PDA

View Full Version : Nissan navara


Paroni Von Yrjö
16.11.2015, 17:16
Tuli hommattua tommonen 07 navara käyttikseksi,ja heti tuli kysyttävää! Ongelmana
Tod.näk. etummainen ulommainen vetonivel (suojakumi rikki ja pitää sellasta vittumaista jurnuttavaa ääntä varsinkin kääntäessä) niin onko millainen vaihtaa? Jos jollakulla tietoa tai vinkkiä niin otan nöyränä vastaan :D

farmforest
16.11.2015, 17:35
Hae Biltemasta liimattava suojakumi. Helpottaa hommaa huomattavasti kun akseli saa olla paikallaan. Asennuksessa vaan tarkuutta niin hyvä tulee. Maksaa parikymppiä.

Paroni Von Yrjö
16.11.2015, 18:58
Juu sellaista mä sinne suunnittelin, mutta pelkällä suojakumilla ei taida saada sitä ääntä pois. On sellainen paskamainen jumputtava ääni
ääni,vähän kuin olisi renkaasta paino pois. Renkaat vaan on ihan uudet,ja tasapainotettu, että ei pitäisi niistä olla kiinni. Ja mikään paikka ei tärise tai vatkaa. Mut siinä 40-60 vauhdissa alkaa sellainen ärsyttävä jumputus:eek: Ja tuo suojakumi ollut nähtävästi pidemmän aikaa rikki,kun sitä on joku edellinen omistaja jeesusteipillä paikannut:confused: eli siellä varmaan hiekkapaskaa välissä.

hutikka
16.11.2015, 19:59
Meillä o töissä korjaamolla muutama navara vieraillu ja jonkullaisiks tyyppivioiks vois mainita etukardaanin ristikot ja etuiskarit.
Kerran vaihoin yhteen just eteen ulomman vetonivelen vasemmalle,ei ollu paha duuni ollenkaan

Paroni Von Yrjö
18.11.2015, 23:23
Eli vois itsekin saada vaihdettua... vetoakselin sisä puolen nivel ilmeisesti tulee
etuperästä ihan vetämällä ulos? Kun ei siellä mitään pultteja/ laippaa näy. Tulee kohta vaihto ajankohtaiseksi,kun alkaa toi ääni vituttamaan :eek: toivoen tietty että äänen aiheuttaa toi nivel eikä jokin muu.....
Sitten muuten onko kellään tietoa, että saako tollaseen 07 navaraan manuaalisia napalukkoja? Kun ihan turhaan sitä etuperää siellä takavedolla ajaessa pyörittää.

PunisherFIN
19.11.2015, 04:38
tulee vetämällä pihalle, ei näkyny räjäytyskuvissa, että ois perän puolella sokkia. samoista kuvista kahtelin, että voi olla hiljasta manuaali napisten kanssa, koska napa/laakeripaketti on irtokäikäle ja tuollaseen ei napalukkoja saa laitettua, eli veto tulee suoraan pyörännapaan, johon jarrulevy sitten kiinnittyy.
ite suojakumin/murroksen vaihto ei varsin ole mahottoman iso homma, tuurillaan sopii kääntymään tuo koko paketti sillai, että murros linkussa se tulee takapuolelta vetämällä pois paikaltaan, pahimmillaan joutuu irrottamaan navan pultit takapuolelta ja ohjauksen osat edestä pois. jos kaikki pultit aukee v**tuilematta, niin max puol tuntia per puoli ;) tosin mie vaihan patrolliin ja terranoon jne 18 minuutissa pyöränlaakerit molemmin puolin :D

Paroni Von Yrjö
20.11.2015, 22:19
Tämä oli hyvä tieto,kiitos !:)
Juu harjoitusmielessä kun yks ilta irroittelin osia,niin huomasin kans ettei saa napalukkoja.... perkele:mad:
Onkos kellään muuten omakohtaista kokemusta näistä 07> navaroista?
Miten noissa voimansiirto puoli yleensä kestää?

PunisherFIN
22.11.2015, 12:58
piti hetki googletella ja tutkia, niin etupäässä näyttäs olevan R180A nissanin murikka, joka on jossain 200SX nissanissa takapäänä, henksuauton takanen modattuna eteen siis, eli suomeks voin kertoo kokemuksesta, ettei toinna kärryn kanssa hangessa paljon monoa antaa, antaa tasuri, tikut tai murros periksi turhankin herkästi.
takana oli sitten joku sellanen mitä en tuntenu M226 32 boorinen, eli äkkiä kuvittelis, että kohtuu tömäkkä vois jo olla.

hirmusen huonosti muuten löytyy infoja, lootan tyyppiä en löytäny edes vartin tutkimisella, eli ei osaa sanoa mitotuksista tms mitään :o

Gary Grand
23.11.2015, 09:21
Eikös tuo 180-murkula ole edessä King Cabissäkin..:confused:

Ponssekuski
23.11.2015, 12:24
Eikös tuo 180-murkula ole edessä King Cabissäkin..:confused:

Juu.. kyllä on. Ihe hommasin tuon tilalle c200:sen. Kestää ehkä vähän paremmin maastoa.

