View Full Version : Mikä etukuormaaja traktoriin?
Eli kokeneempien vinkkejä kaipailisin etukuormaajan valintaan Valtra 900 traktoriin.
Quicke, Trima ja Valtra on kaikki ilmeisesti samaa.
Stoll on kalliimpi pikkasen kun muut ja aika harvinainen suomessa.
Sitten vielä ISME ja MP-lifti.
Kehukaa ja haukkukaa vapaasti niin saa vähän mielipidettä muokattua.
Lerssinen
25.11.2015, 21:42
Isme aika pätevä.
Eli kokeneempien vinkkejä kaipailisin etukuormaajan valintaan Valtra 900 traktoriin.
Quicke, Trima ja Valtra on kaikki ilmeisesti samaa.
Stoll on kalliimpi pikkasen kun muut ja aika harvinainen suomessa.
Sitten vielä ISME ja MP-lifti.
Kehukaa ja haukkukaa vapaasti niin saa vähän mielipidettä muokattua.
Mp-lift on ollut samanlaisessa traktorissa vuodesta 2007. Oli ainaki silloin hinta/laatu suhde kohillaan. Asennettuna samaan rahaan aina. Ollut toisessakin traktorissa mp-lift 1994 vuodesta, eikä sitäkään voi moittia. Varmaan parempiakin voi löytyä, mutta hinta on sitten toiselta planeetalta esim. Quicke:ssa.
solid on hyvä ja ehkä edullisimpia.
Mp-lift on ollut samanlaisessa traktorissa vuodesta 2007. Oli ainaki silloin hinta/laatu suhde kohillaan. Asennettuna samaan rahaan aina. Ollut toisessakin traktorissa mp-lift 1994 vuodesta, eikä sitäkään voi moittia. Varmaan parempiakin voi löytyä, mutta hinta on sitten toiselta planeetalta esim. Quicke:ssa.
Minkä kokoinen kuormaaja? 250?
solid on hyvä ja ehkä edullisimpia.
Kuka edustaa tälläistä. Nopea googletus ei kerro mitään.
Kuka edustaa tälläistä. Nopea googletus ei kerro mitään.
http://www.veikarskarosseri.fi/?page_id=39
Maajussi
25.11.2015, 22:20
Stoll on kyllä laadukas....aisojen materiaali, tapit jnejne.Ei oo vuodessa loppu niinku quikka tai ålö.(urakointi)
Jos nyt hommaisin viel uuden ni isme ois kyl kova vaihtoehto.(edellinen oli vakuutusyhtiön sanelema):cool:
Diskokaveri
25.11.2015, 22:38
MP 245 on 100-90 Viatis, ei oo pahaa sanomista. Voimaa piisaa, joskus vähän liikaakin... Tars painoja laittaa takavanteisiin lisää.
Minkä kokoinen kuormaaja? 250?
240. Ajattelin ostaessa, että nopeammat liikkeet saa, kun hiukan pienemmillä sylintereillä ottaa. Eikä oo voima loppunu tästäkään. Perse käy ennen kevyeksi tälläkin ennen, kun voima loppuu. Ehkä etuakselikin pääsee vähän pienemmällä rasituksella, kun nostovoimaa vähemmän, mutta täysin riittävästi tälläkin 240 mallilla. Vielä OT tuosta Valtra 900 traktorista: Nakkaa mäkeen se stanadynen jakajapumppu ja pistä tilalle boschin vanha kunnon rivipumppu. :D Muuttuu traktori kummasti. Kylmäkäynnistyvyys ja kulutus varsinkin. Tosin jakopäänkopan siitä joutuu vaihtamaan. Se oikeastaan suuritöisin koko touhussa, mutta en oo katunu pumpun vaihtoa vielä :)
Eli kokeneempien vinkkejä kaipailisin etukuormaajan valintaan Valtra 900 traktoriin.
Quicke, Trima ja Valtra on kaikki ilmeisesti samaa.
Stoll on kalliimpi pikkasen kun muut ja aika harvinainen suomessa.
Sitten vielä ISME ja MP-lifti.
Kehukaa ja haukkukaa vapaasti niin saa vähän mielipidettä muokattua.
Ismestä kokemusta kymmenisen vuotta ja Mp-liftistä viisi. Molemmat 2000-luvun alun malleja n. 100hp koneissa vastaavassa käytössä.
Mp-liftissä on vaihdettu kauhankäännön tappia, holkkia ja toisen nostosylinterin laakerointi. Toisesta kauhankääntösylinteristä on kerran kiertynyt mäntä auki.
Ismestä repesi vakaajatangot, toisen kauhankäännön sylinterin alapään korvake. Lisäksi aisaston tyvi repesi kerran pystysovitteesta, kuormaaja lepäsi kallellaan nostosylinterin varassa. Kauhankääntö tapitetiin myös tähän.
Quickeä koittanut (myös n. vm2000), paremmat kauhankääntökulmat kuin omassa käytössä olleissa, mutta oli kapealla aisastolla. Rajoittaa minusta näkyvyyttä ja huojui jotenkin eli ota leveällä, jos saat. Sähköohjaus ym. on hyvä ja kevyt, jos vaan toimii ja helppo sijoittaa.
