terppi
06.11.2015, 14:23
Hyvä käyttishän tuo, mut pientä kysymystä on tuo herättänyt teknisesti.
Joo, hitsaamaan on joutunu, mut nyt on leimaa taas. Se jolta tuon ostin ni ois voinu sanoa et on kaverina katsuri. Aivan saatanan läpilaho rungoltaan. Ja katsastettuna tuli mulle. En usko et vuodessa olis lahonnu noin pitkälle...
No, mutta se siitä. Nyt on uutta rautaa joka puolella ja pitkä leima. :)
Mutta se kysymys...
Kylmänä tyhjäkäynti on aivan helvetin alhainen (~500rpm). Parin minuutin lämpeämisen jälkeen nousee tyhjäkäynti tuonne 7-800rpm..
Tää kun on tällainen rautalankadiisseli, ni eiks ne kierrokset ny aika vakiona pitäis pysyy? Vai onko tuossa jotai sähköohjattua muutakuin magneettiventtiili pumpussa? :)
Ja ongelma...
Pari kertaa esiintynyt ilmiö, et kone hyytyy.
Eli, aamulla lähen töihin, pakkasta noin aste.
Lähtee käyntiin normaalisti ym. Pakitan pois parkista ja lähden kohtuu jyrkkään alamäkeen kakkosella. Tyhjäkäynti laski todella alas, justjajust käy. Kun mäen alhaalla koitan kiihdyttää, niin ihan kuin olis tavara loppu tankista. Mut yli varttitankki vielä. Hetken kiusaamisen jälkeen alkoi ottaa kierroksii iha okei.
Päivä sen jälkee kaikki toimi normaalisti. Mutta tulin Turust kotii (25km), jätin auton parkkiin noin tunniksi ja lähin liikkeelle.
Sama juttu, vaikka lämmin kone.. Hetken kutiteltuani taas pääsin liikkeelle.
Naftafiltteri on vaihdettu alkuviikolla.
Mistäs moinen vois johtua?
Joo, hitsaamaan on joutunu, mut nyt on leimaa taas. Se jolta tuon ostin ni ois voinu sanoa et on kaverina katsuri. Aivan saatanan läpilaho rungoltaan. Ja katsastettuna tuli mulle. En usko et vuodessa olis lahonnu noin pitkälle...
No, mutta se siitä. Nyt on uutta rautaa joka puolella ja pitkä leima. :)
Mutta se kysymys...
Kylmänä tyhjäkäynti on aivan helvetin alhainen (~500rpm). Parin minuutin lämpeämisen jälkeen nousee tyhjäkäynti tuonne 7-800rpm..
Tää kun on tällainen rautalankadiisseli, ni eiks ne kierrokset ny aika vakiona pitäis pysyy? Vai onko tuossa jotai sähköohjattua muutakuin magneettiventtiili pumpussa? :)
Ja ongelma...
Pari kertaa esiintynyt ilmiö, et kone hyytyy.
Eli, aamulla lähen töihin, pakkasta noin aste.
Lähtee käyntiin normaalisti ym. Pakitan pois parkista ja lähden kohtuu jyrkkään alamäkeen kakkosella. Tyhjäkäynti laski todella alas, justjajust käy. Kun mäen alhaalla koitan kiihdyttää, niin ihan kuin olis tavara loppu tankista. Mut yli varttitankki vielä. Hetken kiusaamisen jälkeen alkoi ottaa kierroksii iha okei.
Päivä sen jälkee kaikki toimi normaalisti. Mutta tulin Turust kotii (25km), jätin auton parkkiin noin tunniksi ja lähin liikkeelle.
Sama juttu, vaikka lämmin kone.. Hetken kutiteltuani taas pääsin liikkeelle.
Naftafiltteri on vaihdettu alkuviikolla.
Mistäs moinen vois johtua?