View Full Version : SIKASUUNNISTUS 31.10.2015
Ja eikun ilmoittautumaan :D
No niin hyvä offroad kansa, nyt olisi tarjolla Salossa, Varsinais-Suomen vaihtelevissa metsissä possujahti.
12 tuntia olisi aikaa jahdata pääpottia, eli luokkien voittajille tarjolla sikaa, toki ei tarvitse karsinaa ruveta pykäämään vaan possuhan on palvattu ja valmis nautittavaksi. Eikä 2. ja 3. sijatkaan varmasti jää ilman suuhunpantavaa.
Kilpailun ajankohta on 31.10.2015.
Kilpailun kesto 12 tuntia (8-20).
Luokat: - alle 35”
- yli 35”
- safari
Yleiset säännöt
Kilpailu on tarkoitettu maastohenkilöautoille ( kokonaispaino alle 3500kg).
Ei mönkijöitä.
Ajoneuvoissa henkilöluku määräytyy rekisteriotteessa olevien istuimien ja turvavöiden määrän mukaan.
Kaikissa luokissa on vain yksi vinssi sallittu ( sijoitus ja vetosuunta vapaa), ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa.
Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
Kaikilla luokilla on samat rastit. Hyväksyttyyn kilpailusuoritukseen vaaditaan yksi hyväksytysti haettu rasti.
Paperi tai digikartta oman valinnan mukaan.
Lady tiimeille sallitaan +2" korkeammat renkaat.
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus. Vuosikatsastuksen ei tarvitse olla voimassa, mutta suuremmat muutokset esim. Porttaaliakselit pitää olla muutoskatsastettuna. (Ei safari)
Safariluokassa ajoaluiden väliset siirrot kuljetuskalustoa käyttäen.
Järjestäjillä on oikeus rajoittaa kilpailijoiden määrää ja muuttaa sääntöjä
Kaikille luokille pakolliset varusteet
- jauhesammutin, minimi 2kg
- ensiapulaukku
- toimiva gsm-puhelin
- hinauspisteet auton edessä ja takana
- puunsuojaliina ja hinausköysi/liina +kaksi sakkelia
- vasara
Kisakeskus
Impolantie 177
25330 Kuusjoki
ILMOITTAUTUMINEN
Päättyy 15.10
Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostilla osoitteeseen salonseudunoffroadry@gmail.com
HUOM! Maksakaa osallistumismaksu ensin, jotta voitte laittaa kuitin maksusta ilmoittautumissähköpostin liitteeksi.
Sähköpostissa oltava tiedot
- Luokka johon osallistuu ja auton tiedot: merkki, malli, rekisteritunnus
- Tiimin nimi
- Kuljettajan nimi, apukuljettajan nimi
- Yhteyshenkilön puhelinnumero
- Sähköposti, johon osallistumisvahvistus lähetetään
- kuljettajan ja apukuljettajan paidan koko
- LIITTEENÄ KUITTI MAKSETUSTA OSALLISTUMISMAKSUSTA
Kilpailumaksu 80€ ( sisältää 2 T-paitaa ja kilpailijoille soppatykki ruuat) suoritettava tilille
Salon Seudun Offroad Ry
FI46 5196 0820 0065 52
Viestiksi sikasuunnistus ja tiimin nimi
Kilpailupaikasta tulee vahvistus sähköpostilla sen jälkeen kun suoritus näkyy tilillämme.
Rajoitettu osallistuja määrä.
Jälki-ilmoittautuminen 100€
Safariluokkaan 80€ 25.10. mennessä, 100€ voi ilmoittautua lähes h-hetkeen asti.
Tietoja kilpailusta ja majoitus mahdollisuuksia voi kysellä sähköpostilla salonseudunoffroadry@gmail.com tai numerosta 0407242359/ Kaisa
AIKATAULU
Katsastus:
- perjantaina 30.10 klo 17-21
- lauantaina 31.10 6-7, toki aikaisemminkin jos tarvetta on
Ohjaajakokous klo 7.30
Lähtö klo 8.00
Maaliintulo klo 20.00
Tulosten laskentaa
Palkintojen jako 21.00-21.30
Muutokset tietty mahdollisia ja katsastusajoissa varmasti löytyy joustoa ainakin perjantaille.
PeteTurku
14.07.2015, 07:57
Kyselyikä vaivaa:
Saako osallistua pakettiautolla(hilux)?
Meneekö 35 Boggeri isoon vai pieneen luokkaan? Aikaisemmissa kisoissa pikkupyöriin laskettiin 35 ja alle sen.
Onko apukuljettajalle jotain ikärajaa, vai mennänkö oman harkinnan mukaan?
Hienoa että saadaan uusia kilpailuja varsinkin tännepäin Suomea.
artsi777
14.07.2015, 08:50
Kyselyikä vaivaa:
Saako osallistua pakettiautolla(hilux)?
Meneekö 35 Boggeri isoon vai pieneen luokkaan? Aikaisemmissa kisoissa pikkupyöriin laskettiin 35 ja alle sen.
Onko apukuljettajalle jotain ikärajaa, vai mennänkö oman harkinnan mukaan?
Hienoa että saadaan uusia kilpailuja varsinkin tännepäin Suomea.
Jos hiluxi on alle 3500kg:n ni tervetuloa.
Pieneen luokkaan tai jos haluat saat ajaa isojenkin joukossa.
Alaikäinen saa olla kartturina vanhemman vastuulla, mutta ei saa osallistua ajamiseen.
Eli siis... Määräytyykö henkilöluku rekisteriotteen mukaan vai saako kilpailussa käyttää ei rekisterissä olevia turvalliseksi koettuja istuimia ja vöitä?
Eli siis... Määräytyykö henkilöluku rekisteriotteen mukaan vai saako kilpailussa käyttää ei rekisterissä olevia turvalliseksi koettuja istuimia ja vöitä?
Rekisteriotteen mukaan mennään.
Siirtymät kuitenkin yleisillä teillä ja viranomainen ei välttämättä ole samaa mieltä siitä turvalliseksi todetusta "tein ihan itse" penkistä...
tuossa vielä kilpailun nettisivut:http://www.salonseudunoffroad.fi/10
Täytyykö autossa olla voimassa oleva katsastus vai riittääkö kilvet ja liikennevakuutus ja jos täytyy niin millä varustein (renkaat otteessa jne..)
artsi777
14.07.2015, 22:04
Täytyykö autossa olla voimassa oleva katsastus vai riittääkö kilvet ja liikennevakuutus ja jos täytyy niin millä varustein (renkaat otteessa jne..)
Kilpailussa on siirtymiä yleisiä teitä pitkin, eli hyvä se on olla leima otteessa :) Kilpailussa käytettävät renkaat ei tarvitse olla otteella ja harva kai vaihtaa kisoissa siirtymien ajaksi pienempiä renkaita? vakuutus pitää olla joka kulkineessa ja näitä tullaan tarkistelemaan kilpailun kuluessa.
perskele oon just tuolloin toisella puolella muapalloo eli ei pääse vaikka haluis!
Toivottavasti jengi nyt osallistuu kun joku viitsii järjestää!
Kulmakoortinaatit ?
Tulevat kun saadaan koortinaatit aikaseks elo-syyskuun aikana.
Harmittavasti sattuu päällekkäin samalle viikonlopulle... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129238
Yritin olla riittävän ajoissa jo liikkeellä että ei päällekkäisyyksiä tulisi. No toivottavasti riittää osallistujia kumpaankin leikkiin. :)
Ekat rastit metsässä :D Ei muuta kuin ilmoittautumaan:)
Byrocrat
03.09.2015, 23:19
ettei pääse tämäkään unohtumaan :eek:
Juu nyt vaan ilmoittautumaan. Rasteista puolet metsässä :D
tepa250d
04.09.2015, 22:02
kyl täs pistetään tai jos ei oo auto kunnossa niin tullaan talkoisiin jos tarvetta.
Auto iskuun vaan ja kisaamaan kun aikaakin on reilusti ;)
kingfisher
26.09.2015, 16:28
Onkos kovasti jo ilmoittautuneita tähän jahtiin?
Kyllä mukaan mahtuu vielä :)
Oisko aikataulusta tarkempia tietoja, ilmottautuminen, katsastus jne.?
Oisko aikataulusta tarkempia tietoja, ilmottautuminen, katsastus jne.?
ilmoittautuminen:
80€ 11.10 mennessä ja tämän jälkeen 100€ niin kauan kuin mukaan mahtuu.
