View Full Version : Kyy hj remppaa
Kesällä tuli hommattua hj61 en tiedä miks :D mutta on se vaan jotenki silmiä hivelevä laitos:rolleyes:
Tarkoitus olis jotain projekti kertomusta tänne sepostella.
Tähän mennessä tehtyä
-Jarrut eteen ja taakse
-jarruputket ja letkut eteen
-Murrosjumppa tiivisteineen ja laakereineen
-Kardaanin ristikot eteen
-jumiutuneiden lukkomekanismien herkistelyt ja siirtohaarukan pultin vaihto
-öljyt periin laatikkoihin
-Uus vanha syyläri vuotavan tilalle
-kaikki suodattimet
Saa nähdä kuinka tämä karkaa käsistää
Talveks uutta vannetta ja rengasta, mutta renkaat vielä matkalla. Renkaiks tulee cooper discovery stt 33 12,5 15 jos ne nyt ikänä saapuu perille:mad:
Alkuviikosta akoi ilmenemään startti ongelmia joten hain uudet kosketin kärjet, solenoidin männän ja hiilet, ei voi sanoa että olis ollu hinnalla pilattu ku kustasnsi alta 20e B-)
Tulihan siitä heti vähän enemmän maasturin näkönen uusien kumien myötä ja huomattavasti vakaampi ajaa, rengasmelukin oli todella vähäistä. Korkeemmaks tuota kyllä tarttis saada, mutta sen verran että mahtuis vielä tallinovesta sisään :p
Vähän ruosteen poisto operaatiota aloteltu,ja samalla olis tarkotus nostaa koria 50mm. Tänään nyppäsin sisustan veks, ja tyhjäsin tankin, ihme kyllä tankin tyhjennysproppu jopa aukes :) jopa vararenkaan poikittaispalkki irtos ilman kummempia konstailuja. Vielä tankki alas niin pääsee alottelemaan tosta peräloosterin lattiasta.
Onko porukat vaihdellu noihin takasivu runkopalkkeihin sitä sisempää U profiilia, täs omas näyttäis runko olevan ok paitsi nuo sisemmät, mahtaisko tuohon löytyä jotain heittämällä sopivaa palkkia.
Tämmösillä jenkeissä näkkyyvät korjaileva:
http://forum.ih8mud.com/threads/60-c-channel-repair-rails.836762/
Eiköhä siihe rautakaupoista luulis sopivaa U-profiilia löytyvä. Omassakin pitäs varmaan vaihtaa, alkaavat olemaa melko kuprulla. Ovat vaan niiteillä kiinni alkuperäset...
savustin
28.12.2015, 06:53
Se mitta on sisemmässä muistaakseni 120mm ja ulompi130mm 5mm seinämällä,Kevyt u-palkki toimii hyvin nämä mitat on muistin varaisia.
Tänään tuli irroteltua korin kiinnike pultteja ja voin sanoa että ei todellakaan menny niinku elokuvis:( no kaks taaimmaista kannatinkohtaa menee uusiks ja ehkä keulan kannattin kohdat kans. Eipä tämä työmaa nyt minää yllätyksenä tullukkaa :D ai niin tulihan tuos sorvailtua nuo korotuspalikatki, joutu ottamaan pom tankoa ku nylon oli loppu etralta.
Hahaa! ku vääntelin korin pultteja auki ja otin polvella tukea kynnyksestä, niin meni polvi kynnyksestä läpi:D on se rapea:cool:
Se mitta on sisemmässä muistaakseni 120mm ja ulompi130mm 5mm seinämällä,Kevyt u-palkki toimii hyvin nämä mitat on muistin varaisia. Tuon kokosta palkkia näytti olevan saatavilla, mutta perskeles ku ei viittis 6 m palkkia hommatta, täytyy koittaa kysellä paikallisilta pajoilta jos olis lyhkäsempää pätkää myydä.
savustin
31.12.2015, 06:58
Tuttua ja turvallista toyota laatua havaittavissa,Tuo kori on sentään korjattavissa yleensä niihin ei saa korjauspeltejä hitsattua mihinkään kiinni.Käy jossain metallipajalla särmäyttämässä suorasta 5-6mm pellistä palkit saat sen mittaiset kun haluat.
Tutun näköstä puuhaa :D seuraavaks takalokareiden etunurkat? Oikea taka nurkka on kans mukava ku menee niit löpö putkiä miljoona..
Hitto tää mun hojo on vissiin sandwich rakenteinen, joka puolella tuntuu olevan 3 kerrosta peltiä:D Kynnyski tuli auottua ja tarkots olis laittaa palkkia tilalle.
