus - laitetaan ne maksamaan jotka ovat tehneet asiansa hyvin. Jos tämän kauden pikkupyöräisten kärki ostaa 33" boggerit, niin ajaisivat edelleen täysin kilpailukykyisiä tuloksia isopyöräisiinkin nähden. Raja pitäisi pudottaa heti 31 tuumaan, jos halutaan että sillä olisi suorituskyvyllisesti edes jotain merkitystä.
Nyt kun pikkupyöräisten renkaista niistetään pari tuumaa, niin miksei samaa tehdä isopyöräisille - etenkin kun avoin luokka tulee mukaan. 37" on ihan kohtuu maastorenkaat katulailliseen autoon. Samalla saataisiin tuloslistalla avoimen luokan autot näyttämään paremmilta, kun eivät jäisi muiden jalkoihin.
Sitten on niitä teoriassa ylivoimaisia porttaaliautoja. Isopyöräisten kärkitaistossa on ollut vain yksi porttaaliauto (niistä muutamasta osallistuneesta), mutta eiköhän sekin porukka vaan tee hommansa niin hyvin että pärjäisivät myös suorilla akseleilla. Porttaalithan pitäisi kieltää vähintäänkin pikkuluokasta tai paremminkin laittaa pikku- & isopyöräisiin maksimirengaskoko -4" jos on porttaalit. Avoimen takia luokkia riittää nyt kaikille.
Kieli poskella, mutta vähän totuuden tynkää mukana. :D Henk koht ei mitään murhetta sääntöjen suhteen - meidän auto sopii edelleen kahteen luokkaan ja vain yhteen luokkaan kerrallaan ehtii osallistumaan.
PS. Mäkihypyssä käyttävät niitä tuulikertoimia, niin miksei mekin laiteta vaan yksi luokka kompensaatioilla. Kertoimet auton akselien, rengaskoon, ulkomittojen, painon, automallin, menestyksen ja pärstäkertoimen mukaan. Tosin jos jokaisella olisi oma luokka, niin olisi tasapuolisen reilua.:rolleyes:
Täähän on jännää! Pitääpä seurata mitä aihiota alkais rakentaan :D
- uudet 33" boggerit kustantaa muuten nykyään 2300€ (sis rahdin ja alv) mutta jos niillä luulee voittavansa nii ei kai se kauhee investointi ole, vrt 33 Mudstar n. 800e
Mutta jos ne säännöt nyt joskus tulee, niin ihan sellainen ehdotus, että ne olisivat voimassa, tekniikan osalta, vaikka 3 seuraavaa vuotta, kuten Virossa taitaa olla tapana.
avoin luokka paikkaluku penkkien ja vöiden mukaan?
Lisää sorkkimista :D
Mitä enemmän kilpailijoita, sitä enemmänhän niitä luokkia voi olla. 2 luokkaa on vaikuttanut kohtuu toimivalta, on jotain millä tasoitetaan kisaa ja kisailijoita riittää aina molempiin luokkiin.
Virallisemmissa kisoissa raja pitää tietty olla tiedossa etukäteen, itse yksissä tsembaloissa tein niin että luokkajako tehtiin juuri ennen kisaa kun kilpailijoita tulikin niin paljon että se oli järkevää.
Taas tätä vasten katsottuna 33" voi olla perusteltukkin jos avoin luokka huomioiden kaikkiin riittää kohtuu tasaisesti tulijoita.
Itse jos/kun kisan vielä järjestän niin suurella todennäköisyydellä 2 luokkaa, raja jossain 33 ja 35 välissä ;)
Nii ja emmää oikeesti mistään mitään tiedä, vanhan cupin kisaa viimeksi ollut edes katsomassa :D
Kynnapas
10.12.2015, 10:02
Kokemuksen mukaisesti Virossa suositellen kuitenkin käyttä tarkka mitta mm, renkaissa sa tilamalla kirjota mitä haluat.
Virossa ja myös Latviassa ja Lietuvassa käytetään seuraavia mittoja:
TR-1 - 820mm
VABA ja ET1 - 840mm
VABA+ - 915mm, portaalit 840.
TR-3 - 1067mm
ET2 - ei rajotustta
TR-1, VABA, VABA+ ja TR-3 aja suunistuskisoja
ET1 ja ET2 aja krossija.
Tämä ihan vaan tietoksi miten meillä nämä mitaat on.
vimakuus
11.12.2015, 07:35
On ehdottoman positiivista, että näitä kisoja järjestetään taas ensi vuonna.
Ei noi säännöt kyllä mun mielestä estä ketään ajamasta näitä kisoja jos vaan halua rittää. Hauskanpito tässä hommassa kuitenkin tärkeintä on, oli ne renkaat vähän isommat tai pienemmät :)
Ponssekuski
11.12.2015, 14:49
On ehdottoman positiivista, että näitä kisoja järjestetään taas ensi vuonna.
