View Full Version : Pajerod officrossiin/ Apinakiikku suunistukseen
Aukastaas tämmönen rakennusnkertomus. Tehdään sillon kun inspiraatio iskee. Alustana toimii pitkä pajero jota lyhennetään riittävästi. Näillä näkymin tekniikka mitsun 2.5td kone, saatta muutua viellä.
Tommonen putkihärdelli tuli haettua. Pikkasen joutuu leventämään jotta saadaan kaks paikkaseksi.
Dodiih!! Tämähän tuli nopeammin kuin odotinkaan.. :):) Seurataan etenemistä.
Dodii. Tänään taas jotain pientä saatu aikaiseksi. Konelaatikko paketti nostettin pois paikoiltaan. Kaikki vanhat jarru ja poltoainelinjat pois. Viikon loppuna jos ois aikaa ja inspiraatiota niin vois ruveta suunittelemaan tota rungon lyhennystä. Oiskos porukalla ideoita siitä mikä vehkeen kierrejouset tohon kannattais laittaa?
Parina iltana tulitaas turattua jotain näkyvää. Ruvettin lyhentämään totarunkoa niin yllättäen oli toi japaninrauta sen verran pääsyt haprastumaan niin tehtiimpä uuvetpätkät sinne kokonaan. 34 sentiä lyheni toi akseliväli. Liitos kohtaan tehtävä viellä jotkut vahvikepalat, varmaan semmoiset salmiakin muotoiset ois hyvä ratkaisu?
Edistyy edistyy. :) salmiakkia vaan päälle niin hyvä tulee. Taakse 4 linkki oma valmiste tukivarsilla ja eteen jostain jakarit?
Takaakselia mallattiin pikkasen. Jossakin nuilla holleilla tulis olemaan.
Hieno projeckti. Itekki suunnitellu monta kertaa samanlaista rojektia Pajerosta mutta jäänny vaan suunnittelu vaiheelle. Mukava seurata
laitako pajeron oman rutkukeulan tähän vai tuleeko kunnon etu akseli?:D
Pieniä muutoksia tulee keulaan, mutta risukeulaa jää.
Tuli tehtyä noi salmiakit noihin rungon liitoskohtiin. Jos toi nyt nuilla kestäis, saa sit nähä.
Sunnununtain ratoksi tuli käytyy tuolla halli jotain turattu. Varsien kiinnikkeet tuli väsättyä loppuun ja hepattu akseliin paikoillee. Takajouset ois tarkoitus laittaa tosta tukivarsien päältä, siihen lautanen ja kiinikket noihin tukivarsien pulttiin. Oiskohan toimiva ratkaisu, mitä on arvon raati mieltä asiasta?
Jotain yritetty taas turata. Nuita takajousen paikkaa haeskelin ja tulin tollaiseen lopputulokseen. Iskarit tulee tonne jousensisälle, jouset on rangesta. Jos jollain ois iskareita tohon niin oisin kiinnostunut ostamaan.
Perskutarallaa mikähän motivaatiokärpänen on pääsnä purasemaan oikein. Tuli turattua noi jousen yläpäät valmiiks ja sain jopa ne paikoilleenkin. Panhaardtanko ruvetta seuraavaks varmaan nikkaroimaan. Iskaritkin tulihommattua pittää vaan käyvvä hakemmassa viikonloppuna. Kiitos siitä turakoitsialle ku löyty sopivat varastosta.
turakoitsija
21.01.2016, 17:55
tohon jousilautasten väliin vielä putki tukemaan. tollai ku tos toisiksviimosessa kuvassa on sattunu toi rungon takaputki melkei kohillee????
Kiitos vinkistä. Pitää laitta jotain metallia siihen mitä sattuu nurkista löytymään :-)
Alustan teko jäi vähän vaiheeseen ku puuttuu viellä nuita osia. Otettiin sitten toi kori työnalle, sekö oli vähänkapianmakuneen niin levennettiin 30 centtiä. Eiköhän tonne nyt saada mahtumaan kaks kuppijakkarata . Peräpäätä joutuu vielä muokkaamaan kuhan saadaan sit lopullisesti se runkoon kiinni ja renkaat mitkä tulee alle (kuhan ensin löytyy sopivat).
Vähän ollut toi motivaatio kateissa tän kanssa :-) No jotain pientä saatu kuitenkin aikaiseksi. Panhardtanko saatiin vihdoin ja viimein aikaseksi ja jopa paikoilleen. Seuraavaks ois ruvettava suumailemaan tohon keulaan kierrejousia. Katotasnhan mitä siitäkin sit tulee, jos ei muuta niin ainakin sutta ja sekundaa :-)
Ei se etupäässä tarvii mitään muuta ku pienen kiristämisen ja apusimpukan vahvistuksen.
