PDA

View Full Version : maasto bussi


fj40 mörö
03.11.2015, 19:11
Elikä kysymys kanssa harrastajille....onkhan ideoita mistä sais rakenneltua kohtuu vaivalla maastokykysen bussin
bussilta vaadittaishin seuraavaa
-nelikko
-henkilö määrä 10-15 henkilöä
-rengaskoko mielelhän 33 tai isompi
-leimattavissa myös tänne pykälä suomhen :)

Tässä vaihto ehot varmhanki rajottuu jenkkeihin , mutta kaikkia vaihto ehtoja kuunnelhan
ja joo tunturi bussihan se tulis olemhan :D

Bj Andy
03.11.2015, 19:56
Jostain ent.neukku eli nyk.eukkumaasta 6x6 Ural pikavuoro korilla. Vastannee kysymykseen ja on hieno. Joku vuosi sitten noita oisi ollu Joutsenossa varmaan kohtuu edukkaasti kaupan,vaan menivät paaliin.

Ja Ategosta on tehty dösiä ihan Suomaliassakin eli semmoseen neliveto kilkkeet niin taas on hieno.

vellihousu
03.11.2015, 22:05
https://www.extremeiceland.is/en/activity-tours-iceland/snowmobile-iceland/the-famous-pearl-tour
Tollasia oli paljon islannissa, ei hajuakaan mitä suomalian säännökset sanoo. Todennäkösesti maksimi rengaskoko on 155/65 13.

Calmari
03.11.2015, 22:11
Joku vuosi sitten noita oisi ollu Joutsenossa varmaan kohtuu edukkaasti kaupan,vaan menivät paaliin.

Jos tarkotat maakaasu työmään vehkeitä niin uaz bussi ois maksanu vissii 1,5 ke ja eihä niit ollu ees rekattu/verotettu suomee.

fj40 mörö
03.11.2015, 22:28
https://www.extremeiceland.is/en/activity-tours-iceland/snowmobile-iceland/the-famous-pearl-tour
Tollasia oli paljon islannissa, ei hajuakaan mitä suomalian säännökset sanoo. Todennäkösesti maksimi rengaskoko on 155/65 13.

Jep..eli tuon tyyppistä kokonaisuutta pitäs kehitellä mutta täälähän tullee pykälät vasthan heti nuitten renkhajen kans...eli vähän maltillisempipitäs olla..vaan tuo olis kyllä hjuva :D.....hyvä ko puhuvat super jeepeistä :p

Calmari
03.11.2015, 22:50
https://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI :-)

fj40 mörö
03.11.2015, 23:28
Perkkeles...tuohon ko tekis lämpimän ikkuna kopin...hmm onkhan nuita diisselinä

Bj Andy
03.11.2015, 23:45
No nuo uralit on ainakin tuoreempina dieseleitä ja niitä siellä kaasuputkityömaalla oli henkilökorilla.

hemmobj40
04.11.2015, 07:54
Tollasen maastojunan kyydissä tuli oltua muutama vuosi sitten Sloveniassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5256&pictureid=111614
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5256&pictureid=111613

Kaitsu67
04.11.2015, 09:39
Noi kärryt tai vaunut näyttääkin erittäin maastokelpoisilta ;) :D

vexi4x4
04.11.2015, 11:50
Varmaan ns.parhaan ja luvallisen saa jostai tommosesta jenkkipikkubussista. Tässä oon kainuun maisemissa muutaman kerran nähny tollasen foordin todella korkeena ja isoilla kumeilla. Toki räppärimallin isoilla vanteilla mut silti. Siitä oli joskus bongauksia topikissa kuva ja ihan se näkyy suomen kilvissä olevan.