Katsastus:
- perjantaina 30.10 klo 17-21
- lauantaina 31.10 6-7, toki aikaisemminkin jos tarvetta on
Ohjaajakokous klo 7.30
Lähtö klo 8.00
Maaliintulo klo 20.00
Tulosten laskentaa
Palkintojen jako 21.00-21.30
Muutokset tietty mahdollisia ja katsastusajoissa varmasti löytyy joustoa ainakin perjantaille.
PeteTurku
28.09.2015, 05:23
Säännöissä sanotaan näin:"Auton tulee olla rekisteröity ja voimassa oleva liikennevakuutus."
Eli pitääkö olla katsastuksen voimassa vai riittääkö pitkäksi mennyt leima?
Moinen saattaa rajoittaa joitakin osallistujia.
Säännöissä sanotaan näin:"Auton tulee olla rekisteröity ja voimassa oleva liikennevakuutus."
Eli pitääkö olla katsastuksen voimassa vai riittääkö pitkäksi mennyt leima?
Moinen saattaa rajoittaa joitakin osallistujia.
Katsastus pitää olla voimassa koska siirtymät yleisillä teillä.
Traileri siirrot eivät ole mahdollisia.
Tietty puuhakilvistä oli puhetta kun ruvettiin tätä järkätä mut pätettiin että pitää olla katsastettu joten se on kaikille sama sääntö.
artsi777
28.09.2015, 05:59
Onneksi ei ole hoppu, tässä on vielä hyvää aikaa katsastaa laitteet :)
Katsastuspäällikön kanssa pidetyssä palaverissa päätettiin että päästetään punakilpisetkin ajamaan.
Eli säännöissä on nyt näin:
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus. Vuosikatsastuksen ei tarvitse olla voimassa, mutta suurempien muutosten esim. Porttaaliakselien pitää olla muutoskatsastettuna.
Yleislehtijako
202210A
202109D
ajoalueiden kulmapisteet:
koordinaattei:
alueet 1 ja 2
(wgs84)
lat60¤32.55' lon23¤5.173'
lat60¤32.596' lon23¤10.633'
lat60¤29.869' lon23¤5.269'
lat60¤29.909' lon23¤10.661'
(tm35fin)
N6718217 E285368
N6717969 E290336
N6713241 E285160
N6713001 E290136
alue 3
(wgs84)
lat60¤29.831 lon22¤59.771'
lat60¤29.856 lon23¤5.279'
lat60¤27.122 lon22¤59.825'
lat60¤27.164 lon23¤5.289'
(tm35fin)
N6713473 E280128
N6713217 E285168
N6708449 E279872
N6708225 E284880
Miten rastilla käynti todetaan kameralla vai jollain muulla? Onko rastit pisteytetty miten?
Rastit meistataan, joten kameran voi jättää kotiin ja vasaraa ei pidä unohtaa :) ja kaikista rasteista saa pisteitä, vaikeusasteittain kolmea eri suuruutta.
ok:-) nyt pitää vaan toivoo et saa töistä vapaata et pääsis ajelee,kun kerrankin olis näin lähellä..
Minkälaisesta suuruusluokasta rasteja puhutaan? Saapiko rastit muistitikulla vai missä muodossa?
Saa ainakin oziin sopivas muodos paikan päällä tikulta. Sekä mapsourceen.
Sekä ihan kartat paperilla. Rasteja noin 100kpl ja niistä on viety autolla 95%
Viiminen cuppikisa vielä ajamatta - mietitään osallistumista sen jälkeen...
Saa ainakin oziin sopivas muodos paikan päällä tikulta. Sekä mapsourceen.
Ei ole moisista softista juurikaan kokemusta eli mistä tiedostomuodoista mahdetaan puhua? GPX-tiedosto uppoaisi meidän härveliin.
Olisko fiksua, että koordinaatit samassa formaatissa kuin cuppikisoissa ja mielellään kaikki samat tiedostomuodot myös. Tietotekniikan säätäminen ei kuitenkaan ole kaikkien mieleen.
Viiminen cuppikisa vielä ajamatta - mietitään osallistumista sen jälkeen...
Ei ole moisista softista juurikaan kokemusta eli mistä tiedostomuodoista mahdetaan puhua? GPX-tiedosto uppoaisi meidän härveliin.
Olisko fiksua, että koordinaatit samassa formaatissa kuin cuppikisoissa ja mielellään kaikki samat tiedostomuodot myös. Tietotekniikan säätäminen ei kuitenkaan ole kaikkien mieleen.
Se olis kyllä todella mukavaa jos järjestäjällä olis jokaiseen maailman suunnistusohjelmaan sopivat kartat :)
taitaa aika monella kyl olla ozi tai mapsource käytössä...
Tästähän yritetään nyt puuhata enemmän sellasta pilke silmäkulmassa kisaa kuin veren maku suussa kisaa :)
Ja sitä tietokonettahan ei tässä kisassa tarvitse kun rastit saa paperimuodossa, kumminkin kyseessä suunnistuskilpailu eikä nintendopeli :D
Viiminen cuppikisa vielä ajamatta - mietitään osallistumista sen jälkeen...
Ei ole moisista softista juurikaan kokemusta eli mistä tiedostomuodoista mahdetaan puhua? GPX-tiedosto uppoaisi meidän härveliin.
Olisko fiksua, että koordinaatit samassa formaatissa kuin cuppikisoissa ja mielellään kaikki samat tiedostomuodot myös. Tietotekniikan säätäminen ei kuitenkaan ole kaikkien mieleen.
Koitetaan järjestää
Se olis kyllä todella mukavaa jos järjestäjällä olis jokaiseen maailman suunnistusohjelmaan sopivat kartat :)
taitaa aika monella kyl olla ozi tai mapsource käytössä...
Tästähän yritetään nyt puuhata enemmän sellasta pilke silmäkulmassa kisaa kuin veren maku suussa kisaa :)
Ja sitä tietokonettahan ei tässä kisassa tarvitse kun rastit saa paperimuodossa, kumminkin kyseessä suunnistuskilpailu eikä nintendopeli :D
Se olis kyllä todella mukavaa jos järjestäjällä olis jonkun yleisen formaatin mukaiset tiedostot eikä vain joihinkin tiettyihin suunnistusohjelmiin. :)
Eipä tämä tosiaan niin vakavaa ole. Eikä minua varten tarvitse tehdä mitään omia formaatteja - voin opetella tekemään ne itsekin. Toivottavasti kaikki muutkin haluaa opetella. Paperikartalla suunnistin viimeksi eilen, joten kyllä sekin sopii. :D
Paperikartalla suunnistin viimeksi eilen, joten kyllä sekin sopii. :D
Toi on sitä oikeeta suunnistamist kun ei tiedä yhtään missä on :D
Kohta on kaikki metsässä :)
Rohkeasti vaan ilmoittautumaan uuteen kisaan sillä tilaa vielä on. :) Huomatkaa että nyt pääsee tarrakilvillä mukaan.
Sekä ihan kartat paperilla. Rasteja noin 100kpl ja niistä on viety autolla 95%
JOS nyt innostuis lähteen, oliskos ne paperikartat sellaisia että niillä pärjää? Ei kiinnosta alkaa virpomaan aateekoota yhtä kisaa varten
JOS nyt innostuis lähteen, oliskos ne paperikartat sellaisia että niillä pärjää? Ei kiinnosta alkaa virpomaan aateekoota yhtä kisaa varten
Finland Trophy Retrossa käytetään samaa karttaa.
Vielä jäi Turaoffin jäljiltä ajointoa, kalusto on liikkuvassa kunnossa eikä kisapaikkakaan ole kaukana, joten Vannepajan Mersu tulee mukaan sikailemaan. Saavutaan kisapaikalle & katsastukseen vasta lauantaina.
artsi777
08.10.2015, 16:02
Vielä jäi Turaoffin jäljiltä ajointoa, kalusto on liikkuvassa kunnossa eikä kisapaikkakaan ole kaukana, joten Vannepajan Mersu tulee mukaan sikailemaan. Saavutaan kisapaikalle & katsastukseen vasta lauantaina.
Hieno juttu. Terveuloa :)
Nivaar-6
08.10.2015, 23:11
Ilmoittautuminen lähetetty / maksettu.
Ilmoittautuminen lähetetty / maksettu.
