View Full Version : GMC Jimmy probleemia..Vaihteistojen öljyvuoto :D ?
Yritin haulla etsiskellä muttei löytyny ihan sopivaa kun moinen vm 85 tuli ostettua pihaa koristamaan :)
6.2D käynnistymisongelmaa.. Vaatii pirun pitkän startin ? Kylmänä noin 10-15sekuntia starttausta.
-Ens ei lupaakaan ja sit yhtäkkiä tärähtää tulille ja käy heti nätisti kaikilla ja tyhjäkäyntiäkin.
-Kuuma kone sama ongelma..vaatii sahausta useamman sekunnin ja sit äkisti hörähtää käyntiin.
Onko tuollainenkin vika vaan ilmaa letkuissa vai mitä osia rupeen vaihtaan ?
Entäs miten on fiksuinta/helpointa repiä etulokasuoja irti jotta pääsee käsiksi ovensaranoiden pultteihin ku näytti olevan pistehitseillä kiinni?
hiluvitkutin
22.09.2015, 14:43
Hehkut pelaa?
Onkohan pumpun ajotus myöhäsellä?
Olikohan siinä pumpussa jutskat mihi menee virtapiuha. Toine nostaa kylmäkäynti kierroksia ja toine n aikastaa ruiskutusta.
veijon-esso
22.09.2015, 14:45
Entäs miten on fiksuinta/helpointa repiä etulokasuoja irti jotta pääsee käsiksi ovensaranoiden pultteihin ku näytti olevan pistehitseillä kiinni?
seitkytluvun puolelta olevassa sisarmallissa eli blazerissa ei kyl mitään pistehitsejä ollu saranoissa, lokarin saa tietty irti avaamalla nipun pikku pultteja. Mut mielestäni lokaria ei tarvii sen takia irroittaa.
Muistaakseni yks pultti oli sisältä ulospäin, ilmeisesti oven/saranan irroittamisen hankaloittamiseksi, mut sen sai irti ilmakanavan kautta jalkatilasta käsin.
Mut ovi auki ja ovi irti saranoista ja sen jälkeen saranoiden irroittelu korista on helpompaa.
No hehkuja en kyl mitannu...mutta lähteekö tollanen missä palotapahtuma on tervahaudan luokkaa käymään alta kymmenen asteen savuttamati käymään jos ne hehkut ei toimeis ?
Siis katselin että se lokasuoja olis pistehitseillä kiinni ja pitäisi nimenomaan päästä käsiksi pultteihin millä sarana on a-pilarissa..( ovea pitäis saada muutama milli eteenpäin)
hiluvitkutin
22.09.2015, 15:07
Ei lähe käyntiin ilman hehkuja. Millanen lie hehkun toiminta? Jos hehkuttaakin vasta ku rupee starttaamaan tms.
Ei lähe käyntiin ilman hehkuja. Millanen lie hehkun toiminta? Jos hehkuttaakin vasta ku rupee starttaamaan tms.
Täytyy tutkia tuo hehkutus. Edellinen 6.2d kyllä hörähti heti käymään ku lämpimäl koneel hiukan näytti startin puolelle eikä tarvinnu yhtään hehkutusta..tuo ei sit millään meinaa herätä.
Vetoja koneessa on samanverran ku edellisessäki chevys.
mechanic-71
22.09.2015, 16:58
Tarkista onko takaiskuventtiili kunnossa ettei siirtopumpun ja jakajapumpun linja tyhjene tankkiin
juu, ja edelliseen verrattuna... kuinka lujaa se tartti pyärii
juu, ja edelliseen verrattuna... kuinka lujaa se tartti pyärii
Ei kuulosta mitenkään laiskalta startti ja mielestäni ihan samoin menee ympäri kuin edellinenkin.
Missäs tuo takaisku on tehdaslaisittain ?
Onks tossa sellanen kantikas PA-suodatin? Nehän on kuuluisia vuotavista o-renkaistaan.
Takaisku on siinä pumpun päällä olevan putken liitännässä.
Niin joo, lokari on etukehikossa kiinni about kuudella ruuvilla + sisälokari kolmella, hytissä muistaakseni on kolme tai neljä ruuvia. Ja akkutelineet yms. lisäks.
Onks tossa sellanen kantikas PA-suodatin? Nehän on kuuluisia vuotavista o-renkaistaan.
Takaisku on siinä pumpun päällä olevan putken liitännässä.
Joo on sellanen kantikas orggisversio...tilasin jo cav-setin siihen tilalle niin saa senkin vuotomahdollisuuden eliminoitua ainakin tulevaisuuden varalle jollei vielä vuoda :)
Joku taannoin kertoi ettei tollaselle koneelle saa edes sanoa sanaa ILMA ettei ala rykimään.