fj40 mörö
04.11.2015, 12:05
tuo urali oli ihan potentiaalinen....kuvahakuna haeskelin maasto busseja niin tuli jonku verran kattokorotettuja suburbaneita vasthan ja 38 renkhalla ja bussi tyyliin penkit..88 vuosimallia näky olevan. Monellekhan nuita saa/voi rekisteröijä....tässä projektissahan tieten ratkasee raha ja se että millä vaivalla mistäki saa tehtyä keleposen

fj40 mörö
04.11.2015, 12:07
Tuo vanhempi koppanen unimökki :) saattas olla kans toimiva helemat vain aika likellä maata

fj40 mörö
04.11.2015, 12:17
Vaihto ehtoja tällä hetkellä
1 ural
2 unimog
3 suburban
4 tai joku muu jenkki 4x4 vani

1 ja 2 kuuluis luokkaan raskas ja 3-4 kevyt raskas :D tässähän ei kauhiasti väliä olis vaikka se raskas oliski ko ajot olis syys loka marras huhti touko ja ehkämyös kesä mutta ajot suurin osa routa aikhan ja pieni lumi maassa

Hencca
04.11.2015, 12:52
Mitenkähän suomessa on toteutettavissa tuollainen erillinen matkustajakori noin niinkun rakentelusääntöjen puolesta? jos sellainen on kohtuutyöllä ja kustannuksilla toteutettavissa niin sellainen asennettuna jonkun yleisemmän 4x4 alustan päälle voisi olla kustannustehokkain ratkaisu. Esim. sprinter, canter tms. pienemmän 4x4 kuorkin alustalle missä kantavuus riittää ja varaosahuolto pelaa.

Ja sitten se hullumpi idea: tuo matkustaja kori vaihtolavasysteemillä (koukku/vaijeri) niin voi sitten samaa alustaa käyttää muissakin työhommissa... :D

Noh, nämä nyt on vaan hetkessä ideoituja mutta tulipahan mieleen...:rolleyes:

toyopet
04.11.2015, 13:17
Perkkeles...tuohon ko tekis lämpimän ikkuna kopin...hmm onkhan nuita diisselinä

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/ZiL-131_based_Off-road_bus.jpg

pipo_esa
04.11.2015, 14:07
Tällänen oli Kasakeissa

Rölli
04.11.2015, 17:55
Mites ihan perus proto ja siihen lavan tilalle matkustusmoduuli tai sit lavalle luvat matkustajille?

fj40 mörö
04.11.2015, 18:16
Mitenkähän suomessa on toteutettavissa tuollainen erillinen matkustajakori noin niinkun rakentelusääntöjen puolesta? jos sellainen on kohtuutyöllä ja kustannuksilla toteutettavissa niin sellainen asennettuna jonkun yleisemmän 4x4 alustan päälle voisi olla kustannustehokkain ratkaisu. Esim. sprinter, canter tms. pienemmän 4x4 kuorkin alustalle missä kantavuus riittää ja varaosahuolto pelaa.

Ja sitten se hullumpi idea: tuo matkustaja kori vaihtolavasysteemillä (koukku/vaijeri) niin voi sitten samaa alustaa käyttää muissakin työhommissa... :D

Noh, nämä nyt on vaan hetkessä ideoituja mutta tulipahan mieleen...:rolleyes:

Jep näitä lupa proplematiikka kohtia miettiny ko kampehan tulis rekisteröityä ja kaikki vakuutukset siihen saatava jotta asiakkaita saa etes ottaa kyythin...bv ssähän on jo 20 hengen bussi sisusteltu reki persiissä mutta siinä ei vakuutuksien kans ongelmia ko käyttö mettässä lumipeite aikana ja ei tarvi rekisteröijä...Tässä oli kuiteski hencca hyviä vaihto ehtoja ja visioita hokannu ja monikäyttö iso plussa..saiskhan nuita canttereita ja sprinttereitä kuinka maasto keleposiksi....tässä päivällä tuli mielhen että eikö mannillaki ollu joitaki pienempiä 4x4/6x6 alustoja

fj40 mörö
04.11.2015, 18:24
Varmaan ns.parhaan ja luvallisen saa jostai tommosesta jenkkipikkubussista. Tässä oon kainuun maisemissa muutaman kerran nähny tollasen foordin todella korkeena ja isoilla kumeilla. Toki räppärimallin isoilla vanteilla mut silti. Siitä oli joskus bongauksia topikissa kuva ja ihan se näkyy suomen kilvissä olevan.