Ei noi säännöt kyllä mun mielestä estä ketään ajamasta näitä kisoja jos vaan halua rittää. Hauskanpito tässä hommassa kuitenkin tärkeintä on, oli ne renkaat vähän isommat tai pienemmät :)
×2
Mites oisko osallistujilla ja järjestäjillä kiinnostusta CUP-16 DVD/blueraylle?
- kun tuli hommattua vähän joululahjaksi (itelle tietetenkin) vähä kalustoa.
Aikalailla omakustannus hintaan, riippuen painomäärästä, koteloista ym. alle 20e kuitenkin per DVD. Jos kisassa saa asiallista kuvaa sen 30min nii sit ois jo 2h elokuva.
- Jos järjestäjiä kiinnostais ja sitoutuisi ostamaan ennakkoon X määrän niin tietenkin hinnat sitten alhaisempia.
Kokemuksen mukaisesti Virossa suositellen kuitenkin käyttä tarkka mitta mm, renkaissa sa tilamalla kirjota mitä haluat.
Virossa ja myös Latviassa ja Lietuvassa käytetään seuraavia mittoja:
TR-1 - 820mm
VABA ja ET1 - 840mm
VABA+ - 915mm, portaalit 840.
TR-3 - 1067mm
ET2 - ei rajotustta
TR-1, VABA, VABA+ ja TR-3 aja suunistuskisoja
ET1 ja ET2 aja krossija.
Tämä ihan vaan tietoksi miten meillä nämä mitaat on.
On ehdottoman positiivista, että näitä kisoja järjestetään taas ensi vuonna.
Ei noi säännöt kyllä mun mielestä estä ketään ajamasta näitä kisoja jos vaan halua rittää. Hauskanpito tässä hommassa kuitenkin tärkeintä on, oli ne renkaat vähän isommat tai pienemmät :)
Ähumm,
Keskustelua on aina toivottua, mutta eiks nyt olla jo lyöty lukkoon 16-kauden säännöt kun muutokset on julkaistu tuolla jossain ylhäällä.
On hieno juttu kun on sovittu mun mielestä sopivan jakaja rengaskoon mukaan. Tulkki on sinänsään aika armoton jakaja, mutta just näin pitää olla. Olisi kuiteskin pieni toivomus siihen kun säännöt julkaistaan sellaisenaan. Tulisi ilmoittaa mihin tulkki on asetettu millimetreissä ettei tulee ikäviä ylläreitä kisapaikalla (Offijounin ja Kynnäpän postaus tukenaan). Sais kenties tulla kisalemaan pieneen luokkaan pienillä 54"lla :D
Tutkiskelin omaa 33" varastoa ja totesin että Duellerit oli jotain muuta kun TSLät halkaisijana, ja lisäksi muistelisin että toi millikoon bling bling sarja mitä kerkes pyöriä nurkissa hetken "oli aika lähellä" nekin... eli kumman sarjan olisi pitänyt laittaa alle jos väkisin haluaisi pieneen... (ehkä se pieninkin näistä on liian suuri) :confused:
Muistakaa nyt se juttu punakilvillä, niitähän saa tietyin ehdoin mutta oikeasti tähän touhuun ei olla kun kussut ku omiin taskuihin niitten kanssa. Onneks ei ole vuotanut yli... Siksi AKKn selvä "ei käy" niitten käyttöön on ainut järkevä, vaikka ottaisi kuinka kipeetä...
Komppaan Vimaa tässä näin, on hienoa että laji jatkuu ja painopiste pitäisi olla hauskuudessa vaikka henkiverin välillä mennään... ;)
PS. Jätin tahallaan jotain kommentoimatta, koska toivoisin että siitä pohdittaisi harrastajien keskuudessa pitäen 2017n säännöt mielessä. Näin mennään 2016. DS
Muunnin laskurin mukaan 33" on 83,82 cm
Vai onko muitakin mittoja olemassa 33" kuin edellä mainittu pituus senttimetreinä ?
Kyynäränä on 1,4111 ja 838 200 000 000 Pikometri (pm) toi mitta on kyllä sitten aika tarkka
muitakin mittoja olemassa 33" kuin edellä mainittu pituus senttimetreinä ?
On niitä joitakin variaatioita ollut kautta aikojen joten odotellaan sitä virallista :rolleyes: mutta jos pikometrillä mennään jopa pilkunn*ssija saa ihmetellä... :D
Mitäs STRO kirja sanoo 33" korkeudeksi? Entä 34" korkeus saman kirjan mukaan...
826mm meikäläisen stro:n mukaan. 4 erilevyistä ja vanteista kolmikolmosta aineistona.