Syöttöpumpun päällä ? se mihin suodattimelta tulee naftaletku ?
murkula_
22.09.2015, 20:15
Syöttöpumpun päällä ? se mihin suodattimelta tulee naftaletku ?
Jep.
Samat oireet oli mullakin subbarissa.
Multa oli aikoinaan kadonnut kuula kokonaan sieltä takaiskusta, pelkkä jousi möllötti reijässä. jostakin luin että joissain versioissa se kuula on lasia ja hajoaa ajan mittaan??
Hiukan epäilen voiko olla mutta pumppua en avannut kun ei oireillut.
Mutta sen alkuperäisen suuodattimenkin vielä kun vaihtaa järkevämpään niin ei tarvi miettiä missä kaupan pihassa saa taas aloittaa ilmaus jumpan.
Tutkimusta...
-Pa-linjassa siirtopumpun ja suodattimen välissä näyttäis olevan lisätakaisku ja se toimii.
-Hehkuille ilmeisesti tulee virtaa hyvinkin kun seuraa sisävaloja ja volttimittaria
-Pumpun kyljessä oleva "juttu" saa ainakin hehkutettaessa virtaa mikä lyhyellä oppimäärällä googletettuna muuttaa ennakkoa (tämän toiminta ei ole ollenkaan varmaa) Kun auto käy ei sille virtaa tule.
-Polttoainesäiliössä oli painetta kun korkin aukaisin :O En osaa sanoa oliko yli vai alipainetta mut korkkia avatessa suhahti reilusti. Tankattu auto eilen forssassa ja sen jälkeen ajettu raumalle. Jos olis alipaine niin sehän vois olla yks syyllinen ...eikö?
Syöttöpumpulta lähtevä ylivuotoletku oli ihan kuiva mutta hieman sormella tönäistessä kastui juuresta heti eli se pitää myös uusia..eikös ilma mee pienemmäst raost ku nafta :)
Jep.
Samat oireet oli mullakin subbarissa.
Multa oli aikoinaan kadonnut kuula kokonaan sieltä takaiskusta, pelkkä jousi möllötti reijässä. jostakin luin että joissain versioissa se kuula on lasia ja hajoaa ajan mittaan??
Hiukan epäilen voiko olla mutta pumppua en avannut kun ei oireillut.
.
Siis onko se takaisku nyt siellä suodattimelta tulevan letkun liitoskappaleessa eli pumpun päädyssä vai pumpun päällä olevan paluuletkulähdön nipassa ?
On noissa kahdessa pikkusen eri jumppa tutkia :D
Pumpulta lähtevässä paluulinjan nipassa näytti olevan jonninmoinen takaisku.
Nyt vaihdettu kaikki konehuoneen naftaletkut uusiin sekä työkonemallin naftasuodatin sen neliskanttisen tilalle.
Myös hehkut vaihdettu koska paikoillaan olleissa oli hirvee laatuero (vanhuuttaan) ainakin hehkutusajan suhteen ja yks lähti hehkuun tyvestä...kaikki kyllä toimivat jotenkuten.
Nyt lähtee huomattavasti paremmin käymään. Ajoitusta pitää vielä tutkiskella.
Seuraava ongelma takajarruissa :(
Ottaa kylmänä kii ihan piruks ja ekat pari jarrutusta menee takafillarit lukkoon.
-Kumminpäin kengät kuuluu olla ? ..lyhyempi kitkapinta edessä vai takana? (itsetehostus) ...Googlen kuvien perusteella pitkä takana ja näin ne nyt on.
-Onko kengissä ollut paljon laatueroja (imeekö toiset enempi kosteutta itteensä? )
-Takajarrupaineensäädin ?? Onko moinen jossain ku en löytänyt ...
-Nyt etukengät kuluneet puolet enempi ku takakengät ja takana pitkä pinta ,edessä lyhyt.
-Kaikki osat liikkuu..männät ei oo jumissa.
Nyt lähtee huomattavasti paremmin käymään. Ajoitusta pitää vielä tutkiskella.