Kuva hakuna (4x4 van) löysinki nuita voortin vaneja isoilla nakeilla ja siistillä tilavalla 13 hengen kajuutalla ja kuskilta suora kävely yhteys taakse...mutta sitte ko aloin netti autoa plärräämhän niin eipä vain täälä kauhiasti ole nuita vanhempi koppasia mitä näkyvät jenkeissä rakentavan juuriki tähän hakemaani tarpeeshen.....olikhan kainuun kampe yksityisen vaiko yrityksen ja kuva siitä olis kiva :)

fj40 mörö
04.11.2015, 18:37
Tässä yx minkä löysin...tämä näkkyy olevan uuempaa koria ja oli jonku muuntopajan tekemä mutta tässä taas luultavamminki hinta on luokkaa sata tonnia

Hencca
04.11.2015, 20:18
Jep näitä lupa proplematiikka kohtia miettiny ko kampehan tulis rekisteröityä ja kaikki vakuutukset siihen saatava jotta asiakkaita saa etes ottaa kyythin...bv ssähän on jo 20 hengen bussi sisusteltu reki persiissä mutta siinä ei vakuutuksien kans ongelmia ko käyttö mettässä lumipeite aikana ja ei tarvi rekisteröijä...Tässä oli kuiteski hencca hyviä vaihto ehtoja ja visioita hokannu ja monikäyttö iso plussa..saiskhan nuita canttereita ja sprinttereitä kuinka maasto keleposiksi....tässä päivällä tuli mielhen että eikö mannillaki ollu joitaki pienempiä 4x4/6x6 alustoja

Juu no siis nuo canter ja sprinter tuli ihan vaan esimerkkeinä mieleen kun niitä päivittäin näkee duunissa. Periaatteessahan alustaksi käy mikä vaan 4x4/6x6 tms. alusta jos vaan saapi kohtuu työllä ja paperisodalla sen matkustajakorin tieliikenteeseen kelpaavaksi. Eimuutaku nettikonetta jne. selaamaan... ;)

EDIT: Niin ja tulipahan mieleen että joskus muinoin kyttäsin norjalaisessa nettihuutokaupassa 6x6 "sota kempsua" jossa oli jälkeenpäin rakennettu umpinainen matkustuskori päällä, oli ollut pohjois norjassa jollain matkanjärjestäjällä mutta oli päivittänyt kaluston tuoreempaan ja siksi myynnissä. Tästä on kyllä aikaa jo vuosia mutta ehkä kannattaa sikäläistäkin tarjontaa tutkia vaikkei eu-maa olekkaan. Jos sopiva kampe löytyy sopuhinnalla pohjoisnorjasta niin se on lyhyempi hakumatka kuin eteläsuomen reissu...

fj40 mörö
04.11.2015, 20:40
Kaikki ehotukset tutkithan ja punnithan :) ja jeps hencca tuo norja oli hyvä huomio ja itelläki käväs mielessä mutta en vielä sinne asti päässy ko ruottia skaalaan läpi :D .....jännä hoksata että tuola ruottissa on tosi palijon jenkki vehkeitä...olisko vinkkiä miltä sivuilta norjhan pääsee :D

JNNE
04.11.2015, 20:48
Tuossa olis ainakin pari vaihtoehtoa:

http://www.autosiden.no/no/index.php

http://www.finn.no/finn/car/used/browse1

fj40 mörö
04.11.2015, 20:54
Tuossa olis ainakin pari vaihtoehtoa:

http://www.autosiden.no/no/index.php

http://www.finn.no/finn/car/used/browse1

Tänkke :)

