View Full Version : Toyota varaosamyynti kuopio, paska kioski
hoh ai prkele, miten paska kioski, 3 kertaa juoksuttivat turhaan mua sinne kun eivät osannu tilata ohjausakselin päätä, joka kerta tuli joku helvetin raidetangonpää vaikka katsottiin myyjän kanssa pihalla autosta ja piirrettiin paperille. tilasin samalla ristinivelen ohjausaksilaan, meinasin vaihtaa sen äsken, mut ei prkele! ei ollu oikee osa sekään! :D :D
auto on hj61.
kyllä nyt pitää viimein uskoo että nykyajan varaosamyyjät ei osaa tilata kuin muovipuskureita uusiin autoihin, ootteko samaa mieltä? luulen että varaosamyyjän koulutus kestää max. 1 päivän ja siinä koulutetaan kuinka uuteen corollaan tilataan muovipuskuri ja ilmansuodatin, mut tärkein asia silti on se että käyttää hajuvettä ja kravatti on suorassa ja kädet puhtaat.
huomenna lähen 4.kerran toyotalle sen käymättömän ristinivelen kanssa ja vaadin kioskin johtajan paikalle. pakko saada jotain hyvikettä aikaa ja löpöjä on menny jo yli osien edestä.
Kato leka itse se oikea numero tuolta niin on helpompi asioida... http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1985/land-cruiser-60/hj61lg-mxw/4_791220_076_/powertrain-chassis
Tarkista kuitenkin et perustiedot vastaa sun kärryä.
Itse aina katon tuolta numeron osalle ja sen kanssa toyotan tiskille ja homma toimii hyvin.
Myyjä uskaltaa vielä tunnustaa et on maasturit vieraampia hänelle niin on kovin tyytyväinen kun asiakas tietää mitä tahtoo.
Pakko kommentoida!
Kyllä sen varaosakauppiaan siellä marmoritiskin takana pitää osata hommansa, siitähän sille palkka maksetaan!!!
Pakko kommentoida!
Kyllä sen varaosakauppiaan siellä marmoritiskin takana pitää osata hommansa, siitähän sille palkka maksetaan!!!
Tottahan tuokin on.
Vaan eipä tuo ole ongelmaksi muodostunut kun myyjä rehellisesti tunnustaa ettei olla ihan parhaiten hallussa olevalla alueella. Enemmän ärsyttää ne jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken tietämättä kuitenkaan yhtään mitään.
Hyvin on homma kuitenkin toiminut eikä yhtään väärää osaa ole koskaan tullut.
Aika kädetöntä touhua kun sieltä kioskista löytyy varaosa ohjelma missä on kyllä kaikki saakelin nippelit kuvien kera...
Hessu888
25.08.2015, 22:10
koulutetaan kuinka uuteen corollaan tilataan muovipuskuri ja ilmansuodatin, mut tärkein asia silti on se että käyttää hajuvettä ja kravatti on suorassa ja kädet puhtaat.
Heh heh...
Harva niistä varaosamyyjistä ite korjaa autoja, joten ei ne voi tuntea auton rakennetta eikä osia silleen kuin asentajat tai harrastajat. Oisithan sä voinu kääntää sitä monitoria ja kattoa, ettei tule aivan vääriä osia... Väärä ristinivel haiskahtaa kyllä siltä, että sun autoon on vaihdettu joko rattiputki tai runkonro jos ko. osa ei täsmää.
Ite katon himassa varaosanrot tuolta Röllin linkistä, toyodiy:stä sitten suuntaa antavan hinnan että onko edes järkee/varaa ostaa ja lähetän sitte sähköpostilla viestin missä kysyn suomihinnan alejen kanssa. Aamukahveensa jälkeen laittavat hinnat ja vahvistan ostanko vai en. Kun osat tulee, laittavat tekstarin, sähköpostin tai soittavat. Joskus räjäytyskuvat pikkuosien osalta on helvetin epäselviä ja tilattu osa on ollu väärä, mutta ne on sit voinu palauttaa ja on ollu oma vika, joten ei voi syyttää ku itteensä. Kahden toyoliikkeen kanssa asioinut tolleen ja kummankin kanssa toiminut hyvin.
