View Full Version : Ajoneuvovero nousee
Vormula77
18.08.2015, 08:49
On se mukava kun taas saa maksaa lisää auton omistamisesta. Eihän tuollainen 15-45% korotus paljoa ole mutta kyllä se aina vituttaa.
Piti ihan tarkistaa. Tällä hetkellä autossa päästöt 129g/km. Veroa 110,60€/vuosi. Marraskuun puolivälissä pitäisi tuon uuden auton saapua viimein tehtaalta. Silloin päästöt 119g/km ja vuoden vaihteen jälkeen veroa 146,73€ :( Hetken aikaa joutuu n.100€ maksamaan veroa. Eli 46€ nousee itsellä verot autossa. Jos menisi painon mukaan vero niin samasta pelistä pitäisi maksaa 61€ enemmän veroa vuodenvaihteessa. Noh. Saadaan valtiolle lisää rahaa kreikkaan annettavaksi.
bj45lava
18.08.2015, 15:06
Tämä asiahan on päätetty jo aikoja sitten, ei edes tän hallituksen aikaansaannoksia, nimenomaan nyt ne keskipäästöiset, mitä on eniten myyty ottaa turpaan isoimmin.
Marraskuun puolivälissä pitäisi tuon uuden auton saapua viimein tehtaalta.
Mistäs sää nyt oot menny kauppoja tekemään? :eek:
On se edullista ajella bensa(kaasu)autolla, 660€ verot mulla ens vuonna. :mad:
Priusta ei rankasta niin pahasti, mut prosentteina sitäkin enemmän, verot nousee 79€:sta 119€:on. Kevyt 50%: korotus.
rattimies
18.08.2015, 21:02
660€ verot mulla ens vuonna. :mad:
Halpaa, omassa henkilöautoksi rekatussa hzj:ssa veroihin touhutonni. Ihanaa saada tukea tätä valtiota näinkin avokätisesti ja käyttävät rahojani vain viisaudella, ei turhaan byrokratiaan :p
Edit: ...mutta toivottavasti nyt ei ihan 50% korotuksia tulossa näihin vanhoihin rakkineisiin.
Mistäs sää nyt oot menny kauppoja tekemään? :eek: Romutin yhden auton (silti jäi vielä noita autoja) ja ostin uuden pelin kun alkoi vituttamaan tuon Opelin jatkuva rassaaminen. Kyllä sä sen sitten näet ;) En kyllä tiennyt että auton ostaminen on noinkin vaikeaa. Oli todella hankala saada myyjilyä mitään tietoa, kuten milloin jakopää kuuluu vaihtaa. Jo pelkkien tarjousten tekeminen tuntui ylitsepääsemättömän vaikealta. Varsinkin sen jälkeen kun en halunnut niiden ylihinnoiteltuja renkaita, lohkolämmittimiä, koukkuja jne. Koeajokin oli melkoinen ongelma kun piti ihan itse alkaa selvitteleen missä päin suomea sellainen auto on jollain myyjällä. Vaikka kuin oli samaa konsernia niin ei myyjiä paljon kiinnostanut selvitellä oisko jossain toisessa pisteessä sitä autoa. Luulin myös että kun tarjoukset on saatu niin tilaus on tyyliin 10min homma, eli allekirjoitat vaan tilauksen. Pöh. Se kesti yli 3 tuntia! En siis ihmettele miksei uusia autoja oikein myydä kun myyjät on tehnyt ostosta aika helvetin vaikean operaation. Kait ne kuvittelee olevansa jotenkin muita parempia tms.
Ex_inkkari
19.08.2015, 08:24
Romutin yhden auton (silti jäi vielä noita autoja) ja ostin uuden pelin kun alkoi vituttamaan tuon Opelin jatkuva rassaaminen. Kyllä sä sen sitten näet ;) En kyllä tiennyt että auton ostaminen on noinkin vaikeaa. Oli todella hankala saada myyjilyä mitään tietoa, kuten milloin jakopää kuuluu vaihtaa. Jo pelkkien tarjousten tekeminen tuntui ylitsepääsemättömän vaikealta. Varsinkin sen jälkeen kun en halunnut niiden ylihinnoiteltuja renkaita, lohkolämmittimiä, koukkuja jne. Koeajokin oli melkoinen ongelma kun piti ihan itse alkaa selvitteleen missä päin suomea sellainen auto on jollain myyjällä. Vaikka kuin oli samaa konsernia niin ei myyjiä paljon kiinnostanut selvitellä oisko jossain toisessa pisteessä sitä autoa. Luulin myös että kun tarjoukset on saatu niin tilaus on tyyliin 10min homma, eli allekirjoitat vaan tilauksen. Pöh. Se kesti yli 3 tuntia! En siis ihmettele miksei uusia autoja oikein myydä kun myyjät on tehnyt ostosta aika helvetin vaikean operaation. Kait ne kuvittelee olevansa jotenkin muita parempia tms.
En muista milloin Nerdolle olisi auton ostaminen/omistaminen/korjaaminen tai myyminen olisi ollut helppoa :)
En muista milloin Nerdolle olisi auton ostaminen/omistaminen/korjaaminen tai myyminen olisi ollut helppoa :) Suikkelin osto oli helppoa. Soitin hepulle, että ostan sen, ajoin paikan päälle, mätkäsin rahat kouraan ja vein auton pois. Myyminen oli vielä helpompaa. Ostin itseasiassa maanantaina mulle taas yhden auton kokoelmiin kun halvalla sai. Ostokin oli niin helppoa että tuo heppu soitti mulle, että voisin ehkä ostaa sen auton. Hinta kun oli kohdillaan niin ostin sen pois :D Mutta tuo uuden auton osto oli kyllä uskomattoman vaikeaa. Siinä ostaja saa olla kyllä aika sinnikäs kaveri.
Suomi kiskoo käsijarrua rekisteröintiuudistuksessa. Miksiköhän?
Tuon jälkeen siis auton saisi rekisteröidä mihin EU maahan tahansa jolloin verotkin menisi tietysti sinne.
Kumma kun ollaan niin EU:hun lääpällään mutta tietyissä asioissa ollaan kehityksen jarruna viimeiseen hengenvetoon asti.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1440468850808.html