Dectane
04.11.2015, 21:07
http://www.nettiauto.com/ford/excursion/7124309

HeikkiH
04.11.2015, 21:19
Excursioneissa ja Suburbaneissa saa nippanappa yhdeksän paikkaa. Keskimmäiselle penkille mahtuu ehkä neljä että se kymmenen paikkaa täyttyy, mutta ahtaaksi menee.

turakki
05.11.2015, 10:38
Tuo paikkaluku tekee kiusaa. Bussiksi rekkaaminen ei liene nykyään enää ns. läpijuoksu. Tarttis vissiin täyttää kaikenmoisia vaatimuksia turvallisuusasioissa. Sitä en tiedä, kuinka sovelletaan vanhempiin keksintöihin.

Vaan kuinkapa nuo miehistöhytilliset paloautot, taitavat nekin olla vain max ysipaikkaisia, kun kerran kuormureita ovat. Alle vaan ryssänpyörät.

fj40 mörö
05.11.2015, 12:11
Tuo paikkaluku tekee kiusaa. Bussiksi rekkaaminen ei liene nykyään enää ns. läpijuoksu. Tarttis vissiin täyttää kaikenmoisia vaatimuksia turvallisuusasioissa. Sitä en tiedä, kuinka sovelletaan vanhempiin keksintöihin.

Vaan kuinkapa nuo miehistöhytilliset paloautot, taitavat nekin olla vain max ysipaikkaisia, kun kerran kuormureita ovat. Alle vaan ryssänpyörät.

Tässä yrittäny selevitellä että onko sillä rekisteröinnin kannalta eroa onko sinne asiakas osastoon suora pääsy kuskilla vs vaihtoehto että ajoneuvossa ajokapyysi ja asikaskoppi erilliset kuten oli tuossa edellisen sivun uralissa....siis tarkotan onko se bussi vaiko joku muu

veijon-esso
05.11.2015, 13:14
Mites mäyrisvolvon miehistönkuljetusversio?

Menee maastossa ja pitäis mahtua koko bändi kyytiin.:D

Tgb 21, troop carrier, with room for up to 19 soldiers

fj40 mörö
05.11.2015, 14:07
Mites mäyrisvolvon miehistönkuljetusversio?

Menee maastossa ja pitäis mahtua koko bändi kyytiin.:D

Tgb 21, troop carrier, with room for up to 19 soldiers


Blocetista kattelinki eilen illalla nuita pitempiä mäyriksiä ja kuorma autona sais vishin yli tuua

lantikka
06.11.2015, 13:02
Moikka Miten lis toi meikeläisen DAF 4x4 Leyland Siihen noheva koppi päälle jostain?
Sinänsä melko hyvä laite, 2000 mailia mittarissa Cummins 6 lt turbo kone
Ei tosin lukkoja oo mutta 4 veto ja alennusvaihteisto oiskos millainen kinnostus?

Jos Niin Mun numerohan on 04viisi20 7170nolla

Kiitos palataan.

lantikka
06.11.2015, 13:09
Eikös tuohon kun länttää pikkubussin päälle niin vot johan on kulkine? ;)



Kaikki tuoteryhmät
Sijainti

Kirjaudu sisään Rekisteröidy Lue rekisteröitymisen hyödyistä »
Nettikone.com › Daf › Konetietolomake
7 500 €
Lähetä viesti
Daf Leyland 4x4
4x4
ID 1430682. Avolava kuljetuskalusto
Ilmoitustyyppi Myydään Osasto Kuorma-autot
Sijainti
Kirkkonummi, Uusimaa
Moottori 6.0, Diesel
Vetotapa Neliveto Väri Vihreä
Vuosimalli 1990 Mittarilukema 2 000 km
Katsastettu Ei Päivitetty 05.10.2015
Suurenna kuva
PrevNext