Ei huvita ajella yhtään ylimäärästä kaupungin laidalta toiselle eikä tuhlata tuntia laatuajasta siihen, että toinen ettii sellasta osaa tunnin minkä ite löytää sekunneissa...
Kato leka itse se oikea numero tuolta niin on helpompi asioida... http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1985/land-cruiser-60/hj61lg-mxw/4_791220_076_/powertrain-chassis
Tarkista kuitenkin et perustiedot vastaa sun kärryä.
Itse aina katon tuolta numeron osalle ja sen kanssa toyotan tiskille ja homma toimii hyvin.
Myyjä uskaltaa vielä tunnustaa et on maasturit vieraampia hänelle niin on kovin tyytyväinen kun asiakas tietää mitä tahtoo.
ei mun tarvii tarkistaa mitään kun menen merkkiliikkeen ammattimyyjälle, se tietää.
eriasia jos menen vaikkapa motonettiin
Pakko kommentoida!
Kyllä sen varaosakauppiaan siellä marmoritiskin takana pitää osata hommansa, siitähän sille palkka maksetaan!!!
täysin totta! juuri näin, eri asia joku motonet yms.
Mahtavaa! Kiitoksia tuosta linkistä!
Lähinnä tässä päissäni pähkäilin, notta miten esitän marmorilla huomenna asiani myyjälle, kun ei oo antaa yhtään lukkoakselisen hojon runkonumeroa myyjälle, ja tarttteisin lukkoholkin siirtohaarukan kiinnityspultin.
Löytykin varaosanumero: 41463B
Mitähän moinen sitten kustantaa ja saako ollenkaan lienee mysteeri...
Heh heh...
Harva niistä varaosamyyjistä ite korjaa autoja, joten ei ne voi tuntea auton rakennetta eikä osia silleen kuin asentajat tai harrastajat. Oisithan sä voinu kääntää sitä monitoria ja kattoa, ettei tule aivan vääriä osia... Väärä ristinivel haiskahtaa kyllä siltä, että sun autoon on vaihdettu joko rattiputki tai runkonro jos ko. osa ei täsmää.
Ite katon himassa varaosanrot tuolta Röllin linkistä, toyodiy:stä sitten suuntaa antavan hinnan että onko edes järkee/varaa ostaa ja lähetän sitte sähköpostilla viestin missä kysyn suomihinnan alejen kanssa. Aamukahveensa jälkeen laittavat hinnat ja vahvistan ostanko vai en. Kun osat tulee, laittavat tekstarin, sähköpostin tai soittavat. Joskus räjäytyskuvat pikkuosien osalta on helvetin epäselviä ja tilattu osa on ollu väärä, mutta ne on sit voinu palauttaa ja on ollu oma vika, joten ei voi syyttää ku itteensä. Kahden toyoliikkeen kanssa asioinut tolleen ja kummankin kanssa toiminut hyvin.
Ei huvita ajella yhtään ylimäärästä kaupungin laidalta toiselle eikä tuhlata tuntia laatuajasta siihen, että toinen ettii sellasta osaa tunnin minkä ite löytää sekunneissa...
heh heh. kyllä yhdessä katsottiin monitorilta kaikki kuvat ja ne oli siellä pelikuvana. sanoin että haluan tämän n.30cm pitkän ohjausvarrenpään missä silmukka ohjausiskarille. 3 kertaa tuli väärä osa. mielestäni varaosamyyjän pitäisi tietää autoista jonkin verran jos on keskittynyt vaan myymään yhden merkin autoja.
ja heh heh kyllä ammattivaraosa myyjän pitää myös tehdä kotiläksyjä sen verran ettei tee itsestään pelleä ja tietää mitä myy.
