PDA

View Full Version : dodge ram ja gummins

piippu79
16.11.2015, 23:58
elikkä jokusen vuoden seisseen ramin potkasin tulille, käy tyhjäkäyntiä ihan ok vähänaikaa sitte rupee kuuluu syöttöpumpusta kovin metallinen naksutus ja samalla rupee käynti hyytyy ihan ku sais ilmaa, mut sitä se ei oo ku lähtee taas tulille pikku tartilla. kierroksilla sama naksutus mut tietysti taajempi ja vähä voimakkaampi ja käynti rupee hyytyy mut sitte kuuluu vähä isompi naskaus ja alkaa taas käymään hyvin kunnes rupee naksuttaa, ja rivipumppu siinä on. onkoha näis sellanen ennakonsäätötanko siä pumpunsisällä pitkittäi? ja voiskohan se olla vähä jollainlailla jumis tai jotai???

PH75
17.11.2015, 08:21
Vaikuttas ilmavaivalta. Veikkaus: tankin ja pumpun välisessä letkussa /putkessa pieni reikä, josta ilmaa saa. Oireisiin ainakin hyvin passais.

tapsa4x4
17.11.2015, 10:28
Jos on sitä ikää et 24v ja vp44 syöttöpumpulla niin voi olla syöttöpumppu mennyt. Ei olis eka eikä vika mikä nois hajoaa

smgt
17.11.2015, 10:43
Rivipumppu Cummins

piippu79
17.11.2015, 15:57
ilmavaiva jos olis ni eihän se lähtis heti käymään parinpäivän seisonnan jälkee ilman ilmausta ja muutenki se herää heti tulille. vika on tullu ku se on seissy jokusen vuoden ennen seisontaa kävi hyvin ja pelas koko vehje. 96 vuosimallin ramista kyse.

hise
17.11.2015, 16:30
Ettei vaan joku suuttimista jumi. Itse kokeilisin löysäillä suutinputkia käynnissä että muuttuuko ääni.

PH75
17.11.2015, 16:32
ilmavaiva jos olis ni eihän se lähtis heti käymään parinpäivän seisonnan jälkee ilman ilmausta ja muutenki se herää heti tulille. vika on tullu ku se on seissy jokusen vuoden ennen seisontaa kävi hyvin ja pelas koko vehje. 96 vuosimallin ramista kyse.

Riippuu, missä kohtaa se ilmavaiva on. Jos se on pieni reikä/murtuma niin saahan se imettyä siitä reijästä ilmaa sekaan. Voi olla niin pieni reikä, että ei juuri edes ulospäin polttoainetta vuoda. Juuri samoilla oireilla reilu10v.(?) seisseen bj:n 3b moottorin käyntiin laittaneena totesin, että mahdollista on. Jonkin aikaa sai vikaa etsiä, mutta hieman kostea polttoaineputki paljasti lopulta vuotokohdan. Rivipumppu on muuten tässäkin. Voi siinä jokin muukin vika olla, mutta ainakin yksi mahdollinen vikapaikka tämäkin.

Villeri
17.11.2015, 20:09
Pumpun elementitki voi jumitella.. rivipumpussa keskipakosäätäjä joka kierroksilla vaan alkaa vähentään soppaa. Ei vaikuta ennakkoon..

piippu79
27.02.2016, 17:43
tähän löyty kipu jää sammutin muutaman millin päälle:o mut nyt olis viä airpäkinvalo ongelma tää on kolariauto ja apparin puolen anturista oli liitin rikki, vaihdoin uuden anturin ja valo palaa. mittasin anturinjohdot ja yhteys poksille on kunnos ratti spiraali on kunnos ja yhteys poksiin on sitte vaihdoin toisesta ramista anturit ja poksin ni valo se vaan palaa vaikka toises autos ei pala. olisko joku maa häikkä tai jotai??? onkos kukaan pöyhiny tällasta syvemmin:confused:

piippu79
21.03.2016, 20:41
nyt palaa abs ja brakevaloki eikä päkin valokaan oo sammunu. nyt mä taas muistan miks mä oon siirtyny noihin vanhoihin autoihin niis on selkeet murheet muutama neliö pelliä ja kärkiin santapaperia ni pelaa ja katsastuskonttorilla ollaan tyytyväisiä.