Tuli pari muuttujaa ja läks noi sauvat pois. Mutta katotaan nyt mitä tästä tulee :-)
Eihän tuo panhardi ota jakariin kiinni sisäänjoustossa apukuskin puolella? Tsemppiä ja virtaa sinne! Kyllä se kesälle liikkuu.. ;)
Toi kuva hämää aikarajusti, kyllä n tilaa tulla ohi. Kesä tulee yllättävän äkkiä :-)
Tuli taas tänään pikkasen turailtuu jotain pientä ja samalla testailtua uutta miggiä. Etujousi ratkaisuksi jotain tommosta. Taitaa olla jonkin henkilö merssin jouset. Näkeesit mihin asettuu ku nostakoneen paikoilleen. No se on sit sen ajan ongelma :-)
Väliin fiilistely hetki :-)
Vaihdelaatikolle turattu uusi palkki.
PunisherFIN
29.04.2016, 23:14
mie oon tätä ny hetken miettiny ku tuol ihan ekassa postissa laitoit, et suattaa viel tekniikka muuttua, ni muuta vaan. nimittäin bensakoneeksi :) ny kaik td miehet repii persiinsä, mut tosiasiahan on se, että crossissa mennään nykyään kohtuu kovaa ja nuo tupaöljy vehkeet ei pääse tehoissa likimainkaan siihen, mitä bensalla päästään, eli suomeks ne on tien tukkona koko ajan, paitti tietty sitten ku bensamiehet hölömöilee, tai rikkoo vehkeensä :D tietty bensakonees tulee ongelmaksi heleposti lämmöt, mutta onhan tuota rallia ja rataa ajettu pensselinpesuvedellä jo aika kauan ja siiheki löytyy ratkasut. se mikä eniten miun mielestä puoltaa bensakoneen laittamista crossivärkkiin on sen herkkyys, eli sie voit ohjata autoo kaasulla, toisin ku dieseleissä, ne ei herää kirveelläkään ja ku tarttesit viedä autoa lintassa, tai pitää kulman sillai, et taipuu, ei siit oikeen puoleisesta pedaalista oo mitään apua.. ihan noin vaan ideana, jos siula on mahis eli nurkissa lojuu ripee bensateknikki, ni ennen laita se, koska tuollanen kevyt "putkirunko" liikahtaa 150 hepalla aivan hervottomasti, toisin ku jollai sadalla, tai alle sadalla :)
Noniin. Juu kyllä toi bensakone on käynämiellessä, mutta ku ei ollut pudjettiin sopivaa pataa niin mentiin sit tällä. Mutta itse asiaan. Tääkin on taas tässä pikkuhiljaa edennyt. Polkimet on hakena jo paikkansa pientä hienosäätöa viellä. Osa pohjastakin on saatu tehtyä ja kuskinpenkille kiinnikkeet.
Tätäkin tehty taas hämyisenhallin nurkassa :-) Rintapelti saatu hahmoteltua paikoilleen ja vähän myös tota tunneliakin väsätty. Jos tää vaikka näkis ton päivänvalonkin joskus.
Pakkaspäivän kunniaksi tuli taas tämäkin kaivettua pölynalta esiin. Keularupesi löytämään muotoaan. Jonkinlaisiin lokasuojiin ois viellä saatava visio, nokai se jossain vaiheessa viellä tulee :-)
Hetken melenvikaisuuden johdosta tuli hommattua tommoinen väli projeksti. 2,8 Vm-99. Kone pitäis kasata ja kuskin puolen akkukotelon alta paikata pieni ruostereikä. Muuten tervepeltinen ja runkoinen
Ruostesuojaus aloitettu. Viellä ois käytävä runkoja pohja lävitse. Milläs porukka on putsailut nuita imusarjoja egr.n jäljiltä?
Uuninpuhdistusvaahto ja kuumavesipesuri on aika hyviä
Nuhapumppu
14.02.2017, 10:09
CRC Super gasket removerilla lähtee parhaiten jossei ole kuumapesuria käytössä,tuota ja bräkleeniä
http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e20471841/
Kiitoksia tästäkin vinkistä. Imusarja odottaa viellä putsausta.
Pikkasen pääsnä tohon poltoaineputkeen keijo k.orroosio iskemään. Onko kellään tietoa saiskos mistään tohon tota uuttalaippaa tarvikkeena? Tankki on muuten kyllä hyvässä kunnossa.
http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v46s-2-8td-111993-22000-lwb/v46s-fuel-system
Timantitiskin ja milnerin välinen hintaero ei olekuin 5€ tällä osalla. Joten tuli sorruttua tohon merkkiliikkeeseen :-) Tankinpinta tuli putsattua ja ruostepohjamaali ja massapintaan niin eiköhän tolla sit pärjäile.