Kato myös onko sekopään ketju pahasti venyny, jos on niin vaihtoon välittömästi. General Mistakes tirsselikoneen alakerta ei tykkää hyvää, jos jakoketju on löysä ja pumpun ajoitusta sen takia mennään vielä muuttamaan, antaa melkoset täräykset kampuralle /laakeripukeille käynnistäessä.
http://i104.photobucket.com/albums/m162/jdemaris/webcrack004uy2.jpg (http://s104.photobucket.com/user/jdemaris/media/webcrack004uy2.jpg.html)
http://i104.photobucket.com/albums/m162/jdemaris/P1010001a2028Small29.jpg (http://s104.photobucket.com/user/jdemaris/media/P1010001a2028Small29.jpg.html)
Tuo jakopää on tarkoitus ottaa työn alle keväällä joten toivon et kestää vielä talven yli mukisematta.
Ajoitusta tutkiskelin kun sitä näköjään jo hiukan käännetty tehtaan merkeistä.
Noin 2mm on se pumpun viiva lohkon viivasta aikaisemmalla eli saattais olla merkki jakopään kuluneisuudesta? Jos laittaa merkit kohdikkain niin vetoa selkeesti katoaa.
Ajoa ei hirveesti talvella tule mut pakko saada ajoon.
Osaisko joku kertoo mitä noille takajarruille nyt pitäis tehdä kun on vaarallinen kapistus ajella..ei tarvii juurikaan ku laskee crocsi jarrupolkimelle niin takafillarit tulee kuivalla pikitiellä nahkoineen :(
Ei muutu miksikään vaikka säätää kengät kauas tai tosi lähelle
nm.honkkarista lukkopihditkö :D
Gary Grand
01.10.2015, 07:13
Joku siellä mättää sen jarrujen tasausventtiilin kanssa.:confused: Tai sitten on jotain kosteaa niissä jarrukengissä..
Kyllähän automaattijenkissä takajarrujen pitää ottaa kunnolla ennen etusia, mutta tuo kuulostaa "vähä" liialta..
Paljonko olette siirtäneet etujousien etukiinnikettä rungossa kun olette laittaneet 52" takapakat etuakselille ?
Omat mittailut sai noin 50mm lukeman..onko likikään.
Ja tulee siis katuajoon niin pääasia ei ole maksimijoustoissa vaan toimivuudessa.
Gary Grand
25.10.2015, 18:52
Omasta siirsin aikanaan kuutisen senttiä. 2" taitais olla virallisesti oikea määrä.. Säilyisi akseliväli just oikeana.
Orggis kiinnikkeen joutuu ilmeisesti silpomaan kun 6cm tulee just ne katonharjat vastakkain.
Ja takalehdet on näköjään paljon kapeemmat vrs etulehdet. :( (tökkii taas tää projekti vastaan)
Tosin töngein aarteiden (romukasast) joukosta chiefin vanhat etujouset ja ne taitais sopia suoraan etukiinnikkeen kanssa..eli pitää sovittaa niitä alle ennen ku kaiken rälläköiny pilkkeiks.
Gary Grand
25.10.2015, 21:13
Niihän se olikin..:eek:
Mä käytin etupäässä korvakkeet Jeepin rungosta, niin istuivat mukavasti alkuperäisten sisään..
..ja takapakat taas kävi leveydeltään justiin niihin!:cool:
Ihmettelinki, miten ihmiset on näitä toteuttanu, kun GMC:n 2-lehtiset etuset on päistään 8cm leveet, ja keskeltä 7cm. Noi takapakat vaneissa ja jeepeissä on 6,5cm leveitä, niin en uskonu, et se etukiinnike ois puristunu niin nätisi kasaan saati et u-pultit olis sitonu, niin otettiin C304 volvosta telin keskimmäiset latit ja laitettiin ne lisäksi alimmaksi... Samalla vaihettiin paksummat sydännaulat eli porattiin isommat reiät orkkislateihin. FSJ-jeepin takapakat olis muuten laitettu, mut ne tosiaan oli 5cm pidemmät ja 1,5 cm kapeemmat.
jakaraik
28.10.2015, 07:03
Ihmettelinki, miten ihmiset on näitä toteuttanu, kun GMC:n 2-lehtiset etuset on päistään 8cm leveet, ja keskeltä 7cm. Noi takapakat vaneissa ja jeepeissä on 6,5cm leveitä, niin en uskonu, et se etukiinnike ois puristunu niin nätisi kasaan saati et u-pultit olis sitonu, niin otettiin C304 volvosta telin keskimmäiset latit ja laitettiin ne lisäksi alimmaksi... Samalla vaihettiin paksummat sydännaulat eli porattiin isommat reiät orkkislateihin. FSJ-jeepin takapakat olis muuten laitettu, mut ne tosiaan oli 5cm pidemmät ja 1,5 cm kapeemmat.
Jostain jenkkisivulta apinoin tuon oman ratkaisun, alkuperäiset blazerin takajouset eteen.
