Kirjaudu sisään

View Full Version : Wakio Jeep


astalo
08.08.2015, 22:27
Jos sitä avais oman langan tälle omalle kulkineelle. Vaikka ei tälle ole isoja suunnitelmia, kovaa ajoa ja huoletonta huoltoa. Auto hankittu ihan nakkikioskin kiertämiseen ja huonoille metsäteille metsästysautoksi.
Ostokunnossa 2.7crd -04 quadra-drive
62355
Termostaatti oli vaihtokunnossa ja hieman alle tuhannen kilometrin jälkeen alkoi napse kuulua voimansiirrosta. Etukardaanin taaemmassa nivelessä tuntui jonkun verran väljää.
6.7.-15 tuli nuo viat korjattua kaverin hallissa ja kilometrejä oli taulussa silloin 293 tuhatta.
Umpiot oli kans aika ruotosessa kunnossa
62356
Joten niille oli tehtävä jotain. Hiomapaperia ja hiomatahnaa niille ja tähän päädyttiin.
62357
Hellyyttä autolle tuli annettua kunnon pesun muodossa ja sen tarpeessa se kyllä olikin.
Esipesu, liuotinpesu, raudanpoisto, pienpoisto, savestus ja kunnon vaha pintaan.
Rautaa olikin kertynyt maalipinnan väärälle puolelle aika reilusti
62358

Tulevana projektina on projektoreiden asennus umpiohin kunhan matkahuolto kuljettaa toiset umpiot Maze:lta tänne. Nyt xenonit vakioumpiossa ja valokuvio on mitä on. Ei onneksi pahimmasta päästä.

astalo
09.08.2015, 13:54
Tällaiset on jo odottamassa.
62369

astalo
11.08.2015, 18:02
Jatketaas yksinpuhelua.

Umpioiden avaus ei mee ihan niinku ameriikan voorumilla. Eli lämpöä ja ruuvimeisselillä vääntää auki. Näissä tuntuu olevan jäykemmät liimat jotka ei antaudu vaikka antaa lämpöä. :mad:
Dremelillä pitää laikata "lasin" laitaa pitkin auki. Se ei ole mitään kovin nopeaa hommaa joten se onkin vielä vaiheessa.

astalo
06.12.2015, 13:22
Katsastusmies oli sitä mieltä että palloniveliä pitäs vaihtaa. Netistä vähän ohjeita ja homma vaikutti siltä että onnistuu itseltäkin. Joten nivelet tilaukseen ja kaverilta löytyi lainaksi puristin.


Purkaminen meni muuten kohtuudella mutta itse nivelet meinasi olla tiukassa.
65966
Reilu kuutisen tuntia hommassa taisi mennä, kun joutui puristinta vahvistelemaan ja erilaisten holkkien kanssa soveltamaan.

astalo
03.01.2016, 18:44
Nyt on oma lämmin talli saatu käyttöön.
Joulun pohjoisen reissun jäljiltä olikin reilusti sulateltavaa.
66707
Ja ettei tarvitse pimeässä ajella niin. katsastusta varten pois otetut xenonit takaisin omiin umpiohin ja lisäksi hellan lisäpitkät xenoneilla höystettynä.
66705
Eiköhän noilla nyt pärjäile
66706

astalo
09.01.2016, 20:29
Kirjotellaan nyt taas vaikkei tämä taida ketään kiinnostaakaan.

Lähes 300tkm oli jo jättänyt jälkensä rattiin ja nahan maali oli kulunut jo isolta alueelta pois. Joten uutta maaliahan se kaipasi ettei itse nahka kerkeä mennä pilalle.
66866
66867
66868
Ratti irti autosta ja motox tehopesulla pinta puhtaaksi. Sen jälkeen kuivattelu ja maalia pintaan.
66869
66870
Kehä on nyt tummempi kuin muu ratti, mutta kyllä se kulahtaneen maalin tai ratinpäällisen voittaa. Olisi pitänyt pyyhkäistä hienolla hiomapaperilla läpi tuo, koska nyt kohdat missä vanha maali oli kunnossa ovat hieman turhan kiiltäviä. Niissä kohdissa joissa oli jo nahka paljaana niin kiiltoaste on juuri sopiva.