34" ei löytyny yhtään.
Muunnin laskurin mukaan 33" on 83,82 cm
Vai onko muitakin mittoja olemassa 33" kuin edellä mainittu pituus senttimetreinä ?
Kyynäränä on 1,4111 ja 838 200 000 000 Pikometri (pm) toi mitta on kyllä sitten aika tarkka
Kyllä on vaikeeta uskoa että se mitta mikä tulkkiin tulee on 33" eli 83,82 cm
Vai lötyykö kaupasta mittaa joka väittää 33" muuksi mitaksi
Kyllä on vaikeeta uskoa
Ei menny perille ei... Haluan että säännöissä mainitaan myös mm, ettei tule juupas eipas stro sanoo näin ja toinen tuumataulukko keksii kolmatta...
-> yksiselitteinen, ei tulkinnanvaraa.
Ei menny perille ei... Haluan että säännöissä mainitaan myös mm, ettei tule juupas eipas stro sanoo näin ja toinen tuumataulukko keksii kolmatta...
-> yksiselitteinen, ei tulkinnanvaraa.
Yksi tuuma on 2,54cm -> 33 tuumaa kertaa 2,54cm -> 83,82cm.
Eihän se tämän vaikeampaa ole, eihän? Missään ei puhuta stro- arvoista eikä muista, eihän? Vai onko sulla parempi tieto miten tuuma muutetaan metriseen arvoon?
Yksi tuuma on 2,54cm -> 33 tuumaa kertaa 2,54cm -> 83,82cm.
Eihän se tämän vaikeampaa ole, eihän? Missään ei puhuta stro- arvoista eikä muista, eihän? Vai onko sulla parempi tieto miten tuuma muutetaan metriseen arvoon?
x2
Mihin ihmeeseen se tuuma siitä muuttu, vaikka olis stro:ssa ja renkaan valmistajan sivuilla/renkaan kyljessä vaikka mitä kuvioita??
TEMÄHIK
Joo, stron taulukoiden perusteella ei tosiaan mitään tuuma-milli muunnoksia tehdä.
Ei mullakaan ole kuin yksi kerroin tiedossa millä tuumat muutetaan milleiksi, tai no, voihan siinä sitä pilkun paikkaa siirrella jos tuntuu että se jossain kohti antaa tarkemman tuloksen :D
Tulkinnanvaran halusin poistaa (ammattivika)... Mutta olkoot...
Niin kun mulla oli ideana tossa STROssa että tulkki ois isompi, kuin 33, mutta pienempi kuin 34.
Edit: Oisko oikeesti kiinnostusta CUP DVD:lle?! Kun ei nyt taida mitään autoa kisaan olla nii joutas kuvailemaan. Lisäksi jos sais "virallisen DVD:n" arvon nii vois yrittää kattaa kuluja sponsoreilla...
33" tuumaa on aika tulkinnanvaraton määritelmä.
Tulkilla katsottu tuumaluku on aina ollut todellisena mittana(afaik) eikä mikään stron:n mitta kolmikolmoselle joten sitä voi käsitellä ilman stro:ta.
Jos jotain 33 ja 34 tuuman välistä pitäisi olla niin sitten järkevintä olisi käyttää suoraan millimittaa.
Koska maasturi, niin järkevintä pitäytyä siinä että renkaan kokorajoitus ilmoitetaan tuumina, helpoin hahmottaa missä se raja suurinpiirtein menee.
Minkä ikäinen apumiehen pitää vähintään olla? Mietin vaan, että milloin juniori voisi tulla appariksi.
Minkä ikäinen apumiehen pitää vähintään olla? Mietin vaan, että milloin juniori voisi tulla appariksi.
Sopiva ikä kun osaa vinssinkoukun viedä puuhun liinalla kiinni ja muutenkin luotat apparin toimintaan maastossa.
Jankhajoonas
15.12.2015, 11:56
Kaikissa renkaissa todellinen koko vaihtelee, siksi paras että on milleinä koko ja tulkilla katotaan mahtuuko rajejen sisään. Mullakin Pitbull joka 37" kyljessä ja todellinen koko lähellä 35". Kyljen kokoihin ei voi luottaa. Virossa pikkupyöräiset on maksimissaan 840mm ja se tulisi ottaa myös tänne käyttöön.
Tossa luokkajaossa rengaskoon mukaan on se ongelma että aina jonkun renkaat ovat hiukan liian isot pikkuluokkaan, vaikka se raja olis siellä 54" Johonkin se raja pitää kuitekin vetää.
Lisäksi voitais unohtaa desimaalit ja siirtyä käyttämään murtolukuja koska niille ei viissiin ole mitään pyöristyssääntöjä eli murtoluku on ehdottomasti tarkempi. 1"=25 4/10mm Yksinkertaista ja selkeää😁
Kaikissa renkaissa todellinen koko vaihtelee, siksi paras että on milleinä koko ja tulkilla katotaan mahtuuko rajejen sisään. .