Etukorvake istui hyvin 52" jousilla tuossa kohtaa, eli yhden reiän eteenpäin.
64843
Taakse joutui poraileen uudet kiinnitysreiät yhtä lukuunottamatta.
64844
Latien leveys ongelma korjaantui tuollasilla muovi prikoilla riippujen ja etukorvien väliin.
64842
Tuolla tavalla akseli siirtyy hieman eteenpäin, mutta haitanneeko tuo. Kardaanin mitta riittää ja ohjauksessa riitti säätövarat.
Käyntiinlähtöongelma poistettu,jarrut toimii ja jousituskin saatu kyhäiltyä ni jo seuraavaa ongelmaa puskee :( .
Pari viikkoa sitten laitoin vaihteistoon(th700) uudet öljyt ja suod.
Nyt alkanut valuttamaan tallissa seistessä atf:ää jakiksesta lattialle.
Mielestäni tulee jakiksen puolivälin tienoilla olevasta saumasta...wtf ?
Eli ilmeisesti laatikon hännän stefa paskana mutta onko jakiksestakin sit stefa niin riekaleina että uittaa ne sinne asti ? ..ja miksiköhän ne valuu ulos siitä saumasta kun mitään ulkoista osumaa ei näy ?
Jakis ilmeisesti irtoo laatikosta sen välilaipan irrottamalla? Onko millanen savotta ne stefat uusia jollei muuta särkynyttä löydy?
Gary Grand
03.11.2015, 13:03
Ei siinä laatikossa mitään stefaa ole.
Stefa on vaan jakiksen sisäänmenossa, eli vuotaa ulos, jos lootan ja jakiksen välipalikka on löysällä/halki, tai o-renkula rikki..
Gary Grand
03.11.2015, 13:05
Eiku..
Nyt vasta luin uudestaan tuon sun postauksen.
Jos se jakiksen saumasta vuotaa, niin jakis irti, kahtia ja uudet tiivistysmömmöt lohkojen väliin.
ATF:ä siellä jakiksessakin on täytteenä.
Eiku..
Nyt vasta luin uudestaan tuon sun postauksen.
Jos se jakiksen saumasta vuotaa, niin jakis irti, kahtia ja uudet tiivistysmömmöt lohkojen väliin.
ATF:ä siellä jakiksessakin on täytteenä.
Kiitoksia
np208 on ilmeisesti tuo jakis kun -85 auto.
Eli sen adapterin sisällä on laatikon öljyä ja stefa vasta jakiksen sisäänmenoakselilla?
(oletin että siinä ois kuiva tila)
Ilmeisesti kannattaa purkaa niin että se adapteri jää kiinni jakikseen?
Ennen laatikon öljynvaihtoa jakiksesta tuli tippa sillontällön vaan ja nyt noin 0.5d/vrk kun seisoo tallissa joten saattaa se jakiksen stefa olla särki.
jakaraik
03.11.2015, 19:24
Osaisko joku kertoo mitä noille takajarruille nyt pitäis tehdä kun on vaarallinen kapistus ajella..ei tarvii juurikaan ku laskee crocsi jarrupolkimelle niin takafillarit tulee kuivalla pikitiellä nahkoineen :(
Ei muutu miksikään vaikka säätää kengät kauas tai tosi lähelle
nm.honkkarista lukkopihditkö :D
Millä tuo takajarrujen ylitehokkuus korjaantui? Tahtoo olla samaa ongelmaa ja samoja säätökonsteja yritetty.
Millä tuo takajarrujen ylitehokkuus korjaantui? Tahtoo olla samaa ongelmaa ja samoja säätökonsteja yritetty.
Masen neuvosta uusilla kengillä aloitettiin ja se auttoi.Ei pienintäkään lukkiutumisen meininkiä kylmilläkään jarruilla nyt.
Pintaa uusissa oli milli enemmän mutta vrs vanhoihin oli uusissa etukengän kitkapinta pari senttiä lyhyempi ja eikö se juurikin vaikuta itsetehostukseen.
jakaraik
04.11.2015, 20:57
Masen neuvosta uusilla kengillä aloitettiin ja se auttoi.Ei pienintäkään lukkiutumisen meininkiä kylmilläkään jarruilla nyt.
Pintaa uusissa oli milli enemmän mutta vrs vanhoihin oli uusissa etukengän kitkapinta pari senttiä lyhyempi ja eikö se juurikin vaikuta itsetehostukseen.
Kuulostaa käypäseltä. Uudehkot kengät tuossa omassakin on, täytyypä lyhentää pintaa hieman :rolleyes: