Tate
23.08.2015, 20:39
Hommahan lähti siitä käyntiin että muutettiin viime kesänä omakotitaloon joka sijaitsee maalla jyrkän mäen päällä. Viime talvi osoitti sen että talvisaikaan tänne ei pääse lähellekkään ilman nelivetoa. Viime talvena hommasin jo Terrano II:sen mikä oli hemmetin hienossa kunnossa ja tykästyin siihen todella paljon. Ongelmakseni se oli 2 paikkainen huoltoauto, jolloin perheenlisäyksen johdosta se piti myydä ja pitkään etsin autoa mikä miellyttää. Olin päättänyt että mitään isoa projektia en ota ja en varsinkaan hitsaushommia.
Menin sitten kuitenkin katsomaan vuoden 1999 Nissan Terrano II 2.7 -mallin autoa, jolla oli jo rullailtu mukavasti ja leimakin mennyt vanhaksi. Vikoja oli aikalailla ja kori mätä. Jätin ostamatta. Noh seuraavana päivänä tuli kiusattua myyjää vielä kun joku autossa kolahti ja samana iltana sitä sitten ajeltiin hymyssä suin kotiin.
Ehdin hieman tutkia ja totesin että voi *ELVETTI miten mätä auto. Sain auton halvalla ja budjetti ei ole suuri, joten päätin että tehdään tästä nyt kuitenkin käyttöauto vaikka hammasta saa purra yhteen.
Erikoisuutena tämä on 2+3 paikkanen pakettiauto, jolla saa ajaa 100km/h. Tämä on muutettu jo uutena tälläiseksi huoltokirjan mukaan.
Listataanpa hieman vikoja mitä löytyy hitsaushommien lisäksi:
-neliveto ei toimi (selvisi vasta kotona, merkkivalot syttyy kyllä)
-taka-akselin lukko ei toimi, vain toinen pyörä vetää
-ABS valo syttyi koeajolla, mutta sen jälkeen ei ole enää syttynyt ajaessa
-takajarruputket ruosteiset
-oikea etusivu ovi ei aukea ulkopuolelta, eikä sähköikkuna toimi
-moottori vuotaa öljyä jostain
-vuotaa jäähdytysnestettä ilmeisesti paisunta/ylivuotosäiliöstä
-pyyhkijöiden mekanismi jollain tapaa irti/vaurioitunut
Tästä se homma lähtee pyörimään niin sanotusti. Tässä ei olla nyt ihan entisöimässä eli tehdään ruostekorjaukset ns. vapaalla kädellä fiiliksen mukaan, mutta kuitenkin niin että ne täyttää lain kirjaimen. Samalla olisi autoa hieman rakennella mieleiseksi, mutta siitä vasta myöhemmin. Tekniikka pysyy vakiona.
Jos joltakin löytyy ehjiä osia, niin saa tarjota:
-takalokasuojan kaaret
-etulokasuojat
-taka-akseli ehjä lukkoperällä
-ehjät etupenkit
-ratti
-varapyörän suoja
-taakkatelineet
-31x10,5R15 renkaat talvi/kesäkuviolla (ei loppuun ajettuja)
Menin sitten kuitenkin katsomaan vuoden 1999 Nissan Terrano II 2.7 -mallin autoa, jolla oli jo rullailtu mukavasti ja leimakin mennyt vanhaksi. Vikoja oli aikalailla ja kori mätä. Jätin ostamatta. Noh seuraavana päivänä tuli kiusattua myyjää vielä kun joku autossa kolahti ja samana iltana sitä sitten ajeltiin hymyssä suin kotiin.
Ehdin hieman tutkia ja totesin että voi *ELVETTI miten mätä auto. Sain auton halvalla ja budjetti ei ole suuri, joten päätin että tehdään tästä nyt kuitenkin käyttöauto vaikka hammasta saa purra yhteen.
Erikoisuutena tämä on 2+3 paikkanen pakettiauto, jolla saa ajaa 100km/h. Tämä on muutettu jo uutena tälläiseksi huoltokirjan mukaan.
Listataanpa hieman vikoja mitä löytyy hitsaushommien lisäksi:
-neliveto ei toimi (selvisi vasta kotona, merkkivalot syttyy kyllä)
-taka-akselin lukko ei toimi, vain toinen pyörä vetää
-ABS valo syttyi koeajolla, mutta sen jälkeen ei ole enää syttynyt ajaessa
-takajarruputket ruosteiset
-oikea etusivu ovi ei aukea ulkopuolelta, eikä sähköikkuna toimi
-moottori vuotaa öljyä jostain
-vuotaa jäähdytysnestettä ilmeisesti paisunta/ylivuotosäiliöstä
-pyyhkijöiden mekanismi jollain tapaa irti/vaurioitunut
Tästä se homma lähtee pyörimään niin sanotusti. Tässä ei olla nyt ihan entisöimässä eli tehdään ruostekorjaukset ns. vapaalla kädellä fiiliksen mukaan, mutta kuitenkin niin että ne täyttää lain kirjaimen. Samalla olisi autoa hieman rakennella mieleiseksi, mutta siitä vasta myöhemmin. Tekniikka pysyy vakiona.
Jos joltakin löytyy ehjiä osia, niin saa tarjota:
-takalokasuojan kaaret
-etulokasuojat
-taka-akseli ehjä lukkoperällä
-ehjät etupenkit
-ratti
-varapyörän suoja
-taakkatelineet
-31x10,5R15 renkaat talvi/kesäkuviolla (ei loppuun ajettuja)