Daf Leyland 4x4 - 1990









Tekniset tiedot
Teho: 143 Kw / 195 Hv, Kokonaispaino: 8 000 kg, Vaihteisto: Manuaali, Taka-akseli: Akseli, Ohjaamon tyyppi: Matala, Ohjaamon väri: Vihreä, Jousituksen tyyppi: teräs / teräs, Jarrujen tyyppi: rumpu
Lisätiedot
Siitä hieno aihio mihin vaan! Cumminssin ahdettu pata kuin uusi kuten kaikki laitteessa!
Jaa Facebookissa10
Twiittaa0
Kerro kaverille
Lisää suosikiksi
Lisää vertailuun
Lataa / tulosta
Näytä tilastot
Ilmoita asiattomaksi
Yksityinen myyjä

Sami Penttinen
04viisi207170nolla
Kirkkonummi.

toyopet
06.11.2015, 13:16
Eikös tuohon kun länttää pikkubussin päälle niin vot johan on kulkine? ;)


7 500 €
Lähetä viesti
Daf Leyland 4x4
4x4
ID 1430682. Avolava kuljetuskalusto
Ilmoitustyyppi Myydään Osasto Kuorma-autot
.

http://www.nettikone.com/daf/leyland-4x4/1430682

fj40 mörö
06.11.2015, 15:45
Moikka Miten lis toi meikeläisen DAF 4x4 Leyland Siihen noheva koppi päälle jostain?
Sinänsä melko hyvä laite, 2000 mailia mittarissa Cummins 6 lt turbo kone
Ei tosin lukkoja oo mutta 4 veto ja alennusvaihteisto oiskos millainen kinnostus?

Jos Niin Mun numerohan on 04viisi20 7170nolla

Kiitos palataan.

Onkhan tuo lava iso homma irrotella, kokonaispaino oli 8 t mutta palijon omapaino? Onko katsastukshen mitä tekemistä ? Myisikkö iliman lavvaa ? Onkhan kuinka ruostetta ? Saisikko takkaapäin kuvia? Onko tuola keulilla vinssi vai pelekkä natokoukku? ....Tämmönenkikö on olemassa ☺ juuriki volovoja kattelin ruottista että norjasta ..miten tähän osia saa

Nikuzai
06.11.2015, 17:21
Löytysköhän tohon daf;iin vielä dafin korittamon linjuri koriakin :confused:

fj40 mörö
06.11.2015, 20:00
Ettäkö korittoman daffin linjebiilin koria :-)

smgt
06.11.2015, 20:06
liekkä tuo daffin moottori sama cummins ku ramissa?
5,9 turpotiisseli eli 6bt?
se on ainakin luotettava ja kestävä moottori.
voimaakin saa sen verran että varmasti yks bussi kori tulee kyydissa miten vaan :D

fj40 mörö
06.11.2015, 20:16
Löysin aussi firman joka tekkee maastokuorkkien rungoille valmiita henkilökuljetukshen tarkotettuja irtoelementtejä joita voi pistää jonhon tarpeenmukhan ja valmistavat niitä jostaki muovi seoksesta ja on eristettyjä ja kevveitä

Tojo4wd
06.11.2015, 21:03
Kannattaa nyt selvittää onnistuuko se henkilökuljetus tuommoisella kopilla laillisesti.
Jos kerta pitää laillisesti saada kilpiin ja kuskata tiellä henkilöitä.
Linja-autoilla on ainakin tarkat vaatimukset korista ja materiaaleista.
Mulla on ajossa itsellä mannin linja-auto koulukyydeissä jossa on 27 paikkaa ja on tehty mannin 10.150 jakeluauton alustalle siinä on edessä moottori akseliväli 3950 ja pituus 7,75 leveys 2,3.
Saiskohan siihen tuommoisesta kuin vmt.n man http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105471&highlight=man tekniikan vaihdettua on meinaan saman kokoluokan alusta.