Mikkiliimalla lappua peräkotseliin, mites muuten nuo saumat kannattaa tiivistää,vedetäänkö päälle suoraan jotain sikaa vai pohjamaaliko ensi. Mitä maaleja tuonne pohjaan ulkopuolelle kannattaa sotkea puhtaalle uudelle pellille.
Joutu sitte sisälokareita ja takasivujaki paikkailla heti reippaammalla kädellä :( Jos nyt alottelisin tatä projektia niin kyllä koppa tulis nostettua pois rungolta, mutta nyt menään näin.
Runkoon joutui kans muutaman paikan laittaa, biltemasta ostettu neula paineilmavasara oli kyllä aivan ehdoton värkki näissä hommissa. Takarungon sivuihin turailin uudet c palkit ja muutama pienempi paikka piti näidenki alle laittaa.
Nyt olis runko parsittu ja maalattu por15 maalilla 2 kertaa, korin takaosan peltihommat jatkuu edelleen.
lacrits68
26.02.2016, 07:14
moi!
Osta japsi ja opit hitsaamaan?
ei vaan....siistiä työtä ja hyvää jälkeä! Aina ollu kateellinen noille jolla puu&metallihommat on hanskassa!
Kepp up good work!
//J
Projekti vaan laajenee:eek:, mutta jotain sentään valmistuuki.
Joonapyrrö
17.03.2016, 21:34
Komiaa jälkeä tulee! Itelläki ois samanlaiset hommat menossa hallilla mutta inspiraatio loppuu välissä:D:D
Keulaan joutui hankkimaan uutta peltiä ku vanhaa ei huvittanu ruveta rapaamaan, koska oli vuorattu sika massalla :mad: On muuten mukavaa maalata toi por15 ku tasottuu ja peittää hyvin ja jälki on ku ruiskulla maalattu, paitsi että toi purkki on kyllä ihan perseestä, ku jässähtää kiinni heti jos on kerran ollu auki.
Mietintämyssyssä U-POL Raptor pinnoite :rolleyes: siis pintamaaliksi :D . Ei hirveen montaa hojoa taida löytyä tuolla pinnoitteella, tai ei ainakaan googlettamalla löytynyt. Löytyykö käyttökokemuksia kyseisestä tökötistä?
Komiaa katseltavaa :cool::cool:
Hessu888
02.04.2016, 22:12
Keulaan joutui hankkimaan uutta peltiä ku vanhaa ei huvittanu ruveta rapaamaan, koska oli vuorattu sika massalla :mad: On muuten mukavaa maalata toi por15 ku tasottuu ja peittää hyvin ja jälki on ku ruiskulla maalattu, paitsi että toi purkki on kyllä ihan perseestä, ku jässähtää kiinni heti jos on kerran ollu auki.
Siihen pitää laittaa elmukelmu väliin joka kerta, jottei jumitu. Itel repes koko purkki kyljestä auki tokalla kerralla.
Joo kelmutin kans ton purkin tälläkertaa :)
Peltien sovittelua ja helmojen väsäystä, ehkä tämä vielä kesäks valmistuu :rolleyes:
Ja sitte väriä pintaan :)
Samppahj
28.04.2016, 07:13
Sehän alkaa valmistumaan. Hyvältä näyttää :)
Jaahas ja sitte kattoa pään päälle , hitto että tuoltaki tota mätää löytyy :eek:
Kekkeruusi
20.05.2016, 22:32
Tää on kyllä ihan käsittämätöntä et miten voi tippalistan yläpuolelta ruostua :eek:
Omassa LJ:ssä oli kans päässy toi tippalistan yläpuoli jo aika pahaan kuntoon
Tää on kyllä ihan käsittämätöntä et miten voi tippalistan yläpuolelta ruostua :eek:
Omassa LJ:ssä oli kans päässy toi tippalistan yläpuoli jo aika pahaan kuntoon
Kondensoisiko sinne sisäpuolelle vettä suomen talvessa? Eikö ne sisäpuolen raudat ole tehtaan jäljiltä käsittelemättömiä. Pajerossa sama juttu...
Tuossa tippalistan alareunassa on ainakin 3 kerrosta peltiä päällekkäin lähes kiinni toisissaan, niin kyllähän sinne aika hyvin kondenssi kertyy. Elikkä jos kattoverhouksen jostain syystä irrottaa niin vois olla hyvä ruikkia jotain kotelosuojaa sinne peltien väliin, varsinki jos ei ruosteenalkuja näy vielä ulospäin.