Aika kädetöntä touhua kun sieltä kioskista löytyy varaosa ohjelma missä on kyllä kaikki saakelin nippelit kuvien kera...
kyllä juuri näin, ei kenenkään asiakkaan tarvitse itse ottaa etukäteen selvää mistään varaosa numeroista jne. kyse on kuitenkin toyotan merkkiliikkeestä siellä on kyllä kaikki tietokoneohjelmat ja varaosanumerot ja varaosakirjat.
ihan paska kioski. huomenna oon heti klo 8.00 siellä paikalla. huomenna on 5. kerta kun menen sinne 4 viikon aikana väärien osien takia.
Mahtavaa! Kiitoksia tuosta linkistä!
Lähinnä tässä päissäni pähkäilin, notta miten esitän marmorilla huomenna asiani myyjälle, kun ei oo antaa yhtään lukkoakselisen hojon runkonumeroa myyjälle, ja tarttteisin lukkoholkin siirtohaarukan kiinnityspultin.
Löytykin varaosanumero: 41463B
Mitähän moinen sitten kustantaa ja saako ollenkaan lienee mysteeri...
Samaa pulttia käytetään esim. Hiluxin laatikossa siirtohaarukan kiinnityksessä, osanro 90105-06052. Ei maksa montaa euroa.
heh heh. kyllä yhdessä katsottiin monitorilta kaikki kuvat ja ne oli siellä pelikuvana. sanoin että haluan tämän n.30cm pitkän ohjausvarrenpään missä silmukka ohjausiskarille. 3 kertaa tuli väärä osa. mielestäni varaosamyyjän pitäisi tietää autoista jonkin verran jos on keskittynyt vaan myymään yhden merkin autoja.
ja heh heh kyllä ammattivaraosa myyjän pitää myös tehdä kotiläksyjä sen verran ettei tee itsestään pelleä ja tietää mitä myy.
Jos ne on peilikuvana niin onx kyseessä sitten oikeanpuolen ohjaus versio?:eek:
Jos ne on peilikuvana niin onx kyseessä sitten oikeanpuolen ohjaus versio?:eek:
kioskin johtaja soitti äsken sano että ainakin hj:n kuvat on tietokoneella peilikuvana, tilas samalla repullisen mulle ristikoita pakko niistä jonkun on käydä
No kyl siel pajan puolellakin ammattitaidottomuus tulee silmille puun takaa.luulis et tiettyyn merkkiin vihkiytyneillä merkkikorjaamoilla ei hirveesti ole epäselvyyttä vikojen diagnosoinneissa ja sitä kautta auton kuntoon saattelemisessa.oulun alueella voin puhtaalla omallatunnolla heittää varjon ainakin Jarin auto(toyota)Vetteri power trucks ja weho hyöty ajoneuvot.Harvat on ne kerrat että ajokit on tullu yhdellä käynnillä kerralla kuntoon,etenkin jos jossain sähköhärpäkkeessä on vikaa ja niissähän nyky ajoikeissa sitä itteensä kyl on..
Noh juu. Henkilöauto-Tojotan kanssa varsin kehnoja kokemuksia eräästä Tojotahuollosta. Ihan jo ensiksi se asenne; kun nainen menee valittamaan että autossa on vikaa, niin tiskin takana kaksi jätkää naureskelee ja vinkkailee silmää ja kolmas yrittää esittää kiinnostunutta ja sitten tarjoaa ratkaisuksi jotain "painoitko varmasti oikeaa poljinta"-tyyppistä settiä. Teki mieli marssia saman tien ulos koko liikkeestä, mutta se olisi tarkoittanut auton huollattamista toisessa kaupungissa, joten ei houkutteleva ratkaisu sekään.
Sitten alkaa auton huolto ilmeisesti lottoperiaatteella, eli arvotaan oikea vika. Kaksi ekaa huoltoa menee pieleen, eli vika jatkuu huollosta huolimatta. Tiskillä aina sama vitun naureskelu ja yksi jopa rohkeni kysymään maksanko luontovisalla vai tavallisella.