No eikö tossa ilmoitettu että koko on 83,82cm? Onko sen muuttaminen milleiksi ylivoimainen tehtävä? Jos on niin voin kertoa että se on 838,2mm.
Miksi jonkun aina pitää rutista kaikesta?
Sääntömuutokset oli otsikossa mainittu mutta mistä löytyy loput?
Pikaisella googletuksella ei päässyt kiinni varsinaiseen sääntökirjaan.
Sääntömuutokset oli otsikossa mainittu mutta mistä löytyy loput?
Pikaisella googletuksella ei päässyt kiinni varsinaiseen sääntökirjaan.
Lopulliset puhtaaks kirjotetut säännöt tulee niin pian kun ne ehdin tekemään. On hiukan tuo työ häirinnyt harrastuksia.
Avoimessa luokassa traileri siirto EI ajeta puuhakilvillä.
Lienee tulla kunhan kerkiää harrastaa?
Sääntömuutokset oli otsikossa mainittu mutta mistä löytyy loput?
Tämän vuoden säännöt: klik, klik (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129424). Eiköhän suurimmat muutokset tosiaan ole kerrottu tämän viestiketjun alussa eli moneen asiaan voi perehtyä noista vanhoista säännöistä. Tämän vuoden säännöissä oli rengaskoot millimetreinä (eikä heitä montaa milliä tuumamitoista), joten eiköhän uusiinkin tule. Voi olla että pitää ensin tehdä tulkki ja mitata millainen mitta syntyi. ;) Onhan tässä tosiaan vielä yli kuusi viikkoa odotettava ennen kuin saa alkaa korjaamaan autoa sinä viimeisenä mahdollisena iltana.
Tämän vuoden säännöt: klik, klik (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129424). Eiköhän suurimmat muutokset tosiaan ole kerrottu tämän viestiketjun alussa eli moneen asiaan voi perehtyä noista vanhoista säännöistä. Tämän vuoden säännöissä oli rengaskoot millimetreinä (eikä heitä montaa milliä tuumamitoista), joten eiköhän uusiinkin tule. Voi olla että pitää ensin tehdä tulkki ja mitata millainen mitta syntyi. ;) Onhan tässä tosiaan vielä yli kuusi viikkoa odotettava ennen kuin saa alkaa korjaamaan autoa sinä viimeisenä mahdollisena iltana.
Kerro mikä on tarkka 33" mitta ??,?? cm ? KIITOS nyt saat päteä
Kerro mikä on tarkka 33" mitta ??,?? cm ? KIITOS nyt saat päteä
Onko noin vaikeeta ymmärtää, mitä on tässä ketjussa puhuttu rengas koosta? Jos ei nyt ole vielä päivitetty uutta rengaskokoa tämän vuotiselle sääntösivulle, niin voi voi.
Taitaa taas hiertää ihan muut asiat, kuin rengaskoko?
Aivan uskomatonta säätöä!
Onneks on Finland Trophy Retro, jossa saa ajaa selkeiden sääntöjen mukaan, jos ei pärjää, niin ei pärjää.
TEMÄHIK
Kerro mikä on tarkka 33" mitta ??,?? cm ? KIITOS nyt saat päteäKIITOS palautteestanne. Olette laskeneet jo aiemmin ansiokkaasti montako senttiä on 33". Voitte seuraavaksi tarkistaa montako millin kymmenystä on laskuvirhettä tämän vuoden säännöissä. Muista myös mainita sääntöjen ilmestyttyä että sinähän kerroit tuon jo aiemmin. :D ANTEEKSI mutta minulla ei ole erityistä tarvetta päteä tässä. Säännöt ja sentit tiedetään varmuudella sitten kun ne on julkaistu. ;)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma
varmaan moni muistaa miten joskus renkaita pienennettiin ketä milläkin konstilla ,että mahtuu tulkista läpi. mekin siitä tehtin kunnes todettiin että menestys ei ole kiinni vaikka ajaa tuuman pienemmillä renkailla.
2,54 cm tarkoittaa että jos ajaa tuuman pienemmillä renkailla niin ajaa vähän toista senttiä pienemmän kannon yli! Ja off roadissa on kyllä se riski että voi joutua vinssamaan !
turhaa rutinaa on aina! hienoa että joku järjestää kisoja !
laikakissa
22.12.2015, 11:30
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma
varmaan moni muistaa miten joskus renkaita pienennettiin ketä milläkin konstilla ,että mahtuu tulkista läpi. mekin siitä tehtin kunnes todettiin että menestys ei ole kiinni vaikka ajaa tuuman pienemmillä renkailla.