Tämäkin viellä :-) Tommoinen apinakiikku eksyi halliin, jotta ei vaan missään nimessä ois vapaaajan ongelmia. No ruvetaan tätä sit jalostamaan kuhan saa ton valkoisen pajeron ekana tehtyä.
hexmania
21.02.2017, 09:40
Tämäkin viellä :-) Tommoinen apinakiikku eksyi halliin, jotta ei vaan missään nimessä ois vapaaajan ongelmia. No ruvetaan tätä sit jalostamaan kuhan saa ton valkoisen pajeron ekana tehtyä.
Sanon sen täälläkin aika vaihtaa isää :D
mettäsika
21.02.2017, 10:22
Ruostesuojaus aloitettu. Viellä ois käytävä runkoja pohja lävitse. Milläs porukka on putsailut nuita imusarjoja egr.n jäljiltä?
meillä on töissä sellasta pesuainetta kuin soot away mä olen sillä pessyt auton kansia ja tuntuu irtoavan palotiloista karstatkin tosi hyvin sillä vois puhdistua imusarjakin .. tosin pitää muistaa että se aine purasee alumiinia aika tehokkaasti
Jos se lähtis tolla crc.n tuotteella.
Väliprojekti etenee hitaasti ja varmasti. Pohja ja runko massattu. Uudet jarruputket väsätty. Uusi poltoainelinja viellä ois tehtävä. Puskurinkiinnikeet joutu soveltamaan ku tuli toi korinkorotus tehtyä.
Joku hemmetin terroristiristo pääs hallin ovesta sisään ja rupes saman tien purkamaan apinakiikkua :-) puskurin alta paljastui tommoinen pieni vinssin poikanen. Näky lapun mukaan olevan vetokykyä kokonaiset 1130 kiloa.
Hallin pimeässä nurkassa tapahtuu. Soa alusta tehty melkein valmiiksi ja taka-akseliin saatu vahvistukset tehtyä. Jatkuu seuraavassa numerossa
Ennen korotusta vakiorenkailla. Korotuksen jälkeen 205/70 15 insat.
Pikkasen pääsnä toi ystävämme keijo.k.orroosio iskemään. Mä ku luulin että mukamas mitsu on ainut mikä ruostuu :-) Eipä siinä muuauta ku leikkaa liimaa ja askartele.
Nää on niin loistavia entistenomistajien ruostekorjaukset. Parhaimilla kohdilla kolme peltiä päälekkäin. Puhdetta siis riittää.
Käyttis projekti ois enää pesua ja leimausta vailla valmis. Kaikki loppu on sit jo hifistelyä.
Pajerodiin koitettu tässä jotain nysväillä ja suunnitella. Polttoainetankille ainekin paikka katottu ja akulle myös molemmille jopa kiinnikkeet hepattu paikoilleen ja vähän yritetty syylärille ettiä paikkaa . Kuvia laitellaan sitten kun saa oikeesti jotain aikaan perseen raapimisen ja kaljan juonnin ohessa :D
Apinakiikkuun saatu kuskin ja vänkärin jalkatilat kuntoon. Jos nyt kestäis töppöset kyydissä :-) Muutaa ärräpää on kyllä tullut ku ku on entisen peltisepän sätöstyksiä rälläköinyt. Viimeinen kuva vähän osviittaa mitä noi jalkatilat oli :-)
Hiljais eloa on riittäynyt projektien kanssa syynä lähinnä motivaation puute, isän työt ja oma armeija aika. Kai noista vielä joskus autot taikoo mutta eikös se ole jo aika hyvin kun yksi kolmesta on valmistunut. Muiden valmistumista odotellessa. Taikka lisää projekteja odotellessa :D
Sadepäivän kuniaksi saatu taas jotain pientä näkyvääkin aikaiseksi. Kierrätys kunniaan ja öljytynyristä uuta pyöräkoteloa :-)
Apinakiikkua saatu taas pikkasen väkästeltyä. Tuulilasin alalaita tulitehtyä uusiksi. Kori nostettu paikoilleen jotta pääsee tekee korin kiinnikkeitä. No jos se joskus ois valmis :-)
Tukivarsien ja tankin mallailua, kai tää joskus konttorisedän näkee :D
Prototyyppi nro1 saa nähä toimiiko
angrynerd
09.04.2018, 19:34
Prototyyppi nro1 saa nähä toimiiko
Hienon näköistä tolskaamista.. hyvä niistä tulee.
Vinssin ja pedin mallailua
Ei tämäkään ole unohtunut :D pikkuhiljaan kasaantumaan päin
hexmania
15.07.2018, 15:47
No nyt on apinakiikku saatu käytettyä renkaillaan. Renkaana toimii näin alkuun special track2 205/70/15
Suzukiin saatu vihdoin vähän maalia pintaan
Ei tätä ole vieläkään unohdettu vaikka niin voisi jo luulla:D Koko ajan kasaantumaan päin, työt on vähän jarrutellu hommia. Moottoriin uusia tiivisteitä vaihdeltu sekä muutenkin kaikkea pientä koitettu nysvätä. Antaa kuvien puhua siitä mitä muuta on saatu aikaan.