Pääsee suzzuki tositoimiin:).Ei muuta kun onnea ja lykkyä tykö..
ilmo laitettu ja maksettu.
Varovainen ehkä osallistumiselle. Vai uskaltaako 29" kumeilla ylittää lähtöviivaa valoisaan aikaan :D
Varovainen ehkä osallistumiselle. Vai uskaltaako 29" kumeilla ylittää lähtöviivaa valoisaan aikaan :D
Joskus kuullu et koolla ei oo väliä :D
artsi777
11.10.2015, 09:16
^^^^ Rasteja ripoteltu niin helppoihin maastoihin että kissakin nauraa? :D:D
^^^^ Rasteja ripoteltu niin helppoihin maastoihin että kissakin nauraa? :D:D
HYI miten helppoja:D:D.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=182763
Ilmoittauduttu, vihdoin viimein. Onkos paikalla mahdollisesti jonkinlainen ATK-Pasi joka ymmärtää noitten karttajärjestelmien päälle? Jos kumminkin käy taas joku tyrä niitten lataamisessa. (Myös ATK-Pirkko käy)
Koskas tulee näkyviin osallistujat?
No kyllä toi mietin Vilperi aika velho on karttoja veivaa.
Laitellaan listaa perjantaina näkyviin.
Huom. mukaan mahtuu vielä ;)
Kivasti on ilmoittautumisia tullut mutta nyt loppukiri vielä! Jos varmasti haluat makean paidan kaappiin niin sinulla on aikaa vielä n.36h aikaa ilmoittautua mukaan hintaan 80€ sitten se on 100€. Kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö on huolissaan isojen kadosta sillä kuuluvat kuitenkin samaan porukkaan :D Kaikkilla mukaan haluavilla on kuitenkin mahdollista ilmoittautua lauantaina paikanpäällä 31.10 klo. 7:25 mennessä, ennakko ilmoituksella vaikka tänne 30.10 klo. 21:00. :)
Vaunu paikkoja myös parissa paikkaa sähköllä jos tarvii
PeteTurku
14.10.2015, 20:22
Ilmoitus laitettu tulemaan. Luokkana iso ja apparina junioori.
artsi777
14.10.2015, 21:03
Ilmoitus laitettu tulemaan. Luokkana iso ja apparina junioori.
Hienoa. Tervetuloa :)
Ilmoittautuminen lähti äsken. Yllytin kaverin koittamaan kisaamista Pajerolla, meikä vinssiapina... Vaijerilla...
Peteä kiusaamaan isoihin!
artsi777
15.10.2015, 06:45
Ilmoittautuminen lähti äsken. Yllytin kaverin koittamaan kisaamista Pajerolla, meikä vinssiapina... Vaijerilla...
Peteä kiusaamaan isoihin!
Hyvä homma, tervetuloa.
PeteTurku
15.10.2015, 08:00
Ilmoittautuminen lähti äsken. Yllytin kaverin koittamaan kisaamista Pajerolla, meikä vinssiapina... Vaijerilla...
Peteä kiusaamaan isoihin!
Ny tul suarituspainei. Haluuks repii kätes se vaijeri kans vai katotaank nurkis jottai naru tapast?
artsi777
15.10.2015, 13:30
Vielä on tämän vuorokauden loppuun aikaa ilmoittautua edullisemmin ja mukaan mahtuu vielä :)
Isopyöräisiin ei ole ollut mahdotonta tunkua joten vielä on hyvä mahdollisuus haastaa vaikka Turun pete voittokamppailussa :D;)
Luin erään palstan eräästä salolaisten viestiketjusta suht hiljattain, että koolla ei oo kuulemma väliä.
Yst. vast. nim.merk. ekaa kertaa pikkuluokassa
artsi777
15.10.2015, 13:37
Luin erään palstan eräästä salolaisten viestiketjusta suht hiljattain, että koolla ei oo kuulemma väliä.
Yst. vast. nim.merk. ekaa kertaa pikkuluokassa
Juuri näin :D
Tervetuloa, pikkuluokassa onkin jo ihan mukavasti sakkia :)
Teamit Pää ja Häntä ilmoittautuminen laitettu tulemaan.
Tullaan siis Jeepin ja Tojotan voimin saparojahtiin.
PIKKULUOKKA (alle 35")
Tiimi, kuski, auto
Seventh River Team, Mika Rönkä, Range Rover
Team Rottanaama, Janne Kittilä, Toyota Hilux
Mtr-team, Markus Raunio, suzuku sj410
Harbor Cruisers #8, Kari Kuuttila, Suzuki sj410
MMM, Toni Lehtimäki, Toyota LC 70
Team Pää, Ville Hurskainen, Jeep Cherokee XJ
Team Häntä, Matti Saarinen, Toyota LandCruiser BJ
Team Missisipi, Esa Aronoja, Mitsubishi L200
Vannepaja, Esa Mäkelä, G-mersu
Team Hojo, Joonas Raitanen, Toyota LC HJ61
Tumpula racing team, Heikki Jyrämä, Suzuki SJ410
Virttaan Geebelit, Janne Tepponen, Mercedes G-malli
Offroad Team Kolibri, Ari Nivalainen, Suzuki Samurai
Team Forest, Jaakkola Kari, Toyota BJ40
Tumpula Racing team, Heikki Jyrämä, Suzuki Sj410
ISOLUOKKA (yli 35")
tiimi, kuski, auto
Harbor cruisers/ Stefat hoitaa, Henrik Fabiansson, Mitsu Pajero
Suonenvetomiehet, Sakari Norokorpi, BJ-40
Harbor Cruisers #2, Petri Orvasto, Toyota Hilux
LS Rangers, Arvo Lehtonen, RangeRover
SAFARI
SM Kaukonen, Miikka Kaukonen, Toyota BJ40
Mukaan mahtuu vielä, kun laittaa vähän enemmän pelimerkkejä, mutta kyllä tällä porukalla kunnon sikajahti saadaan aikaiseksi :)
Tumpula Racing Team liittyy pikkuluokkaan, ilmoittautuminen lähti justiinsa.
Tumpula Racing Team liittyy pikkuluokkaan, ilmoittautuminen lähti justiinsa.
Tervetuloa. Pikkuluokassa on jo kunnon kisat ;):D
Yleisön pyynnöstä lisätty safariluokka...
Yleisöstä puheenollen... Onko kisassa mitään yleisöystävällisiä katselualueita joissa pystyisi siedettävällä kävelymatkalla katselemaan vaikka useampaakin mielenkiintoista rastia? Onko kilpailukeskuksessa tarjolla karttoja yleisölle?
artsi777
21.10.2015, 12:16
Yleisöstä puheenollen... Onko kisassa mitään yleisöystävällisiä katselualueita joissa pystyisi siedettävällä kävelymatkalla katselemaan vaikka useampaakin mielenkiintoista rastia? Onko kilpailukeskuksessa tarjolla karttoja yleisölle?
Juu soitteletko mulle, tarkemmin alueista kerrotaan vasta kisapäivää edeltävänä perjantaina.
Arto
040588230kuusi
Vielä on aikaa laittaa vehkeet iskuun ja lähteä mukaan rymyämään :D
PeteTurku
26.10.2015, 12:01
Vieläkö on sähköpaikkoja asuntoautolle tarjolle? Jos on, ni mulle yks sellane.
Vieläkö on sähköpaikkoja asuntoautolle tarjolle? Jos on, ni mulle yks sellane.
Eiköhän sellanen löydy :)
PeteTurku
26.10.2015, 14:01
Eiköhän sellanen löydy :)
Kiitos.
Niin, minkäslainen tää kisa nyt on sit yleisön kannalta?
Kannattaako suunnitella lähtevänsä paikan päälle, vai mennä vaan tallille touhuumaan.
Niin, minkäslainen tää kisa nyt on sit yleisön kannalta?
Kannattaako suunnitella lähtevänsä paikan päälle, vai mennä vaan tallille touhuumaan.
Riippuu siitä mitä yleisö tarvitsee? Kartat, kahvia, limua, makkaraa, hernerokkaa ja jne. on kioskista saatavana ainakin.
Omalla kohdalla nyt ainakin ensihätään riittää tuo et kartat on saatavilla, niin näkee et millaiset katselu mahdollisuudet ja välimatkat on reitin varrella.
Eli paikanpäälle tulee lähdettyä mikäli kelit vaan sallii, ja eiköhän siinä ohessa tule pari kisamakkaraakin nautittua.