Paroni Von Yrjö
23.11.2015, 22:02
Hyvä tietää tällainenkin :) Joo jos se nyt normi ajoa kestäisi,onneks on tuo HJ sitten rymyvehkeenä :D Uus vetonivel meni tunti sitten paikalleen,ei nyt mahdottoman paha rasti vaihtaa. Vinkeistä oli apua,kiitos ja kumarrus!
Ainoa takapakki oli että ääni ei muuttunut mihinkään...... perkele:eek:
Edelleen pitää sen ärsyttävän jumputtavan metelin. Ideoita otetaan vastaan että mistä tollanen ääni vois tulla?

Paroni Von Yrjö
03.12.2015, 15:59
Pistetään nyt jos jollakulla muuallakin samansuuntaisia oireita joskus.
Eli ihan perus etulaakeri oli äänen takana! Navarassa ei näköjään voi vaihtaa pelkkiä laakereita, vaan tulee koko napa laippoineen päivineen.
Suht helppo vaihtaa kun vaan kaikki pultit lähtee auki!
Nyt on navara ainakin toistaiseksi hiukan äänettömämpi :D

Paroni Von Yrjö
26.02.2016, 20:30
Terve taas!
Syttyi tuossa navarassa moottorin vika/häiriövalo palamaan...perkele!
Kaikki toimii normaalisti kuten ennenkin,ei kilise eikä kolise.
Lähtee käyntiin kuin palmun alta,ja vedot tallella.
Olisko ihan tuurilla vaan joku häiriö:rolleyes:
Kaikkia ideoita otetaan taas vastaan,että mistä mahtais johtua!
Ja sekin että mistä tuon valon saa sammuksiin....

t.haapala
26.02.2016, 20:37
Ihampa vaikka vikakoodien luvulla lähtis liikenteeseen.
Pelkän valon perusteel paha sanoo mitään :)

Paroni Von Yrjö
26.02.2016, 21:05
Juu kaipa se täytyy johonkin piuhan päähän saada,kun vaan kerkiää:D

-MaTTi-
26.02.2016, 23:32
Osta itelle lukija. Saat halvemmalla mitä töpselissäkäytön liikkeessä ja saat luettua/nollattua vikoja miten paljon lystää.

TOIHZJ
27.02.2016, 15:02
Meneekö neliveto ja takatasauapyörästö päälle ja pois helposti ?
Meillä automaatissa nuo takkusivat ja polttivat moottorin vikavaloa,
Vihdoin kokeilemalla löytyi vika luistavasta momentinmuuntimesta.

Paroni Von Yrjö
05.03.2016, 14:38
No niin,nyt tuli käytyä lukemassa vikakoodeja,ja PO403 koodia testeri antoi. Eli EGR-Venttiilin kanssa jotain häikkää.... Millainen aparaatti tuo on purkaa? Jostain luin että sen vois putsata.

SammyGee
06.03.2016, 13:07
Niitä tais olla kahta eri mallia.. Ebays halvalla.. Normaalisti tais olla n,600e
Tulppaa egr laipoilla. Piuhat oltava kiinni.. Egr noissa tuppaa jumimaan muuttuvasiipisen turbon siivekkeet..

Paroni Von Yrjö
06.03.2016, 19:56
Juu näin olen sisäistänyt että perkeleen kallis klontti kyseessä:eek: miten jos sen tulppaa, niin miten katsastuksen päästömittauksessa käy? Vaikeaa tuota egr:rrää ei ole tulpata. Kun koko osan ottaa 5 minuutissa irti. Eilen sitä tuli hiukan putsattua,oli aika perkeleen moisessa nokimöhjässä. Katsotaan jos on vaikutusta. Valon itsensä saa helposti nollille kun ottaa akun kengän irti:D

Paroni Von Yrjö
06.03.2016, 20:02
Niin ja saako tuollaista uutta osaa mistään tarvikkeena? Kun en löytänyt netistä mistään edes hintaa kyseiselle osalle! Eebaystä minä mittään käsitä.... onko se jottai syötävää:D