Keväällä täyty kunnostaa väliprojektina tollanen vanha solikkan asuntovaunu, ja meinas tänki paskan kans usko loppua :D , mutta valmistuhan se lopulta. Kesälomilla koevedettiin 1600km ja todettiin hyväksi.
Hojo projekti kans hieman edennyt, lokarit ja sisälokarit eteen olis nyt kans paikalleen sovitettu ja hitsattu palkkihelmaan kiinni. Myös takakaaret ja katon reunat valmiina ja maalattuna. Seuraavana täytyis tankki ja takaluukut ottaa työn alle.
Jaahas hetki taas vierähtänyt ja hojo projekti alkaa olemaan loppusuoralla, kyllähän tämä lähti aika pahasti lapasesta ku alunperin piti vaan palkkihelmat äkkiä väsätä :D
Vinssipuskurin kyhäilyä, petinä käytin 10mm L palkkia ja vähän vahvisteluja ympäriinsä. Luulis tuon nyt jotenki pysyvän suorassa, kiinnitys runkoon tulee 6 kohtaa.
Alunperin suunnitelmissa oli mekaaninen vinssi, mutta päädyin tuohon sähkövirveliin ku istuu vähän paremmin keulaan. Mekaaninen sit ehkä auton alle takapäähän.
Nyt alkaa olemaan nipussa :D Putki tuli väänneltyä 3" putkesta yhdellä vaimentimella, saa nähdä kuinka tuo resonoi.
Vinssin releboxi ja päävirtakytkin sopi hyvin maskin ja syylärin väliin.
Samppahj
28.09.2016, 21:06
Tyylikästä!
Pari iltaa on tullu väänneltyä pohjapanssaria 5mm levystä , tulihan tuota varmaan 10 kertaa sovitettua edes takas:D.
Kivaa katseltavaa kun hoojiit pidetään liikenteessä/kunnossa! Itse takana samankaltaiset puuhat ollut. Nyt siirtynyt HDJ malliin ja kohta varmaan samoja hitsuu hommia edessä :). Voin sanoa et vaik on siirtyny hoojiistä hoodeejiihin ni kyllä siinä hj.ssä on enemmän munaa! :D
Uutta rojektia pukkaa :D Tunnistaako joku rakentaneen tämän, pientä ehostusta olis tarkotus tälle tehdä ja ehkäpä ajaa joku suunnistuskisa tällä kaudella.
Suzuki kokenut pienen ehostuksen
-Pohjan mätäkohdat hitsattu
-Palkkihelmoihin astinputket
-sisälokarit käyty läpi ja suojattu kiveniskumassalla
-koko auto maalattu Raptor liner maalilla, värikoodi ral 6015
-uus kytkinlevy
-Vaihdelaatikon korjaus, pakin vaihteensiirtäjän fixaus ja stefat
-Jakolaatikkoon uudet välitykset+laakerointi ja stefat
-uudet takajarruhilppeet +jarruputket
-9000lbs vinssi keulille
-Sähköjen ehostus
Suitsa leimattu ja siirtokalustoa hommattu, 1 kisaki tällä kaudella ajettu. Alustaa hieman paranneltu ja tallinlattialla odottais rj70 aksilat asennusta :D
Tuollanen projekti bertta tuli haettua, suunnitelmat tämän suhteen on vielä vähän auki. Jos jollain löytyy takasivut ja ovet joutilaana niin vois kiinnostaa, nuo omat on hieman erikoisen näköset :confused:
Berttaan haalittu uusia palikoita, ja täytyhän sitä heti koekasata :rolleyes: . Pikkasen jännitti tuon koneen kunto, mutta nätisti se tärähti käyntiin pienen perushuollon jälkeen.
jääkö ihan vakio tekniikka paikoilleen?
Hj61etuaksila soana odottelee allelaittoa ja takaakseli vielä hakusessa, joko lukollinen,kitka tai avoin ja koneeksi ehkä 12ht. Auton mukana tuli hj:n 5 lovinen keppinelikko, tätä vissiin suunniteltu joskus 8 koneen perään, mutta suunnitelmat on vielä vähä auki lopullisen tekniikan suhteen. Käykö tuo keppinelikko 12ht:n perään vai pelkästään 2h koneseen. Hyviä ehdotuksia kuunnellaan tekniikan suhteen, auton pääasiallinen käyttö lähinnä kesäautona tie/safarikäytössä
laatikko käy suoraan 12ht koneeseen mulla on akseli kitka lukolla jos tarvitset.akseli on kyllä purettu mutta on akseli putkia jokunen niin voi valita siihen sopivan.olisi tuossa kyllä koko hj edulisesti valmiiksi 2h turbotetulla koneella.soita jos tarvitset jotain.045 1257575
boystoys
02.09.2017, 14:05
Miulta löytys ehjä kitkalukollinen perä kaikkinee kilkkeinee. Puh.0451337014
voi voi! täytyy toi käyttiski näköjään siirtää tänne projekti osioon jonon jatkeeks.
hiluvitkutin
25.10.2017, 16:09
Mitä helevettiä oot männy tekemään? Vai tekikö joku muu?
