Kirjaudu sisään

View Full Version : hop


kabbi
23.09.2015, 20:26
hep

kabbi
24.09.2015, 05:42
hop

JiiPee
24.09.2015, 05:59
laturi on uusi ja jännitesäädin on uusi ja se mekaaninen eli säädin.

Laturi ja lataussäädin on siis uudet, mutta mikä on se uusi mekaaninen?

Yölento
24.09.2015, 07:15
Jos on jotain hienompia polttimoita kuin ne "perus-Osramit" niin ne ei kestä esim. kuoppaisilla teillä ajoa eli vika ei ole latauksessa vaan niissä lampuissa. Itsellä kesti H4 colorvisionit henkilöToyotan keulassa kuukauden, perus H4 puoli vuotta.
Ja se latauksen tasaisuus määritellään sitten mittarilla eikä valojen kirkkautta arvioimalla koska siihen kirkkauteen vaikuttaa muu auton virrankulutus.

kabbi
24.09.2015, 07:28
hop

Luoppis
25.09.2015, 12:10
Sellanen joten kuten silmillä havaittava valojen tehon vaihtelu on ainakin vanhemmissa hiluxeissa ihan normaalia. Ja vaihtelee se jännite melkee vehkeessä kun vehkeessä koneen kierrosten mukaan just sieltä päälle 13 voltista aina 14,5 volttiin. Jos noissa raameissa pysytään, niin tuskin on jännitteen vaihtelusta kiinni se, että noi isot H-polttimot ei kestä? Ei se hehkulanka kuitenkaan ihan kauheesti tiedä, että miten laadukasta sen saama sähkö on. Mäki allekirjotan ton jutun että noi kaiken maailman kalliimmat nightbreaker tai +25% polttimot ei kestä oikeastaan yhtään missään ajamista kun kaikki tiet on kuoppia täynnä ja niissä on kai sitten ohkasemmat langat että palaa kirkkaammin :confused:

Paras olis kattoa vähän yleismittarilla että mitä siellä jännitteessä tapahtuu, muuten menee pelkäks spekuloimiseks.

2,4TD
25.09.2015, 14:45
Nightbrakerit oleet jo toista vuotta, ei ongelmia. Ajettua tulee sorateitä ym pikkupolkujakin. Vuoden aikana nyt 50 000km tullut mittariin.

Krisse
25.09.2015, 17:43
Eipä ole vuosimallista mainintaa mutta jos on kerran mekaanisella säätimellä niin kai se on 80 luvun kamaa niinkuin toi Läjänikin. Kauheasti aikanaan rassasin noiden latausjännitteiden kanssa (koitin kahta erimerkkistä elektronista säädintä, kahta tarvikemekaanista ja kahta uutta alkuperäistä säädintä sekä 2-3 laturia, en enää muista, ja piuhoituksiakin tutkittiin kotona ja pitkän linjan autosähkärin toimesta) kunnes sitten parin vuoden rassaamisen jälkeen tulin siihen tulokseen että noissa systeemeissä nyt vaan kuuluu olla latausjännite kuormasta, kierroksista ja mistä nyt millonkin riippuen 12.5 - 15.

Kaikki on pelannu hienosti vaikka jännitteet onkin mitä millonkin joten ei kannattane kantaa huolta tuosta.

Arpe
25.09.2015, 18:39
vai onko jotain muuta tehtävissä?

Ehkä hiukan kaukaa haettu,mutta jos renkkaa jälkihehkua ajoittain päälle, ni saattais aiheuttaa valojen kirkastumista ja himmenemistä. Varsinainen hehkutus näkyis varmaan hehkun merkkivalon loimottamisena,mut jäkihehku ei polta merkkivaloa.
Edellyttäen tietenkin että Hiluxi on tiisseli:)

Porvoon Hilma
27.09.2015, 18:04
Eipä ole vuosimallista mainintaa mutta jos on kerran mekaanisella säätimellä niin kai se on 80 luvun kamaa niinkuin toi Läjänikin. Kauheasti aikanaan rassasin noiden latausjännitteiden kanssa (koitin kahta erimerkkistä elektronista säädintä, kahta tarvikemekaanista ja kahta uutta alkuperäistä säädintä sekä 2-3 laturia, en enää muista, ja piuhoituksiakin tutkittiin kotona ja pitkän linjan autosähkärin toimesta) kunnes sitten parin vuoden rassaamisen jälkeen tulin siihen tulokseen että noissa systeemeissä nyt vaan kuuluu olla latausjännite kuormasta, kierroksista ja mistä nyt millonkin riippuen 12.5 - 15.

Kaikki on pelannu hienosti vaikka jännitteet onkin mitä millonkin joten ei kannattane kantaa huolta tuosta.

Tää on just näin mullakin paitsi että olen vain kattelut digivolttimittarista jännitteitä ajaessa. Vaihtelee 11,3 ...15,2 V välillä. Valojen päällekytkentä vaikuttaa joskus niin, että, putoaa melkein 15 voltista tuonne 13,7 V paikkeilla.

Night brakeritkin ovat kestäneet ehjinä.