PDA

View Full Version : Pajero V6 nykiminen


asentaja73
26.07.2015, 09:56
Tervehdys!
Tuomonen kolmelitranen pajero tuli laitettua vm.92. Nyt ilmennyt sellanen vika kun lämpimällä koneella kiihdyttää reilusti eli kierrokset nousee yli kolmentonnin niin alkaa nykimään/pätkimään aika terävästi. Kylmänä ei tätä tee. Normaalissa ajossa ei pätki eikä nyvi mutta kun kiihdyttää että kierrokset nousee yli tuon 3000:n niin alkaa. Missä vois olla vikaa??

TOPPAHOUSU
26.07.2015, 22:25
Tervehdys!
Tuomonen kolmelitranen pajero tuli laitettua vm.92. Nyt ilmennyt sellanen vika kun lämpimällä koneella kiihdyttää reilusti eli kierrokset nousee yli kolmentonnin niin alkaa nykimään/pätkimään aika terävästi. Kylmänä ei tätä tee. Normaalissa ajossa ei pätki eikä nyvi mutta kun kiihdyttää että kierrokset nousee yli tuon 3000:n niin alkaa. Missä vois olla vikaa??
Olikos tässä Gen2 mallissa vielä virranjakaja ?
Jos on niin itse lähtisin uusimaan ensimmäisenä virranjakajan kannen ja pyörijän.

J.Niemi
26.07.2015, 23:00
Olikos tässä Gen2 mallissa vielä virranjakaja ?
Jos on niin itse lähtisin uusimaan ensimmäisenä virranjakajan kannen ja pyörijän.

Muistaakseni kaikki mitsun sohc koneet on jakajallisia.

Alkaiskohan pumppu veteleen viimesiään.

ajelija
26.07.2015, 23:45
Onhan tulpat ja tulpanjohdot varmasti kunnossa? Ja sytytys? Millä nyt sitten onkaan?

asentaja73
27.07.2015, 08:27
Jakajan kansi ja pyörrin uusittu, tulpat+johdot uusittu.... Oliskohan juuri tuo bensapumppu sitte menossa?? kylmänä kyllä toimii kun kestää nilkka suorana painaa mutta kun moottori saavuttaa normaalin lämmön niin sitte ei yli 3th kierroksen kestä mennä.

panda
27.07.2015, 10:50
Tuolta löytyy ohjeet vikakoodien lukemiseen ja lukulaitteen rakentamiseen. http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen , ohjeet ei ole Pajeroon mutta käy gen2 pajeroihin -91 eteenpäin.

Muistaakseni kaikki mitsun sohc koneet on jakajallisia. Siinä vaiheessa kun Pajeron kone muuttui 24 venttiiliseksi sohc koneeksi niin virranjakaja hävisi ja tilalle tuli suorasytytys.

asentaja73
27.07.2015, 22:28
Vikakoodien lukulaitteen rakenteluun hilut tilattu kun ei täälä mejän perälä ollu kellään myyä asti. Tuossa testailin pajeroa taas ja nyppäsin ilmamäärämittarin liittimen irti ja pistin käymään. Auto kävi joutokäyntiä huonommin mutta kesti lämpimänä kiihdyttää nilkka suorana eikä nykinyt. Olisko nyt sitte tuo mittari viallinen tai puhdistusta vaille, vai se bensapumppu kuiteski??...

J.Niemi
28.07.2015, 00:39
Muistaakseni kaikki mitsun sohc koneet on jakajallisia. Siinä vaiheessa kun Pajeron kone muuttui 24 venttiiliseksi sohc koneeksi niin virranjakaja hävisi ja tilalle tuli suorasytytys.

Se 24venanen on dohc, 6g74 (3.5l)

panda
28.07.2015, 07:03
Se 24venanen on dohc, 6g74 (3.5l)
3.5l kone on dohc kone, mutta löytyy myös 3.0l 24v kone joka on sohc kone, ei muuten mutta kun sattuu löytymään omasta varastosta Pajeron 3.0l 24v sohc kone.(6G72 3.0l). Nimimerkillä VMikan myynti-ilmoituksesta löytyy linkki kyseiseen moottoriin. Löytyy myös 3.0l 24v dohc kone 6G73.

panda
28.07.2015, 07:45
Vikakoodien lukulaitteen rakenteluun hilut tilattu kun ei täälä mejän perälä ollu kellään myyä asti. Tuossa testailin pajeroa taas ja nyppäsin ilmamäärämittarin liittimen irti ja pistin käymään. Auto kävi joutokäyntiä huonommin mutta kesti lämpimänä kiihdyttää nilkka suorana eikä nykinyt. Olisko nyt sitte tuo mittari viallinen tai puhdistusta vaille, vai se bensapumppu kuiteski??...
Onko ilmansuodatin vaihdettu milloin.

asentaja73
28.07.2015, 08:42
Sekin on uusittu.

asentaja73
28.07.2015, 21:50
Nyt vaihdoin bensapumpun ja suodattimen ei vaikutusta...Nykiminen vain pehentuu pikkuhiljaa ja nyt ei käynyt enää joutokäyntiäkään kunnolla. Nappasin ilmamäärämittarin liittimen irti ja käy paremmin joutokäyntiä ja vetää hyvin eli kai se tuo mittari on sökö?.
Nyt olis hakusessa ilmamäärämittari jos vaikka sillä sais kuntoon.