Ai perkele! Ei pahasti kellään sattunut?
Onni onnettomuudes ettei kellekään käyny kuinkaan, mutta peltihommia riittää varmaan kevääseen asti:o
Sen verran tätä aloteltu että mäntien päältä imastu ölpät pois ja lyöty tulille mahtavan savupilven saattelemana, kaikki tuntuis pelaavan niinku pitääki.
artsi777
26.10.2017, 10:49
Tärkein kuitenkin on että autoa lukuunottamatta kolhut olivat vain henkisiä.
Peltiä saa aina uutta
Alkaa olemaan tallissa ahdasta, eli tuo bertta saattais vaihtaa omistajaa jos kiinnostusta löytyy:(.
MYYTY
kerro lisää Bj:stä
045 125 75 75 laita vaikka viestiä
Jaahas päivitellän tätäkin välillä. Sain vihdoinki aikaseks laittaa nuo tallin lattialla jaloissa pyörineet rj70 aksilat suzukin alle, myös jarrusylinteri vaihtui tehostettuun malliin. Takakardaanin tein hj tuplanivelkardaanista, jossa murikan puoleinen laippa on hiluxista, etukardaani on hiluxista jossa jatkospeiceri. Ihan sopivasti maavaraa 33 kumeilla:rolleyes:, iskarit menee kyllä vaihtoon ja taakse mahdollisesti revolverit.
Koeajossa havaittua, takakardaanin tuplanivelen keskikuula vaatii toimenpiteitä, etukardaani hieman jyrisee muuten ok:rolleyes:
Tällanen 98vm samurai odotellu talvesta asti inspiraatiota, nyt sentään alotin ja pökin ruuvarilla vähä reikiä kaariin ja helmoihin. Suunnitelmat tämän kanssa on vielä täysin auki.
Kesällä tuli vaihdettua hojoon omen 75mm setti ja kyllähän tuo ajettavuus parani huimasti. Ohjausvarret vaihdoin samalla uusiin, kun vanhat oli melkeen mädäntynt poikki. Kummasti rauhottu kulku kun sääti aurauksen lähes nolliin, aiemmin joutu kaksinkäsin pitämään ratista kiinni ku veteli niin pirusti. Tällä viikolla taas tuore leima huomautuksitta ja piti vielä oikeen vahatakki:)
Hieman tullu suzukia paranneltua, kaaret tuli väänneltyä ja vähän isompaa gummia alle. Kaariprojektin sain vähä motivaatiota ku Turassa selvittiin säikähdyksellä, meinas kipata keulan kautta ympäri alamäkeen:eek:
Testiajot suoritettu samalla kun käytiin pällistelemäs M.U.T.A :aan uusia ajoalueita. Hirveesti olis taas paranneltavaa, tuo litranen mylly on kyllä niin käsittämättömän nuhanen, että nyt joutuu pikapikaa hankkia toisen tekniikan. vw1,9 d odottelis tallin lattialla sopivaa vaihteistoa joka tuntuu olevan kiven alla, eli saa tarjota jos jollain 5v loota, 1,3+5v laatikko tai joku muu sopiva tekniikka.
Taas yritetty jotain tehä. Nyppäsin tankin auton alta pois ja istutin tollasen alumiinitankin peräkotseliin. Samalla laitoin sähkösen pensapumpun. Pieni vinkki, jos tuollasta asentaa, niin kiristää nuo korkin pultit ennenkä kaataa bensat tankkiin. Vuosi nimittäin ku seula, koska pultit kaikki löysällä.
Tuollanen Vitaran 1.6 ruisku mylly ja 413 laatikko ilmesty talven aikana tallinlattialle. Kone ja loota soviteltu yhteen ja odottelee asennusta.
Tuli tehtyä kierrealusta takapäähän Lj:n jakareilla, alkoi sen veran nyppimään toi kivirekimäinen pompotus. Iskareiksi laitoin Omega caravan taka iskarit ja jousiksi audi 80 takajouset 11mm langalla.
Iskareiden kulma tuli aika jyrkäksi, mutta tuntuis olevan ihan ok.