PDA

View Full Version : Pajero 3.2 DiD voimansiirto problem


Arska-tehtaalta
25.09.2015, 09:16
Hienosti menee.

Aamulla töihin tullessa loppu veto kertalaakista. Motti käy, veto ei välity. Hiljaista surinaa kuuluu kun vaihde ja veto on päällä.

Autoon on vaihdettu kiintee vauhtipyörä ja uusi kytkin pari vuotta sitten, eli sen voinee yliviivata listalta.

Muistanko väärin, että tällä voorumilla oli joskus kuva 3 gen pajeron päävaihteiston ja jakiksen välisestä akselista, joka oli menny poikki?

Pittää ruveta motivoimaan itteä lootapaketin irrotukseen...

sumpe
25.09.2015, 19:47
Samainen akseli napsahti 1korisesta pajesta joten hyvinkin on mahdollinen vika.Patrollista posahti alle vuoden vanha kytkin tasasella valtatiellä eli saattaa olla sekin pirulainen.

Jappi
26.09.2015, 18:13
Hienosti menee.

Aamulla töihin tullessa loppu veto kertalaakista. Motti käy, veto ei välity. Hiljaista surinaa kuuluu kun vaihde ja veto on päällä.

Autoon on vaihdettu kiintee vauhtipyörä ja uusi kytkin pari vuotta sitten, eli sen voinee yliviivata listalta.

Muistanko väärin, että tällä voorumilla oli joskus kuva 3 gen pajeron päävaihteiston ja jakiksen välisestä akselista, joka oli menny poikki?

Pittää ruveta motivoimaan itteä lootapaketin irrotukseen...

Oliko tuohon kiinteään vauhtiksen kaveriksi jousitettu levy? Voi meinaan jauhaa keskiön niittaukset nopeastikin jos ei ollut.

Arska-tehtaalta
26.09.2015, 18:31
On jousitettu

Arska-tehtaalta
22.11.2015, 18:59
Edit: Motivaatio näköjään ilmiintyi alle kahdessa kuukaudessa :rolleyes:

Arska-tehtaalta
27.11.2015, 21:08
Ookkei

Olis pitäny ostaa tojota :eek: vittu oikeesti.

Vaihteiston ja jakiksen väliset poorit paskana. Ajettu 250k.

Nyt tartteis hyvän linkin jaappaniaan tai johonkin edukkaaseen vaihteisto-osia myyvään kauppaan, tai laatikkopajaan, tai auttavaan puhelimeen :D

Kiire ei ole, romu-ukko jaksaa ootella :cool:

Edit:höymit

offroadjouni
27.11.2015, 22:24
Vaihteiston ja jakiksen väliset poorit paskana. Ajettu 250k.

Nyt tartteis hyvän linkin jaappaniaan tai johonkin edukkaaseen vaihteisto-osia myyvään kauppaan, tai laatikkopajaan, tai auttavaan puhelimeen :DOho, aika pienillä kilometreillä on mennyt. Löytyykö kuvaa? Kyllähän noita Pajeroita on osina myynnissä nettiautossa yms. Tosin taitaa kaikissa olla jo enempi kilometrejä takana kuin sinun autossa.

Kartse1
27.11.2015, 22:40
Toihan on se perinteinen paikka, jos ei muualta löydä:

http://www.tamgears.com/

Valikosta ei suoraan löytynyt noin tuoretta Mitsua, mutta kannattaa soittaa.
Valikossa on myös lista vaihteistokorjaamoista.

Ei varmaan halvin paikka, mutta saa ainakin hintatietoa.

Arska-tehtaalta
27.11.2015, 22:57
Osasyynä voi tietty olla kiinteä vauhtipyörä jonka ruuvasin kiinni melko tarkkaan kaksi vuotta sitten...

Mutta silti :rolleyes:

Jhl
27.11.2015, 23:40
Ookkei

Olis pitäny ostaa tojota :eek: vittu oikeesti.

Vaihteiston ja jakiksen väliset poorit paskana. Ajettu 250k.