Fleischfresser joutuu jättämään nämä karkelot väliin. Auto on palasina ja ukot sairaana.
kingfisher
27.10.2015, 10:53
Tässä kun lauantain kisailua suunnitellaan kuskin kanssa niin tuli mieleen yksi tärkeä seikka, onkos siellä jonkun näköstä nuotiopaikkaa jossa pääsis eväs magarat lämmittelemään.
Tässä kun lauantain kisailua suunnitellaan kuskin kanssa niin tuli mieleen yksi tärkeä seikka, onkos siellä jonkun näköstä nuotiopaikkaa jossa pääsis eväs magarat lämmittelemään.
Jokaiselle ajoalueelle pyritään nuotio järjestämään.
kingfisher
27.10.2015, 12:29
Hyvä tarvii ottaa sit useampi paketti makkaraa jos on monta nuotiookin.:D
Hyvä tarvii ottaa sit useampi paketti makkaraa jos on monta nuotiookin.:D
Me ollaan messissä, ei passaa liikaa hosua ettei tule hiki......:cool:
Auto juuri ja juuri saatu tiukasta katsastuksesta läpi. Nyt mökkösellä luomassa strategioita huomiselle sotasankari kaverina. Huomenna hyökätään!
Meidän tiimikin jo puoliksi paikalla. Piti etänä opastaa kuski paikalle, kun ei navigaattori tuntenut moista paikkaa. Googlen kartoissakin näkyy Myllytienä, vaikka osoitehaulla oikea paikka löytyykin.
Meikäläinen vielä kotona kun oon tänään jo reissannut tarpeekseni. Aamusta paikan päälle ihmettelemään, että saadaanko rastipisteet nakymään tabletilla. Ei kai tässä sen suurempia suunnitelmia tarvita. Mennään ja haetaan rastit. :eek:
mtr-team suunistaa ittensä paikan päälle vasta aamulla..
Kisat lähenee...
Huoltoauto vissiin pakattu...
Pajeroa vielä pajoitetaan, sauna lämmin ja pihvit/punkku/juustot odottelee keittiös! Vaikuttaa siltä että kerkii vielä nukkuakin!
Jokos Petellä stetsoni silmillä varikolla?
Aamulla nähdään!
Stefa kuittaa!
Kaluston päälle ilmeisest käy tämäkin kisa :D
Kaluston päälle ilmeisest käy tämäkin kisa :D
ohjausvartta, lehtijousee poikki...
orvasto ilmeisesti kaatanut, ukot kunnossa, kisa jatkuu...http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4381&pictureid=183687http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4381&pictureid=183686
Vannepajan Mersu oli ihan huolella suon syvyyksissä. Aikamme kaivettiin niin löytyi renkaan yläpinta. Päästiinnkuin päästiinkin omin avuin pois tuulimyllyjen luota. Homma jatkuu...
Pikkusen remontin puolelle meni mutta hauskaa oli silti. Kiitos järjestäjille ja kaikille, jotka jelppas suikan saamiseksi takaisin menoon mukaan.
Tässä tämän sikajahdin tulokset
ALLE 35”
NRO. TIIMI KULJETTAJA APUKULJETTAJA AUTO PISTEET TULOAIKA
1 VANNEPAJA ESA MÄKELÄ AKI KORHONEN G-MERSU 1850 19,49
2 HARBOR CRUISERS #8 KARI KUUTTILA JANI HUHTALA SUZUKI SJ410 1600 19,45
3 VIRTTAAN GEEBELIT JANNE TEPPONEN V. SATOLA, T. SATOLA MERCEDES G-MALLI, 1530 19,12
4 PÄRNÄSEN KORJAAMO JANI NURMI ESA HAASLAHTI TOYOTA HILUX 1530 19,47
5 MMM TONI LEHTIMÄKI S. SYLGREN, S. KALLIO TOYOTA LC 70 NGC-915 1140 19,27
6 MTR-TEAM MARKUS RAUNIO M. VIKSTRÖN, A. SYVÄLÄHDE SUZUKU SJ410 970 18,58
7 TEAM FOREST KARI JAAKKOLA P. JAAKKOLA, A. KYTÖMÄKI TOYOTA BJ40 830 19,26
8 TEAM KOLIBRI ARI NIVALAINEN MARKO KOIVUSAARI SUZUKI SAMURAI 820 18,30
9 TEAM HOJO JOONAS RAITANEN J. PESONEN, E. KOIVUNEN TOYOTA LC HJ61 MJY-287 770 19,22
10 TEAM PÄÄ VILLE HURSKAINEN HARRI PASANEN JEEP CHEROKEE XJ 750 19,24
11 HARBOR CRUISERS, TEAM ROTTANAAMA JANNE KITTILÄ TARJA POSKIPARTA TOYOTA HILUX 640 19,45
12 TEAM MISSISIPI ESA ARONOJA JARNO PIIROINEN MITSUBISHI L200 560 19,04
13 TUMPULA RACING TEAM HEIKKI JYRÄMÄ ANSSI RANTALAIHO SUZUKI SJ410 480 18,32
14 TEAM HÄNTÄ MATTI SAARINEN EI TIEDOSSA TOYOTA LAND CRUISER BJ 330 18,34
15 SEVENTH RIVER TEAM MIKA RÖNKÄ SANTTU KOKKOLA RANGE ROVER 320 20,03
YLI 35” TIIMI KULJETTAJA APUKULJETTAJA AUTO PISTEET TULOAIKA
1 SUONENVETOMIEHET SAKARI NOROKORPI V. SIRKKA, J. PELTTARI BJ-40 2760 19,34
2 LS RANGERS ARVO LEHTONEN ISOTALO TEEMU RANGEROVER 1500 19,10
3 HARBOR CRUISERS _2 PETRI ORVASTO VEETI ORVASTO TOYOTA HILUX 1450 19,45
4 HARBOR CRUISERS / STEFAT HOITAA HENRIK FABIANSSON MIKAEL LOUANTO MITSU PAJERO 530 19,29
SAFARI
NRO. TIIMI KULJETTAJA APUKULJETTAJA AUTO PISTEET AIKA
20 SM KAUKONEN MIIKKA KAUKONEN K. NIEMINEN, S. KAUKONEN BJ 40 TOYOTA 1620 19,25
Jussi Heinonen
31.10.2015, 22:22
Muutaman kuvan sai räpsästyy vaikka rupes jo pimeää olemaankin kun kilpailijoita ilmestyi. Garpolla on sitten parempia kuvia laitettavaksi kunhan saa ne koneelle. Hienoja suorituksia nähtiin kyllä ja ja isopyöräisten voiton vei tietty beejii missä on 2H motti, ei paremmasta väliä:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7062&pictureid=183715
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7062&pictureid=183719
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7062&pictureid=183718
Olihan karkelot :) kiitos kaikille, niin osallistujille kuin omalle porukallekin!
Täytyy sanoa että vannepajan mersu oli kyllä komia. onnea! =)
Täytyy sanoa että vannepajan mersu oli kyllä komia. onnea! =)Kiitos, kiitos. Toki jos mattamustasta tykkää... :)
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/l/t1.0-9/s720x720/12196150_969168116478067_3079888379970914599_n.jpg ?oh=2170d35195af788faa159d3b1e871290&oe=56BDA140
Vähän sekalaisia tunteita kisasta. Alussa ei oikein lähtenyt kulkemaan, mutta kylläpä se siitä sitten. Jossain kallion päällä oli vähän kapeeta ja kallistustakin, niin saatiin kattoteline irtoamaan. Vedettiin lopulta liinoilla kiinni kattoon ja päästiin jatkamaan. Poishan se piti muutenkin paiskata tämän kisan jälkeen, joten irrotus on ainakin nyt helppoa. Rastilla 89 oli oikein kunnon ruuhka ja odotus tuntui ikuisuudelta. Tiedä sitten että menikö siinä oikeasti paljon aikaa. Lähdettiin vielä ennen Märyn alueen sulkeutumista käymään tuulimyllyjen luona aiemmin kerrotuin seurauksin. Oli tuota luppoaikaa kun kuski puristi rattia siirtymällä, niin ehti päivitellä palstaakin kesken kisan. Loppua kohden totutusti sähellys taas kasvoi. Ei kuitenkaan mitään erityisen mainittavaa. Kisakeskuksen viereiselle alueelle ei sitten ehdittykään ollenkaan ja Raatamaankin jäi tutkimattomia sopukoita.