Ja tulipa tuo toinen takakoiranluukin vaihdettua kun katsastusmies siitä mainitsi että on vähän väljää. Niin oli nyt kyllä toiseenkin ilmestynyt, mutta enpä aiemmin hoksannut tilata kuin sen yhden.

Pajares
09.01.2016, 20:35
Hyvä vaan että on "projekteja" ihan laidasta laitaan mitä lueskella:).

Aina voi saada jonkun hyvän ideAN tai ahaa elämyksen kun seurailee muitten rakentelua....

rane58
10.01.2016, 03:42
Tämäkin Jeep projekti on seurannassa..... :cool:
-Jatka vaan juttuja ja niin kuin edellä mainittiin, me muut voidaan ottaa opiksi....! :)

astalo
07.03.2016, 20:29
Etuveto katosi pitkällä puolella :mad: Pikkupuoli toimii normaalisti, eli progressiivinen kytkin kaiketi kaput jakiksesta.

Samalla tuli tutkittua alustan kuntoa ja sieltä löytyi a-armin hajonnut korin puolen pusla.

astalo
13.03.2016, 14:45
Perjantai illan ratoksi hallille hommailemaan.
68696

Ja sieltähän se lopulta pyörähti pois
68697

Koneella ollut fsm ei kertonut tästä dieselin perässä olevaan jakikseen purkuohjeita joten hommat jäi hieman vaiheeseen. Nyt on kuitenkin kaivettu manuaali joka kertoo tuostakin lootasta tarvittavat, joten tälle iltaa varmaan jatkuu purkuhommat.

Timo_L
13.03.2016, 15:12
Uskaltaisin väittää, että dieselin perässä olevassa laatikossa ei ole purkamisen osalta mitään eroa bensaversion laatikkoon verrattuna :)

astalo
13.03.2016, 15:15
no kuoret on ainakin erilaiset. Bensan jäljessä erillinen häntäkappale takakuoren jatkeena. Tässä yhtenäinen takakuori.
Bensan laatikosta pitää ottaa tulppa pois ja kuoren läpi irrottaa lukkorengas että häntäkappale irtoaa.

Tuossa muutama alkuun ainakin

hiluvitkutin
13.03.2016, 17:11
Jos oot sen sieltä poiski saanu, ni kyllä se purku/kasauskin onnistuu ilman kuvia.
Rohkeesti vaan pulttia auki.

Timo_L
13.03.2016, 17:54
no kuoret on ainakin erilaiset. Bensan jäljessä erillinen häntäkappale takakuoren jatkeena. Tässä yhtenäinen takakuori.
Bensan laatikosta pitää ottaa tulppa pois ja kuoren läpi irrottaa lukkorengas että häntäkappale irtoaa.

Tuossa muutama alkuun ainakin

Juu, mutta sisuskalut aikalailla samat siellä on varmasti. Se, että häntäkappale on erilainen tai sitä ei ole ei vielä tee jakiksesta järin paljon erilaista. Noita ulkoisia variaatioita on NP/NV- laatikoissa jonkin verran, mutta sisuskalut niissä on pääosin kaikissa olleet ihan samanlaiset niin kauan kun noita alumiinisia jakiksia ovat tehneet :)

Nuo on yleensä todella helppoja purkaa ja kasata, muutama lukkorengas ja pultteja :)

astalo
13.03.2016, 19:51
Kyllähän tuo aukeni. Kyllä ne ohjeet helpottaa huomattavasti, kun tuo on ensimmäinen luota mikä tullut auottua. Tietää etukäteen että mistä ne pultit ja lukko renkaat löytyy. :)

astalo
24.04.2016, 14:32
Päivitellääs nyt välillä tätäkin. Jakolootaan uusi progressiivinen kytkin ja öljyt. Muuten meni kasaan vanhoilla stefoilla ja laakereilla.

A-armin pusla oli ratkennut keskitapin vulkanoinnista. Joten puslat vaihtoon ja tulipa samalla vaihdettua pallonivelkin akselin ja tukivarren väliin.

Vaan vielä on jossain väljää, koska ratti on edelleen vinossa ja tien kallistukset ja urat aiheuttaa ylimääräisiä ohjausliikkeitä.

astalo
22.06.2016, 20:08
Tarpeeksi monta kertaa kun käy auton alla vääntelemässä tukivarsia, niin löytyi taas revenyt pusla. On ollut tasalaatuista tavaraa nuo puslat, niin pistin koko etupään tukivarret tilaukseen.