Auto oirehtii koko ajan pahemmin ja sitten alkaa jo huollon jätkilläkin raksuttaa, missä voisi vika olla. Taas huolletaan ja bonuksena auto kolhittu parkkipaikalla, josta tulee pari ylimääräistä korjauskäyntiä, heidän piikkiin tosin mutta kuitenkin. Autoon huollon yhteydessä laitettu anturi oli susi jo syntyessään, tätä ihmeteltiin sitten vielä parin käynnin verran.
Kyllä tuli illat pitkät kirjoiteltua Tojotalle negatiivista asiakaspalautetta. :D
Onneksi nyt mulla on niin vanhat Tojotat, että merkkihuollatuksen painajaiset on taaksejäänyttä elämää. Nyt teetän huoltoja korkeintaan jossain Arskan, Penan tai Oskun Korjaamolla kaupungin laidalla (yhtään Arskaa, Penaa tai Oskua ei vahingoitettu tekstiä laadittaessa).
Mutta joo, taitaa mennä Tojotalla hyvin kun on varaa käyttäytä naisasiakkaita kohtaan miten sattuu. :rolleyes:
Noh juu. Henkilöauto-Tojotan kanssa varsin kehnoja kokemuksia eräästä Tojotahuollosta. Ihan jo ensiksi se asenne; kun nainen menee valittamaan että autossa on vikaa, niin tiskin takana kaksi jätkää naureskelee ja vinkkailee silmää ja kolmas yrittää esittää kiinnostunutta ja sitten tarjoaa ratkaisuksi jotain "painoitko varmasti oikeaa poljinta"-tyyppistä settiä. Teki mieli marssia saman tien ulos koko liikkeestä, mutta se olisi tarkoittanut auton huollattamista toisessa kaupungissa, joten ei houkutteleva ratkaisu sekään.
Sitten alkaa auton huolto ilmeisesti lottoperiaatteella, eli arvotaan oikea vika. Kaksi ekaa huoltoa menee pieleen, eli vika jatkuu huollosta huolimatta. Tiskillä aina sama vitun naureskelu ja yksi jopa rohkeni kysymään maksanko luontovisalla vai tavallisella.
Auto oirehtii koko ajan pahemmin ja sitten alkaa jo huollon jätkilläkin raksuttaa, missä voisi vika olla. Taas huolletaan ja bonuksena auto kolhittu parkkipaikalla, josta tulee pari ylimääräistä korjauskäyntiä, heidän piikkiin tosin mutta kuitenkin. Autoon huollon yhteydessä laitettu anturi oli susi jo syntyessään, tätä ihmeteltiin sitten vielä parin käynnin verran.
Kyllä tuli illat pitkät kirjoiteltua Tojotalle negatiivista asiakaspalautetta. :D
Onneksi nyt mulla on niin vanhat Tojotat, että merkkihuollatuksen painajaiset on taaksejäänyttä elämää. Nyt teetän huoltoja korkeintaan jossain Arskan, Penan tai Oskun Korjaamolla kaupungin laidalla (yhtään Arskaa, Penaa tai Oskua ei vahingoitettu tekstiä laadittaessa).
Mutta joo, taitaa mennä Tojotalla hyvin kun on varaa käyttäytä naisasiakkaita kohtaan miten sattuu. :rolleyes:
On kyl asiakaspalveluluokalta parit ehdot suorittamatta näillä kavereilla..tosi törkeetä käytöstä,joku toinen olis marssittanu korvasta päällikkömiehen luo selvittään mikä tää luontovisalla maksamis mahdollisuus oikeen on,ku sitä niin auliisti tarjottiin..olis siinä saattanu väri korvien etupuolelt ja toimenkuva firmassa vaihtuu...no huh huh,aika rohkeeta..
Pisteet tekstuuria laatiessasi arskojen,penojen ja oskujen huomioon otosta :cool:
On kyl asiakaspalveluluokalta parit ehdot suorittamatta näillä kavereilla..tosi törkeetä käytöstä,joku toinen olis marssittanu korvasta päällikkömiehen luo selvittään mikä tää luontovisalla maksamis mahdollisuus oikeen on,ku sitä niin auliisti tarjottiin..olis siinä saattanu väri korvien etupuolelt ja toimenkuva firmassa vaihtuu...no huh huh,aika rohkeeta..