Niin ja sitten tulee tietysti myös olla linja-autokortti ja ammattipätevyydet voimassa kun kuljettaa asiakkaita.

lantikka
09.11.2015, 21:46
Onkhan tuo lava iso homma irrotella, kokonaispaino oli 8 t mutta palijon omapaino? Onko katsastukshen mitä tekemistä ? Myisikkö iliman lavvaa ? Onkhan kuinka ruostetta ? Saisikko takkaapäin kuvia? Onko tuola keulilla vinssi vai pelekkä natokoukku? ....Tämmönenkikö on olemassa ☺ juuriki volovoja kattelin ruottista että norjasta ..miten tähän osia saa

Laitoin viestii. Ja kyl käsittääkseni ei oo paha irroitella lavaa. Siis ilmossa kokonaismassa väärin on siis 13tn kyltin mukaan. Kerro mistä paikoista haluut kuvaa niin laitan. Veti tosi hyvin! Ja toimi tosi hyvin ja hienosti Kun koe ajoimme sillä englannista suomeen. mukana tavaraa kyydissä ;) Renkaat ehkä 70% mutta joutuu varmasti talvella ketjuu tai nastaa...

Nii mullahan on myös 5 hlön man myynnissä jos kiinnostaa siinä on myös talvilämmin asunto mukana jos siitä tarvetta siis koppi jonka koko 2,5x4... Lämmin!

ssuvik
10.11.2015, 17:42
Kannattaa nyt selvittää onnistuuko se henkilökuljetus tuommoisella kopilla laillisesti.
Jos kerta pitää laillisesti saada kilpiin ja kuskata tiellä henkilöitä.
Linja-autoilla on ainakin tarkat vaatimukset korista ja materiaaleista.
Mulla on ajossa itsellä mannin linja-auto koulukyydeissä jossa on 27 paikkaa ja on tehty mannin 10.150 jakeluauton alustalle siinä on edessä moottori akseliväli 3950 ja pituus 7,75 leveys 2,3.
Saiskohan siihen tuommoisesta kuin vmt.n man http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105471&highlight=man tekniikan vaihdettua on meinaan saman kokoluokan alusta.

Niin ja sitten tulee tietysti myös olla linja-autokortti ja ammattipätevyydet voimassa kun kuljettaa asiakkaita.

Tästä tuli mieleen, että PV:llä on varmaan jotkut erityisluvat, kun Masien ym. lavoilla äijät vaan istuu kylki kyljessä pikku lavereilla ilman vöitä tai mitään?

kenppi
10.11.2015, 17:57
Tästä tuli mieleen, että PV:llä on varmaan jotkut erityisluvat, kun Masien ym. lavoilla äijät vaan istuu kylki kyljessä pikku lavereilla ilman vöitä tai mitään?
Nykyään on ne moduulit jossa istutaan. Vyöt ja turvakaaret ympärillä.

hitoy
10.11.2015, 20:19
http://www.ujointoffroad.com/testimonials.html Tollanen foordi olisi itsellä jos lompakko antais periksi.. :o

fj40 mörö
12.11.2015, 11:02
http://www.ujointoffroad.com/testimonials.html Tollanen foordi olisi itsellä jos lompakko antais periksi.. :o

kans bongasin nämä...:)

fj40 mörö
12.11.2015, 11:19
https://www.youtube.com/watch?v=3L59RJjJuMA

Tämmönen moduli tuohon nimimerkki lantikan daffiin....

lantikka
14.11.2015, 21:38
Mikä noista? Toi mis on lava ja asuntokoppi?;) Milloin oot tulossa ostaa dafia ;)

fj40 mörö
15.03.2016, 04:29
Joo tämäki siinävaiheessa että raha valamiina kulutettavaksi ja nyt sitte ilimeisesti aihioksi sain perattua scania tgb40 6x6 unisefin entinen kiesi ja aika näpsäkän olonen.....nyt sitte kaikki joilla kyseisestä kulukinhesta tietoa niin saapi avautua ennen ko tukholmanreishun lähen😊

fj40 mörö
15.03.2016, 04:33
Ja sitte vielä pitäis löytää semmoset mettä renkhat tuohon joilla vois lumellaki ajella...jos on niistäki ajatuksia ni voipi avautua