View Full Version : Putkikeula ja sisälokasuojat.
Elikkäs värkkäsin Gen 1 pajeroon tuommosen purkikeulan:
http://i9.aijaa.com/t/00320/13965493.t.jpg (http://aijaa.com/FmzbTM)
Ja meinasimpa sen vielä saada leimattuakin noin. Kaipaisin vähän ideoita / ehdotuksia.
Tässä vaiheessa ei sitten takerruta siihen, että miksi piti tehdä tämmönen jooko ? :D
Mutta jokatapauksessa tuohon pitäisi nyt sitten sisälokarit väännellä, kun katsuri kehui että semmoset olis hyvä olla leimalla. Lokasuojista täytyy tulla suht helposti irroitettavat. ulkopelleiksi tulee todennäköisesti vakiot.
En vaan oikein osaa päättää järkevää toteutustapaa.
Vaihtoehtona on tietysti tehdä pellista " suorat ", tai vähemmän suorat, tai jostain muusta materiaalista kuten ? Kumiattokin voisi olla vahtoehto ?
Onks joku tehnyt putkikeulaiseen autoon sisäloksuja ?
Onko jollain tiedossa jotain hyviä projektikuvia mistä vois apinoida?
Miten ite tekisit, jos tekisit ?
- Mikael
fintroll
14.09.2015, 22:09
En ite tehnyt, ja vaikea sanoa kuvasta, mutta jos se oli minä mä tein nain:
http://s30.postimg.org/s9404usox/13965493_t.jpg
Siis yksi putki enneman alarjalla, ja sitten sopivasti vääntynyt pelti. Piti olla helppo laitta putket kiinikeet, sitten se olisi myös helppo iroittaa. (Rengas pois, sitten pari pultit ja "nostaa" pois alaspain.
Mutta jokatapauksessa tuohon pitäisi nyt sitten sisälokarit väännellä, kun katsuri kehui että semmoset olis hyvä olla leimalla.
Rungollinen auto, miks pitää olla sisälokarit???
Tiedän kymmeniä autoja joissa ei ole, mullakin yks semmonen, eikä ole edes rungollinen auto.
Rungollinen auto, miks pitää olla sisälokarit???
Tiedän kymmeniä autoja joissa ei ole, mullakin yks semmonen, eikä ole edes rungollinen auto.
Se taitaa vaan kuulua pakollisiin katsastusvarusteisiin. Mm. Kaverin suzukiin piti leimalle liimata perävaunun muovilokarit sisälokareiksi. Eikä kyllä kelvannut jakolaatikon kepin reikäkään ilman suojakumia, kun sieltä näky pyörivä kardaani. Kyseessä oli avo SJ.
Se taitaa vaan kuulua pakollisiin katsastusvarusteisiin. Mm. Kaverin suzukiin piti leimalle liimata perävaunun muovilokarit sisälokareiksi. Eikä kyllä kelvannut jakolaatikon kepin reikäkään ilman suojakumia, kun sieltä näky pyörivä kardaani. Kyseessä oli avo SJ.
Olisit käskenyt moottoritievauhdissa kokeilemaan yltäiskö herran insinöörin kravatti kardaaniin :D
Mela-Antero
15.09.2015, 19:59
Mites sit jos lasikuidusta ? Vaikka uretaanilevystä liimaa ja veistelee mieleiset, siihen alumiiniteippi päälle ja valaa kuidut päälle ja repii urtsit alta pois, vähä hierasee karkeempaa kuidun pintaa ja paksun maalin sipasee niin saa ihan perus siistejä "piiloon" jääviä kappaleita
Mites sit jos lasikuidusta ? Vaikka uretaanilevystä liimaa ja veistelee mieleiset, siihen alumiiniteippi päälle ja valaa kuidut päälle ja repii urtsit alta pois, vähä hierasee karkeempaa kuidun pintaa ja paksun maalin sipasee niin saa ihan perus siistejä "piiloon" jääviä kappaleita
Ei laisinkaan pöllömpi idea tämä. Ei oo koskaan tullu kuidun kanssa pelleiltyä, niin tässä ois kyllä hyvä paikka harjoitella, mutta mitenkäs se kuitu sitten kestää suolaa, vettä, kiviä ja paskaa ?