No kun se oli tää päällikkö ite kuka sen lohkaisi. :rolleyes:
Olis pitänyt sitten kaivella esiin joku aluetason päällikö, tai miten noilla nyt se hierarkia siellä meneekään. En jaksanu alkaa.
Tuo naisjuttu muuten menee toisinkinpäin, paikallisella huoltamolla 3 naismyyjää ja usein asiakas kysyy onko huoltomiehiä paikalla kun tarviis osia. Sitten tullaan nolona hallista takasin kun pojat kertoo että "mee siitä tiskiltä kysymään niin tytöt ettii sulle osan". :D
Tuo naisjuttu muuten menee toisinkinpäin, paikallisella huoltamolla 3 naismyyjää ja usein asiakas kysyy onko huoltomiehiä paikalla kun tarviis osia. Sitten tullaan nolona hallista takasin kun pojat kertoo että "mee siitä tiskiltä kysymään niin tytöt ettii sulle osan". :D
Joskus näinkin, mut yleensä kun meen kyselemään jotain niin miehille neuvovat
Relluosa ainakin käskee kysyä tytöiltä kun huollon äijät sanoo, et he vaan asentaa mitä tytöt käteen antaa
Edit ilmeisesti ei enää :(
kioskin johtaja soitti äsken sano että ainakin hj:n kuvat on tietokoneella peilikuvana, tilas samalla repullisen mulle ristikoita pakko niistä jonkun on käydä
Joku osamyyjä aikanaan sanoi, et noita on paljon kun mikrofilmit on peilikuvia
mut tiiä sit pitäneekö paikkaansa :confused:
Vinkki nro.1: Aja se tojota johonkin lepikkoon ja osta joku oikee auto :D:D
Vinkki nro.1: Aja se tojota johonkin lepikkoon ja osta joku oikee auto :D:D
ai mersuko? en ikinä
Hessu888
26.08.2015, 22:46
kioskin johtaja soitti äsken sano että ainakin hj:n kuvat on tietokoneella peilikuvana, tilas samalla repullisen mulle ristikoita pakko niistä jonkun on käydä
Osa on peilikuvana, osa ei ja ne mitkä on, niin niistä kyllä yleensä hahmottaa tilanteen esim. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1989/land-cruiser-60-62/hj61lg-mnxw/4_791530_012_/powertrain-chassis/4505_front-steering-gear-link/3 ja http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1989/land-cruiser-60-62/hj61lg-mnxw/4_791530_012_/body/5551_instrument-panel-glove-compartment
Jos se kuva on jostain syystä kääntynyt peilikuvaksi niin eikö siinä ole sitten numerotkin peilikuvana?
Jos se kuva on jostain syystä kääntynyt peilikuvaksi niin eikö siinä ole sitten numerotkin peilikuvana?
en muista mitä sano noista numeroista.
mut nyt homma skulaa 5.kerta toden sanoi, ei tässä muuta kun aika loppuu kesken oon kohta kusessa katsastuksen kanssa.
sain lämmikettä ja muovikassillisen erilaisia osia, jonkun niistä on pakko käydä, ei maksanu mitään ja sano että heitä käymättömät vaikka olan yli jonnekin.
onhan mulla tässä jo aikaa ja rahaa menny yli noiden osien hinnan, tärkeintä että saan autoon leiman.
myyjien pitäisi vaan osata tulkita kuvia paremmin ja tehdä kotiläksyjä vanhemmista autoista.