Miten sitä nyt sanotaan. Keskimäärin mukavampaa voittaa kuin hävitä. Eipä tuo kovin häävisellä suorituksella tullut, mutta aika kivasti poimittiin isoja pisteitä kallioalueilta. Sinne kun ei tuo malmikasa edes uppoa. Kiitokset taas maanomistajille, järjestäjille ja kilpakumppaneille. Kivaa oli ajella ja vähän opittiin taas lisää! Kiva kruunu saatiin meidän tulokaskaudelle.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/l/t1.0-9/s720x720/12196150_969168116478067_3079888379970914599_n.jpg ?oh=2170d35195af788faa159d3b1e871290&oe=56BDA140
"Bongaa kesis kuvasta" kilpailu, heh heh. Katsoo kun G- mersu etenee, oma on missä?
Onnea Vannepajalle voitosta. Aki voisi kysyä Esalta että mikä on muuttunut keskiviikon jälkeen jolloin olin Esan kanssa jutuissa ja Esa sanoi ettei tuolla autolla voi pärjätä kun se on niin iso ettei sillä mahdu mihinkään... :)
Onnea Vannepajalle voitosta. Aki voisi kysyä Esalta että mikä on muuttunut keskiviikon jälkeen jolloin olin Esan kanssa jutuissa ja Esa sanoi ettei tuolla autolla voi pärjätä kun se on niin iso ettei sillä mahdu mihinkään... :)Kiitos. Kaikilla Suzukimiehillä oli varmaan jotain ongelmia. ;) Täytyy kyllä antaa tunnustusta myös reittiryhmälle. Muutama ahdas paikka oli, mutta yhtään sellaista rastia ei löydetty mihin ei olisi edes voinut mahtua. Kaikissa kisoissa ei ole ollut näin.
Kuvassa olevaa paikkaa vähän jänskättiin ennakkokuvien perusteella. Näytti niin kapealta spoorilta ja jyrkältä mutkalta. Hyvin siihenkin mahtui.
Sen verran voisi antaa palautetta, että alueille menot ja poistumiset saisi olla selkeämmät. "Alueelta poistuminen rastin 42 kautta." Juu. Mistä sinne alueelle pystyy/saa mennä sisään. :D Laavun luona olisi saanut olla tiellä kieltomerkki. Nythän siinä välillä oli joku kertomassa asiasta ja välillä ei. Karttaankin voi toki merkata kiellettyjä teitä.
Kisahan oli hyvin järjestetty - ei siinä mitään. Tuollaiset pikku huomiot vain tehtiin ja kehityskohteina ehdotettiin. Jos vaikka toistekin innostuisitte kisaa tekemään. Kiitos ja anteeksi.:)
Pari kuvaa mitä sain räpsästyä päivän mittaan.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7953
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183727
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183728
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183729
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183730
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183731
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183732
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183733
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183734
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183735
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183736
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183737
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7506&pictureid=183738
kiitoksia järjestäjille ja maanomistajille meidänkin puolesta,päivä oli kaksi jakoinen eka ajoalue meni hyvin pientä ruuhkaa lukuun ottamatta kallion päällä mutta kerkes siinä eväät syödä ja kattoo muitten ajosuorituksia ennen kun pääsi pois.muutama autokin vinsattiin pois ja yhtä rangea kin yritettiin mutta se jäi haaveeksi-:) hernesopan syönnin jälkeen(joka oli oikeen hyvää) lähdimme jatkamaan seuraavalle ajoaluelle alkoi vinsin veto halut kadota joten loppu päivä menikin sit melkeen katellessa muiten ajosuorituksia joitain helppoja rasteja hakien..mutta melkeen vakio suzukin ja vinssi ongelmien myötä tulos oli positiivinen yllätys.mtr-team kiittää
Pikkupyöräisten kakkosen tyylinäytettä.
Nivaar-6
01.11.2015, 13:11
Kiitokset myös meidän tiimiltä järjestäjille. Koitettiin ajaa kalustoa säästäen mutta loppusuorilla saatiin ryskättyä tankin pultti poikki tai sit muuten vaan irtos.
Ruusui ja risui vaan tulemaan reippaasti.Niin ollaan ööh viisampia(kohan) vaan:D?
pari räpsyy kerkes ottaan märystä..
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7677
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183740
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183739
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183744
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183752
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183754
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183753
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7677&pictureid=183742
Kiitos järjestäjille ja kilpailijoille!
Pajero pysyi ehjänä ja ajamalla kotiin. Kuulemma käytös parani kun näki vähän maastoakin!
Hauskaa oli ja keitto oli hyvää!
Ensi vuonna uudestaan!?!
Stefat kiittää ja kuittaa!
Katsojan kannalta jos saa palautetta antaa, vaikka tässä ensimmäisessä kilpailussa ei nyt varmaan olekaan ollut yleisö se pääasia, vaan itse kilpailun kunnialla läpivieminen.
Yleisölle jaettavat kartat saisi olla hieman tarkempia, eli sellaisia et näkis hiukan millaisessa maastossa rastit ovat alueen sisällä, et voisi sit suunnitella minne päin kyseistä aluetta kannattaisi mennä katselemaan (nyt jaetussa kartassa alueen rastit oli päällekkäin 2x2cm alueella). Alueilla sai järjestävän seuran porukalta onneksi opastusta et minne päin aluetta kannattaisi mennä, kiitos siitä.
Lisäksi voisi antaa "infopaperin" jossa on alueiden aukioloajat, tarpeen mukaan parkkeerus ohjeita/rajoituksia ym. hyödyllistä tietoa. Eilisellä katsoja määrällä en törmännyt parkkialue ongelmaan, mutta suuremmalla määrällä sellaisia on tietenkin odotettavissa.
Mutta kaiken kaikkiaan mukava päivä eilinen oli, sai raitista ulkoilmaa ja liikuntaa taas riittämiin. Eikä tarvinnut nälkääkään nähdä kun oli hyvää soppaa ja makkaraa edulliseen hintaan tarjolla, sekä nuotiopaikkoja alueilla, niin sai omiakin eväitä syödä vielä lisäksi.
Kiitos järjestäjille, kilpailijoille ja kaikille jotka oli osallisia kilpailun toteutumiseen.
Kiitos järjestäjille ja maanomistajille hyvästä kisasta. mukavan vaihtelevaa maastoa ja sopivasti haastetta ilman järjettömiä upotus ja kallionkieleke rasteja.
Pari "naapuria" lähti appareiks tutustumaan lajiin. Eivät olleet koskaan ennen edes istuneet offivehkeessä, mutta järjellä varustetut maalaiset oli heti jyvällä hommasta. Kilpailuvietti ei ollut kovin kova, mutta himo saada sianlihaa kotiinvietäväksi aiheutti sen, että rasteja napsittiin aika ajoin melko joutusasti.
Suunnistettiin paperikartalla, käsi gepsi oli autossa helpottamassa sijainnin paikantamista kartalla.
12h kisa tuntu mukavan pituselta ja sen jakso hyvin yhdellä hernekeitto tankkauksella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7542&pictureid=183808
Katiska BJ pelas normaaliin luotettavaan tapaansa. Jarrut oli illansuussa jo aikalailla kateissa.
Kiitokset vielä onnistuneesti järjestetystä kisasta. Koitetaan keritä mukaan ensikerrallakin.
Sika on hyvää ja sitä on riittävästi.
kingfisher
01.11.2015, 16:36
Kiitos myös seventhriver teamin suunnalta. Meille kyseessä oli ensimmäinen kilpailu joten tavoitteita ei ollut astettu korkealle. Kilpailu alueet olivat hienot ainakin niiltä osin mitä nähtiin, kun jäi alueita käymättä autossa esiintyneiden pikku murheiden takia.
Niin ja vielä kiitos myös virta ja hinausapua antaneille.
Nyt sitten mietitään millä noi ohjausvarret saadaan kestämään ensikerralla tai sitten otetaan niitä repullinen mukaan. Ja todellakin jos kisoja järjestetään tälleen järkevän välimatkan päässä niin mukana pyritään olemaan.
Tuolla starttivideo ja jokunen kuva:http://www.salonseudunoffroad.fi/13092
jotain kommenttia ja parannusehdotuksia tullutkin jo mutta laittakaas toki lisää :)
yleisön kannaltahan tää on vähän vaikee laji... siihen pitäis ehkä jotain keksiä?
yhden vinssin taktiikasta oli jotain nurinaa... mutta kaikilla ei molemmissa päissä vinssiä ole niin eikös se silloin ole tasapuolista kaikille, ajatuksia tästä?