2,54 cm tarkoittaa että jos ajaa tuuman pienemmillä renkailla niin ajaa vähän toista senttiä pienemmän kannon yli! Ja off roadissa on kyllä se riski että voi joutua vinssamaan !
turhaa rutinaa on aina! hienoa että joku järjestää kisoja !
Kaikki laatokan käyneet muistaa sen auton omistajan joka vesurilla pienensi kuvioita....
;)
http://www.machine-dro.co.uk/800-900mm-metric-large-micrometer-moore-wright-220-series.html
http://assets.machine-dro.co.uk/media/catalog/product/cache/8/image/56969bb131e7f6de9ec78c697c28dd3e/g/e/generic-main-mw220_1_1_1_1_1.jpg
Säännöt ja kisakalenteri päivitetty ekaan viestiin.
Onkos Mli kisan päivämäärä se, mikä tuossa 1. viestissä mainittu vai kilpailukalenterissa:
OFFROAD-Suunnistus CUP: M.O.C., Mikkeli, 22.-24.7.2016
Se mikä on päivitettynä ekassa viestissä ja http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/kilpailukalenteri
offroadjouni
24.01.2016, 16:30
Itse en ole ajamassa suunnistusta tänä(kään) vuonna, mutta ehdotus tuohon vakuutustodistukseen. Nykyisin kun liikennekäytöstäpoisto ja -käyttöönotto onnistuu kätevästi netissä, niin kelpaisiko ruudunkaappaus tuosta liikennekäyttöönotosta vakuutustodistuksen sijasta? Sieltä näkyy vakuutuksen ottamispäivä ja yhtiö, sekä myös vuosikatsastuksen status. Liitteenä melkein vuoden vanha kuva esimerkkinä.
Terve! Eihän sitä millään kuvakaappauksella tarvitse tehdä, tulostaa vaan sen PDF-tiedoston kompuutterille ja sitten vielä tulostimelle kun on rojun ottanut liikennekäyttöön, helppoa kuin heinän teko. Mielestäni ajoneuvoa ei saa Trafilla liikennekäyttöön jos siinä ei ole voimassa olevaa liikennevakuutusta. Luulisi kelpaavan! Ja renkaista, aivan sama kun sitten Vihantiin tullaan että meneekö 33" "pökkyröillä" tulkin kanssa isopyöräisiin vai pikkupyöräisiin, pääasia että pääsee ajamaan! Ja jos menee isopyöräisiin niin sitten se vasta rinta onkin "rottingilla"!
_hornet_
21.03.2016, 16:59
[QUOTE=Näpä;1267563]Kauden kisapäivät on päätetty.
Ajankohta Kilpailu Paikka
29-31.1 Jussinmäki.net Lakeudenkutsu V Kuortane
22-24.4 Keltalan Kahlaajat Vihanti PERUTTU
20-22.5 Mönkkärit Ry / Elebet Pomarkku/Honkakoski
15-17.7 M.O.C. Mikkeli
30.9-2.10 TuraOffi Eura
Järjestävän tahon työkiireiden vuoksi joudumme perumaan Vihantiin suunnitellun cuposakilpailun. Pienyrittäjänä kaikki työt on otettava vastaan ja tällä kertaa työt siirtyi Kristiinankaupunkiin saakka. Vaikka alunperin töitä piti riittää lähikunnissa. Pahoittelut, olisi mukava ollut saada kilpailu järjestää.
Pekka
Höh.
Mutta työkiireet on varmaan syynä kuitenkin siitä paremmasta päästä.
Ensvuonna uudemman kerran?
- Avoimessa luokassa ajokin max. kokonaismassa 3500kg
...että jos tojotakin jonain päivänä alkaisi tekemään maastokuorma-autoja niin sittenhän ne sallittaisiin säännöissä ja mahtuisivat kulmakorpeen.
Syy tähänkin selviää suomiviihteestä.
https://www.youtube.com/watch?v=VSWGy-heYS0
[QUOTE=Uazmies;1293874]...että jos tojotakin jonain päivänä alkaisi tekemään maastokuorma-autoja niin sittenhän ne sallittaisiin säännöissä ja mahtuisivat kulmakorpeen.
QUOTE]
Sääntöjä ei ole kai vielkään tarkoitus muuttaa vaikka tuollaisia on ollutkin jo kolmisen vuotta myynnissä suomessa. Toyotan logot muutettu toisenlaisiin muttei ratissa olevaa ei.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000984328.html
http://www.truckmasters.fi/
Hohhoijaa... Tätähän mä tarkoitin.
Saahan hiluxin edelleen pakunakin, paljon autoja vaan (halutusti) rajataan tällä typerällä säännöllä pois ja monet niistä ihan yhtä kevyitä/painavia kuin isot maastohenkilöautot.