Ei laisinkaan pöllömpi idea tämä. Ei oo koskaan tullu kuidun kanssa pelleiltyä, niin tässä ois kyllä hyvä paikka harjoitella, mutta mitenkäs se kuitu sitten kestää suolaa, vettä, kiviä ja paskaa ?
Hyvin.
Jos pelkästään leimalle sisäloksut nii ite tekisin lähes minkätahansa auton sisäloksuista leikkaamalla/taivuttelemalla jotain sinnepäin ja poraruuveilla sekä nippusiteillä kiinne yheks päiväks vuodessa. :D:cool:
vellihousu
15.09.2015, 23:08
200 litran muovitynnyristä
Miten olisi ihan muovi levy? Lämmittämällä saa vähän muotoja. Kestää ja joustaa. Helppo käsitellä.Ei maksa paljoa. projektissa Mudslut löytyy kuvia..
mechanic-71
16.09.2015, 07:19
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä muutos, jossa auton lokasuojat ja etu- tai takakansi korvataan yhtenä kappaleena avautuvalla kokonaisuudella seuraavin edellytyksin:
a) autossa on alun perin pääosan kuormituksista kantava runko, apurunko tai runkokotelot;
b) mikäli lokasuojat, mukaan lukien mahdollisesti poistettavat sisälokasuojat, ovat toimineet kantavina rakenteina tai jäykisteinä, auto vahvistetaan muulla tavalla vastaamaan lujuudeltaan alkuperäistä; tarvittaessa muutetun rakenteen lujuudesta on esitettävä selvitys; ja Tommosta löyty finlexistä ja joku vanhempi pykälä sano ihan samaa "mikäli eivät vaikuta korin jäykkyyteen voidaan jättää asentamatta" tais olla pykälä 78 (ei ollu sisäloksuja yhes harrastevaunussa)
Mela-Antero
16.09.2015, 18:22
Sit jos kuidun "karkeen" puolen jättää pyöräkotelon puolelle, ja sinne ruiskututtaa vaikka JL-rallypartsilla ruiskukumin. Ko. mälli kestää nelikko ralliauton pohjasuojissa kivisuihkuakin yllättävän hyvin :) Karkeelle puolelle lähinnä helpon ja lujan tarttumisen puolesta...
VOLIATTI
16.09.2015, 20:06
Kumimatto on helppo muokata ja kiinnittää ja saa pois helposti.
Etra/Etola ja 2 mm mustaa PU muovia (muistaakseni?), helppo työstää, leikattavissa peltisaksilla, kääntyy melkein mihin asentoon tahansa ja lämmittämällä loput, kaiken lisäksi halpaa.
Tuolta löytyy muutama kuva http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62974&page=24
Etusisälokasuojista ei näköjään löytynyt kuvaa. :(
Etra/Etola ja 2 mm mustaa PU muovia (muistaakseni?), helppo työstää, leikattavissa peltisaksilla, kääntyy melkein mihin asentoon tahansa ja lämmittämällä loput, kaiken lisäksi halpaa.
Tuolta löytyy muutama kuva http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62974&page=24
Etusisälokasuojista ei näköjään löytynyt kuvaa. :(
Polyeteeniä Eli PE-muovia.
Taittuu tosiaan hyvin ja on edukasta.
Ihan fiskarssin saksilla meni lämpimällä säällä nätisti (2mm)
Ruusulehto
29.09.2015, 06:32
Osu kohalle niin mitäpä veikkaatte kelpaako tuo oma kötöstys katsurille mitenkään päin?? MATTI vois ehkä vahän valaista. Jotain lisäyksiä teen varmasti tuohon etupäähän, että siihen muotoutuisi edes jallakin tapaa lokasuajaksi kutsuttava muoto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3036&pictureid=182363