View Full Version : Jäähdytys kysymys (opel 2,0 ecotec)
HannuNurminen
13.08.2015, 08:25
Sellainen ongelma että kun auton sammuttaa niin muutaman minuutin kuluttua alkaa suihkuttamaan vettä jostain imusarjan alta, luultavimmin muoviputkesta joka tulee vesipumpulta koneen takapäähän ja syylärin alaletkuun, siitä lähtee myös useampi pikkuhaara lämppärille, imusarjan lämmitykselle jne.
Mikä aiheuttaa moisen ilmiön? Käynnissä ollessa ei vuoda ja kun alkaa vuotaa tiputtelee ne tipat pari minuuttia? CRC syyläri litku ei korjannu asiaa :)
Olisko lämmönvaihtelu... Itellä pajero teki samaa. Kesällä oli vähäistä ja talvella sit oli reilumpaa merkkailua. Vaihtelin sit parit laippatiivisteet ja yhen o-renkaan termarin koppaan ni rauhoittui sekin kuseksinta.
Aahh. Opel miehen arkea. On kyllä niin tuttua. Opel miehenä pitää aina olla joku toinen auto kun ei tiedä yhtään milloin se paska laukee taas. Mutta itsellä oli täsmälleen sama vika, tosin sillä eroituksella että nokalla on Fiatin tekemä diesel kone. Opelin merkki on kyllä keulassa muuten. Ratkaisu asiaan oli vaihtaa letku sinne. Erittäin vittumainen homma, mitä en itse saanut sitten millään aikaiseksi. Alakautta kun ei päässyt lähellekkään sitä ja yläkautta olisi pitänyt imusarja irroittaa. Korjaamo tuon homman lopulta teki ja ne teki sen alakautta. Piti startti ottaa pois edestä ja jotain muutakin. 4 tuntia niillä tais siihen mennä jos oikein muistan.
Tuossa omassa pelissä tuon jälkeen alkoi egr-venttiili vittuileen. Putsaus ei auttanut. Irrotus oli muuten sekin perin vittumainen operaatio. Pitkät lopetti toiminnan, syy ilmeisesti ohjausyksikössä. Uusi ohjainyksikkö on ihanan kallis, en vaihda sitä vaan tein purkkaviritelmän sinne millä pitkät toimii omalla vivulla. Eilen se päätti yllättäen alkaa öljyä vuotamaan. Ei hajuakaan mistä. Enkä jaksa edes katsoa mistä se vuotaa. Alkaa kuitenkin vituttaan. Vanha opel on aina vähän huono ostos.
Aahh. Opel miehen arkea. On kyllä niin tuttua. Opel miehenä pitää aina olla joku toinen auto kun ei tiedä yhtään milloin se paska laukee taas. Mutta itsellä oli täsmälleen sama vika, tosin sillä eroituksella että nokalla on Fiatin tekemä diesel kone. Opelin merkki on kyllä keulassa muuten. Ratkaisu asiaan oli vaihtaa letku sinne. Erittäin vittumainen homma, mitä en itse saanut sitten millään aikaiseksi. Alakautta kun ei päässyt lähellekkään sitä ja yläkautta olisi pitänyt imusarja irroittaa. Korjaamo tuon homman lopulta teki ja ne teki sen alakautta. Piti startti ottaa pois edestä ja jotain muutakin. 4 tuntia niillä tais siihen mennä jos oikein muistan.
Tuossa omassa pelissä tuon jälkeen alkoi egr-venttiili vittuileen. Putsaus ei auttanut. Irrotus oli muuten sekin perin vittumainen operaatio. Pitkät lopetti toiminnan, syy ilmeisesti ohjausyksikössä. Uusi ohjainyksikkö on ihanan kallis, en vaihda sitä vaan tein purkkaviritelmän sinne millä pitkät toimii omalla vivulla. Eilen se päätti yllättäen alkaa öljyä vuotamaan. Ei hajuakaan mistä. Enkä jaksa edes katsoa mistä se vuotaa. Alkaa kuitenkin vituttaan. Vanha opel on aina vähän huono ostos.
Tästä syystä kannattaa ajaa toyotalla :) ei tartte hermoilla kun ne vaan toimiitoimiitoimii