Ja ymmärrän kyllä ettei ajopaikat kestä liian isoa kalustoa, mutta ehdottomasti viisaampaa olisi todellisen painon mukaan rajaaminen, vaakalappu maksaa 10-20€ paikasta riippuen.
Ja ennenkuin kukaan saivartelee, niin on se yhtä mahdolista ylikuormata se 3400kg kokonaismassaltaan oleva auto ylipainoiseksi kuin vaikka 4000kgn auto.
Esim geen saa ostaa joko ha-, paku- tai ka-versiona eikä teknisesti vehkeissä ole eroa.
Mutta pirulainen jos joku menee hienon gee-mesen ostamaan kuorma-autona niin kyllä siltä pitää hauska pois rajata.
Mites toi seuraavaan kilpailun infot ja kilpailu kutsut? Tulossa kohta puoliin? :)
Mites toi seuraavaan kilpailun infot ja kilpailu kutsut? Tulossa kohta puoliin? :)
Kilpailukutsu on viimeistelyä vaille mulla valmiina. Odottaa jotain tietoja vielä, eli eiköhän se kohtapuoliin tökätä näkyville.
Se mikä on päivitettynä ekassa viestissä ja http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/kilpailukalenteri
Näyttäis olevan taas eri päivämäärät noissa mainituissa paikoissa. Koittakaas taikoa jostain Mikkelin kisan kutsu, että tietäisi mistä ja milloin varata majoitusta. Kiitos.
Niin kumpana viikonloppuna kisat on, 15-17.7 vai 22-23.7?
Ristiriitaista tietoa foorumilla vs. nettisivut.
22-23.7 aijempana viikonloppuna on alueella toinen tapahtuma joka häiritsisi kilpailua.
Kysymys: Onko tuo Mikkelin kilpailu Hirvensalmen suunnalla vai josain muualla? :)
Kysymys: Onko tuo Mikkelin kilpailu Hirvensalmen suunnalla vai josain muualla? :)
Ilman mitään varmaa tietoa, mutta ihan päättelemällä, eli kun järjestäjänä on MOC niin viittaa Mli- Anttola välille.
turakoitsija
28.05.2016, 11:45
22-23.7 on kisat mikkelissä, ajoalueet sijaitsee ristiina,mikkeli,anttola. kilpailukutsua yritetään saada pikapuolin näkyville.
Miltäs näyttää järjestetäänkö 2017 cup kilpailuja ja ajetaanko vuoden 2016 säännöillä?
Jos tässä sais taas virtaa lähtee ajamaan ni tietäs minkälaista autoa rakentaisi.
Jerppa
Miltäs näyttää järjestetäänkö 2017 cup kilpailuja ja ajetaanko vuoden 2016 säännöillä?
Jos tässä sais taas virtaa lähtee ajamaan ni tietäs minkälaista autoa rakentaisi.
Jerppa
Ja koska näitä ajetaan?
Mustasaaressa taisi olla tammikuun lopussa ensimmäinen kisa, ainakin Turaoffissa niin oli puhetta. Just eillen editoin videota, jossa Näpä sanoi "2017 sääntöihin ei ole tulossa isoja muutoksia..."
- itseäkin kiinnostais kisapäivät mahdollisimman aikaisin, niin tulen taas kameran kanssa heilumaan...
Mustasaaressa taisi olla tammikuun lopussa ensimmäinen kisa, ainakin Turaoffissa niin oli puhetta. Just eillen editoin videota, jossa Näpä sanoi "2017 sääntöihin ei ole tulossa isoja muutoksia..."
- itseäkin kiinnostais kisapäivät mahdollisimman aikaisin, niin tulen taas kameran kanssa heilumaan...
mustasaaren kisa järjestetään helmikuulla,noin puolenvälin paikkeilla.virallisia ilmoja tulee asiasta johnainvaihees.
CUP DVD- tilanne
Tilauksia otetaan vastaan!
Kääreet tuli jo...Vielä kun monistamo toimittaa levyt, toivottavasti alkuviikosta, niin ensimmäiset toimitukset lähtee! Pituus n. 160 min, kaksi ääniraitaa, musiikilla ja ilman!
- DVD:n hinta 17e sis postikulut suomeen!
- yli 10 kpl tilaukset alennuksella, kysy!
- tilaukset s.postilla: torppa @ gmail .com Otsikoksi: CUPDVD, viestiin kpl määrä,toimitus osoite ja tilisiirto vai paypal
- Maksu ohjeet paluuviestissä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2200&pictureid=198560
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2200&pictureid=198561
james_III
26.11.2016, 11:28
Kilpailukalenteri 2017
Cup-tuloksiin lasketaan 4 kilpailua 5:stä.