Osa on peilikuvana, osa ei ja ne mitkä on, niin niistä kyllä yleensä hahmottaa tilanteen esim. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1989/land-cruiser-60-62/hj61lg-mnxw/4_791530_012_/powertrain-chassis/4505_front-steering-gear-link/3 ja http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1989/land-cruiser-60-62/hj61lg-mnxw/4_791530_012_/body/5551_instrument-panel-glove-compartment
juuri tuota kuvaa katsottiin monesti ja tuo on peilikuvana, en tiedä täsmäskö varaosa numero mut 4. kertaa tilattiin tuo ohjausvarrenpää eli numero 45044, joka kerran tuli kaikkee muuta paitsi tuo ohjausvarrenpää. Lopulta meni hermot ja tilasin sen offroadtarvikkeelta. itse oisin tuon ohjausvarrenpään vaikka piirtäny paperille ja faksannu suoraan toyotan tehtaalle japaniin että pistäkääs pojat tulee toi osa pikana tänne.
toi ohjausvarrenpää ei mun mielestä ole vaikea tilata vääristä kuvistakaan tai vaikka suullisesti puhelimella, kun mainitsee vielä että siinä on silmukka mihin tulee ohjausiskari kiinni, toista samanlaista osaa ei ymmärtääkseni hj:ssä ole?
edit:
Hinnoista sen verran että offroadtarvikkeella tuo n.30cm pitkä ohjausvarrenpää makso 79,90€
Toyotalla hinta 80€ (ovh.99€), sisältää molemmat päät ja sen metrin pitkän välitangon, aikaa halpaa? mut en ikinä saanu oikeeta osaa. Kaikki muut tangot ja pallonivelet tuli paitsi ei sitä mitä halusin. Lähtökohtaisestihan hinta on melko edullinen.
Hessu888
27.08.2015, 18:23
Hyvä että sait lopulta oikean osan. Eihän ne kuvat oikeasti ole peilikuvia, vaan japskimalleista joissa ohjaus oikealla. Sen takia numerot on oikein päin.
Meneeks teil narisijoil muuten omat duunit aina putkee?
En oo narisija, mutta ei mee aina putkeen itselläkään. Kahdelle asiakkaalle lähetin samat väärät osat tällä viikolla... Mutta kun toinen lähetti sähköpostia asiasta, soitin sille toiselle heti ja aloin sumplimaan että saa oikean osan... Välillä ei vaan näköjään varaosanumerot kohtaa paperilla ja pakettien päällä :( :( . Mutta se on eri asia, kuin että lukee filmiä väärin...
Gary Grand
28.08.2015, 10:24
en muista mitä sano noista numeroista.
mut nyt homma skulaa 5.kerta toden sanoi, ei tässä muuta kun aika loppuu kesken oon kohta kusessa katsastuksen kanssa.
sain lämmikettä ja muovikassillisen erilaisia osia, jonkun niistä on pakko käydä, ei maksanu mitään ja sano että heitä käymättömät vaikka olan yli jonnekin.
onhan mulla tässä jo aikaa ja rahaa menny yli noiden osien hinnan, tärkeintä että saan autoon leiman.
myyjien pitäisi vaan osata tulkita kuvia paremmin ja tehdä kotiläksyjä vanhemmista autoista.
Ei tää lopputulema vaikuta kuitenkaan kovin "paskalta kioskilta"
vAIKKA HOMMA EI OLE MENNY PUTKEEN, NIIN YRITYSTÄ ON OLLUT!
"hups caps.."
Ottaa se otsaluuhun jos joutuu saman kilkkeen takia moneen kertaan ramppaamaan ja kiire tulee sen takia, mutta ei tää minusta ole ollenkaan huonosti hoidettu.:cool:
En oo narisija, mutta ei mee aina putkeen itselläkään. Kahdelle asiakkaalle lähetin samat väärät osat tällä viikolla... Mutta kun toinen lähetti sähköpostia asiasta, soitin sille toiselle heti ja aloin sumplimaan että saa oikean osan... Välillä ei vaan näköjään varaosanumerot kohtaa paperilla ja pakettien päällä :( :( . Mutta se on eri asia, kuin että lukee filmiä väärin...