Belaruksessa 2004 vuosimallin isme 140L ja olen ollut hyvin tyytyväinen
Tosin isme tarjoaa belarukseen mallikohtaista apurunkoa, ei ole sellainen laukkain kuten fordi oli omalla kuormaajalla tai 702 valmet "james" kuormaajalla
Tuttu kirosi valtran kuormainta kunnei kuulemma ole kuin pari nopeutta joilla voi maantiellä ajaa, muuten lähtee laukkaamaan
Eli mahdollisuuksien mukaan kannattais kokeilla erikuormaajia, et millaisia muilla on koneet ajaa
Ite tykkään kauhan asento tikusta ja kauhan lukituksesta, vaatii ulos hyppäämisen, mutta lukitsee ite itsensä kun kauhan kääntää ylös. eli tapit auki kauha maahan ja toinen tilalle, kääntö yläasentoon ja kauha lukittuu itse
Lisävarusteena saa hydraulista irroitusta
Äkkinäiselle isme vaikuttaa hullulta kun heiluu ja huojuu runsaasti, mutta kuulemma se on tarkoituskin olla "vetelä" niin ei ratkea rasitteessa, eikä ainkaan auraa puskettaessa ole vielä väsähtänyt ja on ilman sivutukia
Kiveenkin olen sen puskenut niin kovaa, et istuin lattialla penkin edessä :eek:
Riippumatta minkä merkin kuormaajan lopulta hankit niin kato, et on molemmissa päissä käyttövaijerissa silmät, sillä muovikuulalla ei tee mitään, ratkeaa kesä lämpimälläkin
Sen jälkeen kun tuli vahingossa lenkki-lenkki vaijerit ja kahva uusittua ei ole tarttennu vaijereita ihmetellä
Belaruksessa 2004 vuosimallin isme 140L ja olen ollut hyvin tyytyväinen
Tosin isme tarjoaa belarukseen mallikohtaista apurunkoa, ei ole sellainen laukkain kuten fordi oli omalla kuormaajalla tai 702 valmet "james" kuormaajalla
Tuttu kirosi valtran kuormainta kunnei kuulemma ole kuin pari nopeutta joilla voi maantiellä ajaa, muuten lähtee laukkaamaan
Eli mahdollisuuksien mukaan kannattais kokeilla erikuormaajia, et millaisia muilla on koneet ajaa
250€ vaimennin nostolinjaan ja ei laukkaa, mikään millään kuormaajalla. Paitsi jos sattuu olemaan itäblokin epäkeskokumit...
250€ vaimennin nostolinjaan ja ei laukkaa, mikään millään kuormaajalla. Paitsi jos sattuu olemaan itäblokin epäkeskokumit...
Tai sit suunnittelee suoraan sellaisen jalan sille kuormaajalle, ettei ole vastapaino heilurina :rolleyes:
Ja mitä havainnut katellessa niin se on ihan tuumista tai kiloista kiinni, et lähteekö laukalle vai ei
Belkussa tosin ny kylkivikanen rengas edessä, mutte silti lähe laukalle, nytkyttää vaan renkaan tahdissa, ilman kauhaa ajettaessa yrittelee jos laukalle pääsisi, mutta siihen auttaa kilsan verran kun nopeutta tiputtaa
Tai sit suunnittelee suoraan sellaisen jalan sille kuormaajalle, ettei ole vastapaino heilurina :rolleyes:
Ja mitä havainnut katellessa niin se on ihan tuumista tai kiloista kiinni, et lähteekö laukalle vai ei
Meneehän se jos ei paremmasta ole tietoa...
Ihan eri maailma nuo vaimennetut kuormaajat, ei laukkaa, ei pomputa. Koskaan. Sievästi ja pehmeästi vain heilahtaa, ei rytkäytä vaikka kanttarin yli ajaisi.
Aparaatti
01.12.2015, 08:00
Menee pahasti offtopicin puolelle mutta itse suosittelen EKA-nostinta :D :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7736&pictureid=185449
[QUOTE=Aparaatti;1267177]Menee pahasti offtopicin puolelle mutta itse suosittelen EKA-nostinta :D :D
Sais quiket ottaa mallia ja kui hyvä näkyvyys ! ! :D
Tähänkin asiaan tuli vihdoinviimein päätös ja Quicke Q46 tilattu.
Viimeiset vaihtoehdot olivat oikeastaan ISME ja quikka. Stollia pidin pitkään mukana ajatuksessa, mutta jotenkin se vaan jäi.
Meneehän se jos ei paremmasta ole tietoa...
Ihan eri maailma nuo vaimennetut kuormaajat, ei laukkaa, ei pomputa. Koskaan. Sievästi ja pehmeästi vain heilahtaa, ei rytkäytä vaikka kanttarin yli ajaisi.
Edessä on ny pyöree miskelini sen vainahtaneen belshinan tilalla ja lopetti kaiken nylkkimisen
Routa heittoon kun ajaa ei kuormaaja rytkähdä mutta takapää loikkasee eikä kuormaaja rytki myöskään kun korotetusta suojatiestä yli ajaa