Ajankohta Kilpailu Paikka
17-19.2 M.U.T.A 2017 Mustasaari
28-29.4 Elebet suunnistus 2017 Honkakoski
4-6.8 ZoneSuunnistus 2017 Oulu
26-27.8 MOC 2017 Mikkeli
23-24.9 Turaoffi 2017 Eura
Kalenteri: http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/kilpailukalenteri
Säännöt: http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/saannot
4-6.8 ZoneSuunnistus 2017 Oulu
- Samaan aikaan kun: 04.08.2017 - 06.08.2017 Klaperjaht
:(
Itse olisin sitä mieltä, että juhannuksen ja elokuun puolenvälin sisällä ei kannattaisi mitään järjestää...Sillon kuin suomi on lomakaudella ja erilaisia tapahtumia on vaikka kuinka....
edit: lisäksi tuo taitaa olla Retro viikonloppu,ainakin perinteisesti: 23-24.9 Turaoffi 2017 Eura
4-6.8 ZoneSuunnistus 2017 Oulu
- Samaan aikaan kun: 04.08.2017 - 06.08.2017 Klaperjaht
:(
Itse olisin sitä mieltä, että juhannuksen ja elokuun puolenvälin sisällä ei kannattaisi mitään järjestää...Sillon kuin suomi on lomakaudella ja erilaisia tapahtumia on vaikka kuinka....
edit: lisäksi tuo taitaa olla Retro viikonloppu,ainakin perinteisesti: 23-24.9 Turaoffi 2017 Eura
Millonpa tääl ois kateltu "varattuja#päiviä,järjestellään vaan päällekkäin ja kiroillaan ajajien puutetta.
Ewerglade
26.11.2016, 18:49
Millonpa tääl ois kateltu "varattuja#päiviä,järjestellään vaan päällekkäin ja kiroillaan ajajien puutetta.
On kuule katseltu ja paljon. Osa menee päällekkäin ja sille vain ei nyt voinut mitään. Jokainen valitsee itse minne tahtoo mennä.
Nikonaattori
26.11.2016, 23:23
Saako yksi tiimin jäsen olla alaikäinen?
Annanpas vielä itsekkin tähän vielä oman mielipiteeni. 2017 kauden ajoista en tiedä vielä mutta pari asiaa laittaa mietyttää mahdollisia osallistumisia.
Miksi kisoja järjestetään tuolla "väärässä" suunnassa koska suurin osa kilpailijoista ei ole edes sieltä päin?
Viime vuonna meinasi tulla oikeesti kiire mikkelin kisoihin kun olin ollut töissä päivän ja lähit töitten jälkeen suoraan ajaa kisapaikalle. Ehittiin 5min ennen katsastuksen umpeen menemistä paikalle. Ajettiin mikkeliin ilman minkäänlaisia taukoja joista olisi voinut karsia.
Itse en henk.kohtaisesti saa töistä pekkasia tai puolikkaita niinkuin ei myöskään vinssi apinakaan että niillä voisi pelleillä ja lisää aikaa siirtymisiin.
Jos kisat alkaisivat lauantai aamuisin niinkuin ennenkin niin ei olisi tälläisiä ongelmia töissä käyvillä.
Ja kun kisoja aletaan ajaa yötä vasten niin kyllä se laskee vähän mielenkiintoa kun olet lähtenyt perjantaina aamulla kuudeksi töihin tulet illalla viideltä töistä. Ajat kisoissa lauantaina neljään asti päivällä. Kamat kasaan, kotio ja illalla aikasintaan kymmenen aikaa kotona. Hereillä olo aikaa tulee mukavasti...
Pitkiä matkoja jaksaa vielä jotenkin kulkea mutta yötä vasten ajaminen on jotenkin ikävää ja raskasta...
Nämä minun ajatuksiani.
Mutta hienoa että jaksatte järjestää näitä!
Annanpas vielä itsekkin tähän vielä oman mielipiteeni. 2017 kauden ajoista en tiedä vielä mutta pari asiaa laittaa mietyttää mahdollisia osallistumisia.
Miksi kisoja järjestetään tuolla "väärässä" suunnassa koska suurin osa kilpailijoista ei ole edes sieltä päin?
Viime vuonna meinasi tulla oikeesti kiire mikkelin kisoihin kun olin ollut töissä päivän ja lähit töitten jälkeen suoraan ajaa kisapaikalle. Ehittiin 5min ennen katsastuksen umpeen menemistä paikalle. Ajettiin mikkeliin ilman minkäänlaisia taukoja joista olisi voinut karsia.
Itse en henk.kohtaisesti saa töistä pekkasia tai puolikkaita niinkuin ei myöskään vinssi apinakaan että niillä voisi pelleillä ja lisää aikaa siirtymisiin.