Näinpä,tekevälle sattuu,siihen tottuu ku useasti sattuu ja jos ei ikkään mittään satu,ei koskaan myöskään mihinkään totu,vaimitensemeni...
Jamantin esimerkkiin,millon tosiaan ei myyjäkään mahda mitään:
ostin paikallisesta autotarvikeliikkeesta aikoinaan s124 mersuun takapyörän laakerin.ajelin kotiin ja aloin touhaamaan.sain koolingin painettua perille,mut koolinkia näky sen 5-7mm ylimääräistä,eli laakeri oli liian leveä.tietysti harmitti kun ei tullu ensin itse mitattua sitä.yritin ottaa irti ehyenä,todellakaan siinä onnistumatta.ajelin alkuperäisen ja särkemäni uuden kanssa torille ja esitin asian..no problemos sano myyjä,käveli hyllystä toisen laakerin ja avasi laatikon.Samanlainen väärä laakeri.hetken selvittelyn jälkeen kaveri sano et laakeri ja laatikko on tasan eri mallisarjasta.pakkausvirhe jossain ravintoketjun alkupäässä.oikea laakeri löyty ja korvaukseksi kaveri anto viel hyväntahtoisena vihjauksena digimauserin..mittaat sit enskerral itekki;)
Näin tarvikeliikkeessä ja jos nämä aiemmin mainitsemani liikkeet oliski töpeksiny kerran,ei asiasta olis kenelleen mitään kerrottavaa,vaan tavan takaa möhlitään korjaukset,eikä olla asiasta edes mitenkään pahoillaan,sanotaan vain et nyt ei kérkee,katotaan sit seuraavalla kertaa.Merkkiliikkeitä!Kyl yksityiset hoitaa pääosin kaikki asiat kaikin puolin paremmin,ei mahda mitään...
Kuopion Toyotallahan on (ainakin ollut) yks parhaista varaosamyyjistä koskaan, Kaikkonen. Vieläköhän siellä?
Kuopion Toyotallahan on (ainakin ollut) yks parhaista varaosamyyjistä koskaan, Kaikkonen. Vieläköhän siellä?
kyllä, kaikkonen on varaosakioskin pomo. sen kanssa kun rupesin asioimaan niin hommat hoitu, se pomona tekee muita hommia ymmärtääkseni kun myyntiä tänä päivänä, mut kun se sai tietää tästä mun tilanteesta niin hommat hoitu heti 100.0, lupas sijaisautonkin ilman mitään kuluja remontin ajaksi vaikka kestäis tuomiopäivään asti.
sain kaikki osat paikoilleen siellä ne nyt on, mut huomenna lähtee joka tapauksessa kilvet kun käsijarru rupes vittuilemaan.
Porvoon Hilma
05.09.2015, 12:59
Ei tää lopputulema vaikuta kuitenkaan kovin "paskalta kioskilta"
vAIKKA HOMMA EI OLE MENNY PUTKEEN, NIIN YRITYSTÄ ON OLLUT!
"hups caps.."
Ottaa se otsaluuhun jos joutuu saman kilkkeen takia moneen kertaan ramppaamaan ja kiire tulee sen takia, mutta ei tää minusta ole ollenkaan huonosti hoidettu.:cool:
Niin, vaikuttaa siltä, että loppujen lopuksi mainittu varaosapalveluliike ei ansaitse otsikon mukaista mainetta, sen verran hyvin tuntui hoitaneen ongelman, vaikka hiukan teettikin töitä ja aiheutti vaivaa.
Mä jotenkin ymmärrän varaosamyyjiä. Autoja on paljon, osia on vieläkin enemmän, vuosimalleja, poikkeuksia, lopetettuja nimikkeitä. Ja sitten vielä virhemahdollisuudet dokumentoinnissa ja toimitusketjussa. Ihmeen hyvin ne osat kuitenkin löytyy ainakin sellaisista putiikeista, joille varaosahuolto on oikeaa businestä.
Leipätöissä puuhailen tuotejuttujen kanssa, hiukka yli 100 tuhatta nimikettä on listalla...