Kiitoksia kaikille kilpailun mahdollistaneille! Mukana seuraavallakin kerralla. Yhden vinssin sääntö oli hieno juttu. Nyt joutui miettimään/suunnittelemaan tarkemmin rastille meno, kun ei ollut takavinssiä pelastamassa.
artsi777
01.11.2015, 21:49
Kiitos minunkin puolesta kaikille mukana olleille teameille joita oli mukana näin ensimmäiseksi kilpailuksi mukavasti, eli tällaiselle on selvästi kysyntää myös näillä suunnilla :) Niin kuin tepa tuolla edellä jo sanoikin niin palutetta on tullut ja niin pitääkin tulla, eli kommentoikaa jos/kun on asioita mille näette muutoksen tarvetta jos vastaava kilpailu saa jatkoa.
Suuri kiitos myös koko meidän seuran porukalle hienosti läpiviedystä kisasta :)
Tuolla starttivideo ja jokunen kuva:http://www.salonseudunoffroad.fi/13092
jotain kommenttia ja parannusehdotuksia tullutkin jo mutta laittakaas toki lisää :)
yleisön kannaltahan tää on vähän vaikee laji... siihen pitäis ehkä jotain keksiä?
yhden vinssin taktiikasta oli jotain nurinaa... mutta kaikilla ei molemmissa päissä vinssiä ole niin eikös se silloin ole tasapuolista kaikille, ajatuksia tästä?
Ei rajoituksia vinssien suhteen. Mielestäni vinssit voi luokitella turvallisuusvarusteeksi. Eikä nykyään ole hinnoista kiinni takavinssin laitto, kaikilla mahdollisuus.
Yleisölle selkeät kartat ja opasteet jotka johtaa joihinkin kohtiin missä tapahtuu paljon.
Tai pakollinen yleisörastialue (esim. Klo 13-15), silloin ainakin riittäisi katsojille nähtävää kun kaikkien autojen käytävä siellä.
Tuollanenkin löyty, hiluxus mukkelismakkelis... https://youtu.be/iY2XvYI3nHs
Myös Facebookissa kuvituksia ja kommentointia :D
https://m.facebook.com/Salon-Seudun-Offroad-RY-233822950136779/
Nyt tässä kun olen kuullut palautetta kisasta niin enemmän on ollut positiivista. Tietysti negatiivista on tullut myös mutta katsellessa ei näkynyt kamalan paljoa kyseistä odottamista. Täälläpäin alueet ovat pieniä jonka vuoksi ei ole mahdollista järjestää valtatien kokoisia väyliä että pääsee ohi. Ruuhkien auttamiseksi oli reittejä tehty niin että pääsee rasteja poimimaan jokaiselta kiertoreitiltä. Mutta esim. Raatalan alue oli pieni ja paljon rasteja aiheutti pientä ruuhkaa keskikohtaan aluetta. Pimeä sai sen aikaan että kaikki seurasi vissiin valoja muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Kaikkea infoa ei muistettu laittaa ohjeeseen niin ei olisi välttämättä aiheuttanut sekaannusta. Olisi myös tarvinnut varmaan avata aluksi heti kaksi aluetta ruuhkien välttämiseksi. Mutta palautetta vaan lisää. Myös maanomistajilta on hieman palautetta tullut mutta niistä myöhemmin lisää. Kiitos kuitenkin kisailioille ja yleisölle vaikka tämän kisa oli suunniteltu kisailioille pääosin.
Kiitos hienoista sikakarkeloista, näitä ehdottomasti jatkossa lisää! :)
Kerrankin päästiin ajelemaan ilman suurempia tekniikkamurheita koko kisa mitä nyt kolmivetoisena jouduttiinkin ajelemaan.. Vinssausta oli siis meidän kohdalla vähintäänkin tarpeeksi. Siinä vinssaillessa oli kyllä hieno seurata (urantukkeena ollessamme :o) Vannemajan Mersun, "pikkupyöräisen" mitsun sekä safariluokassa ajaneen bj:n etenemistä! Suuret kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja kanssakilpailijoille!
Palautetta mitä tässä on juolahtanut mieleen:
Yleisesti oli kyllä hyvin järjestetty kisa!
Mielestäni yhden vinssin sääntö oli hyvä. Etenkin kun käsittääkseni tässä kisassa haettiin sitä, että kynnys kilpailuun osallistumiseen olisi mahdollisimman pieni ja kaluston ei tarvitse olla hullun rakennettua. Vaikka vinssit halvimmillaan halpoja olisivatkin moni ei ryhdy toisen vinnssin asennukseen yhden kisan tähden.
- Kilpailijaohjeet olivat hyvät, mutta pieniä tarkennuksia esim maalintulon kanssa yms asioiden kanssa
- Etukäteen selkeästi tieto missä muodossa rastit jaetaan
+ Hienot ja monipuoliset ajomaastot
+ Hernesoppa kilpailijoille oli loistojuttu (Se oli muuten hyvää)!!
Kiitos hienoista sikakarkeloista, näitä ehdottomasti jatkossa lisää! :)
Mielestäni yhden vinssin sääntö oli hyvä. Etenkin kun käsittääkseni tässä kisassa haettiin sitä, että kynnys kilpailuun osallistumiseen olisi mahdollisimman pieni ja kaluston ei tarvitse olla hullun rakennettua. Vaikka vinssit halvimmillaan halpoja olisivatkin moni ei ryhdy toisen vinnssin asennukseen yhden kisan tähden.
Sääntö johti siihen että kaikilla on mahdollisuus hakea kaikki rastit. Se että sallitaan molemmat niin tekee osasta rasteista vielä vaikeempia.
Itse olen ollut aiemmin vain cupin kisoissa. Tässä kisassa siis uusia juttuja yhden vinssin käyttö, meistaaminen rasteilla sekä vain kolmen pistemäärän rastit.
Yhden vinssin sääntö pistää kyllä miettimään rastien ottoa vähän enemmän ja uudella näkökulmalla. Ei se välttämättä ole huono juttu, mutta onhan siihen monta katsontakantaa. Kustannuksilla en tätä lähtisi perustelemaan enkä tiedä tekeekö tämä hommasta edes tasavertaisempaa. Homman nimi on kuitenkin se, että yhdelläkin vinssillä pystyy vinssaamaan kahteen suuntaan - joko siirtämällä vinssin toiseen päähän tai rakentamalla kahteen suuntaan vetävän systeemin. Tässä kohtaa homman tasavertaistaminen kääntyy helposti siihen, että kun yritetään saada (aloittelevat) yhden vinssin omistajat vähän samalle viivalle muiden kanssa (tuloslistan häntäpäässä), tultiinkin samalla antaneeksi joillekin harvoille (rakentajavelhoille) älytön etu (tuloslistan kärkipäässä). Toki tässä kisassa rastit oli kyllä sijoitettu niin, että yhdellä vinssillä pärjäsi kivasti. Ainoastaan rasti 103 jätettiin hakematta yhden vinssin säännön takia. Mutta eihän se takavinssin puute ollut yhtään kivaa siinä kohtaa kun yllättäen uppoaa suohon ja kaivetaan autoa pinnalle yli puoli tuntia - takavinssin kanssa ei olisi ollut mitään ongelmaa.