Jos kisat alkaisivat lauantai aamuisin niinkuin ennenkin niin ei olisi tälläisiä ongelmia töissä käyvillä.
Ja kun kisoja aletaan ajaa yötä vasten niin kyllä se laskee vähän mielenkiintoa kun olet lähtenyt perjantaina aamulla kuudeksi töihin tulet illalla viideltä töistä. Ajat kisoissa lauantaina neljään asti päivällä. Kamat kasaan, kotio ja illalla aikasintaan kymmenen aikaa kotona. Hereillä olo aikaa tulee mukavasti...
Pitkiä matkoja jaksaa vielä jotenkin kulkea mutta yötä vasten ajaminen on jotenkin ikävää ja raskasta...
Nämä minun ajatuksiani.
Mutta hienoa että jaksatte järjestää näitä!
Sama ongelma meilläkin tuppaa olemaan. Salon lokarämminässä oli hienosti hoidettu että liukuvalla lähdöllä metsään ,niin mekin kerittiin työpäivän jälkeen mukaan.
mutta pitkä valveilla olo tulee kuiteskin. Meillä La aamu parempi.
Säännöt on hyvät ja ajetaan avoimessa luokassa jos vain töiltä keritään.
Ewerglade
28.11.2016, 12:09
Sama ongelma meilläkin tuppaa olemaan. Salon lokarämminässä oli hienosti hoidettu että liukuvalla lähdöllä metsään ,niin mekin kerittiin työpäivän jälkeen mukaan.
mutta pitkä valveilla olo tulee kuiteskin. Meillä La aamu parempi.
Säännöt on hyvät ja ajetaan avoimessa luokassa jos vain töiltä keritään.
Pyritään miettimään Oulun kisan osalta, miten aikataulutetaan katsastus, kisan alkaminen jne. siten, että se ei tule pitkänmatkalaisille kohtuuttomaksi. Ajatuksia ja näkemyksiä otetaan mielellään vastaan ja keskustellaan asioista hyvässä hengessä. Toivottavasti saadaan hoidettua kaikki siten, että mahdollisimman moni tiimi pääsee paikalle. Meillä tulee olemaan tarjolla aivan uudenlaisia hienoja ajoalueita ja haasteita laidasta laitaan. Aina helposta mahdottomaan ;)
Voisko näistä kauden 2017 säännöistä ja kilpailuista ihan oman topikin. Samoin vois kirjata ranskalaisin viivoin tai yms. (mahdolliset) muutokset verrattuna viimekauteen.
En myöskään oikein itse ole mielissäni tuosta kilpailuden viennistä pohjoiseen. Oma budjetti ja aikataulut ei vaan salli osallistumista niihin.
Mut joo joo mullahan on oma lehmä ojassa, joten ei kai tässä sit mitään... :D
Voisko näistä kauden 2017 säännöistä ja kilpailuista ihan oman topikin. Samoin vois kirjata ranskalaisin viivoin tai yms. (mahdolliset) muutokset verrattuna viimekauteen.
En myöskään oikein itse ole mielissäni tuosta kilpailuden viennistä pohjoiseen. Oma budjetti ja aikataulut ei vaan salli osallistumista niihin.
Mut joo joo mullahan on oma lehmä ojassa, joten ei kai tässä sit mitään... :D
Eihän Oulu ole pohjoisessa
Viimeinkin levyt ja kuplakuoret tuli, vaikka posti yritti kaikkensa hukatakseen lähetykset!
Edit: Tilasin sitten ison laatikollisen SlimDVD sopivia kuplakuoria...että älkää ihmetelkö miksi kuoret on leikattu sivusta auki ja teipattu kasaan... Samoin tuli laitettu etikettejä koteloihin väärinpäin, jos jotain haittaa niin voi neuvoa kuinka ne käännetään :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2200&pictureid=198751
Miten tuo virolainen Wrangler voi ajaa Isopyöräisissä ja cup-pisteistä.?
Eikö pitäisi olla rekisteröity,katsastettu auto.? näyttää ihan Ladoga kilpurilta..:) ja kilvetkin on punaiset. Ei taitaisi mennä suomen kilpiin porttaaleilla ym. härpäkkeillä.?? Niin ja itse en aja enkä omista autoa jolla voisi kilpailla, että sen takia en ihmettele asiaa..
Miten tuo virolainen Wrangler voi ajaa Isopyöräisissä ja cup-pisteistä.?
Eikö pitäisi olla rekisteröity,katsastettu auto.? näyttää ihan Ladoga kilpurilta..:) ja kilvetkin on punaiset..
Se on rekisterissä, katsastettu ja vakuutuksissa, mutta ei suomessa. Virossa on harraste- ja kilpa-autoille omat kilvet ja systeemit.