Nyt tartteis hyvän linkin jaappaniaan tai johonkin edukkaaseen vaihteisto-osia myyvään kauppaan, tai laatikkopajaan, tai auttavaan puhelimeen :D

Kiire ei ole, romu-ukko jaksaa ootella :cool:

Edit:höymit

Siis akselista boorit pois? Kuvien perusteella tarviit uuden pääakselin mr515109 (22100), jos oikein katson?

https://www.amayama.com/en/part/mitsubishi/mr515109

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat?SelMd&t=5VeSIoVXkiKHV5Iipw36G9QWywS2Do/LpYySIulJk6rlqnIA8aaSIqRVkgLlA7dxjz4BAegaNIKwBLLy6 FqMhiDC9p_heRa_xGG7jE8aQFhWkoKjPZUaC2SY8MH5yrMvb39 1wAsfNSj3VC8K/jc=

Arska-tehtaalta
28.11.2015, 20:26
Tossa lootat erillään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=185351

Lootan pääakseli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=185349

Jakiksen puoli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=185350

Tähän perään kuutio kirosanoja :mad:

Arska-tehtaalta
28.11.2015, 21:56
Syy spoorien kulumiseen on voitelun puute. Vaihteiston ja jakiksen välissä ei ole yhtään hammaspyörää, eikä muutakaan lirputinta joka ohjaisi roiskevoitelua em. Kohteeseen.

Sivuakselille asennettu vispilä auttaisi ongelmaan, mutta ei kannata, koska takuuaika.

JuKu
28.11.2015, 22:05
ei näimmä pelkästään englantilaisten ongelma:D

Arska-tehtaalta
01.12.2015, 20:29
Pelkät akselit deltasta 1040 €

PH75
02.12.2015, 08:59
Pelkät akselit deltasta 1040 €

Ei oo halpaa ja käytettyä ei mahda helpolla saada. Onko tuossa laatikossa ollu noin likaset öljyt? Vai hämääkö kuva jotenkin... Vähän samanlaiset oli valmet 565 vm-93 kykinakselin ja ryömintälaatikon akselien boorit. Pari akselinpätkää muistaakseni markkaaikana oli yli kymppitonnin. Käytettyä ei löytynyt mistään. Onneksi pysty laittaan uusiin rasvanipan siihen kohtaan mistä oli boorit kulunu, ei oo kulunu enää, ainakaan vielä :). Joka toisessa öljynvaihdossa kun on rasvaa muistanu rässillä painaa.

Arska-tehtaalta
16.12.2015, 18:47
Onneksi luin äsken aussifoorumilta, että Pajeron valmistus lopetetaan :D

Osia löytyy aika nihkeesti...

Arska-tehtaalta
02.12.2016, 19:50
Koska ei ole huvittanu, niin ei oo paljoo lootalle tapahtunu. Auto on lojunu tallissa vuoden = ruostevaurioiden korjaus, jarruputket uusiksi, polttoainelinjat uusiksi, äänieristys takakontin alueelle, jne. :rolleyes: VMP kaikki em. aika on ollut harrastuksesta pois :mad:

Sitte tapahtu seuraava ihme, motivaatio ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=198778

Uudesta jakiksen sisäänmenoakselista puuttuu kuvan lukkorengas ja apuratas, koska evoluutio tai kustannussäästö.…
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=198777

Jakis nipussa, en vaihtanu ku akselitumpin ja laakerin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=198779

Päävaihteiston sisäpuoli oli kuorruttunut kauttaaltaan skeidalla, koska hajonnut poori on päävaihteiston öljytilassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=198776

Liikkuvissa osissa köhnää ei ollut, mutta laakerit vaihtoon varmuuden vuoksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6204&pictureid=198780

Seuraavaksi kuoret pesuun ja akselicombo purkuun… Jeee, tai ei välttämättä.

Fruehauf-CJ
03.12.2016, 18:29
Syy spoorien kulumiseen on voitelun puute. Vaihteiston ja jakiksen välissä ei ole yhtään hammaspyörää, eikä muutakaan lirputinta joka ohjaisi roiskevoitelua em. Kohteeseen.

Sivuakselille asennettu vispilä auttaisi ongelmaan, mutta ei kannata, koska takuuaika.

Poorien kestovoitelu vaseliinilla.
Sopisikohan molybdeenisulfidirasva?
http://www.laakerinetti.com/molybdeenisulfidi-mos2-rasva-litium-400g-patruuna-p-8472.html