Meistaamisen ongelmaksi koen erikokoisten autojen eriarvoistamisen - sekä leveys että pituussuunnassa. (Isommat autot kärsivät kokonsa takia jo muutenkin.) Tämäkin pystytään pitkälti välttämään, jos homma on kirkkaana mielessä rasteja aseteltaessa. Isoimmaksi ongelmaksi näen sen, että jos rasti on sellaisessa paikassa ettei sen viereen pysty kunnolla ajamaan. Pidemmillä autoilla ei pysty varmastikaan meistaamaan takaluukun kautta. Tähän auttaisi kyllä se, että meisti olisi suht pitkässä vaijerissa - näin se toki monissa paikoissa olikin. Kilpailijoita helpottaisi lisäksi se, että meistit olisi aina suunnilleen samanmittaisissa vaijereissa niin ei tarvitsisi aina käydä katsomassa vaijerin pituutta ennen kuin voi päättää miten päin rastille voi ajaa. Ja vielä - "yleisöalueen" juurakossa ollut vaijerijippo ei ollut mielestäni ihan fiksu. Kyllä meistin pitäisi ylettyä rastilapulle! Eli siis meistin vaijeri pitäisi olla kiinni suunnilleen samassa paikassa kuin rastilappu ja ylettyä siitä suunnilleen yhtä kauas joka suuntaan. Positiivisena puolenahan tässä on valokuvaamiseen verrattuna se, että kuskin ei tarvitse nousta pois autosta. Järjestäjien kannalta meistaamisen ja kuvaamisen ero onkin sitten jo iso. Ihan pienenä miinuksena mainittakoon (kerroin ihan livenäkin Raatalan nuotion luona), että staff-autot ei saisi olla parkissa sellaisessa paikassa mistä rastin kuvittelee helpoiten otettavaksi. Välillä tosin Märyllä odoteltiin yhtä vastaan tullutta Staff-autoakin tovin aikaa, mutta kyseinen heppu ei tod.näk. hoksannut että oltiin tulossa siihen suuntaan eikä mekään vielä silloin huomattu että oli järjestäjien auto vaan odoteltiin kiltisti vuoroamme.
Rastien pisteytys rastinumeron viimeisen numeron mukaan oli tosi fiksu veto. Toimi erinomaisesti. Ja on laajennettavissakin jos halutaan enemmän kuin kolme eri pistemäärää käyttöön. (Tosin - me ollaan muutenkin oltu ihan riittävästi selvillä mistä rasteista saa hyvin pisteitä eli vie vähän kilpailuetua meiltä. :D)
Noista ruuhkista pakko vielä kommentoida. Ruuhkilta ei voi kokonaan välttyä - niitä vaan joskus osuu kohdalle. Jokainen kisailija saisi omalta osaltaan ajatella myös muita ja siirtyä rastin otettuaan hiukan sivuun pakkailemaan ramppeja, köysiä, liinoja ja eväskoreja! Tätä on pyritty itse tekemään ja ollaan huomattu myös muutamilta muilta samaa käytöstä - toivotaan tätä kaikkien tavaksi! Kisaa ei varmasti voiteta blokkaamalla vaan ajamalla itse hyvin. Meillä ei tosiaan yleisesti ottaen ollut mitään ruuhkaongelmaa. Siellä missä oli tiheämpi polkuverkosto, niin valittiin joku ruuhkattomampi ura. Oliko se nyt rasti 89, niin sinne selkeästi mentiin yhtä uraa pitkin ja toista takaisin. Ei ollut oikein vaihtoehtoja ja pakkohan ne isot pisteet oli sieltä jonottaa (neljä autoa meidän edessä rastilla). Ei sinne olisi kannattanut moneenkaan kertaan ajella. Raatalan keskialueella ei kyllä ollut pienintäkään ruuhkaongelmaa silloin kun me sinne ehdittiin. Ja vaikka olisi ollutkin, niin vieressä oli uria ja rasteja valittavaksi vaikka millä mitoin. Eniten ruuhkia aiheutti varmaan alueiden aikataulutus. Myös aloitusrastit aiheuttivat pienoista ruuhkaa Märyllä. Tämä ei sitten ollut mitenkään ainoa kisa missä aloitusrastit ovat aiheuttaneet ruuhkaa - kyllä se on paremminkin sääntö kuin poikkeus etenkin silloin kun kaikki aloittavat samalta alueelta. Sen takia minun mielestäni aloitusrastit saisikin jättää vaikka kokonaan pois ja merkata vain mistä millekin alueelle saa mennä sisään. Nythän nämä sisäänmenoreitit oli ihan selkeästi kartalla. Järjestäjä ei meisteistä pysty edes kontrolloimaan onko aloitusrasti haettu ekana, vaikka kukapa nyt sääntöjä rikkoisi. Ainoa ongelma oli Raatalassa, jossa olisi pitänyt olla pellolla yksi kyltti kertomassa mistä haluttiin porukan ajavan alueelle sisään. Olihan siinä toki toinenkin ongelma, kun ei väki löytänyt alueelta ulos sen ulosmenorastin 42 kautta. Ulosmenorasti menetti täysin merkityksensä kun porukka ajoi sisäänmenon kautta ulos ja lähdettiin sen jälkeen vielä etsimään sitä ulosmenorastia - vaikka käytännössä jo oltiin tultu ulos alueelta.
Tätä Raatalan sisään-ulos epäselvyyttä lukuunottamatta erittäin hyvin järjestetty kisa. Vinssien määrät ynnä muut on makuasioita ja järjestäjä saa tehdä sellaisen kisan kuin haluaa.
PS. Varre on kyllä oikeassa rastien sähköisen jakamisen suhteen. Saisi olla selkeämmin tiedossa ennakkoon mitä formaatteja on tarjolla. Tosin minä ainakin olin varautunut konvertoimaan ja myös konvertoin joillekin vaikka omaan koneeseen sopiva formaatti oli jo järjestäjien toimesta. Lisäksi cup-kisoissa on porukka totutettu niin hyvälle, että alueen karttakin tulee tikulla ozi-käyttäjille, niin piti vielä yrittää just ennen lähtöä karttojakin saada joillekin näkyviin kun ei oltu ennakkoon hommattu. En tarkoita että kaikkea pitäisi olla valmiina, mutta ennakkotieto helpottaisi valmistautumista. Osan sohelluksesta voi toki laittaa ihan huonosti valmistautuneiden tiimien piikkiinkin, mutta pitää myös ymmärtää ettei tietotekniikan vääntäminen ole kaikkien parasta osaamisaluetta. Tähän liittyen vielä ihan minimaalisen pieni palaute sen suhteen, että siirtymä taisi käydä ilmoitetun alueen ulkopuolella. Ei aiheuttanut mitään ongelmaa, kun painetusta kartasta näki hyvin. (Tosin jotkut tulivat meitä vastaan eli olivat kai ajaneet Märynummella risteyksen pitkäksi.) Tällainen vastaava kartan loppuminen taisi olla tällä kaudella jossain cup-kisassakin - oleellisisntahan se on että varsinaiset ajoalueet on kokonaan kartalla.
artsi777
02.11.2015, 17:24
Tätä vinssi hommaa mietittäessä päädyttiin yhden vinssin sääntöön juuri sen vuoksi että se on kaikille tasapuolisempaa. Olen itse ajanut autolla jossa on vinssit kummassakin päässä ja vain yhden vinssin omaavalla autolla.
Pitää miettiä paljon tarkemmin ja se on enemmän ajokilpailua kuin vinssikilpailua. Lisäksi joutuu kesken kisan ehkä pyytämään apua kanssakilpailijalta, mikä taas parantaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ;):D
Näistä kahteen suuntaan vetävistä oli keskustelua jo hyvissä ajoin ja kanta on se että jos sellaisella aikoo kilpailemaan tulla niin toinen suunta sinetöidään pois tai naru pitää muuttaa niin että vain toiseen suuntaan voi vinssata, eli ei ainakaan meidän takia kannata ruveta rakentamaan mitään hipo juttuja ;) Toki kuulemme kaikkia kannanottoja tässä asiassa.
Meistien laitossa/rastien viennissä pyrittiin ottamaan huomioon autoissa oleva vaijerin pituus, eli tarkoitus oli että kuitenkin joka rastille pääsisi kaikenlaisilla autoilla, niin pitkillä kuin lyhyillä, mutta totta on että hoojiin kanssa ei ole samaa mahdollisuutta joka paikassa kuin sutsukin pätkällä. Hyvin se vaijeri näytti mersusta ylettyvän kun sivusta seurailin ;) Vaijerin mitat meisteillä oli just sellaset kun sattuu siihen kohtaan sopimaan, joskus vaatii sen että apparin on mentävä rastin luo saadakseen selville miten pitkä vaijeri on= kaikille sama , eli kuuluu mielestäni kilpailuun :)
Järjestäjän autot eivät saisi olla esteenä rastin lähellä eikä reitillä, eli tähän on kiinnitettävä huomiota.
Sisään meno/ poistumis rasteille pitää tarkemmin vielä miettiä kohdat, itse mietin samaa jo kilpailun kuluessa. Joka paikassa ei kyllä pysty ruuhkilta välttymään mikä sekin on tosiasia.
puskajussi
03.11.2015, 07:08
Kiitos kilpailijoille hyvästä uuden kilpailun vastaanotosta.