Samalla reissulla tuli huuhtastua pölyt pinnoilta
71609

astalo
10.01.2017, 17:53
Melkeen puolivuotta näkyy vierähtäneen viime viestistä. Mutta eipä tuolle ole öljynvaihtoa kummoisempaa tarvinnut tehdä.
Viikonloppuna jeeppi sai tallikaverin, kun isälle käytiin hakemassa tällainen:
75775

OnOff
10.01.2017, 19:45
Esipesu, liuotinpesu, raudanpoisto, pienpoisto, savestus ja kunnon vaha pintaan.



:eek:

No jo on puunattu. Mä en tunnista noista kuin tuon savestuksen, mutta sekään ei taida olla ihan sama asia mitä offipalstalla yleensä tarkoitetaan ;)

astalo
27.01.2017, 15:05
Kun vakioumpioihin ei onnistunut laittaa projektoreita tilasin amerikan joelta uudet projektoriumpiot.
76150
Kiinalaista laatutyötä. toisessa umpiossa johdot on juotettu yhteen umpion sisällä ja toisessa molemmat johtoparit tulevat ulos :rolleyes:
76151

rane58
27.01.2017, 20:14
Kun vakioumpioihin ei onnistunut laittaa projektoreita tilasin amerikan joelta uudet projektoriumpiot.
76150
Kiinalaista laatutyötä. toisessa umpiossa johdot on juotettu yhteen umpion sisällä ja toisessa molemmat johtoparit tulevat ulos :rolleyes:
76151
Onko lailliset? ;)

astalo
27.01.2017, 20:29
Onko lailliset? ;)
jos ois muuttoautona tuotu niin ois :D Dot-hyväksyntä löytyy, mutta eipä se tähän riitä kun alunperin on e-valoilla ollut. ja korkeussäätö on manuaalinen sekä polttimot tulee olemaan xenonia. tähän asti vaihdeltu pelkkiä polttimoita katsastukseen, nyt menee helpommalla kun voi vaihtaa koko umpiot :D

rane58
28.01.2017, 05:16
jos ois muuttoautona tuotu niin ois :D Dot-hyväksyntä löytyy, mutta eipä se tähän riitä kun alunperin on e-valoilla ollut. ja korkeussäätö on manuaalinen sekä polttimot tulee olemaan xenonia. tähän asti vaihdeltu pelkkiä polttimoita katsastukseen, nyt menee helpommalla kun voi vaihtaa koko umpiot :D
Mun ZJ-Jeep on muuttoauto ilman valojen korkeussäätöä, saisiko siihen vastaavat umpiot? :o

Mettäkana
28.01.2017, 12:10
Mun ZJ-Jeep on muuttoauto ilman valojen korkeussäätöä, saisiko siihen vastaavat umpiot? :o

Näyttäähän noita saavan

http://www.ebay.com/itm/1993-1996-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ-Dual-Halo-Projector-LED-Headlights-Shiny-Black-/291859775070?hash=item43f432be5e:g:wcQAAOSwFdtXxNr 1&vxp=mtr

rane58
29.01.2017, 02:09
Näyttäähän noita saavan

http://www.ebay.com/itm/1993-1996-Jeep-Grand-Cherokee-ZJ-Dual-Halo-Projector-LED-Headlights-Shiny-Black-/291859775070?hash=item43f432be5e:g:wcQAAOSwFdtXxNr 1&vxp=mtr
Ja noi olisivat lailliset mun USA tuonti Jeepissä...? http://www.ostaulkomailta.com/images/smilies/eusa/think.gif


Enkä Enklantia osaa tarpeeksi hyvin.... :o

astalo
29.01.2017, 17:06
Valot saatu keulalle. Pitkiin ei vielä saanut xenoneita kun polttimot odottavat matkahuollossa.
76231
Korkeussäätö hieman vittumainen tehdä kun joutuu umpion ottamaan käsiin säädön ajaksi.
Valokuvioon ei voi olla muuta kuin tyytyväinen
76232

astalo
15.07.2018, 21:22
Tämäkin on kokenut teini-iän kasvupyrähdyksen. Trailmasterin 2" korottava alusta ja Cooper st-maxx kumit 245/75-16 koossa.