Sekä iiso kiitos kanssajärjestäjille, jotka kilpailun mahdollistivat.
Palautetta tullut erittäin hyvin, joka on suureksi avuksi pohdittaessa
mahdollista ensivuoden kilpailua. Lisää vaan tulemaan.
Yksi silmiinpistävä asia metsässä oli erittäin huonoselkäiset vinssiapinat...
Paljon oli puuta kuoriutunut jopa yli metrin korkeudesta märkien
paikkojen edestä. Asia johon mahdollisissa tulevissa kisoissa puututaan
rajusti.
KIITOS
Yksi silmiinpistävä asia metsässä oli erittäin huonoselkäiset vinssiapinat...
Paljon oli puuta kuoriutunut jopa yli metrin korkeudesta märkien
paikkojen edestä. Asia johon mahdollisissa tulevissa kisoissa puututaan
rajusti.
KIITOS
No jos paksu runko niin aika moni varmasti yrittää vetoa mahdollisimman ylös ?
No jos paksu runko niin aika moni varmasti yrittää vetoa mahdollisimman ylös ?
No yrittää tietysti, mutta ei se kovin suotavaa ole kun se puu menee ihan vituiks siinä... kilpailija ja maanomistaja katsoo asiaa varmaan vähän eri tavalla...
kyllä kaikissa kilpailuissa missä itse osallisena ollu niin on ohjeistettu vinssaamaan juuresta...
aika ikävää jälkeä tulee kun se liina repii metrin matkalta kuoren pois... ja tämä kun toistetaan useamman kilpailijan toimesta niin kyllä se on entinen puu...
Tuli privapostia eräältä harrastajalta joka oli tuosta vinssiasiasta tätä mieltä.
Samalla periaatteella pitäis kieltää suzukit kokonaan, ni joutuis miettimään miten sillä isolla autolla rasteille mahtuu.
Pitäis kieltää boggerit joissa on yli puolet pinnasta tallella, joutuis miettimään miten sitä ajetaan kun pito ei riitä.
Pitäis kieltää xenonit ja ledit, joutuis pimeässä miettimään miten vitosen halogeeneilla näkee.
Pitäis kieltää alle 100kg apukuskit, joutuis miettimään kuka sen vinssivaijerin kanssa kiipeää mäkeä ja kuinka kauan.
Vinssinaruthan on kielletty jo pitkän aikaa sitten, joutuu miettimään että mitä rokotuksia hakee ku vaijeripiikit repiny hanskat ja kädet.
Samaan tapaa listaan välitykset, lukot, beadlockit, levyjarrut, turvakaaret, kuppipenkit...
Kiitokset kisasta järjestäjille, mahdollistajille ja kanssakilpailijoille.
Oli tosi hauskaa ja ainakin minun mielestä tosi hyvät maastot.
Oli monen näköistä paikkaa järjestetty.
Toivottavasti nämä kisat tulee jatkumaan.
Yhden tai kahden vinssin sääntö ei ainakaan omaan osallistumiseeni tule vaikuttamaan mitenkään.
No yrittää tietysti, mutta ei se kovin suotavaa ole kun se puu menee ihan vituiks siinä... kilpailija ja maanomistaja katsoo asiaa varmaan vähän eri tavalla...
kyllä kaikissa kilpailuissa missä itse osallisena ollu niin on ohjeistettu vinssaamaan juuresta...
aika ikävää jälkeä tulee kun se liina repii metrin matkalta kuoren pois... ja tämä kun toistetaan useamman kilpailijan toimesta niin kyllä se on entinen puu...
ja kun maanomistaja tarpeeksi kauan katselee puiden tappamista niin ajelut loppuu. eli pikkuhomma:
Käytetään sitä puunsuojaliinaa, siivotaan omat roskat ja ollaan fiksusti.
ei liene vaikeaa..
artsi777
03.11.2015, 21:32
Tuli privapostia eräältä harrastajalta joka oli tuosta vinssiasiasta tätä mieltä.
Samalla periaatteella pitäis kieltää suzukit kokonaan, ni joutuis miettimään miten sillä isolla autolla rasteille mahtuu.
Pitäis kieltää boggerit joissa on yli puolet pinnasta tallella, joutuis miettimään miten sitä ajetaan kun pito ei riitä.
Pitäis kieltää xenonit ja ledit, joutuis pimeässä miettimään miten vitosen halogeeneilla näkee.
Pitäis kieltää alle 100kg apukuskit, joutuis miettimään kuka sen vinssivaijerin kanssa kiipeää mäkeä ja kuinka kauan.
Vinssinaruthan on kielletty jo pitkän aikaa sitten, joutuu miettimään että mitä rokotuksia hakee ku vaijeripiikit repiny hanskat ja kädet.
Samaan tapaa listaan välitykset, lukot, beadlockit, levyjarrut, turvakaaret, kuppipenkit...
Nämä ei liity käsitääkseni liity asiaa mitenkään, eli jos näin kovasti ahdistaa niin kannattaa katsella jotakin muuta harrastusta :)
Nivaar-6
03.11.2015, 23:18
Meillä oli ainakin hyvin lepposaa ja mukavaa, välillä kateltiin ja syötiin eväitä ;)
Jotain tarttu tuulilasikamelaankin, muuten kuvaaminen jäi vähäselle.
https://www.youtube.com/watch?v=EvcjjJR_-2U
tepa250d
04.11.2015, 08:25
juu kiitos vaan täältä meijänkin suunnalta, kisat oli kyl hienosti järjestetty ja ajomaastoa oli vähintäänkin riittävästi.
ruoka huolto pelasi loistavasti ja hernekeitto oli loistavaa,tosin poikettiin kyl pari kertaa nuotiomakkaralle tarinoimaan :D.
maastot oli kyllä mukavan haastavat pallerolle jolle jokunen rastikin tuntu ahtaalle mutta se joko haettiin tai mentiin seuraavalle koittamaan,ja yhden vinssin sääntö toimi kyllä mukavasti niin ei ollut aivotonta se rastille meno joka kerta:D
aikapienillä murheilla selvittiin ,kuskin ovi otti "hiukan" itteensä koska käsijärru ei toiminut kunnolla vaan auto rullasi takaisin ojaan ja avonainen ovi jäi puun taakse:( niin ja viimeisessä upotuksessa tottakai rupesi vinssin naru pyörimään rummussa.
siinä ne meijän tiimin murheet sit olikin:eek:
iso kiitos järjestäjille:)
Näistä kahteen suuntaan vetävistä oli keskustelua jo hyvissä ajoin ja kanta on se että jos sellaisella aikoo kilpailemaan tulla niin toinen suunta sinetöidään pois tai naru pitää muuttaa niin että vain toiseen suuntaan voi vinssata, eli ei ainakaan meidän takia kannata ruveta rakentamaan mitään hipo juttuja ;) Toki kuulemme kaikkia kannanottoja tässä asiassa.
Me ollaan mietitty kahteen suuntaan vetävää vinssiä osana kevennysprojektia jo kauan sitten eli ei liity teidän sääntöihin mitenkään. Saapa nähdä päästäänkö enää mukaan kisaan jos siirretään vinssi taakse eikä katsastuksessa pysty taaksepäin vetämisen mahdollisuutta estämään. Tänä vuonnahan kahteen suuntaan vetävällä vinssillä pääsi teidän katsastuksesta läpi - ainakin yksi auto. :rolleyes:
Säännöissäkin luki: "vain yksi vinssi sallittu ( sijoitus ja vetosuunta vapaa)". Ei tuo kiellä mitenkään kahteen suuntaan vetävää - paremminkin päin vastoin. Eiköhän homma mene liian vaikeaksi, jos vinssien määrän sijaan alettaisiin yrittämään etsiä kuka pystyy pylpyrällä tai jostain auton alta/sisältä narua pujottelemalla saamaan vedon myös toiseen suuntaan. Seuraavaksi alettaisiin miettimään onko talja vinssi jne...
Hyvin se vaijeri näytti mersusta ylettyvän kun sivusta seurailin ;)Juu - yletyttiin kaikkialle mihin haluttiin. Tarkoitin noita enemmän ovia omaavia autoja tai esim. Hiluxia jossa vaijeri vedettävä aina sivuoven kautta. Välineurheilu nyt vaan on tällaista - jollain suksi luistaa ja jollain ei.
artsi777
05.11.2015, 17:05
Kuuntelemme kilpailijoita ja seurailemme tilannetta :)